Thinkfree 527 Geplaatst 26 april 2019 Rapport Share Geplaatst 26 april 2019 Hier graag meningen over Jezus sterven en opstaan. Om een lang verhaal kort te houden, ik deel de gegeven informatie in dit filmpje gebaseerd op de bijbels als waar. Duur ongeveer 7 minuten Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Sjofar 15 Geplaatst 26 april 2019 Rapport Share Geplaatst 26 april 2019 35 minuten geleden zei Thinkfree: Hier graag meningen over Jezus sterven en opstaan. Om een lang verhaal kort te houden, ik deel de gegeven informatie in dit filmpje gebaseerd op de bijbels als waar. Duur ongeveer 7 minuten Interessante uitleg. Ik dacht altijd dat Jezus op de derde dag opstond in de zin van: vrijdag stierf Hij (dag 1), zaterdag was Hij nog dood (dag 2), en op de derde dag, de zondag, stond Hij op uit de dood. Dit zijn inderdaad, zoals in het filmpje wordt gezegd, geen drie volledige dagen en het zijn maar twee nachten. Dat wat in het filmpje staat zou dan een verklaring kunnen zijn... Al vraag ik me af 31 wel het juiste jaartal is. Het is een hele puzzel... Bedankt voor het delen. Thinkfree reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 527 Geplaatst 26 april 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 april 2019 (bewerkt) 40 minuten geleden zei Sjofar: Interessante uitleg. Ik dacht altijd dat Jezus op de derde dag opstond in de zin van: vrijdag stierf Hij (dag 1), zaterdag was Hij nog dood (dag 2), en op de derde dag, de zondag, stond Hij op uit de dood. Dit zijn inderdaad, zoals in het filmpje wordt gezegd, geen drie volledige dagen en het zijn maar twee nachten. Dat wat in het filmpje staat zou dan een verklaring kunnen zijn... Al vraag ik me af 31 wel het juiste jaartal is. Het is een hele puzzel... Bedankt voor het delen. Meest logische en op de bijbel beredeneerde uitleg mogelijk, kan deze tot nog toe niet omver werpen. Dank voor de waardering dat verdient een hartje 26 april 2019 bewerkt door Thinkfree Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Sjofar 15 Geplaatst 26 april 2019 Rapport Share Geplaatst 26 april 2019 56 minuten geleden zei Thinkfree: Meest logische en op de bijbel beredeneerde uitleg mogelijk, kan deze tot nog toe niet omver werpen. Het is inderdaad best moeilijk om theorieën rond dit thema te verwerpen, wat ook duidt op de ruimte waarover we hierbij beschikken. Dat is echter logisch bij historische figuren die zo lang geleden leefden. Het is een soort oneindige puzzel, maar wel een interessante! 58 minuten geleden zei Thinkfree: Dank voor de waardering dat verdient een hartje Dankjewel! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 27 april 2019 Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 (bewerkt) Mijn ervaringen met uitleggingen en filmpjes is dat dingen weggelaten worden of erbij gefantaseerd, De schrift legt zichzelf uit al is het in dit geval iets lastiger. We mogen niet voorbij gaan met wat de Bijbel er over te vertellen heeft Pacha tijdens Pilatus (01) 26 ad 3786 Gr. 20/ 03 Ju. 22/ 03 (Vrijdag) (02) 27 ad 3787 Gr. 07/ 04 Ju. 09/ 04 (Woensdag) (03) 28 ad 3788 Gr. 27/ 04 Ju. 29/ 04 (Woensdag) (04) 29 ad 3789 Gr. 14/ 04 Ju. 16/ 04 (Zaterdag) (05) 30 ad 3790 Gr. 03/ 04 Ju. 05/ 04 (Woensdag) (06) 31 ad 3791 Gr. 24/ 03 Ju. 26/ 03 (Maandag) (07) 32 ad 3792 Gr. 12/ 04 Ju. 14/ 04 (Maandag)(08) 33 ad 3793 Gr. 01/ 04 Ju. 03/ 04 (Vrijdag) (09) 34 ad 3794 Gr. 20/ 03 Ju. 22/ 03 (Maandag) (10) 35 ad 3795 Gr. 09/ 04 Ju. 11/ 04 (Maandag) (11) 26 ad 3786 Gr. 28/ 03 Ju. 30/ 03 (Vrijdag) Jezus is op vrijdag 33 en joods jaar 3793 3 april Gregoriaans gestorven.( let op middengedeelte van image) 3 dagen in hart der aarde Dag (1) 09 uur/ 09 uur Donderdag op vrijdag Arrestatie donderdag avond na zonsondergang. Dag (2) 09 uur/ 09 uur Vrijdag op Zaterdag Dood Jezus vrijdagmiddag om 3 uur in de middag. Dag (3) 09 uur/ 09 uur Zaterdag op Zondag Opstanding zondag morgen vroeg (voor 9 uur) Citaat Lukas 24:1 Op de eerste dag van de week echter gingen zij zeer vroeg naar het graf en droegen de specerijen die zij hadden bereid. 2 Maar zij vonden de steen weggerold van het herinneringsgraf, 3 en toen zij naar binnen gingen, vonden zij het lichaam van de Heer Jezus niet. de vrouwen gingen op de 1e dag van de week naar het graf dat is zaterdag/ zondag voor ons De dicipelen die Jezus ontmoetten (zondag) hadden het over de derde dag, dat kan de dood van Jezus geen woensdag zijn zoals sommige uitleggers weten op te dissen 27 april 2019 bewerkt door antoon Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 27 april 2019 Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 Grote fout in het begin van het filmpje. De '3 dagen en 3 nachten' kennen we niet van Jezus, maar van de onbekende schrijver van een evangelie, die schrijft dat Jezus dit heeft gezegd. Fillmpje 1:41. "Let's use the eyewitness events recorded in the gospels" Die zijn er niet. De teksten over de opstanding zijn allemaal geschreven in 3e persoon en gaan over wat anderen zagen. Niet over wat de schrijver zag. Het gaat dus niet over verslagen die door ooggetuigen zijn geschreven, maar verhalen die zijn aangehoord en door een ander op schrift gesteld. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 527 Geplaatst 27 april 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 5 uur geleden zei antoon: De dicipelen die Jezus ontmoetten (zondag) hadden het over de derde dag, dat kan de dood van Jezus geen woensdag zijn zoals sommige uitleggers weten op te dissen Heb jij bijbelteksten hiervoor? Graag uit de sv. 48 minuten geleden zei Dat beloof ik: Grote fout in het begin van het filmpje. De '3 dagen en 3 nachten' kennen we niet van Jezus, maar van de onbekende schrijver van een evangelie, die schrijft dat Jezus dit heeft gezegd. Fillmpje 1:41. "Let's use the eyewitness events recorded in the gospels" Die zijn er niet. De teksten over de opstanding zijn allemaal geschreven in 3e persoon en gaan over wat anderen zagen. Niet over wat de schrijver zag. Het gaat dus niet over verslagen die door ooggetuigen zijn geschreven, maar verhalen die zijn aangehoord en door een ander op schrift gesteld. Ja, en dit door jouw geschrevene is voor mij ook door een onbekend iemand geponeerd. Wat is je punt? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 27 april 2019 Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 lees lukas hoofdstuk 24 van 1 tot vers 21 zowel de eerste dag komt tersprake alsook de derde dag die de dicipelen noemden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 527 Geplaatst 27 april 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 1 minuut geleden zei antoon: lees lukas hoofdstuk 24 van 1 tot vers 21 zowel de eerste dag komt tersprake alsook de derde dag die de dicipelen noemden. Heb het gelezen, en begrijp niet hoe jij tot de conclusie komt dat zowel de derde dag gelijk staat aan de eerste, help me anders eff. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 27 april 2019 Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 leg mij nu geen woorden in de mond die ik niet gedaan hebt. waar zeg ik dat aub geen insinuaties, ze zijn natuurlijk niet gelijk maar in verband tot elkaar , hij ontmoette hen op de 1e dag (zondag) de dicipelen spraken/hadden het over dat het nu de derde dag, de derde dag met betrekking tot de profetie van 3 dagen. Als het op dat moment de derde dag was is vrijdag de 1e met betrekking tot de profetie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 527 Geplaatst 27 april 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 (bewerkt) 11 minuten geleden zei antoon: leg mij nu geen woorden in de mond die ik niet gedaan hebt. waar zeg ik dat aub geen insinuaties, ze zijn natuurlijk niet gelijk maar in verband tot elkaar , hij ontmoette hen op de 1e dag (zondag) de dicipelen spraken/hadden het over dat het nu de derde dag, de derde dag met betrekking tot de profetie van 3 dagen. Als het op dat moment de derde dag was is vrijdag de 1e met betrekking tot de profetie Nogmaals begrijp niet waar je dit vandaan haalt, kun je iets duidelijker zijn? Je praat vanuit vooringenomenheid zo lijkt het. Hoe kom je erbij dat zondag de derde dag was ? 27 april 2019 bewerkt door Thinkfree Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 27 april 2019 Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 Volgens de dicipelen was het op dat moment de derde dag, het is niet van mij maar vanuit de schrift, hoop dat het nu duidelijk is. anders mogelijk het hoofdstuk goed doorlezen , het lijkt mij toch niet zo ingewikkeld. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 527 Geplaatst 27 april 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 1 minuut geleden zei antoon: Volgens de dicipelen was het op dat moment de derde dag, het is niet van mij maar vanuit de schrift, hoop dat het nu duidelijk is. anders mogelijk het hoofdstuk goed doorlezen , het lijkt mij toch niet zo ingewikkeld. Kun je de betreffende gedeeltes citeren ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 27 april 2019 Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 Dat kan ik doe het heel graag, maar niet meteen, in ieder geval voor morgenavond, ik ben nu met een boekhouding bezig die klaar moet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 527 Geplaatst 27 april 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 2 minuten geleden zei antoon: Dat kan ik doe het heel graag, maar niet meteen, in ieder geval voor morgenavond, ik ben nu met een boekhouding bezig die klaar moet. Belastingaangifte? ( ik wacht geduldig ?) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 27 april 2019 Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 2 uur geleden zei Thinkfree: 3 uur geleden zei Dat beloof ik: Grote fout in het begin van het filmpje. De '3 dagen en 3 nachten' kennen we niet van Jezus, maar van de onbekende schrijver van een evangelie, die schrijft dat Jezus dit heeft gezegd. Fillmpje 1:41. "Let's use the eyewitness events recorded in the gospels" Die zijn er niet. De teksten over de opstanding zijn allemaal geschreven in 3e persoon en gaan over wat anderen zagen. Niet over wat de schrijver zag. Het gaat dus niet over verslagen die door ooggetuigen zijn geschreven, maar verhalen die zijn aangehoord en door een ander op schrift gesteld. Ja, en dit door jouw geschrevene is voor mij ook door een onbekend iemand geponeerd. Wat is je punt? Het filmpje klopt dus niet. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 527 Geplaatst 27 april 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 13 minuten geleden zei Dat beloof ik: Het filmpje klopt dus niet Jouw beredenering klopt dus niet Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 27 april 2019 Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 Citaat Grote fout in het begin van het filmpje. De '3 dagen en 3 nachten' kennen we niet van Jezus, maar van de onbekende schrijver van een evangelie, die schrijft dat Jezus dit heeft gezegd. Als dit in het filmpje voorkomt klopt het toch echt niet, dat lijkt me we duidelijk, dan heeft DBI een punt. Het is een ernstige vervorming van de schrift , dat zal je toch wel toegeven Thinkfree, laat trots even waaien mijn beste en denk vrij. Maar verdedig dit punt want jij lijkt het gezien te hebben en wellicht wordt er iets anders bedoeld. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Bastiaan73 705 Geplaatst 27 april 2019 Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 Zou Jona echt letterlijk drie dagen en nachten in de buik van een (wal-)vis hebben doorgebracht? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 527 Geplaatst 27 april 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 5 uur geleden zei Thinkfree: 5 uur geleden zei antoon: Volgens de dicipelen was het op dat moment de derde dag, het is niet van mij maar vanuit de schrift, hoop dat het nu duidelijk is. anders mogelijk het hoofdstuk goed doorlezen , het lijkt mij toch niet zo ingewikkeld. Kun je de betreffende gedeeltes citeren ? Nou ? (Laat je niet afleiden door een niet toedoende antichristelijke mening, die niet geloofd in het geïnspireerde boek door/van God) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 27 april 2019 Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 ik zal morgen de passages geven zoals beloofd, maar ik krijg geen antwoord op een vraag die toch echt terzake doet, zie wat in het filmpje wordt verkondigd, ben je het niet eens met het filmpje prima dan ben je op de goede weg en hoef je je niet te verdedigen. Ik ben dan content met je, zo niet dan kan je de stelling verdedigen. dat citeren kan je overigens zelf in iedere bijbel zelf volgen, je hoeft alleen maar het hoofdstuk te lezen en erover na te denken. in ieder geval zal ik de hele tekst met uitleggingen geven morgen, tot horens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Thinkfree 527 Geplaatst 27 april 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 (bewerkt) 23 minuten geleden zei antoon: maar ik krijg geen antwoord op een vraag die toch echt terzake doet, Vertel welke vraag? Volgens mij weet je het verschil niet tussen het vertelde in het filmpje en het door dat beloof ik geïnterpreteerde opvatting. 27 april 2019 bewerkt door Thinkfree Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 27 april 2019 Rapport Share Geplaatst 27 april 2019 (bewerkt) Ik geloof DBI niet als jij mij uitlegt hoe het anders zit, en een goede uitlegging dan . als het zo is als DBI zegt en begrijp ik dat prima omdat ik eerder deze fouten bij uitleggers opgemerkt heb. Lukas 24 1 Op de eerste dag van de week kwamen ze heel vroeg bij het graf met de specerijen die ze hadden bereid. 2 Maar ze zagen dat de steen van het graf was weggerold, 3 en toen ze naar binnen gingen, vonden ze het lichaam van de Heer Jezus niet. 4 Ze begrepen er niets van. Plotseling stonden er twee mannen in stralende kleding bij hen. 5 De vrouwen schrokken en durfden niet op te kijken. De mannen zeiden tegen ze: ‘Waarom zoeken jullie de levende onder de doden? 6 Hij is niet hier, hij is uit de dood opgewekt. Denk aan wat hij tegen jullie heeft gezegd toen hij nog in Galilea was, 7 dat de Mensenzoon aan zondige mensen overgeleverd en aan een paal gehangen moest worden, en dat hij op de derde dag zou opstaan.’ 8 Toen herinnerden ze zich zijn woorden. 9 Ze kwamen terug van het graf* en vertelden al die dingen aan de elf en aan de rest. 10 Het waren Maria Magdale̱na, Johanna en Maria, de moeder van Jakobus. Ook de andere vrouwen die bij hen waren, vertelden de apostelen hierover. 11 Maar die vonden het onzin en wilden de vrouwen niet geloven. 12 Petrus stond echter op en rende naar het graf. Toen hij zich vooroverboog, zag hij alleen de linnen doeken. Hij ging dus weer weg, terwijl hij zich afvroeg wat er gebeurd was. 13 Op diezelfde dag waren twee van hen op weg naar een dorp dat E̱mmaüs heette, zo’n 11 kilometer van Jeruzalem vandaan. 14 Ze praatten met elkaar over alles wat er gebeurd was. 15 Terwijl ze hierover in gesprek waren, kwam Jezus naar ze toe en liep met ze mee, 16 maar hun ogen werden ervan weerhouden hem te herkennen. 7 Hij zei tegen ze: ‘Waar lopen jullie zo druk over te praten?’ Met een verdrietig gezicht bleven ze staan. 18 Eén van hen, Kle̱opas, antwoordde: ‘Bent u soms een vreemdeling die helemaal alleen woont? Weet u echt niet wat er de afgelopen dagen in Jeruzalem gebeurd is?’ 19 Hij vroeg: ‘Wat dan?’ Ze zeiden: ‘Wat er gebeurd is met Jezus de Nazarener. Hij was een profeet die krachtig was in woord en daad voor de ogen van God en van het hele volk. 20 Maar onze overpriesters en regeerders hebben hem ter dood laten veroordelen en hebben hem aan een paal gehangen. 21 Wij hoopten juist dat deze man degene was die Israël zou bevrijden. Maar inmiddels is het al de derde dag sinds dat allemaal gebeurd is. 22 En een paar vrouwen van onze groep hebben ons in verwarring gebracht: Ze waren ’s morgens vroeg naar het graf* gegaan, 23 maar toen ze zijn lichaam niet vonden, kwamen ze vertellen dat er engelen aan hen waren verschenen die zeiden dat hij leeft. 24 Een paar van ons zijn toen naar het graf gegaan, en ze troffen het precies zo aan als de vrouwen hadden gezegd, maar hem hebben ze niet gezien.’ Lees het rustig na in je eigen Bijbel en let op het onderstreepte wat ik al eerder uitgelegd heb de 1e dag is natuurlijk zondag zij beschouwden het als de 3e dag na de gebeurtenissen, echt niet zo moeilijk Jezus is op vrijdag gestorven ook met een andere routing kunnen we op deze dag komen 27 april 2019 bewerkt door antoon Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aristarkos 190 Geplaatst 28 april 2019 Rapport Share Geplaatst 28 april 2019 14 uur geleden zei antoon: Ik geloof DBI niet als jij mij uitlegt hoe het anders zit, en een goede uitlegging dan . als het zo is als DBI zegt en begrijp ik dat prima omdat ik eerder deze fouten bij uitleggers opgemerkt heb. Lukas 24 1 Op de eerste dag van de week kwamen ze heel vroeg bij het graf met de specerijen die ze hadden bereid. 2 Maar ze zagen dat de steen van het graf was weggerold, 3 en toen ze naar binnen gingen, vonden ze het lichaam van de Heer Jezus niet. 4 Ze begrepen er niets van. Plotseling stonden er twee mannen in stralende kleding bij hen. 5 De vrouwen schrokken en durfden niet op te kijken. De mannen zeiden tegen ze: ‘Waarom zoeken jullie de levende onder de doden? 6 Hij is niet hier, hij is uit de dood opgewekt. Denk aan wat hij tegen jullie heeft gezegd toen hij nog in Galilea was, 7 dat de Mensenzoon aan zondige mensen overgeleverd en aan een paal gehangen moest worden, en dat hij op de derde dag zou opstaan.’ 8 Toen herinnerden ze zich zijn woorden. 9 Ze kwamen terug van het graf* en vertelden al die dingen aan de elf en aan de rest. 10 Het waren Maria Magdale̱na, Johanna en Maria, de moeder van Jakobus. Ook de andere vrouwen die bij hen waren, vertelden de apostelen hierover. 11 Maar die vonden het onzin en wilden de vrouwen niet geloven. 12 Petrus stond echter op en rende naar het graf. Toen hij zich vooroverboog, zag hij alleen de linnen doeken. Hij ging dus weer weg, terwijl hij zich afvroeg wat er gebeurd was. 13 Op diezelfde dag waren twee van hen op weg naar een dorp dat E̱mmaüs heette, zo’n 11 kilometer van Jeruzalem vandaan. 14 Ze praatten met elkaar over alles wat er gebeurd was. 15 Terwijl ze hierover in gesprek waren, kwam Jezus naar ze toe en liep met ze mee, 16 maar hun ogen werden ervan weerhouden hem te herkennen. 7 Hij zei tegen ze: ‘Waar lopen jullie zo druk over te praten?’ Met een verdrietig gezicht bleven ze staan. 18 Eén van hen, Kle̱opas, antwoordde: ‘Bent u soms een vreemdeling die helemaal alleen woont? Weet u echt niet wat er de afgelopen dagen in Jeruzalem gebeurd is?’ 19 Hij vroeg: ‘Wat dan?’ Ze zeiden: ‘Wat er gebeurd is met Jezus de Nazarener. Hij was een profeet die krachtig was in woord en daad voor de ogen van God en van het hele volk. 20 Maar onze overpriesters en regeerders hebben hem ter dood laten veroordelen en hebben hem aan een paal gehangen. 21 Wij hoopten juist dat deze man degene was die Israël zou bevrijden. Maar inmiddels is het al de derde dag sinds dat allemaal gebeurd is. 22 En een paar vrouwen van onze groep hebben ons in verwarring gebracht: Ze waren ’s morgens vroeg naar het graf* gegaan, 23 maar toen ze zijn lichaam niet vonden, kwamen ze vertellen dat er engelen aan hen waren verschenen die zeiden dat hij leeft. 24 Een paar van ons zijn toen naar het graf gegaan, en ze troffen het precies zo aan als de vrouwen hadden gezegd, maar hem hebben ze niet gezien.’ Lees het rustig na in je eigen Bijbel en let op het onderstreepte wat ik al eerder uitgelegd heb de 1e dag is natuurlijk zondag zij beschouwden het als de 3e dag na de gebeurtenissen, echt niet zo moeilijk Jezus is op vrijdag gestorven ook met een andere routing kunnen we op deze dag komen Hier ga je de mist al in, het Grieks heeft « ho de mia ton sabbaton » (Τῇ δὲ μιᾷ τῶν σαββάτων) of in lopend Nederlands « op één der sabbatten », de zondag is een heidense invloed en pas door Constantijn in 321 ingevoerd. Je bent dus 24 uur te laat. Aristarkos Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
antoon 298 Geplaatst 28 april 2019 Rapport Share Geplaatst 28 april 2019 (bewerkt) Ik tel volgens de kalender en de vertalingen dat zondag een rustdag geworden is klopt, maar heeft hier weinig mee te maken lijkt mij, de Joden hadden ook 7 dagen tot 7 dagen, dus vergeet even de zondag maar tel volgens de Joodse kalender, je komt op dezelfde berekening. 28 april 2019 bewerkt door antoon Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten