Spring naar bijdragen

Hoever mag men gaan met over waarheden praten


Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei Fundamenteel:

@Mullog

https://ejbron.wordpress.com/2019/04/25/blanke-en-christelijke-slaven/

En nou niet zeiken op de bron maar de inhoud. Ik kan er niet aan doen dat onze msm enkel maar de blanke geschiedenis vanuit het ergste perspectief uitstort en hypocriet zwijgt waar slavernij nog wel speelt. 

Ik ga wel zeiken over de bron.

onderstaande tekst komt uit Barbarijse zeerovers

Citaat

Hoewel de Barbarijse slaven in de moderne slavernijdiscussie nogal onderbelicht zijn gebleven, ging het niet om een marginaal verschijnsel. Hun aantal door de eeuwen heen wordt soms op 1 à 1,25 miljoen geschat.[2] Deze cijfers hebben uitsluitend betrekking op de gebieden rond Algiers, Tunis en Tripoli, de cijfers voor Marokko en Egypte moeten er nog bij worden opgeteld.[3]

en is letterlijk overgenomen in het artikel van "bozeoudeman” zoals hij zichzelf noemt. Hij doet dat zonder bronvermelding, wat ik bepaald niet netjes vind. En "bozeoudeman” begrijpt blijkbaar niet dat bronvermeldingen het gewicht van een artikel vergroten. Maar ja, dat begrijpen roeptoeteraars nooit.

Verder was je bewering

Op 30-4-2019 om 16:48 zei Fundamenteel:

De zwarten hadden ook miljoenen blanken als slaven en vandaag is er een blanke genocide gaande in Zuid Afrika met hulp van de overheid aldaar.

En je kunt veel van deze Barbarijse zeerovers zeggen, maar niet dat ze zwart zijn. Dus je hebt nog geen enkel bewijs voor je uitspraak aangedragen.

Verder is "bozeoudeman” nogal selectief in zijn plagiaat want onderstaande aanvulling is hij vergeten te kopiëren. 

Citaat

Omgekeerd werden ook moslimschepen door de christelijke naties gekaapt en werden gevangengenomen moslims tot slaaf gemaakt. In de middeleeuwen waren de moslimschepen het rijkst en het vaakst slachtoffer. De christelijke Maltezer kapers waren tot ver in de 18e eeuw de tegenvoeters van de Barbarijse zeerovers en handelden in moslimslaven.

Als verdere toelichting heb ik in relatie tot Zuid Afrika nog nooit het woord genocide horen vallen. Zelfs niet toen tijdens de Apartheid de zwarten met bosjes werden afgemaakt.

Maar ja, wij leven nu eenmaal in verschillende werelden. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zie jij de zeerovers dan als piraten met een ooglapje of als Somaliërs?

Echt kerel stop, die 5 details dat je pakt om aan de 95 (context) voorbij te gaan doen het echt niet. Je trolt gewoon en dan nog wel als supermoraalridder. Hier in de stad komen zulke lieden nooit ver...

Er staat dan in uw citaat

"Deze cijfers hebben uitsluitend betrekking op de gebieden rond Algiers, Tunis en Tripoli, de cijfers voor Marokko en Egypte moeten er nog bij worden opgeteld.[3]" 

Dat zijn blanken? Wel waar is ons excuus uit Afrika,? En wanneer gaan ze eens de slavenhandel in eigen cultuur verfoeien? Dan verschieten waarom de westerling een superioriteitsgevoel krijgt? De compititie is gewoon niet stijf genoeg. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei Fundamenteel:

Dat zijn blanken?

Nee, Egyptenaren en Marokkanen zijn negers. Ik kan ze nooit uit elkaar houden als ik ze in Gambia en Ghana tegenkom. 

Man, ben je je stad weleens uit geweest?

29 minuten geleden zei Fundamenteel:

"Deze cijfers hebben uitsluitend betrekking op de gebieden rond Algiers, Tunis en Tripoli, de cijfers voor Marokko en Egypte moeten er nog bij worden opgeteld.[3]" 

Dat wordt ook geplagieerd  in jou citaat!? lees je je eigen spullenboel weleens? 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 minuut geleden zei Mullog:

Nee, Egyptenaren en Marokkanen zijn negers. Ik kan ze nooit uit elkaar houden als ik ze in Gambia en Ghana tegenkom. 

Man, ben je je stad weleens uit geweest?

Dat wordt ook geplagieerd  in jou citaat!? lees je je eigen spullenboel weleens? 

Laat mij dat dan corrigeren: Afrikanen hadden ook slaven. Waar is mijn excuus als blanke of mag men enkel andersom polariseren? Dat is zowat de context he.

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei Fundamenteel:

Waar is mijn excuus als blanke of mag men enkel andersom polariseren? Dat is zowat de context he.

Dat is het punt niet. 

Het punt is dat je (weer) met een berg ongenuanceerde foute informatie komt. 11 miljoen negers zijn naar Amerika versleept. Daarvan zijn er onderweg net zoveel gestorven als die "zwarten" van jou (die dus helemaal niet zwart zijn!) in totaliteit als slaven verhandelt hebben. Dat is een wat ander beeld dan "zwarten die miljoenen blanken als slaaf hadden". 

Wat jij doet is jezelf een excuus geven en te verdedigen voor je uitlatingen door beelden te schetsen die geen enkele relatie met de werkelijkheid hebben. Alternative facts en fake news. Dat is het enige wat je brengt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Mullog:

Dat is het punt niet. 

Het punt is dat je (weer) met een berg ongenuanceerde foute informatie komt. 11 miljoen negers zijn naar Amerika versleept. Daarvan zijn er onderweg net zoveel gestorven als die "zwarten" van jou (die dus helemaal niet zwart zijn!) in totaliteit als slaven verhandelt hebben. Dat is een wat ander beeld dan "zwarten die miljoenen blanken als slaaf hadden". 

Wat jij doet is jezelf een excuus geven en te verdedigen voor je uitlatingen door beelden te schetsen die geen enkele relatie met de werkelijkheid hebben. Alternative facts en fake news. Dat is het enige wat je brengt. 

Als ik start  met “laat mij dat corrigeren” is het wijs uw duim uit de mond te halen en niet op details te blijven zeuren dat ik rechtzet. Ze waren alleszins niet blank, dus mijn vraag: waarom mag de blanke gepolariseerd worden maar een andere kleur niet?

zo noemen ze ons nu “witte mensen” omdat ze blanke linken aan “proper/rein”. Moet jij eens zeggen dat je zwart linkt aan onrein. En ze noemen zwarten op eigen aanvraag omdat ze neger denigrerend vonden.

Laat duidelijk zijn, kleur maakt mij niets uit. Maar mijn kleur is geen excuus wandaden van vandaag bij andere culturen onzichtbaar te maken. Ik heb niets met de slavernij te maken en dit speelde niet alleen bij blanken, noch het kolonialisme. Het wordt echt zieklijk dagelijks met racisme tegen de blanke geconfronteerd te worden maar dit nooit te zien in de msm’. Tip Mullog, bekijk Zuid Afrika eens.

Youtube - Lauren Southern - Farmlands

bewerkt door Fundamenteel
Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

dit speelde niet alleen bij blanken, noch het kolonialisme.

Waarom haal je er kolonialisme nu weer bij?

Omdat jullie je in 1830 vrijgevochten hebben van de Nederlanders, om daarna jullie in 1960 bevrijdt te hebben van het Congolese juk, en nu hoeft Vlaanderen zich alleen no vrij te maken van de Walen en dan is iedereen gelukkig. Het wordt op deze manier een soort van cabaret ?

Natuurlijk worden blanken gediscrimineerd en natuurlijk moet daar tegen worden opgetreden. Maar je brengt alsof de sterkste jonge van de klas, die iedereen weleens een keer een mep heeft verkocht, opeens bij de leraar gaat staan huilen omdat er een knulletje zijn tong naar hem heeft uitgestoken. 

Kijk eens wat filmpjes hoe agenten in Amerika met ongewapende zwarte verdachten om gaan. Dan gaat het over discriminatie en rassenhaat of rassenscheiding. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Mullog:

Waarom haal je er kolonialisme nu weer bij?

Omdat jullie je in 1830 vrijgevochten hebben van de Nederlanders, om daarna jullie in 1960 bevrijdt te hebben van het Congolese juk, en nu hoeft Vlaanderen zich alleen no vrij te maken van de Walen en dan is iedereen gelukkig. Het wordt op deze manier een soort van cabaret ?

Natuurlijk worden blanken gediscrimineerd en natuurlijk moet daar tegen worden opgetreden. Maar je brengt alsof de sterkste jonge van de klas, die iedereen weleens een keer een mep heeft verkocht, opeens bij de leraar gaat staan huilen omdat er een knulletje zijn tong naar hem heeft uitgestoken. 

Kijk eens wat filmpjes hoe agenten in Amerika met ongewapende zwarte verdachten om gaan. Dan gaat het over discriminatie en rassenhaat of rassenscheiding. 

In dit topic "hoe ver mag je..." vond ik dat wel toepasselijk. Je mag naar niemand wijzen behalve de blanke. Terwijl de blanke net het meest trots mag zijn. Transport, ruimtevaart, ziekenzorg,... Ja het is grotendeels de blanke te danken. Graag gedaan graag gedaan ??

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid