Spring naar bijdragen

Abortusrecht = sterilisatieplicht


Aanbevolen berichten

Ha dat laatste is wel touché. Good one padawan. Maar ja idd. Indien een man vrouwen bv zou wijsmaken onsteriel te zijn en bevrucht de ene na de andere lijkt me dat wel een rechtvaardig oordeel. 

In het OT las ik zelfs een priester een abortus uitvoeren. Maar Jezus zei niets over anti conceptie of abortus. Alleen zei Paulus dat je beter trouwt als je uw seksuele drift niet kunt beheersen. 

De foetus met reactievermogen is een individueel wezen omdat de moeder deze reacties niet beheerst. Die worden gestuurd vanuit de foetus. Een uniek individueel wezen. Laat dit tot je doordringen. Uw mening "her body her choice" is nergens op gebouwd. Dat de vrucht meer dan het lichaam van de moeder is wel. Hopelijk zie je dat? En waarom je het anders ziet vindt geen ethische, rationele laat staan wetenschappelijke aarding. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 275
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Het doet me terug denken aan het oude testament waar God complete volken strafte om het offeren van onschuldige kinderen. Dit is precies hetzelfde... men offert weer kinderen aan de molog(satan)

En hoe zie jij dat voor je dan? De daad naar de gevangenis sturen? Of de dader?

Ik heb onvoldoende kennis om over alle pillen een oordeel te kunnen vellen, maar er bestaan inderdaad reguliere anticonceptiepillen die ook een dergelijke werking hebben. Dat zeg je m.i. onjuis

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid