TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 8 uur geleden zei Nicky O: Klopt, me moeten Hem liefhebben die alles gecreëerd heeft. Het wil niet zeggen dat je jezelf en de wereld niet mag liefhebben, het is uitnodiging om je ware aard te herontdekken en dat tot expressie te brengen. In het andere geval vertaal je dergelijke citaten zonder de diepgang of het menselijke groeipotentieel te (h)erkennen, eenzijdig bekeken vanuit het zogeheten valse zelf dat naar zichzelf kan zoeken. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 Achteraf bekeken, voor mij is de wereld nu niet meer dan een serieus uit de hand gelopen monopolyspel, het heeft z’n charmes maar we zijn al lang het oorspronkelijke doel vergeten. Binnen dit spel zijn mensen uitermate creatief en met de opkomst van de technologie gaat dat steeds sneller, zelfs in die zin dat het systeem een loopje neemt met de mensheid, bekrachtigt door onszelf. En om onszelf hiervan te kunnen bevrijden bestaat een oeroud principe, namelijk het idee van een monetaire reset. Een monetaire reset is een containerbegrip voor een waaier aan remedies die herstel faciliteren, iets dat onmogelijk kan lukken zonder dat hiervoor ook de nodige (politieke) samenwerking kan gevonden worden. En dat is finaal niet anders dan waar de nieuwe GGZ voor pleit, namelijk derde orde veranderingen, co-creatie en een paradigmashift. Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 11 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 14 uur geleden zei TTC: 14 uur geleden zei Dat beloof ik: Hoop, licht, liefde en vrede worden ook achteraf beloofd. Ik merk op dat dit niet samen kan gaan met beproevingen. Jaja, ik weet het, jij vind het een bizarre schijnbare tegenstelling, maar ik wil graag dat er inhoudelijk op wordt ingegaan. Misschien is er ook ergens een begin, waar je ook weer eindigt. Dat is wat anders. Hoop, licht, liefde en vrede kunnen niet samen gaan met beproevingen. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 20 minuten geleden zei Dat beloof ik: Dat is wat anders. Hoop, licht, liefde en vrede kunnen niet samen gaan met beproevingen. Is dubbel te beschouwen in ieder geval, als we ons beperken tot het profane dan zal het nog een hele klus worden om die zogeheten hemel op aarde te realiseren. Niet omdat het allemaal zo moeilijk is maar omdat we nu eenmaal denken zoals we denken, dit is niet statisch maar veranderlijk naarmate steeds meer bewustwording daagt. Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 11 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 30 minuten geleden zei TTC: die zogeheten hemel op aarde Dit is het leven in de Heilige Geest. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 17 minuten geleden zei Nicky O: Dit is het leven in de Heilige Geest. Naarmate m’n herstelonderzoek vorderde werd ik me steeds bewuster dat de situatie nog veel erger is dan ik oppervlakkig vermoedde, doch herleidbaar tot een samenspel van slechts een aantal elementen. M’n verbazing werd steeds groter naarmate ik steeds dieper in het verleden ging graven, alsof ik leef in een film waarin het evolutionaire decor dan wel verandert maar het dieper- of onderliggende principe niet. Ik weet het, het lijkt op geneuzel en schijnbaar weinig relevant in relatie tot het leven van alledag, een mening die ik zelf ook drastisch heb mogen herzien wanneer ik naar de toepassing ging kijken, verstomd en met kopzorgen verblijf ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Nicky O 117 Geplaatst 11 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 De Heer schenke ons Zijn zegen Hij beware ons voor onheil En geleide ons tot eeuwig leven Amen Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 Volgens is mij God geland op aarde, ik zie veel schenkingen. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 Voor wie het spirituele pad wil bewandelen kan schijnbaar rekenen op een nieuwe DSM, het ene lijkt het andere niet uit te sluiten. Op deze manier kwam ik wel op het spoor van een nieuwe reeks labels, nog steeds gaat het over mensen die op een of andere manier een rol vervullen binnen het geheel, meen ik. Zo bijvoorbeeld onder de noemer ‘lichtwerkers’ blijken er ook verschillende hoedanigheden te bestaan, transmuteerders, gridwerkers, gatekeepers, lichtbakens, visionairs, zieners, healers, interdimensionale reizigers, blauwe straal sterrezaden, boodschappers, ascensie gidsen, wayshowers en verbinders. Misschien dat er nog veel meer zijn, ik weet het niet. Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 11 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 3 minuten geleden zei TTC: Voor wie het spirituele pad wil bewandelen kan schijnbaar rekenen op een nieuwe DSM, het ene lijkt het andere niet uit te sluiten. Op deze manier kwam ik wel op het spoor van een nieuwe reeks labels, nog steeds gaat het over mensen die op een of andere manier een rol vervullen binnen het geheel, meen ik. Zo bijvoorbeeld onder de noemer ‘lichtwerkers’ blijken er ook verschillende hoedanigheden te bestaan, transmuteerders, gridwerkers, gatekeepers, lichtbakens, visionairs, zieners, healers, interdimensionale reizigers, blauwe straal sterrezaden, boodschappers, ascensie gidsen, wayshowers en verbinders. Misschien dat er nog veel meer zijn, ik weet het niet. Tjonge jonge, fantaseren is ook een ambacht blijkbaar. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 Zojuist zei Kaasjeskruid: Tjonge jonge, fantaseren is ook een ambacht blijkbaar. Al allemaal eens bestudeerd? Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 Met de paradox van oplossingen wou ik eigenlijk zeggen dat ze niet altijd stroken met de referentiekaders of manieren van denken waarbinnen diverse problemen zich ontvouwen, dit kan over vanalles gaan. Het wordt pas overweldigend en angstwekkend wanneer blijkt dat mondiale problemen ook op deze manier opgelost kunnen worden. En dat brengt ons tot een volgende schijnbare paradox, het is door fouten te maken dat we tot oplossingen kunnen komen, hiermee simpelweg zeggend dat we door anders dan traditioneel te denken ook tot andere resultaten kunnen komen. Op een A4’tje staat het beslist allemaal mooi, tot je tot het diepe besef komt dat je leeft in een wereld waar mensen de dupe worden van problemen die al opgelost zijn. En dan komt het, de last is doorgaans voor diegenen die dit weten, niet voor wie zich hier niet bewust van is. Wees welkom in de wereld der paradoxen, het is om een punthoofd van te krijgen, begrijpe wie begrijpe kan. Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 11 augustus 2019 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 40 minuten geleden zei TTC: Met de paradox van oplossingen wou ik eigenlijk zeggen dat ze niet altijd stroken met de referentiekaders of manieren van denken waarbinnen diverse problemen zich ontvouwen, dit kan over vanalles gaan. Het wordt pas overweldigend en angstwekkend wanneer blijkt dat mondiale problemen ook op deze manier opgelost kunnen worden. En dat brengt ons tot een volgende schijnbare paradox, het is door fouten te maken dat we tot oplossingen kunnen komen, hiermee simpelweg zeggend dat we door anders dan traditioneel te denken ook tot andere resultaten kunnen komen. Op een A4’tje staat het beslist allemaal mooi, tot je tot het diepe besef komt dat je leeft in een wereld waar mensen de dupe worden van problemen die al opgelost zijn. En dan komt het, de last is doorgaans voor diegenen die dit weten, niet voor wie zich hier niet bewust van is. Wees welkom in de wereld der paradoxen, het is om een punthoofd van te krijgen, begrijpe wie begrijpe kan. Nee, geen zin in een punthoofd. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 4 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Nee, geen zin in een punthoofd. Je begrijpt het weer volkomen, niet moeilijk dat ze er bij de GGZ niet veel van begrijpen. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 14 minuten geleden zei Noel2: @TTC als de Verlichting aardse welvaart brengt, maar aardse welvaart niet is wat God voor de mens wil, dan is God dus tegen de Verlichting? Vroeger sprak men nog over het redelijke evenwicht vinden, onderhouden en/of herstellen wanneer nodig, en God speelt simultaan alle rollen binnen dat wat we dualiteit plegen te noemen. Hoe kan God dan tegen of voor iets zijn? Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 (bewerkt) 1 uur geleden zei Noel2: Dat is een goede vraag. Daar wil ik wel een punthoofd voor krijgen. Heeft men theodicees voor bedacht, zo zijn we daar ook vanaf zonder dat we hoeven verder te denken. 11 augustus 2019 bewerkt door TTC Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 3 minuten geleden zei Noel2: Het is een redelijke vraag in een onredelijke wereld. Ik denk hier verder niet thuis te horen. Doei! Schopenhauer zei dat elke waarheid in drie fasen komt, wie gelooft nu zoiets? Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 Herstel is een uiterst relatief, rekbaar en variërend begrip, naargelang wat je precies wil herstellen krijg je dan ook andere remedies of raadgevingen. Zo heb je bijvoorbeeld politici die begrotingstekorten willen herstellen en anderen die de economie willen herstellen. Het verschil is wezenlijk, bij herstel van onze economie zijn er ook geen begrotingstekorten meer. Maar misschien is het niet van deze wereld om zo te denken, wat anderen al meermaals gezegd hebben. Herstel is een uiterst relatief, rekbaar en variërend begrip, naargelang doelstelling en beschikbare kennis. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 (bewerkt) 27 minuten geleden zei thom: Als de mens geleefd wordt vanuit de 3 ego's verstand, hart en ziel.. dan klinkt dat logisch. Die overeenkomst zou je kunnen maken, mits enige creativiteit en inlevingsvermogen. Het is ook op deze manier dat we kunnen zien hoe de mensheid strijdt tegen problemen die er eigenlijk niet zijn, slechts in stand gehouden door de manier hoe we daarover denken. 11 augustus 2019 bewerkt door TTC Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 7 minuten geleden zei thom: Heb Mij lief met heel uw hart, heel uw verstand en heel uw ziel. Het is geen creativiteit of inlevingsvermogen, maar bittere ernst.. Wat bedoel je met de laatste zin? Als we die creativiteit zouden gebruiken dan zouden we kunnen zien dat de mensheid strijdt tegen problemen die in stand worden gehouden door de manier hoe we daarover denken, en de vele manieren om de aandacht daarvan weg te houden. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 Zojuist zei thom: Kortom; we kunnen nu weer alle kanten op met je opmerking. Nee, het is gewoon observeren wat er telkens gebeurt, heel bijzonder is het, zelfs angstwekkend. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 Zojuist zei thom: Ja man, het is allemaal wat.. Je kan zelf volgen wat er gebeurt, God stelt alles ter beschikking zoals het al eeuwen is. Inflatie => geld verdwijnt door de verhoging van prijzen Deflatie => geld komt spontaan vrij door de verlaging van prijzen Wees creatief en zie dat de mensheid strijdt tegen problemen die in stand worden gehouden door de manier hoe we denken. Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 1 minuut geleden zei thom: zucht.. Het gaat nog sneller dan je denkt, wat mis je? Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 24 minuten geleden zei thom: Je komt met Schopenhauer, en in no time weer met je deflatilisme. Zou het ene misschien met het andere kunnen te maken hebben? Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 11 augustus 2019 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2019 2 minuten geleden zei thom: Ergens dolend op de steppe vast wel. Zo gaat het, het is heel eenvoudig. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten