Spring naar bijdragen

De oude vrouw in de scootmobiel met de lege batterij.


Aanbevolen berichten

52 minuten geleden zei Gaitema:

Nu zijn we het over de kern het wel eens, maar wat was volgens jou dan de reden waarom Jezus aan het kruis stierf, volgens de eerste christenen?

Volgens de eerste christenen ? Ik denk dat het hen niet ging om de dood aan het kruis, maar om de opstanding waar zij in geloofden. Daarmee had Jezus de dood overwonnen. Dat herdachten ze in de eerste tijden met name.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei HJW:

Volgens de eerste christenen ? Ik denk dat het hen niet ging om de dood aan het kruis, maar om de opstanding waar zij in geloofden. Daarmee had Jezus de dood overwonnen. Dat herdachten ze in de eerste tijden met name.

Dat zou kunnen. De katholieken hebben een kruis met een Christusfiguur er aan en de protestanten juist zonder het Christusfiguur er aan. Ook om te benadrukken dat we een opstandingsgeloof hebben.

bewerkt door Gaitema
Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Gaitema:

Al doen we goede dingen, niemand verdient daarom de hemel.

Ik dacht toch dat het daar om ging.

9 uur geleden zei Gaitema:

Anders is die arme Man voor niks aan het kruis gestorven na een lange geselweg

Nee, voor hen die oude vrouwtjes in scootmobielen met lege batterij links laten liggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Ik dacht toch dat het daar om ging.

Alleen Jezus verdient daardoor de hemel. Enkel Hij is goed.

11 uur geleden zei Dat beloof ik:

Nee, voor hen die oude vrouwtjes in scootmobielen met lege batterij links laten liggen.

Je ziet ze liever naar de hel gaan? 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Over oude vrouwtjes gesproken. Gisteren een leuke ervaring gehad. Ik was de hondjes aan het uitlaten na m'n werk. Ik ga meestal naar rechts met ze, maar nu eens een keer naar links. Komt er een oude mevrouw met een rollator aanlopen. Ze was nogal vrolijk en ze zong Christelijke liedjes. Ik zei: 'Zo, u bent vrolijk." Ze ging vertellen waarom ze zo vrolijk was. Ze was pas ziek geweest en nu kon ze weer naar buiten. We raakten zo aan de praat. Kwam het gesprek op geloof uit. Wat bleek, zo geloofde een heel eind hetzelfde als ik. Ze was heel blij verrast. We gingen ons afvragen hoe het straks in het Paradijs op aarde zou zijn zonder die nare ziektes enz. Het was een heel leuk gesprek van wel een half uur. Ze hield er wel een paar rare gedachtes op na. Zo zou Dubai een grote rol spelen in de eindtijd?? Maakt niet uit...

God brengt mensen bij elkaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei sjako:

Zo zou Dubai een grote rol spelen in de eindtijd?? Maakt niet uit...

God brengt mensen bij elkaar.

Als christenen op elk geschilpunt zouden reageren met "Maakt niet uit..." dan zou dat inderdaad het geval zijn.

Helaas leert de geschiedenis anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid