Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 226
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Leuke vragen hoor. 1. Die worden vernieuwd, verheerlijkt en ook fysiek met elkaar verenigd. Nu al worden ze geestelijk één in de sacramenten, maar die zijn straks niet meer nodig. De vergankel

Nee, het betekent dat hemel en aarde één werkelijkheid zijn, één wereld. Natuur en bovennatuur zijn niet langer gescheiden, het lichaam is eindelijk ook verlost van de zonde en de vergankelijkheid.

Vergeet echter niet de betekenis van het dodenrijk. Er staat zelfs dat de zee haar doden teruggaf. Wij vinden de zee misschien aardig om in te zwemmen met dit zomerse weer, maar voor Israël, dat niet

5 minuten geleden zei Fritsie:

Denk nu eens goed na WdG en neem stelling:

De hel ('poel des vuurs') is eeuwig, de Heer Jezus zegt 'waar hun worm niet sterft'. Het dodenrijk (Gr.Hades), waar Jezus na Zijn sterven 'in de Handen' van Zijn Vader (de Heilige Geest) heenging, is tijdelijk. Dááruit staan de goede mensen op 'ten eeuwigen leven', en de bozen, de 'werkers der ongerechtigheid' (die volgens Luc.16 aan de andere kant van de 'onoverbrugbare kloof' waren), naar het eeuwige vuur.

De Bijbel leert dus dat de 'dood en het dodenrijk' in de eeuwige 'poel des vuurs' worden geworpen. Zo komen dus alle God-hater, alle moordenaars, de beulen en alle andere verdorven mensen, mét de duivel en al zijn demonen, in hun eeuwige bestemming.

Wanneer de JG dus aannemen dat ook 'de poel des vuurs' maar tijdelijk is, is dit on-Bijbels.

 

Voor de duidelijkheid: mens = geest, ziel en lichaam. De mens bestaat eeuwig, ofwel in de hemel, ofwel in de hel. Duidelijk genoeg?

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei WdG:

Dat jullie daar vooral jullie "eigen" vertaling bij gebruiken is een gegeven, maar, ook dat mag.

Nou nee, de meeste leerstellingen zijn al opgesteld toen de NWV er nog niet eens was. We gaan niet uit van één vertaling, maar we gaan uit vanuit een zorgvuldig onderzoek hoe de Bjibel tot stand is gekomen. We houden ons niet voor de gek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei Fritsie:

De Bijbel leert dus dat de 'dood en het dodenrijk' in de eeuwige 'poel des vuurs' worden geworpen. Zo komen dus alle God-hater, alle moordenaars, de beulen en alle andere verdorven mensen, mét de duivel en al zijn demonen, in hun eeuwige bestemming.

Wanneer de JG dus aannemen dat ook 'de poel des vuurs' maar tijdelijk is, is dit on-Bijbels.

 

Hades en Sjeool zijn tijdelijk, daar zijn we het nu over eens?? Gehenna staat volgens ons voor eeuwige dood en dus het meer van Vuur. Hades is niet één plaats, het is de symbolische plaats waar iedereen naar toegaat en waar geen 'werk noch overleg is' dus geen bewustzijn. Hades wordt in het Meer van Vuur gegooid. Symbolische plek wordt dus logischerwijs ook in een symbolische plek gegooid. En dat klopt ook met wat Openbaring zegt. "Dit betekent de Tweede Dood, het Meer van vuur"

Dood is dus een toestand van 'werk noch overleg' 'doden kunnen Jehovah niet loven' en nog een heleboel andere teksten laten zien dat dood, dus dood is. Niet bestaan. Die Tweede Dood is een eeuwigdurende straf. Je blijft voor eeuwig dood, onbewust. Je hele ziel wordt weggedaan (ziel = lichaam + levensadem). Er blijft niks van je over. Dus JG zeggen dus niet dat de poels des vuurs maar tijdelijk is. Die is eeuwig.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Dood is dus een toestand van 'werk noch overleg' 'doden kunnen Jehovah niet loven' en nog een heleboel andere teksten laten zien dat dood, dus dood is. Niet bestaan. Die Tweede Dood is een eeuwigdurende straf. Je blijft voor eeuwig dood, onbewust. Je hele ziel wordt weggedaan (ziel = lichaam + levensadem). Er blijft niks van je over. Dus JG zeggen dus niet dat de poels des vuurs maar tijdelijk is. Die is eeuwig.

Wie geen nauwkeurig begrip heeft over lichaam, ziel en geest kan beter geen uitspraken over de hel gaan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 minuten geleden zei WdG:

Voor de duidelijkheid: mens = geest, ziel en lichaam. De mens bestaat eeuwig, ofwel in de hemel, ofwel in de hel. Duidelijk genoeg?

Nee, helemaal niet duidelijk. Hoe kom je aan deze wijsheid. Waar staat dit??? Ziel kan betekenen het Leven zelf (Ex 21:23; Dt 19:21) of de hele bewuste persoon (Mt 2:20, Lk 12:22-23; 14:26; Jn 10:11,15) Het hebreeuwse woord voor Ziel is ne'fesj wat letterlijk ademen betekent, dus je zou het ook kunnen vertalen met 'ademer''

Genesis laat zien dat Adam een levende ziel werd, niet kreeg. Ook dieren zijn zielen. Bijv Gen 1:20 Dat het water wemelt van de levende zielen.... En God ging ertoe over de grote zeemonsters te scheppen en elke levende ziel (ne'fesh) die zich beweegt....

En zo zou ik nog weet ik het niet hoeveel voorbeelden kunnen geven.

19 minuten geleden zei Fritsie:

Helemaal duidelijk,

Leg jij het dan eens uit aan de hand van de Bijbel. Gaat niet lukken.

7 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Wie geen nauwkeurig begrip heeft over lichaam, ziel en geest kan beter geen uitspraken over de hel gaan doen.

Dat weet ik zeker dat jij niet hebt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
30 minuten geleden zei Fritsie:

Helemaal duidelijk, naar mij toe in iedergeval, dank je wel. Misschien ook eens goed om voortaan net zo duidelijk naar sjako te reageren.

Er ontstaat een probleem als twee dogma's lijnrecht tegenover elkaar geplaatst worden. Je kunt er dan mee instemmen dat je het niet met elkaar eens bent. Je kunt ook proberen te ontdekken waar de gedachtengang bij de ander niet overeenkomt met het gestelde dogma. Wat nu gebeurt is dat de verschillende dogma's steeds de revu passeren. Met welk doel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
26 minuten geleden zei sjako:

Dat weet ik zeker dat jij niet hebt. 

Niet volgens jullie bijbel inderdaad. Om maar met het meest in het oog springende te beginnen, in Mijn Bijbel staat het door jou aangehaalde stukje uit Prediker als volgt:

Want de levenden weten, dat zij sterven zullen, maar de doden weten niet met al; zij hebben ook geen loon meer, maar hun gedachtenis is vergeten. (Pred.9:5, SV)

Alles, wat uw hand vindt om te doen, doe dat met uw macht; want er is geen werk, noch verzinning, noch wetenschap, noch wijsheid in het graf, daar gij heengaat. (Pred.9:10, SV)

Dan die van jullie:

Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust, ook hebben zij geen loon meer, want de gedachtenis aan hen is vergeten. (Pred.9:5, NWV)

Alles wat uw hand te doen vindt, doe dat met uw krácht, want er is geen werk noch overleg noch kennis noch wijsheid in Sjeool, de plaats waarheen gij gaat. (Pred.9:10, NWV)

Leg mij eens uit met welk nut er nu een discussie zou moeten plaatsvinden? Dat wordt slechts een langs elkaar heen gelul van hier tot ginder. Op zijn minst is jullie vertaling zeer suggestief en de uitleg is geheel uit de context van het hoofdstuk gerukt om zodoende een beeld te schetsen van zaken die daar niet zo staan.

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei Fritsie:

En God Zelf zegt over de poel des vuurs: 'Waar hun worm niet sterft' (Mar.9:44,46,48)

Dit sloeg op Gehenna, maar dat heb ik je al uitgelegd (misdadigers die op een randje bleven liggen en verteerd werden door wormen en maden). In die tijd werd die vuilnisbelt brandende gehouden. Als je een worm in het vuur gooit dan is die worm zo dood hoor. Of heeft die worm ook een onsterfelijke ziel?

15 minuten geleden zei WdG:

Er ontstaat een probleem als twee dogma's lijnrecht tegenover elkaar geplaatst worden. Je kunt er dan mee instemmen dat je het niet met elkaar eens bent. Je kunt ook proberen te ontdekken waar de gedachtengang bij de ander niet overeenkomt met het gestelde dogma. Wat nu gebeurt is dat de verschillende dogma's steeds de revu passeren. Met welk doel?

Blijkbaar is dat belangrijk voor jullie. Ik wil het graag uitleggen al was het op 100 verschillende manieren....

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei sjako:

Ook dieren zijn zielen.

Inderdaad. Dieren: ziel en lichaam. Mensen: ziel, geest en lichaam. Het is dus een reden waarom sommigen geen bloed (biefstuk, vul maar in) willen eten. Zie je het verschil tussen mensen en dieren? Of zijn zowel mensen als dieren een ziel en een lichaam? Overigens biedt dat laatste wel ruimte voor de evolutieleer....

2 minuten geleden zei sjako:

Blijkbaar is dat belangrijk voor jullie. Ik wil het graag uitleggen al was het op 100 verschillende manieren....

Wat doe je met mijn uitleg?

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Dat wordt slechts een langs elkaar heen gelul van hier tot ginder.

Zelfs de Statenvertaling zou je zo uit kunnen leggen. Lees ook eens een andere vertaling, een die je wel kan begrijpen.

18 minuten geleden zei WdG:

Inderdaad. Dieren: ziel en lichaam. Mensen: ziel, geest en lichaam. Het is dus een reden waarom sommigen geen bloed (biefstuk, vul maar in) willen eten. Zie je het verschil tussen mensen en dieren? Of zijn zowel mensen als dieren een ziel en een lichaam? Overigens biedt dat laatste wel ruimte voor de evolutieleer....

Nee, dieren zijn zielen. Heb ik je net aangetoond. Lees nog eens goed. Dieren hebben dezelfde geest zelfs als mensen staat er in de Bijbel. Prediker 3:19 Want er is een afloop met betrekking tot de dieren, en zij hebben dezelfde afloop. Zoals de een sterft, zo sterft de ander, en zij hebben slechts één geest (ruach=levensadem) zodat er geen superioriteit is over de mens over het dier, want alles is ijdelheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een hele aardige uitleg:

Citaat

De Bijbel leert ons dat het leven van ons mensen onvergankelijk is. Dat kan ook niet anders want God is de Schepper en Hij is de Onvergankelijke dus is ook wat Hij maakt onvergankelijk. De eigenschappen van God stralen af op zijn werk. Wat God maakt kan nooit los worden gezien van wie Hij is. God heeft de mens geschapen voor de eeuwigheid (naar Zijn eigen beeld en Hij is eeuwig). Dat raken we ook nooit meer kwijt.
 
De dood zoals daarover wordt gesproken is de straf op de zonde en tast alleen het lichaam aan. De Bijbel spreekt in dat verband van het afsterven aan de zonde. De tweede dood is de definitieve veroordeling waarin ook het lichaam gepijnigd wordt. Dan wordt de tegenstelling tussen gelovigen en ongelovigen definitief (zie ook art 37 van de NGB). Dat is een geweldige troost voor de gelovigen. Zij zullen eeuwig met Christus mogen leven in heerlijkheid. Na de dood wacht hen het nieuw en eeuwige leven. Eerst geestelijk en na de laatste dag, de wederkomst van Christus, ook lichamelijk met een nieuw en verheerlijkt lichaam zullen ze aan Christus gelijk zijn. Maar verschrikkelijk is het vooruitzicht voor de ongelovigen.
 
Op vele plaatsen leert de Bijbel ons dat de ongelovigen voor eeuwig zullen worden bestraft in de hel. Een plaats waar wening zal zijn en tandengeknars. Zo zegt Jezus het zelf op diverse plaatsen in het Evangelie. Het is een plaats waar de worm niet sterft en waar het vuur nooit wordt geblust. Kenmerk van de hel is dat God daar niet is. Zijn genade niet en zijn vergeving niet. Daar zal het voor eeuwig te laat zijn. Het wenen, de worm en tandenknarsen wordt ons in de Bijbel geschilderd als wroeging over het feit dat er geen geloof was in God en Christus tijdens het leven op aarde in Gods tegenwoordigheid.

We kunnen ook denken aan het bekende verhaal (geen gelijkenis!) van de arme Lazarus en de rijke man. Ook daar is die man zich ten volle bewust van het feit dat hij zijn deel heeft gehad op de aarde en het recht op genade voor eeuwig heeft verspeeld. Dat wordt hem zo ook door Abraham meegedeeld. Kortom de hel wordt ons in de Bijbel getekend als plaats de eeuwige pijn. Hoewel de Bijbel er met terughoudendheid over spreekt moeten we dat uit de veelheid van bewijsplaatsen wel concluderen.
 
We moeten daarom beseffen wat de hel of de eeuwige straf ten diepste is: Het is de straf die volgt op de afwijzing van Gods genade en liefde zoals we die als mensen op deze wereld hebben ontvangen in alle stoffelijke en geestelijke zegeningen. God straft dus niet op grond van wraakneming of als vergelding, laat staan uit sadisme of genoegen in pijniging van mensen maar omdat Zijn liefde onbeantwoord bleef. Het is ook de afwijzing van het offer van Jezus Christus aan het kruis. 
 
Daarmee zijn natuurlijk niet alle vragen beantwoord. Bijvoorbeeld de vraag als je nu in je leven nooit van Jezus hebt gehoord, word je dan voor eeuwig gestraft? Dat zijn vragen waarop de Bijbel ons geen antwoord geeft. Daarmee hebben we ten diepste ook niets te maken.
 
Aan Jezus werd eens de vraag gesteld: En iemand zei tegen Hem: Heere, zijn het weinigen, die zalig worden? En Hij zei tegen hen: Strijd u om binnen te gaan door de nauwe poort, want velen, zeg Ik u, zullen proberen binnen te gaan en het niet kunnen, een vraag dus naar het eeuwig wel en wee van anderen. En dan roept Jezus op om vooral voor je zelf die zekerheid te zoeken.
 
Daarmee wil ik je vraag niet diskwalificeren, want het is een terechte vraag, maar uiteindelijk komt het aan op jouw en mijn persoonlijke zaligheid. Dat te zoeken door het geloof in Christus maakt dat wij niet verloren gaan maar het eeuwige leven zullen ontvangen. Inderdaad als gift en uit enkel genade. Daarom is de prediking van het heden der genade zo ernstig en zo indringend. Heden zo u Zijn stem hoort verhard je niet maar laat je leiden. 
 
Ik hoop dat ik je hierboven wat heb aangereikt waarmee je iets verder komt.
 
Vriendenlijke groet,
Ds. J. J. van Holten, Bergambacht

Bron: http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/21625/eeuwige-marteling/

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe verklaar je dan Psalm 146:4 : Zijn geest (levensadem) gaat uit, hij keert terug naar zijn grond; Waarlijk op die dag vergaan zijn gedachten.

Die uitleg van Refoweb is niet onderbouwd, Grieks filosofisch en beledigend voor God. God martelt geen mensen tot de eeuwigheid. De eeuwige pijn betekent de eeuwige gevangenschap. Een pijniger bijv was een gevangenbewaarder. Betekenissen van woorden veranderen in de loop der tijd.

12 minuten geleden zei Kaasjeskruid:

Laat maar schimper.

Door God voor martelaar uit te maken ben jij degene die schimpt hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei sjako:

Die uitleg van Refoweb is niet onderbouwd, Grieks filosofisch en beledigend voor God.

Dat is een duidelijk standpunt. De gereformeerde leer is dus beledigend voor God? Ik neem daar afstand van. Ik denk dat het overeenkomt met Gods Woord. Maar, goed, we verschillen van "mening".

Een andere uitleg:

Citaat

De leer van de Kerk bevestigt het bestaan van de hel en haar eeuwige duur. De zielen van hen die sterven in staat van doodzonde, dalen onmiddellijk na de dood af in de hel, waar zij de straffen van de hel, "het eeuwige vuur", ondergaan. De belangrijkste straf van de hel bestaat in het eeuwig van God gescheiden zijn; alleen in Hem kan de mens het leven en het geluk vinden. Hiertoe is hij immers geschapen en hiernaar streeft hij.

Bron: https://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index.php?mi=600&doc=1&id=1156

Is dit ook een belediging?

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei WdG:

Dat is een duidelijk standpunt. De gereformeerde leer is dus beledigend voor God? Ik neem daar afstand van. Ik denk dat het overeenkomt met Gods Woord. Maar, goed, we verschillen van "mening".

Maar legt het dan eens uit in je eigen woorden met duidelijke schriftplaatsen. Alle 'bewijzen' gaan van een veronderstelling uit. Alleen van God wordt gezegd dat Hij eeuwig leven heeft, Hij kan anderen eeuwig leven geven, maar dat hebben ze niet van zichzelf. De eerste mens zou ook eeuwig leven, maar dat werd hen afgenomen, dus de mens heeft niet inherent eeuwig leven.

11 minuten geleden zei WdG:

Is dit ook een belediging?

Zeker weten. Iedereen gaat naar Hades nog op dit moment, helaas. Alleen de gezalfden krijgen een directe opstanding in de hemel. Het meer van vuur speelt pas een rol na het 1000 jarig Rijk. Dan pas is het definitieve oordeel. En het meer van vuur betekent de Tweede Dood. Als er iets betekent dan is het niet letterlijk. Zo simpel is het. God martelt geen mensen in een eeuwig vuur. God is liefde. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei sjako:

Zeker weten.

Dus ongeveer 2 miljard Christenen beledigen God door een eeuwige hel te onderwijzen? We hebben gezien dat de katholieke en gereformeerde kerk dit leer. Laten we eens een hele andere groepering pakken. Andrew Wommack gelooft ook in een eeuwige hel, zoals veel van zijn collega-pastors. In totaal ongeveer 300 - 700 miljoen Christenen geloven dit ook:

Citaat

 

If Jesus died for past, present, and future sins—which He did—then what determines whether we spend eternity with Him or in hell?

https://www.awmi.net/reading/teaching-articles/hell_reality/

 

Andrew Wommack beledigt God ook?

Andrew Wommack gelooft dat we onze redding niet kunnen verspelen. Joseph Prince gelooft dat ook, om maar een voorbeeld te geven: wanneer we Christus aanvaarden als Verlosser, ZIJN we vergeven, we ZIJN een nieuwe schepping. Door Christus zijn onze zonden, verleden - heden - toekomst - vergeven, en mogen we met zekerheid weten wat we eeuwig zullen leven in Gods Koninkrijk, de hemel. Het afwijzen betekent de eeuwigheid in de hel. Ook een belediging?

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei Fritsie:

Ik begrijp het wel, maar dat vermoedden had u al. U mag straks aan de Heer Jezus uitleggen, ook waarom u Zijn woorden negeert!

Ik maak me er geen seconde ongerust om. Ik weet dat deze uitleg klopt. Ik heb nog steeds geen fatsoenlijke uitleg van uw kant gekregen. Hoe kan een worm eeuwig leven???? Heel Openbaring is een en al symboliek. Waarom zou dit dan letterlijk zijn. U zult straks net zo goed uitleg moeten geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
21 minuten geleden zei sjako:

Zeker weten. Iedereen gaat naar Hades nog op dit moment, helaas. Alleen de gezalfden krijgen een directe opstanding in de hemel.

Dwaalleer van het WTG(!) waardoor slechts een selecte JG-groep wordt uitverkoren! De rest van alle mensen zal genoegen moeten nemen met de plek waar de vele "onwedergeboren" uit de WTG-theocratie hun bestemming zullen krijgen: de zandbak op aarde.

Maar God leert dat 'de doden' ook NU vandaag tot leven komen, indien zij Zijn woorden maar willen 'horen'. (Joh.5:25)

Dat dit de voltooide tijd betreft, wordt aangegeven door de apostel van God:

'En u heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij dood waart door de misdaden en de zonden' (Efe.2:1)

Daarom is er tussen de broeders en zusters in Christus geen onderscheid in bestemming; alle zijn door hun wedergeboorte overgezet, vanuit de dood in het leven.

'hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, - en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus' (Efe.2:5)

Dus de christenen gaan NIET naar de Hades de apostel is heel duidelijk. @sjako u brengt dus een JG-dwaalleer, en als u de leer van Christus niet volgt kunt u ook geen christen zijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Fritsie:

Dwaalleer van het WTG(!) waardoor slechts een selecte JG-groep wordt uitverkoren!

Het is geen dwaalleer, maar een zeer goed onderbouwde leer. 

2 minuten geleden zei Fritsie:

Maar God leert dat 'de doden' ook NU vandaag tot leven komen, indien zij Zijn woorden maar willen 'horen'. (Joh.5:25)

Dat dit de voltooide tijd betreft, wordt aangegeven door de apostel van God:

'En u heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij dood waart door de misdaden en de zonden' (Efe.2:1)

Ja, dit door middel van een opstanding

22 minuten geleden zei WdG:

Dus ongeveer 2 miljard Christenen beledigen God door een eeuwige hel te onderwijzen?

Ja, helaas wel. 

23 minuten geleden zei WdG:

Het afwijzen betekent de eeuwigheid in de hel. Ook een belediging?

Als je zegt dat in de hel eeuwig gemarteld wordt wel. Als je zegt dat het een eeuwige afwezigheid van God is niet, want zo kan je het ook weer zien. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei Fritsie:

Dwaalleer van het WTG(!) waardoor slechts een selecte JG-groep wordt uitverkoren! De rest van alle mensen zal genoegen moeten nemen met de plek waar de vele "onwedergeboren" uit de WTG-theocratie hun bestemming zullen krijgen: de zandbak op aarde.

Maar God leert dat 'de doden' ook NU vandaag tot leven komen, indien zij Zijn woorden maar willen 'horen'. (Joh.5:25)

Dat dit de voltooide tijd betreft, wordt aangegeven door de apostel van God:

'En u heeft Hij mede levend gemaakt, daar gij dood waart door de misdaden en de zonden' (Efe.2:1)

Daarom is er tussen de broeders en zusters in Christus geen onderscheid in bestemming; alle zijn door hun wedergeboorte overgezet, vanuit de dood in het leven.

'hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus, - en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus' (Efe.2:5)

Dus de christenen gaan NIET naar de Hades de apostel is heel duidelijk. @sjako u brengt dus een JG-dwaalleer, en als u de leer van Christus niet volgt kunt u ook geen christen zijn!

Inderdaad. Het zou ook van den zotte zijn om de woorden en belofte van God zodanig om te buigen dat men Hem voor leugenaar uitmaakt. Als Hij ons verzekert in Romeinen 8:38-39:

Want ik ben verzekerd, dat noch dood, noch leven, noch engelen, noch overheden, noch machten, noch tegenwoordige, noch toekomende dingen, Noch hoogte, noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onzen Heere.

Dan vertrouwt men het beste op Hem, waar NIETS ons van zal kunnen scheiden. Ook geen dwaalleer van JG die menen dat God ons bewusteloos slaat! 

bewerkt door Kaasjeskruid
Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Fritsie:

levend gemaakt met Christus, - en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus' (Efe.2:5)

Christenen zijn dus door Gods genade NU levendgemaakt, door de vergeving van zonden en de doop met de Heilige Geest.

Maar desondanks gaan zij volgens @sjako tóch naar de Hades??, om dus in het dodenrijk te zijn?? In tegestelling met wat ook Paulus schrijft dat Hij verlangt om bij de Heer Jezus zijn intrek te nemen. (2Cor.5:8) Of denkt @sjako soms dat de Heer Jezus nog steeds in de Hades is?? Eén groot -met opzet gemaakt(!)- dwaalverhaal van het WTG!

bewerkt door Fritsie
Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid