Robert Frans 1.653 Geplaatst 19 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2018 7 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Dan kunnen we de woorden van Jezus omtrent eerst de balk uit eigen ogen verwijderen wel schrappen uit de Bijbel, als het toch wel mag. Nee, want daarvoor heb ik nu juist de laatste alinea van de betreffende post geschreven. Die zelfs helemaal over jou gaat. 8 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Daarbij komt dat ik van mening ben dat we nooit alleen maar naar de negatieve zaken mogen kijken en daarbij de positieve zaken uit het oog verliezen. Zodoende sta ik al meer open voor correctie van een hypocriet als deze toegeeft er eentje te zijn en er graag mee aan het werk wil. Dan help ik mee. En dat is ook prima. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 19 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2018 12 minuten geleden zei Robert Frans: Nee, want daarvoor heb ik nu juist de laatste alinea van de betreffende post geschreven. Die zelfs helemaal over jou gaat. Dus ik moet eerst de balk uit mijn ogen verwijderen en mag daarop aangesproken worden door een andere balkdragende figuur. Echter ik mag dat niet bij een ander doen zolang ik een balk in de ogen heb? Dit lijkt verdacht veel op discriminatie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hobble-Frank 54 Geplaatst 19 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2018 Het gaat om "verbeter de wereld, begin bij jezelf". Ik zou daar nog een wijsheid van Thomas a Kempis aan willen toevoegen: Citaat Kijk naar jezelf en pas er voor op om over de daden van anderen te oordelen. Het is vergeefse moeite over anderen te oordelen, want je vergist je voortdurend en je gaat gemakkelijk in de fout. (Bron: Thomas a Kempis, De navolging van Christus (Kok, 2016) thom reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 19 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2018 2 minuten geleden zei Hobble-Frank: Het gaat om "verbeter de wereld, begin bij jezelf". Tijd om wakker te worden. De wereld wordt alleen maar slechter, en daar verander jij helemaal niks aan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 19 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2018 (bewerkt) 17 minuten geleden zei Hobble-Frank: Het gaat om "verbeter de wereld, begin bij jezelf". Alweer een opmerking van iemand die de geloofsbelijdenis niet serieus neemt. Wij zijn niet in staat om onszelf te verbeteren maar weten ons afhankelijk van Jezus die aan het kruis het werk voor ons verricht heeft. Alleen door acceptatie van dit werk kunnen wij beter worden. 19 mei 2018 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 19 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2018 15 minuten geleden zei thom: Ik ben wel eens wat kort door de bocht. Kaasjeskruid is af en toe kort door de bocht, maar hij zegt wel zinnige dingen (dat betekent niet dat ik het overal mee eens ben). Wat jij verkondigt is complete onzin. "We" kunnen de wereld niet "zelf" verbeteren. Slechts door het aanvaarden van God (Jezus) als Redder worden we een nieuwe schepping. Dan gaat God (De Heilige Geest) in ons werken, en, als we dat toelaten, worden we mogelijk een klein beetje beter.... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 19 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2018 Op 19-5-2018 om 19:25 zei thom: Waarom? Deze en twee eerdere posts verwijderd ivm op de man spelen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hobble-Frank 54 Geplaatst 19 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2018 4 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Alweer een opmerking van iemand die de geloofsbelijdenis niet serieus neemt. Wij zijn niet in staat om onszelf te verbeteren maar weten ons afhankelijk van Jezus die aan het kruis het werk voor ons verricht heeft. Alleen door acceptatie van dit werk kunnen wij beter worden. Als jij tevreden en gelukkig bent in je leven met die houding dan is dat prima. Ik heb er verder geen last van en verkies een andere weg. HJW reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 19 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 mei 2018 Zojuist zei Hobble-Frank: Als jij tevreden en gelukkig bent in je leven met die houding dan is dat prima. Ik heb er verder geen last van en verkies een andere weg. Ik zeg altijd maar zo: Boem is ho! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
HJW 183 Geplaatst 19 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2018 3 minuten geleden zei Hobble-Frank: Als jij tevreden en gelukkig bent in je leven met die houding dan is dat prima. Helemaal mee eens. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten