TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 (bewerkt) 2 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Als je daarmee mammon bedoeld als verpersoonlijking van de duivel, dan lijkt mij het probleem zo opgelost. Hoe ga jij met geld om? Wellicht wat persoonlijk deze vraag, maar niet te voorkomen lijkt mij. Probeer daarmee te overleven in deze wereld, temidden het speelveld waarin ook de duivel werkzaam is. Hoe zou je dat probleem oplossen? 7 juli 2018 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 Zojuist zei TTC: Probeer daar mee te overleven in deze wereld, temidden het speelveld waarin ook de duivel werkzaam is. Nu snap ik je even niet, want bestaan er nu twee duivels? 1 minuut geleden zei TTC: Hoe zou je dat probleem oplossen? Welk probleem? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 1 uur geleden zei Kaasjeskruid: Nu snap ik je even niet, want bestaan er nu twee duivels? Welk probleem? Het probleem dat je zo zou oplossen in je vorige bericht. Weet niet waar je die twee duivels vandaan haalt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 4 minuten geleden zei TTC: Het probleem dat je zo zou oplossen in je vorige bericht. Weg met het geld. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 9 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Weg met het geld. Dat is een optie, zo liggen er veel in de schuiven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 (bewerkt) 2 minuten geleden zei TTC: Dat is een optie, zo liggen er veel in de schuiven. Geloof je werkelijk waar dat wanneer men het geld wegdoet, de problemen opgelost zijn? Volgens mij gaan we dan bezig met de ander het eten uit de mond stoten op letterlijke wijze. Dan het eten ook maar wegdoen? 7 juli 2018 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 (bewerkt) 36 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Geloof je werkelijk waar dat wanneer men het geld wegdoet, de problemen opgelost zijn? Volgens mij gaan we dan bezig met de ander het eten uit de mond stoten op letterlijke wijze. Dan het eten ook maar wegdoen? Het is een oplossing die je zelf voorstelt, hoe ga je dat realiseren? 7 juli 2018 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 3 minuten geleden zei TTC: Het is een oplossing die je zelf voorstelt, hoe ga je dat realiseren? Ik geloof niet in die oplossing. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 1 uur geleden zei Kaasjeskruid: Ik geloof niet in die oplossing. Je gaf ze aan, soortgelijken liggen in de schuif van velen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 2 minuten geleden zei TTC: Je gaf ze aan, soortgelijken liggen in de schuif van velen. Ja, met dergelijke idealen stapten ze ook op het vliegtuig Fuerza Aérea Uruguaya vlucht 571. Nota bene met de naam Old Christians op hun sportkleding. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 1 uur geleden zei Kaasjeskruid: Ja, met dergelijke idealen stapten ze ook op het vliegtuig Fuerza Aérea Uruguaya vlucht 571. Nota bene met de naam Old Christians op hun sportkleding. Vreemde wending, begrijpen ze het niet? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 54 minuten geleden zei TTC: Vreemde wending, begrijpen ze het niet? Ik begrijp iig dat als het erop aan komt, als puntje bij paaltje komt, het de mens eigen is om belangrijke principes overboord te gooien en te verzanden in gedepriveerd gedrag. Ook zonder geld. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 8 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 juli 2018 6 uur geleden zei Kaasjeskruid: Ik begrijp iig dat als het erop aan komt, als puntje bij paaltje komt, het de mens eigen is om belangrijke principes overboord te gooien en te verzanden in gedepriveerd gedrag. Ook zonder geld. Ja, zondeval, hechting en psychodrama. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fritsie 24 Geplaatst 4 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2018 (bewerkt) Op 16-6-2018 om 20:43 zei thom: Het fundament is het geloof. En het geloof is van Jezus Christus. 'Want niemand kan een ander fondament leggen, dan hetgeen gelegd is, hetwelk is Jezus Christus.' (1Corr.3:11) Wie dus 'bouwt', moet erop toezien dat hij dat doet op de zuivere leer van Jezus Christus, want Hijzelf is het fundament. Bovendien moet je dan voortdurend zoeken naar 'woorden van God', omdat alleen die naadloos aansluiten op het originele Fundament. 4 augustus 2018 bewerkt door Fritsie Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 4 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2018 5 minuten geleden zei Fritsie: Wie dus 'bouwt', moet erop toezien dat hij dat doet op de zuivere leer van Jezus Christus, want Hijzelf is het fundament. En hoe luidt deze "zuiver leer"? Kan je die in enkele zinnen samenvatten? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fritsie 24 Geplaatst 4 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2018 12 minuten geleden zei WdG: En hoe luidt deze "zuiver leer"? Kan je die in enkele zinnen samenvatten? Jezus is God. Zijn woorden zijn de waarheid, die altijd voorrang hebben. Jezus is een Leraar ter gerechtigheid en herstel, hetgeen Hij ook leerde aan Zijn apostelen, wiens leer ook zuiver is. (Ik zou nog door kunnen gaan.) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Fritsie 24 Geplaatst 4 augustus 2018 Rapport Share Geplaatst 4 augustus 2018 20 minuten geleden zei thom: Blijft van het 'voortdurend zoeken door ons' niets over, om te doen. Ik ben bv. geregeld in Gods Woord aan het zoeken, nu ook weer om woorden te vinden in antwoord aan u. Maar de juiste Bijbel (KJV+SV) en de juiste teksten zijn nodig, om voort te bouwen op het fundament Jezus Christus. Zoals de apostel Paulus schreef: 'Naar de genade Gods, die mij gegeven is, heb ik als een wijs bouwmeester het fondament gelegd; en een ander bouwt daarop. Maar een iegelijk zie toe, hoe hij daarop bouwe.' (1Kor.3:10) Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten