TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: En psychologie blijkbaar. Ik heb er een hartgrondige afkeer tegen en lul ze het liefst onder de tafel. Interview gaat over God in het spel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 Zojuist zei TTC: Interview gaat over God in het spel. God doet niet aan spelletjes. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 7 minuten geleden zei Kaasjeskruid: God doet niet aan spelletjes. Psychodrama, op deze manier wordt het mogelijk om miljoenen mensen gevangen te houden binnen dogmatische leerstellingen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 Zojuist zei TTC: Psychodrama Toneelspelletjes bedoel je. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 11 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Toneelspelletjes bedoel je. Over miljoenen mensen die om de tuin geleid worden, over psychodrama. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 2 minuten geleden zei TTC: Over miljoenen mensen die om de tuin geleid worden, over psychodrama. Heel zielig lijkt dit. Toch sta ik daar anders in. Men kiest er zelf voor om om de tuin te worden geleid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 (bewerkt) 21 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Heel zielig lijkt dit. Toch sta ik daar anders in. Men kiest er zelf voor om om de tuin te worden geleid. Je kan er ook niets aan doen, tenzij elke dag getuige zijn van dit sociale drama. 7 juli 2018 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 Zojuist zei TTC: Je kan er ook niets aan doen, tenzij getuige zijn van dit sociale drama. Tuurlijk kan je er wel wat aan doen. Maar de mens vind het nu eenmaal spannend en fijn om begoocheld te worden. Illusionisten verdienen er grof geld aan. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: Tuurlijk kan je er wel wat aan doen. Maar de mens vind het nu eenmaal spannend en fijn om begoocheld te worden. Illusionisten verdienen er grof geld aan. Wat ga je dan doen, politiek vragen om het op te lossen? Kunnen in veel geloven maar dat acht ik niet waarschijnlijk, anders zouden we daar al lang iets over gehoord hebben, niet? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 Zojuist zei TTC: Wat ga je dan doen, politiek vragen om het op te lossen? Kunnen in veel geloven maar dat acht ik niet waarschijnlijk, anders zouden we daar al lang iets over gehoord hebben, niet? Je kunt er bijvoorbeeld ook als een van de smerende beren bij gaan staan... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: Je kunt er bijvoorbeeld ook als een van de smerende beren bij gaan staan... Zo is dat, meer rest ons niet. En elke dag bidden dat de schade beperkt mag blijven. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 Zojuist zei TTC: Zo is dat, meer rest ons niet. En elke dag bidden dat de schade beperkt mag blijven. Niet helemaal correct, want jij staat er bij en kijkt er naar. Of ben je toch een van die beren? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 2 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Niet helemaal correct, want jij staat er bij en kijkt er naar. Of ben je toch een van die beren? Ik bid tot God, we zijn machteloos gezien de verwoestende kracht van de antagonisten. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 Zojuist zei TTC: Ik bid tot God, we zijn machteloos gezien de verwoestende kracht van de antagonisten. Kun je God wat ontdekken in mij? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 1 minuut geleden zei Kaasjeskruid: Kun je God wat ontdekken in mij? Helemaal niet, waarom? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 Zojuist zei TTC: Helemaal niet, waarom? Die is toch aanwezig in het gelaat van de ander, gezien de discussie over religieus horizontalisme? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 (bewerkt) Naja, vast uitgeluld. Mooi hè, psychodrama (toneelspelen). 7 juli 2018 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 (bewerkt) 43 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Die is toch aanwezig in het gelaat van de ander, gezien de discussie over religieus horizontalisme? Logischerwijs de duivel ook, dat is wat het psychodrama elke dag laat zien. Steevast worden de sociale alternatieven dan ook onder de mat geveegd onder schijnbaar religieuze voorwendselen, dat is destructief. 7 juli 2018 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 1 minuut geleden zei TTC: Logischerwijs de duivel ook, dat is wat het psychodrama elke dag laat zien. Ow, je bent er toch nog. Ik vroeg niet naar de duivel, maar naar God. Daar gaat het hier immers over. God in de ander. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 Zojuist zei Kaasjeskruid: Ow, je bent er toch nog. Ik vroeg niet naar de duivel, maar naar God. Daar gaat het hier immers over. God in de ander. Steevast worden de sociale alternatieven dan ook onder de mat geveegd onder schijnbaar religieuze voorwendselen, dat is destructief. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 Zojuist zei TTC: Steevast worden de sociale alternatieven dan ook onder de mat geveegd onder schijnbaar religieuze voorwendselen, dat is destructief. Ga je nu ontwijken? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 21 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Ga je nu ontwijken? Waarom denk je dat, het is nog steeds hetzelfde dan wat Jezus destijds zei. Dat is toch wat je probeert te zeggen? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 12 minuten geleden zei TTC: Waarom denk je dat, het is nog steeds hetzelfde dan wat Jezus destijds zei. Dat is toch wat je probeert te zeggen? Jezus heeft veel gezegd en had daar weinig woorden voor nodig. Over welk gezegde heb je het? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
TTC 1.560 Geplaatst 7 juli 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 (bewerkt) 44 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Jezus heeft veel gezegd en had daar weinig woorden voor nodig. Over welk gezegde heb je het? Dat sociale alternatieven geen doorgang vinden omwille van de geldduivel, elke poging daartoe wordt immers onder de mat geveegd. 7 juli 2018 bewerkt door TTC Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 7 juli 2018 Rapport Share Geplaatst 7 juli 2018 Zojuist zei TTC: Dat sociale alternatieven geen doorgang vinden omwille van de geldduivel. Als je daarmee mammon bedoeld als verpersoonlijking van de duivel, dan lijkt mij het probleem zo opgelost. Hoe ga jij met geld om? Wellicht wat persoonlijk deze vraag, maar niet te voorkomen lijkt mij. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten