Gaitema 439 Geplaatst 10 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2018 12 minuten geleden zei Willempie: Ik denk bij wedergeboorte aan een baby die nog tot volwassenheid moet groeien. Er was ooit een bende in de V.S. bekeerd en de bendeleider vertelde een voorganger van een kerk: "We zijn nu christenen geworden. Vanaf nu dragen we geen vuurwapens meer, alleen nog maar messen. We moeten ons immers nog wel kunnen verdedigen." Dat was een begin. Sommige van die bendeleden zijn later teruggevallen maar sommige zijn ondertussen volwassen christenen geworden. Je wordt opnieuw geboren en dan moet je nog groeien. Als je het zo zegt, dan zeg je het goed 4 uur geleden zei Kaasjeskruid: Dat verbaast mij niet. Ik ben nog steeds benieuwd naar de reden van jouw reactie. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 10 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2018 29 minuten geleden zei Willempie: Waar komt alle kritiek vandaan? Van de Heilige Geest? Of van de satan? Ik geloof dat kritiek die christenen op elkaar leveren vaak de manier is, waarop satan Gods opwekkingen de kop wil indrukken. Zo leerde ik dat eens van een pinksterspreker. Christenen brengen over elkaar vloeken uit, door elkaar te bekritiseren. Ik hoorde over Rijssen dat daar christenen zeggen dat de Nijverdalse kerken de laatste poort zijn, voor je in de hel komt. Dat is zo'n vloek dat door hen over Nijverdal uitgesproken werd. En weet je? Alle gemeentes van Nijverdal hebben last van leegloop. Gelukkig zijn er ook christenen die juist bidden voor Nijverdal. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 10 februari 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 februari 2018 8 uur geleden zei Kaasjeskruid: 1)Is dat retorisch bedoeld? 2)In welk opzicht is niemand er al? 3)En dat maakt ze goed in Gods ogen? 4)Dat zal allemaal wel, maar wat als deze mensen in jou gemeente aangetroffen worden onder het mom van: "ik geloof"? Nog concreet beantwoorden. 1) Misschien. Niemand leeft volledig in het licht en misschien niemand volledig in het duister. Echter denk ik dat onder de elite best mensen kunnen zijn die geheel in het duister leven. 2) Er is niemand die goed is in Gods ogen. 3) Er is niemand die goed is in Gods ogen. 4) Er is niemand die goed is in Gods ogen. Daarom dienen we elkaar te blijven vermanen. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten