Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden zei TTC:

Zoiets als onkruid vergaat niet?

Nee, ik heb me wat te haastig uitgedrukt. Er hoort een woord bij geschreven te worden en dan komt er te staan:

Goed dat je dit metaforisch opvat. Ik vrees anders dat in geval van wetiko het blijft bij een slag in de lucht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 182
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Opdat gij moogt kinderen zijn uws Vaders, Die in de hemelen is; want Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. (Mat.5:45)

Het Bijbelse antwoord (en je zit hier op een christelijk forum) is dat we niet mogen concluderen dat ziekte een straf is van God. Ik neem aan dat dit is wat je wilde horen. Het kan wel een gevolg zijn

Ja, dan zijn we uitbehandeld.

Zojuist zei Kaasjeskruid:

Nee, ik heb me wat te haastig uitgedrukt. Er hoort een woord bij geschreven te worden en dan komt er te staan: Goed dat je dit metaforisch opvat. Ik vrees anders dat in geval van wetiko het blijft bij een slag in de lucht.

Ik denk dat wetiko in veel andere termen omschreven wordt, dit veranderen blijkt nog een ander paar mouwen.

Uit onderzoek is gebleken dat persoonlijkheidseigenschappen moeilijk te veranderen zijn. Ze lijken resistent tegen verandering. Psychopathische eigenschappen die kenmerkend zijn voor narcistische persoonlijkheidsstoornis zoals grootheidswaanzin, gebrek aan gevoel en empathie zijn zeer moeilijk te veranderen. Het is erg moeilijk om een narcist zover te krijgen om hulp te gaan zoeken. Uit onderzoek blijkt dat narcisten die wel hulp zoeken vrijwel nooit genezen van deze stoornis. De narcist zal nooit toegeven dat hij een probleem heeft. En waarom zou je een oplossing zoeken voor iets wat geen probleem is? Volgens de narcist mankeren ze niks. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zojuist zei Kaasjeskruid:

Geaardheid is bijzonder moeilijk te veranderen. Zo niet onmogelijk zonder God.

Erger wordt het wanneer een hele samenleving daardoor geïnfecteerd wordt, zelfs misschien onbewust daarvan. En dan rest natuurlijk de vraag of we er ook iets aan kunnen doen, verschuilen achter God lijkt me iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei TTC:

Erger wordt het wanneer een hele samenleving daardoor geïnfecteerd wordt, zelfs misschien onbewust daarvan. En dan rest natuurlijk de vraag of we er ook iets aan kunnen doen, verschuilen achter God lijkt me iets anders.

Laat mij maar lekker schuilen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei TTC:

En wat met de homeostase, klopt het?

Ik kende het woord niet tot jij er mee kwam. Alle doktoren die ik sprak hebben het niet genoemd. Het antwoord is dus "Nee". Zie je nu hoe leuk het is om antwoord op een vraag te krijgen...  Leer er van en doe dat ook als er een vraag aan jou wordt gesteld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik kende het woord niet tot jij er mee kwam. Alle doktoren die ik sprak hebben het niet genoemd. Het antwoord is dus "Nee". Zie je nu hoe leuk het is om antwoord op een vraag te krijgen...  Leer er van en doe dat ook als er een vraag aan jou wordt gesteld.

Het is een algemeen bekend begrip in de wetenschap en geneeskunde, het gaat over jouw casus nochtans.

Het lichaam beschikt over een aantal duizenden controlesystemen voor haar functioneren. De meest belangrijke hiervan zijn het zenuwstelsel en het hormoonstelsel. Omdat ze nauw samenwerken en het ene stelsel niet zonder het andere kan, worden ze ook wel samen aangeduid als het neuroendocriene stelsel. Dat deel van het zenuwstelsel dat zich in de eerste plaats bezighoudt met homeostase, is het autonome zenuwstelsel. Dit houdt zich bezig met de automatische regulatie van organen, zoals hart, longen, maag, darmen, blaas, geslachtsorganen en bloedvaten. Het hormoonstelsel reageert langzamer, maar geeft ook langduriger effecten, terwijl de autonome zenuwen snelle reacties geven die niet langer duren dan nodig is. Afhankelijk van de soort en ernst van de problemen kunnen deze stelsels afhankelijk of onafhankelijk van elkaar reageren. Een voorbeeld van homeostase waar verschillende stelsels bij betrokken zijn, is het reguleren van het watergehalte van het lichaam. (bron)

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 uur geleden zei Noel:
8 uur geleden zei Dat beloof ik:

Als ziekte dan zo logisch is, kun je mij dan logisch uitleggen hoe het logisch zou zijn dat acceptatie het tekort van stofjes in mijn lichaam er toe bijdraagt dat ik inzie dat alles volmaakt is.
En hoe logisch en noodzakelijk dat tekort dan is om 'in een totaalvisie acceptabel te zijn'?


Dat tekort is nl. helemaal niet logisch en noodzakelijk. Mijn lichaam zou volmaakt en compleet zijn als ik dat tekort niet had en dan zou de visie van een volmaaktheid en compleetheid wél acceptabel kunnen zijn. Kennelijk schrijf je dus wat aangeleerde zinnen zonder er bij na te denken wat daar nu eigenlijk staat of wat het nu eigenlijk in houdt
Anders schreef je niet zulke nonsens.

Je zou naar de huisarts kunnen gaan. Die zal je dan waarschijnlijk verwijzen naar een psychiater.

Het kan helpen als je het beeld loslaat dat dingen ideaal moeten zijn volgens jouw normen. Ten eerste; waar komen jouw normen vandaan? Ten tweede: hoe bepaal je wat ideaal is?

Een inzicht dat ik had: Ideaal is alleen ideaal als het mogelijk is.

Jij bent degene die komt met een visie van volmaaktheid en compleetheid. Ik niet hoor. Ik heb dat beeld dus niet. Jij wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
55 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Ik kende het woord niet tot jij er mee kwam. Alle doktoren die ik sprak hebben het niet genoemd. Het antwoord is dus "Nee". Zie je nu hoe leuk het is om antwoord op een vraag te krijgen...  Leer er van en doe dat ook als er een vraag aan jou wordt gesteld.

.Homeostase is gewoon een medisch wetenschappelijk begrip en betekent gewoon dat het lichaam altijd zoekt naar balans.   Ik ben geen arts en de ene mens en de ene casus is de andere mens en de andere casus niet.  Maar persoonlijk heb ik wel op harde wijze ondervonden dat homeostase waar is. Dat zal ik illustreren aan de hand van een voorbeeld uit mijn eigen leven. Ik had al eens geschreven dat ik na vijf sterfgevallen in zes jaar tijd, plus een zelfmoord van een leerling die onder mijn afdeling viel plus een gestrande relatie (en nog een aantal andere omstandigheden in combinatie met persoonlijke karaktereigenschappen en gevoeligheden)  naar mijn eigen beoordeling tijd en vooral ook hulp nodig had voor en bij verlate rouwverwerking.  Maar in plaats van een verwijzing naar een psycholoog, waar ik helder en duidelijk om vroeg, kreeg ik pillen, antidepressiva en geen verwijzing. Tegenwoordig kun je geloof ik gewoon zelf naar een psycholoog maar toen had je nog een verwijzing nodig. En aangezien ik die niet had gekregen slikte ik dan maar die pillen, want ik was aan het eind van mijn latijn.  Dus pillen erin, en hoppa de motor liep weer als een tierelier. Ik leek wel energie te hebben voor tien.  Alleen er waren wel wat nadelen, maar die nam ik wel voor lief. Een van die nadelen was dat ik er steeds meer van nodig had om hetzelfde effect te behouden.  Dus kreeg ik van de huisarts een hogere dosis en nog een hogere dosis en hup daar ging de motor van Dolce Vita weer. Niks meer aan het handje, gaan met die banaan. Op zeker moment bent ik ermee gesopt, want ik begon uiteindelijk een levenloze turbo robot te worden. Maar ik wist (voelde aan) dat als ik stopte, ik gewoon alsnog in dezelfde onverwerkte brij van emoties terecht zou komen als waarvoor ik hulp had gezocht maar niet had gekregen.  Dat gebeurde dus ook. Alleen was ik er toen nog slechter aan toe dan toen ik begon met die pillen. Er was iets bijgekomen, ik was zo ontiegelijk moe dat ik het ene been niet meer voor het andere kreeg.  Aangezien ik het wel gehad had met de huisarts, zocht ik een natuurgeneeskundige arts op.  Aangezien ik bijna geen gevoel meer had in de onderkant van mijn gezicht, in mijn voetzolen en vingers (liet daardoor ook regelmatig ineens dingen zomaar plotseling uit mijn handen vallen, pannen, een laptop, kopjes, etc) en deze arts wél luisterde, liet hij meteen grootschalig bloedonderzoek doen.  Daar kwamen  -overigens  volgens de reguliere normen- ernstige tekorten uit van alle B-vitamines (het krachts en gevoelverlies is gekomen door B12 tekort, in handen en voeten was het gelukkig omkeerbaar, maar in mijn gezicht helaas niet) en nog een hele reeks tekorten  meer. Ik had de pech dat ik toen vegetarier was en waarschijnlijk was daardoor het B12 het aller laagste. Verder at ik elke dag volwaardig en gezond, wij zijn van huis uit opgegroeid met vers en gezond en biologisch voedsel, en ben altijd zo blijven leven, dus daar konden die tekorten niet van komen.  Maar deze arts (voormalig  chirurg en huisarts) legde me uit dat de zogenaamde depressie uit mijn situatie een noodkreet is geweest van mijn systeem, dat er iets aan de hand was, wat ik dus zelf geidentificeerd had als verlate  en onverwerkte rouw maar wat volgens de huisarts gewoon een "stofje tekort" was in de hersenen. Doordat ik door die pillen gewoon door ben gegaan met mijn harde werken en leven, heb ik roofbouw gepleegd op mijn systeem en dat heeft die tekorten opgeleverd. Met dank aan de huisarts heb ik dus nu permanent geen normaal gevoel meer in mijn gezichtshuid vanaf mijn neus en jukbeenderen. Maar ditzelfde fenomeen in handen en voeten kon nog omgekeerd worden, omdat ik Godzijgedankt naar de natuurgeneeskundige arts ben gegaan die direct de juiste actie ondernam. (Toen Cobalamine injecties en nu nog smelttabletten die helaas in het achterlijke Nederland niet vergoed worden, maar in de rest van Europa wel, terwijl het telkens opnieuw laten zetten van die injecties per saldo meer kost dan de smelttabletten en de smelttabletten na de aanvankelijke injecties even goed werken bij het op peil houden als de injecties).

Wat ik zelf (als huisvrouw aan de keukentafel dus) aan antidepressivumslikkers altijd aanraad is om in elk geval via een natuurgeneeskundige arts al je bloedwaarden te laten controleren.  Het moet wel een arts zijn, want die kan gewoon bloedonderzoek laten doen en röntgenfoto's e.d. En dat liever niet via een gewone huisarts, want die liegen vaak over de uitslag, dat wil zeggen: ze zeggen vaak gewoon "goed" terwijl ze je niet laten zien wat de uitslagen waren. Want het is fijn dat je met die pillen fijn door kan denderen met je motortje, maar als daardoor dan ongemerkt de spaken in je wielen afbreken, strandt dat motortje wel een keer ergens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei Dolce Vita:

.Homeostase is gewoon een medisch wetenschappelijk begrip en betekent gewoon dat het lichaam altijd zoekt naar balans.   Ik ben geen arts en de ene mens en de ene casus is de andere mens en de andere casus niet.  Maar persoonlijk heb ik wel op harde wijze ondervonden dat homeostase waar is. Dat zal ik illustreren aan de hand van het voorbeeld uit mijn eigen leven. Ik had al eens geschreven dat ik na vijf sterfgevallen in zes jaar tijd, plus een zelfmoord van een leerling die onder mijn afdeling viel plus een gestrande relatie (en nog een aantal andere omstandigheden in combinatie met persoonlijke karaktereigenschappen en gevoeligheden)  naar mijn eigen beoordeling tijd en vooral ook hulp nodig had voor en bij verlate rouwverwerking.  Maar in plaats van een verwijzing naar een psycholoog, waar ik helder en duidelijk om vroeg, kreeg ik pillen, antidepressiva en geen verwijzing. Tegenwoordig kun je geloof ik gewoon zelf naar een psycholoog maar toen had je nog een verwijzing nodig. En aangezien ik die niet had gekregen slikte ik dan maar die pillen, want ik was aan het eind van mijn latijn.  Dus pillen erin, en hoppa de motor liep weer als een tierelier. Ik leek wel energie te hebben voor tien.  Alleen er waren wel wat nadelen, maar die nam ik wel voor lief. Een van die nadelen was dat ik er steeds meer van nodig had om hetzelfde effect te behouden.  Dus kreeg ik van de huisarts een hogere dosis en nog een hogere dosis en hup daar ging de motor van Dolce Vita weer. Niks meer aan het handje, gaan met die banaan. Op zeker moment bent ik ermee gesopt, want ik begon uiteindelijk een levenloze turbo robot te worden. Maar ik wist (voelde aan) dat als ik stopte, ik gewoon alsnog in dezelfde onverwerkte brij van emoties terecht zou komen als waarvoor ik hulp had gezocht maar niet had gekregen.  Dat gebeurde dus ook. Alleen was ik er toen nog slechter aan toe dan toen ik begon met die pillen. Er was iets bijgekomen, ik was zo ontiegelijk moe dat ik het ene been niet meer voor het andere kreeg.  Aangezien ik het wel gehad had met de huisarts, zocht ik een natuurgeneeskundige arts op.  Aangezien ik bijna geen gevoel meer had in de onderkant van mijn gezicht, in mijn voetzolen en vingers (liet daardoor ook regelmatig ineens dingen zomaar plotseling uit mijn handen vallen, pannen, een laptop, kopjes, etc) en deze arts wél luisterde, liet hij meteen grootschalig bloedonderzoek doen.  Daar kwamen ernstige tekorten uit van alle B-vitamines (het krachts en gevoelverlies is gekomen door B12 tekort, in handen en voeten was het gelukkig omkeerbaar, maar in mijn gezicht helaas niet) en nog een hele reeks stoffen meer). Ik had de pech dat ik toen vegetarier was en waarschijnlijk was daardood het B12 het aller laagste. Verder at ik elke dag volwaardig en gezond, wij zijn van huis uit opgegroeid met vers en gezond en biologisch voedsel, en ben altijd zo blijven leven, dus daar konden die tekorten niet van komen.  Maar deze arts (voormalig  chirurg en huisarts) legde me uit dat de zogenaamde depressie uit mijn situatie een noodkreet is geweest van mijn systeem, dat er iets aan de hand was, wat ik dus zelf geidentificeerd had als verlate  en onverwerkte rouw maar wat volgens de huisarts gewoon een "stofje tekort" was in de hersenen. Doordat ik door die pillen gewoon door ben gegaan met mijn harde werken en leven, heb ik roofbouw gepleegd op mijn systeem en dat heeft die tekorten opgeleverd. Met dank aan de huisarts heb ik dus nu permanent geen normaal gevoel meer in mijn gezichtshuid vanaf mijn neus en jukbeenderen. Maar ditzelfde fenomeen in handen en voeten kon nog omgekeerd worden, omdat ik Godzijgedankt naar de natuurgeneeskundige arts ben gegaan die direcf de juiste actie ondernam. Wat ik zelf (als huisvrouw aan de keukentafel dus) aan antidepressivumslikkers altijd aanraad is om in elk geval via een natuurgeneeskundige arts al je bloedwaarden te laten controleren.  Het moet wel een arts zijn, want die kan gewoon bloedonderzoek laten doen en röntgenfoto's e.d. En dat liever niet via een gewone huisarts, want die liegen vaak over dd uitslag, of zeggen gewoon "goed" terwijl ze je niet laten zien wat de uitslagen waren. Want het is fijn dat je met die pillen fijn door kan denderen met je motortje, maar als daardoor dan de spaken in je wielen afbreken, strandt dat motortje wel een keer ergens.

Mooi en congruent verhaal DV, er zijn echter ook goede huisartsen. Maar je beschrijft wel een algemeen maatschappelijk probleem, ziekmakend is het.

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei TTC:

Mooi en congruent verhaal DV, er zijn echter ook goede huisartsen. Maar je beschrijft wel een algemeen maatschappelijk probleem, ziekmakend is het.

Ik geloof zelf niet meer in de mogelijkheden van goede en betrokken rechtschapen huisartsen.  ik geloof dus wel dat er goede en betrokken en rechtschapen huisartsen bestaan, maar ik geloof niet dat zij de mogelijkheden hebben om ook goed, betrokken en rechtschapen te handelen. Steengoede huisartsen die ik ken, zijn er intussen allemaal mee gestopt en wat anders gaan doen, omdat ze niet integer mogen werken.  Die natuurgeneeskundige arts was daar een van, maar wij kennen er zo nog een paar. De huisarts van mijn tante is het laatste slachtoffer dat we kennen, die zijn beroep vaarwel heeft gezegd. Ook hij kan zijn beroep niet meer naar eer en geweten goed uitoefenen en hij geeft nu les in de hoop dat er een nieuwe generatie artsen opstaat die de kracht zal hebben om het schip te keren.

Een voorbeeld waarom ik niet meer in de mogelijkheden geloof: het zijn tegenwoordig de zorgverzekeraars die de baas zijn. Zij geven bijvoorbeeld een huisarts het aantal röntgenfoto's (etc) op dat hij of zij per jaar mag aanvragen.  Gaat de arts over dat aantal heen, dan krijgt de arts een probleem met de verzekering.  Het geld regeert nu.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Dolce Vita:

Ik geloof zelf niet meer in de mogelijkheden van goede en betrokken rechtschapen huisartsen.  ik geloof dus wel dat er goede en betrokken en rechtschapen huisartsen bestaan, maar ik geloof niet dat zij de mogelijkheden hebben om ook goed, betrokken en rechtschapen te handelen. Steengoede huisartsen die ik ken, zijn er intussen allemaal mee gestopt en wat anders gaan doen, omdat ze niet integer mogen werken.  Die natuurgeneeskundige arts was daar een van, maar wij kennen er zo nog een paar. De huisarts van mijn tante is het laatste slachtoffer dat we kennen, die zijn beroep vaarwel heeft gezegd. 

Die tendens zie je steeds vaker, ook in de GGZ speelt dat nu. En niet enkel in de geneeskunde natuurlijk, ook op economisch vlak begint er wat te bewegen. Gelukkig maar, misschien dat we straks dan toch een menswaardiger samenleving kunnen opbouwen, weg van allerhande misleidingen waar we dagelijks getuige van zijn. Noem het wetico of iets anders, ontkennen heeft geen zin.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei TTC:

Die tendens zie je steeds vaker, ook in de GGZ speelt dat nu. 

Inderdaad. 

Citaat

En niet enkel in de geneeskunde natuurlijk, ook op economisch vlak begint er wat te bewegen. Gelukkig maar, misschien dat we straks dan toch een menswaardiger samenleving kunnen opbouwen, weg van allerhande misleidingen waar we dagelijks getuige van zijn. Noem het wetico of iets anders, ontkennen heeft geen zin.

Voor mij persoonlijk is Christus de enige hoop.

Link naar bericht
Deel via andere websites
40 minuten geleden zei TTC:

Velen werken mee, een aantal nog niet.

Een van de sluwste trucs van "wetico" is om zijn gastheer terug te proberen te binden aan de aardse zorgen en de aardse werken, en hem op de brede weg te houden of te brengen..... en dan degene die erin trapt te doen denken dat het de anderen zijn die aan "wetico" zouden lijden...... 

Doe wat je vindt dat je moet doen, maar zadel daar een ander niet mee op. 

Voor mij persoonlijk is alleen Jezus Christus mijn hoop en mijn glorie.  Wat mij twaalf jaar geleden in de geest getoond werd, bleek allemaal in de Bijbel te staan, en is tot nog toe bijna allemaal reeds uitgekomen, en ik heb dan ook niet de minste reden om niet te geloven dat de rest ook uitkomt.  De wereld wordt  voor enige tijd aan de tegenstander overgegeven en daarna de Wederkomst.  Het is niet aan mij om dat te hoeven, noch te kunnen noch te willen verhinderen. Wie dat wel wil doen, moet dat zelf gaan doen en niet de christenen ermee opzadelen.  Ieder mens heeft zijn eigen bestemming in het leven. De mijne ligt in elk geval niet in deze wereld. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Dolce Vita:

Een van de sluwste trucs van "wetico" is om zijn gastheer terug te proberen te binden aan de aardse zorgen en de aardse werken, en hem op de brede weg te houden of te brengen..... en dan degene die erin trapt te doen denken dat het de anderen zijn die aan "wetico" zouden lijden...... Doe wat je vindt dat je moet doen, maar zadel daar een ander niet mee op. Voor mij persoonlijk is alleen Jezus Christus mijn hoop en mijn glorie.  Wat mij twaalf jaar geleden in de geest getoond werd, bleek allemaal in de Bijbel te staan, en is tot nog toe bijna allemaal reeds uitgekomen, en ik heb dan ook niet de minste reden om niet te geloven dat de rest ook uitkomt.  De wereld wordt  voor enige tijd aan de tegenstander overgegeven en daarna de Wederkomst.  Het is niet aan mij om dat te hoeven, noch te kunnen noch te willen verhinderen. Wie dat wel wil doen, moet dat zelf gaan doen en niet de christenen ermee opzadelen.  Ieder mens heeft zijn eigen bestemming in het leven. De mijne ligt in elk geval niet in deze wereld. 

Aan aardse zorgen is geen gebrek, laat ons hopen dat herstel spoedig komt inderdaad. Wetiko is des duivels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 uur geleden zei Dolce Vita:

Zo is dat TTC. De Heer Jezus Christus kan me nu niet snel genoeg komen.

Misschien zitten we met een fundamenteel maatschappelijk probleempje?

Een nieuw jaar, een nieuw begin, zo dreunt het riedeltje elk jaar door de hoofden van menig Vlaming. Toch ziet de frisse start er voorlopig weinig bemoedigend uit als we kijken naar de onthutsende cijfers over onze mentale gezondheid anno 2018: een op drie mensen krijgt ooit van dicht of ver te maken met psychische problemen, nog nooit zaten zoveel jongeren aan de antidepressiva, elke dag plegen in Vlaanderen drie mensen zelfmoord en op nog geen tien jaar tijd is het aantal personen dat opgenomen werd in de gesloten psychiatrie met 37 procent toegenomen. (bron)

Maar dat weet je ook wel natuurlijk, noem het wetiko of iets anders.

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei TTC:

Misschien zitten we met een fundamenteel maatschappelijk probleempje?

Een nieuw jaar, een nieuw begin, zo dreunt het riedeltje elk jaar door de hoofden van menig Vlaming. Toch ziet de frisse start er voorlopig weinig bemoedigend uit als we kijken naar de onthutsende cijfers over onze mentale gezondheid anno 2018: een op drie mensen krijgt ooit van dicht of ver te maken met psychische problemen, nog nooit zaten zoveel jongeren aan de antidepressiva, elke dag plegen in Vlaanderen drie mensen zelfmoord en op nog geen tien jaar tijd is het aantal personen dat opgenomen werd in de gesloten psychiatrie met 37 procent toegenomen. (bron)

Maar dat weet je ook wel natuurlijk, noem het wetiko of iets anders.

ooit is het andersom, dan moet je als normalo naar de gesloten afdeling, voor je eigen veiligheid...

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Willempie:

Dat is hem inderdaad. Nu een echtpaar. Ik hoop niet dat de "ouderen" de "jongeren" hier weghouden. We kunnen zoveel van elkaar leren en elkaar bemoedigen.

je moet misschien weten dat je een afbeelding kunt gebruiken om in google mee te zoeken. Je had het dan wel moeilijk gemaakt omdat dit de cover van een boek is dat over John Wesley ging, en dus had iemand ook de schrijver kunnen noemen, maar alsnog...

Met "oudere" bedoel ik iemand die de "krachten" anders aanwendt, het is misschien niet helemaal "matching". Te vroeg of te laat, dat soort fenomenen.

Wil je trouwens misschien uitleggen wat je in het methodisme aantrekt? (of in the Salvation Army? :-))

 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid