Spring naar bijdragen

2-naturen leer


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik vind met betrekking tot dit de intro van de pauselijke (paus Johannes Paulus II) encycliek Fides et Ratio prachtig; https://www.rkdocumenten.nl/rkdocs/index.php?mi=600&doc=10&id=650

Wat mij betreft komt het vooral doordat het onderwerp alle kanten opgaat en ik aan sommige bijdrages echt geen touw vast kan knopen. Veel monoloog en begrippen die voor zoveel uitleg vatbaar zijn dat

Bij geloven is het altijd zaak om terug te keren naar de eerste liefde, dat is datgene wat je in beweging zette om te gaan geloven.  Volgens mij is het zo dat naarmate je langer gelooft, er steed

9 minuten geleden zei TTC:

Binnen die pseudotoevalsgeneratoren kunnen zich non-lineaire katalysatoren laten opmerken, maar die bestaan niet. 

Zo ze bestaan is het binnen de droom.  Binnen de droom kan ik nooit alles kennen wat er te kennen valt. Het is mij niet gegeven om bepaalde zaken te begrijpen omdat mijn intellect daar niet toereikend voor is.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pseudotoevalsgenerator

Algoritmes, cryptografie...het zal allemaal wel.   Heeft ook nul komma niks met de 2 naturen leer van doen.   Maar alles met informatie begrijp ik.  In het woord 'informatie' zit het woord 'form' (vorm) en alles wat vorm heeft is kenbaar en behoort daarmee tot de gekende wereld.  Leuke hobby voor jou, ik snap er niks van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
23 minuten geleden zei Hopper:

Zo ze bestaan is het binnen de droom.  Binnen de droom kan ik nooit alles kennen wat er te kennen valt. Het is mij niet gegeven om bepaalde zaken te begrijpen omdat mijn intellect daar niet toereikend voor is.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pseudotoevalsgenerator

Algoritmes, cryptografie...het zal allemaal wel.   Heeft ook nul komma niks met de 2 naturen leer van doen.   Maar alles met informatie begrijp ik.  In het woord 'informatie' zit het woord 'form' (vorm) en alles wat vorm heeft is kenbaar en behoort daarmee tot de gekende wereld.  Leuke hobby voor jou, ik snap er niks van.

Het maakt allemaal niet uit Hopper, zeg dat er een brug ligt en je maakt er een ravijn van. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Hopper:

Het is mij niet gegeven om bepaalde zaken te begrijpen omdat mijn intellect daar niet toereikend voor is.

Als we zouden zeggen dat sociale innovatie een vorm van creatieve destructie is, lijkt het nochtans supergoed te werken. 

bewerkt door TTC
Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Het maakt allemaal niet uit Hopper, zeg dat er een brug ligt en je maakt er een ravijn van. 

Ik ben streng in de leer, tussen de 2 naturen ligt een onoverbrugbare kloof.  Zij blijven gescheiden van elkaar.

Op 23-12-2017 om 08:23 zei TTC:

IZe zijn bij elkaar zonder dat de één de ander opneemt. 

Dat schrijf je hier feitelijk zelf ook.  (Nou ja, wiki schreef het)

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Hopper:

Ik ben streng in de leer, tussen de 2 naturen ligt een onoverbrugbare kloof.  Zij blijven gescheiden van elkaar.

Logica noemt de leer van het strenge betoog, tot daar zijn we het volkomen eens. 

12 minuten geleden zei Hopper:

Dat schrijf je hier feitelijk zelf ook.  (Nou ja, wiki schreef het)

Weet ik niet meer, was in 2017. 

23 minuten geleden zei Hopper:

Zij blijven gescheiden van elkaar.

De kerkleiding heeft gesproken, alles hangt samen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
28 minuten geleden zei TTC:

Logica noemt de leer van het strenge betoog, tot daar zijn we het volkomen eens. 

Weet ik niet meer, was in 2017. 

De kerkleiding heeft gesproken, alles hangt samen.

De 2 naturen werken in de mens, maar blijven toch gescheiden van elkaar.  Je zou ook kunnen zeggen dat de éne natuur aan de andere natuur leert.   Zonder dat je weet wat dan die 'éne' natuur is.

Jij hebt het zo graag over katalysatoren.  Dat wat onveranderlijk is, is een katalysator voor de mens die alleen maar zijn veranderlijke natuur kent.   Niet omdat het onveranderlijke iets 'doet', nee juist omdat het onveranderlijke niet-doet.  Dan speelt er zich vóór mijn ogen een schouwspel af waar 'het eigene' niet bij betrokken is.

Wat de kerkleiding van de 2 naturen leer vindt kan me op zich natuurlijk niks schelen.  Maar dat de meeste kerken de 2 naturen erkennen doet me dan nog weer deugd.  Ik schrijf graag iets positiefs over de kerk(en).  Verder worden de 2 naturen uiteraard veel benoemd in de Bijbel.  De Christus natuur en de Adam natuur, kort gezegd.  Op zich niks nieuws.

Of in mijn taal: de niemand natuur en de iemand natuur.   Maar daar raak ik in conflict met gelovigen, die willen graag als iemand naar het hiernamaals.  Dus dat schrijf ik maar niet.  Oh wacht, ik heb het al gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid