Noel 80 Geplaatst 6 november 2017 Rapport Share Geplaatst 6 november 2017 Een spel dat ik als vader met mijn kinderen op schoot deed was: zandweg, hobbelweg, gat in de weg. Het idee is: -zandweg; het kind een beetje hobbelen door de benen omhoog en omlaag te bewegen, je zegt dan steeds: "zandweg, zandweg, zandweg" - hobbelweg; flink hobbelen, je zegt dan "hobbelweg, hobbelweg" afgewisseld met elkaar en dat op een onbewaakt moment: - "gat in de weg!", de benen uit elkaar dat het kind er tussendoor zakt, maar het wel vasthouden het is leuk om te doen en geeft plezier, vanwege de spanning van het onverwacghte, maar heeft een educatieve kant dat het de kinderen voorbreid op een levensweg zijn die niet alleen maar "glad" is, ik wisselde zelfs af met "asfaltweg!" waar er helemaal niet gebeurde. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Dat beloof ik 990 Geplaatst 6 november 2017 Rapport Share Geplaatst 6 november 2017 Wel grappig, ik ken hetzelfde meer dan met 3 paarden. Het eerste is dan "een dames paard gaat stap stap stap" Het tweede is "een herenpaard gaat hop hop hop" En tenslotte "een boerenknol gaat bonkebonkebonk!" Kinderen van die leeftijd probeer ik niet op te zadelen met zorgen waar ze in hun latere leven tegenaan gaan lopen. En als je dat dan toch doet: let eens op welk stukje kinderen verreweg het leukst vinden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Noel 80 Geplaatst 6 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 6 november 2017 3 minuten geleden zei Dat beloof ik: Wel grappig, ik ken hetzelfde meer dan met 3 paarden. Het eerste is dan "een dames paard gaat stap stap stap" Het tweede is "een herenpaard gaat hop hop hop" En tenslotte "een boerenknol gaat bonkebonkebonk!" Kinderen van die leeftijd probeer ik niet op te zadelen met zorgen waar ze in hun latere leven tegenaan gaan lopen. En als je dat dan toch doet: let eens op welk stukje kinderen verreweg het leukst vinden. Mooie variant. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Vleugeltje 19 Geplaatst 6 november 2017 Rapport Share Geplaatst 6 november 2017 Ik ken hem als: (langzaam) boooerreeeen paaard.... booeeeereeeen paard.. (iets sneller) en dames paard, en dames paard (snel!) EN HEREN PAARD HEREN PAARD (benen wijd en kind weg laten glijden) GAT IN DE STRAAT! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Noel 80 Geplaatst 7 november 2017 Auteur Rapport Share Geplaatst 7 november 2017 7 uur geleden zei Vleugeltje: Ik ken hem als: (langzaam) boooerreeeen paaard.... booeeeereeeen paard.. (iets sneller) en dames paard, en dames paard (snel!) EN HEREN PAARD HEREN PAARD (benen wijd en kind weg laten glijden) GAT IN DE STRAAT! Dank je voor het delen van deze variant. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
A_A_ron 0 Geplaatst 13 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 13 februari 2018 Grappig, ik kende ook enkel de variante met de paarden, ik had geen idee dat overal zoiets bestond ik dacht dat mijn grootmoeder dit uitgevonden had! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 14 februari 2018 Rapport Share Geplaatst 14 februari 2018 Op 6-11-2017 om 20:47 zei Dat beloof ik: Wel grappig, ik ken hetzelfde meer dan met 3 paarden. Het eerste is dan "een dames paard gaat stap stap stap" Het tweede is "een herenpaard gaat hop hop hop" En tenslotte "een boerenknol gaat bonkebonkebonk!" Kinderen van die leeftijd probeer ik niet op te zadelen met zorgen waar ze in hun latere leven tegenaan gaan lopen. En als je dat dan toch doet: let eens op welk stukje kinderen verreweg het leukst vinden. Ik ken die ook, maar weer iets anders: "Zo gaat het damespaard, zo zo zo." "Zo gaat het herenpaard, zo zo zo." "EN ZO GAAT DE BOERENKNOL, ZO ZO ZO!" Op 6-11-2017 om 17:39 zei Noel: ...maar het wel vasthouden Oh... Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 31 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2018 (bewerkt) Ik ken de eerste variant anders, als: "Hobbelde, bobbelde, bobbelde weg" (hobbelen) "bocht in de weg" (ruk maar links) "gat in de weg!" (Tussen de benen naar beneden) 31 mei 2018 bewerkt door Gaitema Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Noel 80 Geplaatst 31 mei 2018 Auteur Rapport Share Geplaatst 31 mei 2018 1 uur geleden zei Gaitema: Ik ken de eerste variant anders, als: "Hobbelde, bobbelde, bobbelde weg" (hobbelen) "bocht in de weg" (ruk maar links) "gat in de weg!" (Tussen de benen naar beneden) Hallo Gaitema, leuke variant. Ik neem aan dat de ruk naar links of rechts geen politieke lading heeft? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Gaitema 439 Geplaatst 31 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 31 mei 2018 4 minuten geleden zei Noel: Hallo Gaitema, leuke variant. Ik neem aan dat de ruk naar links of rechts geen politieke lading heeft? Nee, ? Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Veertje 0 Geplaatst 15 februari 2021 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2021 Ik ken hem als 3x kleine steentjes 3x grote stenen 3x paardenkeien Gat in de weg Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten