Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

20 uur geleden zei vredestichter:

weet je Fundamenteel ''duisternis is een gebrek aan licht..''

rom 8-19 Ook de schepping verlangt vurig naar de openbaring van Gods kinderen. 20 Want zij is onderworpen aan een zinloos bestaan, niet omdat zij het zelf wil, maar door de wil van Hem die haar daaraan onderworpen heeft. Maar zij is niet zonder hoop,

ik Geloof ten diepste dat elke Moslim op zoek is naar het vader hart  het zijn in principe allemaal wezen zonder vader, 

wat je allemaal laat zien weten we denk ik allemaal al 

maar wat gaan we er aan doen, er over praten, tegen aan schoppen 

stront kun je niet met stront op ruimen, en dat stront stinkt is voor de meeste wel bekend,

in mijn werk (oa verslavings zorg en justitie) kan ik veel mensen bereiken met het goede nieuws, en er zijn er al veel bekeerd..

dus als wij nou gewoon is gaan doen waar we voor geroepen zijn, het licht van de wereld zijn zal de duisternis overwonnen worden, en ja geloof hebben we daar voor nodig, maar God's wil is dat er niemand verloren gaat 

en fundamenteel of je het gelooft of niet, daar horen ook moslims bij..

Neen mijn waarde, moslims horen daar helemaal niet bij. Moslims geloven in een krijgsheer die zich voordeed als profeet. Deze krijgsheer is schuldig aan moorden, verkrachtingen en pedofilie. Zolang men diens religie blijft weg relativeren, zolang zullen wij daar problemen met ervaren. En niet enkel wij, voornamelijk de onderdrukte vrouwen/kinderen zijn slachtoffer. Het is aan ons deze te beschermen tegen deze perfide ideologie. Veel mensen hebben de religie verlaten doordat andere mensen de simpele waarheid benoemden. Zij konden zich sterken door deze groep mensen, verlieten de religie en waarschuwen nu voor de gevaren er in. Je kan geen moslim zijn EN de duisternis overwinnen. De islam is DE duisternis en het pure kwaad dat gelovigen aanzet tot moorden, geweld, verkrachting en onderdrukking. Zolang je moslim bent, ben je een potentieel gevaar voor deze samenleving. Want zolang je moslim bent geloof je in een boek/profeet dat/die aanzet tot geweld.

De simpele onverbloemde waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Fundamenteel:

Neen mijn waarde, moslims horen daar helemaal niet bij. Moslims geloven in een krijgsheer die zich voordeed als profeet. Deze krijgsheer is schuldig aan moorden, verkrachtingen en pedofilie. Zolang men diens religie blijft weg relativeren, zolang zullen wij daar problemen met ervaren. En niet enkel wij, voornamelijk de onderdrukte vrouwen/kinderen zijn slachtoffer. Het is aan ons deze te beschermen tegen deze perfide ideologie. Veel mensen hebben de religie verlaten doordat andere mensen de simpele waarheid benoemden. Zij konden zich sterken door deze groep mensen, verlieten de religie en waarschuwen nu voor de gevaren er in. Je kan geen moslim zijn EN de duisternis overwinnen. De islam is DE duisternis en het pure kwaad dat gelovigen aanzet tot moorden, geweld, verkrachting en onderdrukking. Zolang je moslim bent, ben je een potentieel gevaar voor deze samenleving. Want zolang je moslim bent geloof je in een boek/profeet dat/die aanzet tot geweld.

De simpele onverbloemde waarheid.

Fundamenteel; ik ben het hier helemaal mee eens, maar je begreep niet wat ik bedoel, Jezus stierf voor zondaren toch? voor de meest vreselijkste zondaren toch ook?

dat de islam vreselijk is, ik ben de laatste om dat te ontkennen en maak daar zelf ook geen onderscheid in, de radical of de liberale islam, en zie in mijn werk als (hulpverlener) de vreselijke gevolgen van deze door de geest van de anti-Christ  geleide, hele gevaarlijke, religieuze stroming en dit wordt zwaar onderschat.... Maar,

ik wil in elke moslim een saulus blijven zien, met hoop en geloof dat hij kan veranderen in een Paulus,,

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei vredestichter:

Fundamenteel; ik ben het hier helemaal mee eens, maar je begreep niet wat ik bedoel, Jezus stierf voor zondaren toch? voor de meest vreselijkste zondaren toch ook?

dat de islam vreselijk is, ik ben de laatste om dat te ontkennen en maak daar zelf ook geen onderscheid in, de radical of de liberale islam, en zie in mijn werk als (hulpverlener) de vreselijke gevolgen van deze door de geest van de anti-Christ  geleide, hele gevaarlijke, religieuze stroming en dit wordt zwaar onderschat.... Maar,

ik wil in elke moslim een saulus blijven zien, met hoop en geloof dat hij kan veranderen in een Paulus,,

In het vrije westen mogen wij van mening verschillen. Ik zal daarvoor geen fatwa over je uitroepen ;). Maar erken toch dat veelal moslims door en door slecht zijn. Ze zijn geconfronteerd met de waarheid en nog zien ze in die pedofiele moordachtige krijgsheer (geen profeet) de ideale mens. Je kan toch onmogelijk "saulus" geven aan mensen die uit zijn op de vernietiging van je gemeenschap? Bestrijden met de harde hand en luisteren naar mensen die hiervoor waarschuwen. Het verhaal van die ex moslima is geen alleenstaand feit.

In je bijbel staat de Armageddon beschreven, veelal moslims lokken een heilige oorlog uit. Zolang we nog superieur zijn dienen we dat te benutten. Morgen is het te laat. Nu het nog kan moeten we de radicale islam met man en macht uitroeien. Anders doen zij het met ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Je kan toch onmogelijk "saulus" geven aan mensen die uit zijn op de vernietiging van je gemeenschap?

Wacht even, heb je enig idee over wie ik het heb "1Intussen ging Saulus, wiens ziedende woede nog steeds de leerlingen van de Heer met de dood bedreigde, naar de hogepriester 2aan wie hij brieven vroeg voor de synagogen in Damascus, om alle aanhangers van de Weg die hij zou vinden, mannen zowel als vrouwen, gevangen naar Jeruzalem te mogen voeren. 3Toen hij op zijn tocht Damascus naderde, omstraalde hem plotseling een licht uit de hemel. 4Hij viel ter aarde en hoorde een stem die hem zei: “Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij?” 5Hij sprak: “Wie zijt gij, Heer?” Hij antwoordde: “Ik ben Jezus, die gij vervolgt.6Maar sta op en ga de stad in; daar zal iemand u zeggen wat ge doen moet.” 7Zijn reisgezellen stonden sprakeloos, want zij hoorden wel de stem, maar zagen niemand. 8Saulus stond van de grond op, maar hoewel zijn ogen open waren, zag hij niets. Zij namen hem dus bij de hand en brachten hem Damascus binnen.

de geschiedenis leert, en in een ander stukje in de bijbel staat, dat Hij de kerk uitroeide, verdelgde, hij wordt vergeleken met Goering uit de tweede wereld oorlog naast hitler 

met goedkeuring van de toenmalige autoriteit, kinderen, hele familie's omgebracht verdelgt, geloof me hij kon zo bij elke moslim terreur beweging aan de slag, zonder sollicitatie ronde

Maar zelfs in die saulus, zag God een groot apostel, ik zou jou willen uitdagen om dit filmpje eens te gaan kijken.. https://vimeo.com/74111978

leif hetland is ook iemand die korte metten maakt, met nu al meer dan 1 miljoen moslims, geweldig he afgemaakt, alleen op een andere manier dan jij voorstaat ik ben benieuwd naar je reactie 

 

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op ‎13‎-‎6‎-‎2017 om 22:27 zei Fundamenteel:

Het is niet zomaar een linkje naartoe een site he, het is de levenservaring van een ex moslima met de Ramadan.

Ramadan hoeft pas gevolgd te worden als je volwassen bent en dat moment is in de islam niet aan een leeftijd gebonden. Ik ben benieuwd binnen welke islamitische sekte zij (die van de openingspost)  is opgegroeid en of ze niet gewoon draken van ouders had? Maar daar gaan we nooit achterkomen want je ziet een getuigenis die van iedereen afkomstig kan zijn. Ik zie een bivakmuts die vellen papier met tekst laat zien. Voor hetzelfde geldt heb je het zelf opgenomen om je propaganda te onderbouwen.  

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Maar Mullog en MysticNL, wees dan ook zo eerlijk erbij te vernoemen dat je na je eerste maandstonden volwassen bent in de islam he.

Waar in de Koran staat dit?

Voor zover ik weet (en ik ben een maandje geleden op een open dag geweest van een Turkse moskee) zijn kinderen, ouderen, zieken, zwangere vrouwen, vrouwen in menstruatietijd etc. gevrijwaard van de Ramadan. En volgens mij passen de meeste moslims deze regel toe. Er zal ongetwijfeld een denominatie van de islam zijn die de kinderen dwingt. En dat is uiteraard kindermishandeling. Net zoals besnijdenis in de Jodendom (en Islam) ook kindermishandeling. En zo zijn er ook christelijke denominaties waarbij bepaalde vormen kindermishandeling voorkomt. Ik ben tegen alle vormen van kindermishandeling, maar de Ramadan zoals ik die ken, hoort daar niet bij.

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Citaat van Funda.

 

'Eerlijk', waarom dicht je ons gelijk liegen toe? Vind je dat nodig?

 

Anyway, kun je hier war meer info geven?

Je citeert mij met een citaat van Fundamenteel. Ik begrijp je post niet, wat wil je hiermee zeggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Fundamenteel:

Ik kom er later op terug vredestichter.

Maar Mullog en MysticNL, wees dan ook zo eerlijk erbij te vernoemen dat je na je eerste maandstonden volwassen bent in de islam he.

Volgens de islam wordt een kind van ca. 10 tot 12 jaar geacht te wennen aan het vasten, en, als hij of zij dat enkele dagen vol kan houden, moet het kind gewoon meedoen, zie o.a. http://www.al-islaam.com/qa_details.php?id=2029.

Is het kindermishandeling? Ik denk het wel, omdat het houden van de ramadan zinloos is m.b.t. het verkrijgen van gerechtigheid, en dus geestelijk geen enkel doel dient. De vraag is dan of er een fysiek voordeel is? Vasten kan een voordeel hebben, maar niet in de omvang van de ramadan, en zeker niet voor kinderen. Er zijn dus gezondheidsrisico's.

Een kind - al dan niet onder dwang - langdurig laten vasten is ongezond, en kan dus als kindermishandeling gezien worden. Overigens moet wel opgemerkt worden dat veel moslims oprecht denken dat het goed is voor hun kind. Onderwijs en voorlichting - en dus uitleg over de zinloosheid van de ramadan - onder moslims zou m.i. een eerste belangrijke stap zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
11 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Ik citeerde hem vanuit een citaat van jou. Dan plakt ie er dus Appie B bij. Vandaar dat ik nog even schreef 'citaat van Funda'. Sorry voor de verwarring 

No worries. De verwarring was vooral vanwege de vragen erna. Maar die waren dus niet voor mij bedoeld. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Appie B:

Waar in de Koran staat dit?

Voor zover ik weet (en ik ben een maandje geleden op een open dag geweest van een Turkse moskee) zijn kinderen, ouderen, zieken, zwangere vrouwen, vrouwen in menstruatietijd etc. gevrijwaard van de Ramadan. En volgens mij passen de meeste moslims deze regel toe. Er zal ongetwijfeld een denominatie van de islam zijn die de kinderen dwingt. En dat is uiteraard kindermishandeling. Net zoals besnijdenis in de Jodendom (en Islam) ook kindermishandeling. En zo zijn er ook christelijke denominaties waarbij bepaalde vormen kindermishandeling voorkomt. Ik ben tegen alle vormen van kindermishandeling, maar de Ramadan zoals ik die ken, hoort daar niet bij.

Ik ga hier niet heel de koran afscrollen op zoek naar die passage. Het zal wellicht wel in de hadith te vinden zijn. Maar ik heb vele contacten gehad met moslims. Een vrouw is volwassen na haar eerste maandstonden (moet ze hoofddoek dragen en mee vasten) en bij een man is dat na zijn eerste zaadlozing.

Besnijdenis in het jodendom is enkel bij jongens. Bij de islam ook bij meisjes "hufaad".

Laat ons toch stoppen met de islam te spiegelen aan andere culturen.

8 uur geleden zei WdG:

Volgens de islam wordt een kind van ca. 10 tot 12 jaar geacht te wennen aan het vasten, en, als hij of zij dat enkele dagen vol kan houden, moet het kind gewoon meedoen, zie o.a. http://www.al-islaam.com/qa_details.php?id=2029.

Is het kindermishandeling? Ik denk het wel, omdat het houden van de ramadan zinloos is m.b.t. het verkrijgen van gerechtigheid, en dus geestelijk geen enkel doel dient. De vraag is dan of er een fysiek voordeel is? Vasten kan een voordeel hebben, maar niet in de omvang van de ramadan, en zeker niet voor kinderen. Er zijn dus gezondheidsrisico's.

Een kind - al dan niet onder dwang - langdurig laten vasten is ongezond, en kan dus als kindermishandeling gezien worden. Overigens moet wel opgemerkt worden dat veel moslims oprecht denken dat het goed is voor hun kind. Onderwijs en voorlichting - en dus uitleg over de zinloosheid van de ramadan - onder moslims zou m.i. een eerste belangrijke stap zijn.

Moet je weten dat ik tussen moslims werkte tijdens de ramadan, moslims konden ons tempo niet bijhouden en moesten wij dus dubbel presteren. De hele islamitische opvoeding is kindermishandeling naartoe vrouwen. Er is geen vrouwonvriendelijker religie dan de islam.

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei vredestichter:

Wacht even, heb je enig idee over wie ik het heb "1Intussen ging Saulus, wiens ziedende woede nog steeds de leerlingen van de Heer met de dood bedreigde, naar de hogepriester 2aan wie hij brieven vroeg voor de synagogen in Damascus, om alle aanhangers van de Weg die hij zou vinden, mannen zowel als vrouwen, gevangen naar Jeruzalem te mogen voeren. 3Toen hij op zijn tocht Damascus naderde, omstraalde hem plotseling een licht uit de hemel. 4Hij viel ter aarde en hoorde een stem die hem zei: “Saul, Saul, waarom vervolgt gij Mij?” 5Hij sprak: “Wie zijt gij, Heer?” Hij antwoordde: “Ik ben Jezus, die gij vervolgt.6Maar sta op en ga de stad in; daar zal iemand u zeggen wat ge doen moet.” 7Zijn reisgezellen stonden sprakeloos, want zij hoorden wel de stem, maar zagen niemand. 8Saulus stond van de grond op, maar hoewel zijn ogen open waren, zag hij niets. Zij namen hem dus bij de hand en brachten hem Damascus binnen.

de geschiedenis leert, en in een ander stukje in de bijbel staat, dat Hij de kerk uitroeide, verdelgde, hij wordt vergeleken met Goering uit de tweede wereld oorlog naast hitler 

met goedkeuring van de toenmalige autoriteit, kinderen, hele familie's omgebracht verdelgt, geloof me hij kon zo bij elke moslim terreur beweging aan de slag, zonder sollicitatie ronde

Maar zelfs in die saulus, zag God een groot apostel, ik zou jou willen uitdagen om dit filmpje eens te gaan kijken.. https://vimeo.com/74111978

leif hetland is ook iemand die korte metten maakt, met nu al meer dan 1 miljoen moslims, geweldig he afgemaakt, alleen op een andere manier dan jij voorstaat ik ben benieuwd naar je reactie 

 

 

Ik mis de relevantie? Het nieuwe testament is heel duidelijk. Jezus is de laatste, alles wat erna komt is een valse profeet. De leer van de valse profeet leidt toe kindermishandeling. Kinderen verliezen concentratie op school omdat ze mee vasten en lijden dorst in de blakende zon. Nog maar te zwijgen van de vrouwelijke besnijdenissen bij kinderen in het westen. Want een vrouw mag niet genieten.

  Ik zie niet in hoe een emo film zonder enige verwoording tot mij zou spreken? Aan elkaar geknutselde beelden zonder enige diepgang? Worldpeace? United through religion? Ik zie het niet? Het is muziek over beelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Fundamenteel:

Het nieuwe testament is heel duidelijk. Jezus is de laatste, alles wat erna komt is een valse profeet. De leer van de valse profeet leidt toe kindermishandeling. Kinderen verliezen concentratie op school omdat ze mee vasten en lijden dorst in de blakende zon. Nog maar te zwijgen van de vrouwelijke besnijdenissen in het westen. Want een vrouw mag niet genieten.

Het is denk ik nog erger dan jij zegt, mohamed is een vreselijke barbaar geweest, dat is geschiedenis en zijn leerlingen vaak nog erger, ik weet het fundamenteel,

De god die zij dienen daar ga je op lijken, allah is een spinsel van het demonen rijk helemaal waar, maar... 

 

maar heb je het filmpje niet bekeken, waarin duizenden moslims deze religie de rug toe keren, https://vimeo.com/74111978 en Jezus aan nemen als hun redder..

en niet alleen in pakistan maar ook in indonesia en heel veel plekken in midden en zuid afrika,

ik ga nu naar bed  en kom er morgen op terug

maar moslims komen op sommige plekken massaal tot bekering om dat deze mensen doorkrijgen hoe vreselijk misleid ze zijn, en wat een vreselijke godsdienst dit is... 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

Het is denk ik nog erger dan jij zegt, mohamed is een vreselijke barbaar geweest, dat is geschiedenis en zijn leerlingen vaak nog erger, ik weet het fundamenteel,

De god die zij dienen daar ga je op lijken, allah is een spinsel van het demonen rijk helemaal waar, maar... 

 

maar heb je het filmpje niet bekeken, waarin duizenden moslims deze religie de rug toe keren, https://vimeo.com/74111978 en Jezus aan nemen als hun redder..

en niet alleen in pakistan maar ook in indonesia en heel veel plekken in midden en zuid afrika,

ik ga nu naar bed  en kom er morgen op terug

maar moslims komen op sommige plekken massaal tot bekering om dat deze mensen doorkrijgen hoe vreselijk misleid ze zijn, en wat een vreselijke godsdienst dit is... 

Als ik op dezelfde begin te gelijken is dat omdat ik (en velen) ze zullen verslagen met hun eigen wapens. Simpel toch? Wat hebben zij? Een haatdoctrine. Wij zwaaien met de onverbloemde waarheid. Dat duizenden moslims de islam de rug toekeren en Christus aanvaarden viel niet meteen op te vatten uit je eerste film. Maar toegeven, ik kijk zeer kritisch en bevooroordeeld naar films en laat daardoor veel aan me voorbij gaan.

Laat moslims tot bekering komen, maar zolang ze dat niet gedaan hebben zijn ze een regelrecht gevaar voor deze samenleving en onze/hun kinderen.

#BanIslam. Het is een perfide ideologie die ingaat tegen al wat wij westerlingen bereikt hebben.

Onze leiders dragen bij aan deze waanzin omdat ze er kiesvee in zien en bang zijn dat ze ooit een ultieme meerderheid zullen vormen. En die meerderheid zullen moslims alleen maar vormen omdat zij (de leiders) te laf waren op te treden. Zelfs de Nederlandse politie en de Belgische koning gaan op iftar bij deze misleide mensen. Is daarbij dan niet alles gezegd? We zijn uitverkocht aan de islam. Ik sta dit niet toe en kom in verzet.

Act now! Kijkt niet weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Citaat

Als islamitische ouders respect hebben voor de individuele rechten van hun kinderen zouden zij hen het vasten moeten verbieden, in ieder geval tot aan een leeftijd van 16 jaar. Het stimuleren van vasten bij pubers in de groei en het opleggen van dit gedrag uit naam van God is niets anders dan zowel mentale als fysieke kindermishandeling. Nu kan de overheid niemand dwingen zichzelf te voeden en ik zou ze die taak ook nimmer toevertrouwen, maar we kunnen wel op andere wijzen deze achterlijke traditie bestrijden. Laten we beginnen door onze medeplichtigheid aan deze verwerpelijke traditie via de overheid onmiddellijk te beëindigen.

Lees meer op:
https://yernaz.wordpress.com/2016/06/09/de-ramadan-verdient-geen-respect-maar-minachting/

De ramadan is puur hypocriet en kindermishandeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 uur geleden zei Fundamenteel:

Als ik op dezelfde begin te gelijken is dat omdat ik (en velen) ze zullen verslagen met hun eigen wapens. Simpel toch? Wat hebben zij? Een haatdoctrine. Wij zwaaien met de onverbloemde waarheid. Dat duizenden moslims de islam de rug toekeren en Christus aanvaarden viel niet meteen op te vatten uit je eerste film. Maar toegeven, ik kijk zeer kritisch en bevooroordeeld naar films en laat daardoor veel aan me voorbij gaan.

Hallo fundamenteel, tis wel de bedoeling dat je scherp blijft, en de juiste tactiek bedenkt, om deze wedstrijd te winnen, je kunt juist veel van het verleden leren waar we als volgelingen van Jezus succesvol zijn geweest, en waar niet, de botte bijl techniek heeft ze vaak alleen maar in de kaart gespeeld, en wat dacht je van het heden..

het is toch alleen maar slim, om om je heen te kijken in welke landen de moslims (islam) sterk afnemen en waarom de volgelingen van Jezus juist daar wel succes vol zijn,

uiteindelijk gaan het er om, dat we dit vreselijke kwaad  de wereld uit krijgen, net zoals vroeger de Romeinen, die goden hadden als Zeus en Apollo, of Jupiter, in eerste instantie vreselijk veel Christenen opgesloten gemarteld, en gedood, een wereld tirannie, van klasse 1 ha ha maar ze zijn weggevaagd door de volgelingen van Jezus, allemaal ken jij nog iemand die jupiter als god heeft, en zo kan het wat mij betreft ook met, de islam vergaan, maar blijf wel nadenken!!

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei vredestichter:

ken jij nog iemand die jupiter als god heeft, en zo kan het wat mij betreft ook met, de islam vergaan, maar blijf wel nadenken!!

 

Wat jou betreft? 2000 jaar geleden hadden we jupiter, nu allah (sinds 1400 jaar). Zeker komen er veel moslims tot geloof in Christus, gelukkig wel. Vergeet ook niet de enorme opwekkingen in Nigeria. Maar, tegelijkertijd is de islam de sterkst groeiende religie (PEW). Waar het 1400 jaar geleden om een handjevol mensen ging, gaat het nu om 1,6 miljard, en naar verwachting over tien jaar om 2,8 miljard mensen, waarmee het de grootste religie ter wereld is. NIKS wijst erop dat deze religie afneemt. Sterker nog, de groei is enorm, gezien de statistieken van de afgelopen 1400 jaar. "Enige oplossing" zal straks een "one world religion" zijn, en daarom heeft de duivel zijn laatste truc bedacht: mensen laten geloven dat Jezus niet meer terugkomt. Word wakker, vredestichter, en doe je naam eer aan! Vrede, maar met waarheid!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid