Spring naar bijdragen

Gedachtespinsel


Aanbevolen berichten

Hier zal ik regelmatig linken naar mijn blog. In 'vrije tijd' heb ik er al eens een gezet over kerst. Nu schrijf ik over Second Love.

https://gedachtespinselblog.wordpress.com/2017/01/02/ben-jij-gelukkig-getrouwd-secondlove-nl/

‘Als lid van Second Love kun je jouw eigen profiel met foto’s plaatsen en beheren. Zo eenvoudig is vreemdgaan via datingsite Second Love.’

Schandalig...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan wordt je toch geen lid? Het is geen verplichting.

daarnaast: Je kunt zo naar de slijter gaan een een fles whiskey kopen. (drank) verslaving is ook een belangrijke oorzaak voor scheidingen. Ik vraag mij af waarom bepaalde groepen nu perse zo te keer gaan tegen deze site?

Stel dat er een beweging op gang kwam om menen die reclame maken voor Jezus het zwijgen op te leggen, om wat voor reden dan ook?

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Dan wordt je toch geen lid? Het is geen verplichting.

Goede dooddoener! Cocaïne, vuurwapens, alcohol, snelle auto's, allemaal gevaarlijk, allemaal of illegaal of zwaar gereguleerd, 'maar het is geen verplichting'.

11 minuten geleden zei Dat beloof ik:

Je kunt zo naar de slijter gaan een een fles whiskey kopen. (drank) verslaving is ook een belangrijke oorzaak voor scheidingen. Ik vraag mij af waarom bepaalde groepen nu perse zo te keer gaan tegen deze site?

Gelukkig gaan er ook veel 'groepen te keer', inclusief de overheid, om overmatig en/of gevaarlijk drankgebruik tegen te gaan dmv campagnes, reclame, hulpgroepen, voorlichtingsavonden etc.

Als jij pretendeert je niets te kunnen voorstellen bij waarom mensen hier problemen mee hebben, zeker wanneer er kinderen in het spel zijn, hebben we elkaar niets melden. Ondanks je ijzersterke argumenten.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn gedachtespinsels:

- De aantal keren dat er overspel gepleegd wordt, zal niet dalen als een site verboden wordt, of als het fenomeen verboden wordt.

- Overspel vernietigt niet alleen relaties, het behoudt ook relaties.

- Er gaan meer relaties kapot doordat het overspel ontdekt wordt, dan door het overspel zelf.

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 minuten geleden zei Bonjour:

De aantal keren dat er overspel gepleegd wordt, zal niet dalen als een site verboden wordt, of als het fenomeen verboden wordt.

Bron? Behalve jouw gedachtenspinsel? Enfin, gelukkig denkt niet iedereen zo simplistisch en snappen sommige mensen wél dat de media-aandacht rond dit soort zaken mensen ook aan het denken zet. En dat bijv een campagne mensen kan beïnvloeden om tóch te besluiten te vechten voor behoud van gezin.

Prima hoor al dat semi-aangemeten post-moderne laisser-faire, maar een gegeven is, wetenschappelijk bewezen voor die post-modernen die te achterlijk zijn om naar hun gevoel te luisteren in deze en half-geïnformeerd vragen om kreten als "peer reviewed paper' die ze op internet veelvuldig tegengekomen, dat een hecht gezin belangrijk is voor de mens, en het kind in bijzonder. Een veilige plek vol liefde, niet met gebroken harten.

Zo.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei violist:

Laat ik niet merken dat vriendinnen van mijn vrouw haar overhalen een keer vreemd te gaan om haar huwelijk nieuw leven in te blazen. Bij een dip zijn daar andere oplossingen voor.

Waar komt dit vandaan? Is dit een oprecht voorbeeld van boosheid, verdriet en frustratie bij alleen al de gedachte aan overspel van de partner? Of...?

Link naar bericht
Deel via andere websites

 

28 minuten geleden zei MysticNetherlands:

Bron?

http://family-studies.org/extramarital-sex-and-religion-democrats-vs-republicans/

figuur 2.

We zien dat in groepen waar overspel verboden is, het gelijkwaardig voorkomt als bij andere groepen. Overspel komt zo vaak voor dat het verbieden van een site niet zal uitmaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei Bonjour:

Ah, de straf van eeuwig branden in de hel is niet voldoende. 1000 euro boete is vast beter. Of wou je gaan stenigen?

Ah gelukkig,, je begint zelf de onzinnigheid van je 'vergelijking' in te zien. Mooi.

14 minuten geleden zei Bonjour:

En de overheid gaat overal camera's hangen, vooral slaapkamers, om een verbod te handhaven.

De (on)mogelijkheden van het praktisch forceren van naleving van een evt verbod staat hier niet ter discussie. Ik snap dat je om je heen naar argumenten schraapt, maar toch...

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Bonjour:

Mijn gedachtespinsels:

- Er gaan meer relaties kapot doordat het overspel ontdekt wordt, dan door het overspel zelf.

Klopt. Zo is liegen tegen je vrienden om geld van ze af te troggelen ook geen enkel probleem voor de vriendschap, zolang ze het maar niet ontdekken. En te hard rijden levert ook volstrekt geen gevaar op, zolang je daardoor maar niet bij een ongeval betrokken raakt.
Ik begrijp deze redenering dus niet helemaal. Iets wat schadelijk of verkeerd is, blijft dat toch ook als je het stiekem doet? Of wil je dat hiermee niet zeggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Snap de ophef niet zo. Als je relatie goed zit, dan heb je niks te vrezen. En als mensen naar secondlove gaan, dan zit je relatie blijkbaar niet goed. En dan gaan mensen hun heil ergens anders zoeken. En als dat niet op second love is, dan is het wel zonder second love. En da's maar goed ook, want niets is zo vreselijk als een stel dat maar bij elkaar blijft plakken zonder liefde en verliefheid, omdat dat nu eenmaal zo hoort of onder druk van de omgeving. Iedereen kent zulke stellen wel, passieloos, futloos. De mensen die zo verontwaardigd reageren doen dat m.i. voornamelijk uit eigen angst of vooroordelen. Dat laatste kan ik niet bewijzen dus vraag me niet om statistieken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar je maakt het deze mensen nu veel te makkelijk om met anderen in contact te komen. Je gaat proactief de drempel verlagen voor anderen om hun partner te bedriegen. Lijkt me naast dat het behoorlijk onkies is best iets dat je als maatschappij zou willen verbieden danwel reguleren. Immers, je brengt potentieel schade aan anderen aan. Anders zou je ook wel kunnen redeneren "tsja iemand die een ander wil doodschieten komt ie toch wel aan een pistool".

 

En je hebt het over bij elkaar blijven onder druk etc, maar dat is geen argument in deze ntdat is een andere discussie . Uit elkaar gaan als het niet meer werk, vooral doen. Daarna evt n nieuwe partner, vooral doen. Is héél wat anders dan je huidige partner bedriegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk eerder dat zo'n site verbieden overspel juist bevordert. Deze site lijkt me toch meer gericht op seks, met als gevolg dat je er vooral veel gefrustreerde mannen en veel nepprofielen van vrouwen zult aantreffen. De echte vrouwen zullen waarschijnlijk op een wat serieuzere site zitten. Dit blijkt overigens ook uit de data afkomstig uit de hacks van Ashley Madison, een Amerikaanse vreemdgangerssite. Zonder dit soort sites is de gefrustreerde man toch vooral aangewezen op de kroeg, waar de succeskans ongetwijfeld hoger is zoals blijkt uit onderstaande poster:

beer-helping-ugly-people-have-sex-since-

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-1-2017 om 08:49 zei violist:

Laat ik niet merken dat vriendinnen van mijn vrouw haar overhalen een keer vreemd te gaan om haar huwelijk nieuw leven in te blazen. Bij een dip zijn daar andere oplossingen voor.

Waarom zou ze zelf niet op dat idee kunnen komen.

Wat is er mis mee, als het werkt ?

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hitchens:

Snap de ophef niet zo. Als je relatie goed zit, dan heb je niks te vrezen. En als mensen naar secondlove gaan, dan zit je relatie blijkbaar niet goed. En dan gaan mensen hun heil ergens anders zoeken. En als dat niet op second love is, dan is het wel zonder second love. En da's maar goed ook, want niets is zo vreselijk als een stel dat maar bij elkaar blijft plakken zonder liefde en verliefheid, omdat dat nu eenmaal zo hoort of onder druk van de omgeving. Iedereen kent zulke stellen wel, passieloos, futloos. De mensen die zo verontwaardigd reageren doen dat m.i. voornamelijk uit eigen angst of vooroordelen. Dat laatste kan ik niet bewijzen dus vraag me niet om statistieken.

Ik denk dat die ophef helemaal niet zo moeilijk te begrijpen is. Wel of geen goede relatie, de meeste mensen vinden overspel iets heel ergs, meestal zelfs onvergeeflijk. Het idee dat je geliefde met een ander iemand het bed deelt is voor veel mensen onverteerbaar. Liefde is niet uitsluitend rationeel, gelukkig niet, dus overspel kan zeer heftige emoties van woede, verdriet en wantrouwen bewerkstelligen.
Verreweg de meeste mensen zien het volgens mij dan ook volstrekt niet als oplossing voor een futloze relatie. Er zijn legio andere mogelijkheden daarvoor. En helpen die oplossingen niet en je bent geen onverbrekelijk huwelijk aangegaan, dan kun je natuurlijk ook gewoon meteen eerlijk vertellen dat je geen heil meer ziet in de relatie en daarom de relatie wil verbreken. Zodat je daarna de nieuwe relatie kan beginnen. Dat is geen kwestie van groepsdruk of zo, maar gewoon van fatsoen.
En als je overspel wél als mogelijke oplossing ziet, dan bespreek je dat minimaal van tevoren met je geliefde, voordat je de relatie of het huwelijk aangaat. Als diegene het dan met je eens is en diegene dan ook van jou overspel zou mogen plegen in zo'n situatie, dan is er in elk geval nog sprake van gelijkwaardigheid. Maar als dát al teveel zou zijn, dan moet je misschien maar niet aan relaties beginnen.

Overspel komt inderdaad meestal voort uit een verziekte relatie en is, hoe en wat dan ook, een zeer ernstig symptoom daarvan, misschien wel één van de ergste. Als een website zoiets heftigs, zoiets intiems vervolgens commercieel gaat uitbuiten door vrolijk internetdates te bieden en te doen alsof het iets heel normaals en spannends is, dan is dat mijns inziens behoorlijk onbeschoft, liefdeloos en kwetsend naar de bedrogen partners toe.
Het is alsof je het er nog eens even lekker inwrijft, nog een extra cynische trap nageeft: "Kijk, jouw partner gaat vreemd en wij maken het degene nog eens extra gemakkelijk, zodat we er ook nog eens fijn geld aan kunnen verdienen! En niet zeuren hè, want dan had je maar niet zo moeten tekortschieten in de relatie! Succes ermee!"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Elke situatie is anders. Ik ken een vrouw die getrouwd is met een gehandicapte man. Op seksueel gebied kan ze niet meer bij hem terecht, maar ze is er wel eerlijk in dat ze daar af en toe behoefte aan heeft. En dat is normaal, die behoefte ontkennen leidt maar tot nare toestanden, ik hoef maar naar het misbruik in de RK kerk te wijzen. En dus zoekt ze haar heil af en toe elders. Dat werkt echt.

Even wat anders, ik moet ineens aan de cabaretier denken die zei : 'bij overspel zijn er alleen maar verliezers, maar meedoen is belangrijker dan winnen".

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei Robert Frans:

als je overspel wél als mogelijke oplossing ziet, dan bespreek je dat minimaal van tevoren met je geliefde,

Schat, ik zit te denken aan overspel. Hoe sta jij daar eigenlijk tegenover?

Je hebt een vrij zwartwit beeld van relaties en liefde...vaak is het veel genuanceerder en gecompliceerder dan jij stelt. Daar kom je achter door ervaring. Het doet mij vermoeden dat je weinig ervaring in relaties hebt, klopt dat?

43 minuten geleden zei Robert Frans:

Als een website zoiets heftigs, zoiets intiems vervolgens commercieel gaat uitbuiten door vrolijk internetdates te bieden en te doen alsof het iets heel normaals en spannends is, dan is dat mijns inziens behoorlijk onbeschoft, liefdeloos en kwetsend naar de bedrogen partners toe.

Het is niet fraai inderdaad. Maar een website doet echter niet zoveel, mensen die zich inschrijven wel. De website buit niks uit, ze biedt een platform om iets te doen wat niet illegaal is. 

43 minuten geleden zei Robert Frans:

Verreweg de meeste mensen zien het volgens mij dan ook volstrekt niet als oplossing voor een futloze relatie

Niet als oplossing nee, wel als uitweg. Als je in vreemdgaan een oplossing ziet voor een slechte relatie dan ben je zachts gezegd niet heel slim bezig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid