Spring naar bijdragen

De zalige hoop


Aanbevolen berichten

18 minuten geleden zei Magere Hein:

Heb je de hele zin gelezen? Het was als vergelijking bedoeld om te laten zien dat we manieren hebben ontdekt die ons betrouwbare kennis kunnen opleveren.

Er bestaan verschillende methoden om dat te doen, bijvoorbeeld 'Nyaya' maar dat zou betekenen dat we de dialoog/onderzoek ernstig nemen. Zie onder:

Citaat

Maar Nyaya is geen logica omwille van de logica alleen. Haar volgelingen meenden dat het verkrijgen van valide kennis de enige manier was om zich te kunnen vrijmaken van het lijden. Zij spanden zich daarom enorm in om aan valide bronnen van kennis te komen en die te onderscheiden van foutieve opvattingen. Volgens de Nyaya school zijn er exact vier bronnen van kennis (pramana's):

  • waarneming,
  • gevolgtrekking (anumana),
  • vergelijking en
  • getuigenis.

De kennis die door elk van deze bronnen verkregen wordt kan natuurlijk vals of valide zijn en de Nyaya geleerden getroostten zich veel moeite om voor ieder geval uit te maken wat nodig was om kennis valide te maken, waarbij ze tevens een serie verklarende schema's opstelden. Zo bezien is de Nyaya waarschijnlijk de oosterse tegenhanger van de tegenwoordige westerse analytische filosofie. Men kan Nyaya kortweg beschouwen als: een systematische begeleidingsprocedure voor het juiste denkproces. (bron)

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 641
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hahahaha, moddergooien. Dat vind ik een fijne activiteit en laat ik me graag toe verleiden, dus bij deze dan maar.  Ik benoem het feit dat het overschrijven van een boek een schending van auteurs

Ik heb het onderzocht en ik concludeer dat Sjako het bij het rechte eind heeft. Jouw visie is van een leugengeest.   

34 minuten geleden zei ineke-kitty:

Inderdaad. Mee eens.  Het zou jammer zijn dat dit topic ontaard in een discussie die niet ter zake doet.

In zekere zin is het wel jammer dat we niet goed weten wanneer die opname effectief zal doorgaan, voorlopig is het dus deze aardse kwellingen blijven trotseren. Heb je zelf al meer zicht op een datum voor jouw opname?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Nu, dat 'schoonmaken' is een interessant item, bedoel je hiermee dat we gaan herstellen wat scheefgetrokken (cfr verdrukking) werd? Ja, we komen steeds uit op hetzelfde punt, en dan stokt elke progressie. Zeer vreemde en opmerkelijke waarneming is dat.

De wereld zoals die nu is is veelal verdorven. Politieke systemen, eigenbelang, oorlog en ga zo maar door. Voordat we naar een wereld toe gaan zoals door God bedoelt moet er eerst iets gebeuren. Eerste stap is dat Christus op de troon gaat zitten en gaat handelen. Eindtijd breekt aan, met verschijnselen zoals we die nu zien. Dan breekt er een Grote Verdrukking aan. Wat dat precies zal zijn weten we nog niet, maar zou clash met bijv Rusland kunnen zijn. Dat mondt uiteindelijk uit in een ingrijpen door God en Jezus Christus, Armageddon. Daarna breekt er een overgangsperiode aan, het Duizend Jarig Rijk. Dan wordt het Koninkrijk overgedaan aan God. Ergens mis ik een stap in jou gedachte en ik wil gaan uitzoeken waar dat is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

De wereld zoals die nu is is veelal verdorven. Politieke systemen, eigenbelang, oorlog en ga zo maar door. Voordat we naar een wereld toe gaan zoals door God bedoelt moet er eerst iets gebeuren. Eerste stap is dat Christus op de troon gaat zitten en gaat handelen. Eindtijd breekt aan, met verschijnselen zoals we die nu zien. Dan breekt er een Grote Verdrukking aan. Wat dat precies zal zijn weten we nog niet, maar zou clash met bijv Rusland kunnen zijn. Dat mondt uiteindelijk uit in een ingrijpen door God en Jezus Christus, Armageddon. Daarna breekt er een overgangsperiode aan, het Duizend Jarig Rijk. Dan wordt het Koninkrijk overgedaan aan God. Ergens mis ik een stap in jou gedachte en ik wil gaan uitzoeken waar dat is.

Er liggen verschillende scenario's op de plank, we weten dus wel uit welke scenario's we kunnen kiezen. Eén daarvan spelen de Russen inderdaad een belangrijke rol, samen met nog een paar andere landen. Doorgaans richten we de aandacht op het doem- of ineenstortingsscenario maar wat met het doorbraakscenario? Mag daar niets over gezegd worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei TTC:

Hetzelfde als dat 'schoonmaken' waardoor het herstel zich kan op gang trekken, veel van die plannen liggen nu bij politiek.

De politiek is onbetrouwbaar en zal het eerder erger maken. Het 'schoonmaken' komt van God, Jezus en zijn engelen volgens de Bijbel. Zo is de leer nu eenmaal. De politiek van deze huidige aarde wordt weg gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
38 minuten geleden zei sjako:

De politiek is onbetrouwbaar en zal het eerder erger maken. Het 'schoonmaken' komt van God, Jezus en zijn engelen volgens de Bijbel. Zo is de leer nu eenmaal. De politiek van deze huidige aarde wordt weg gedaan.

Ja, van God en het ligt bij politiek, wellicht als test opdat de bevolking zelf jouw stellingen kan toetsen op waarachtigheid. Hoe ga je zelf daarmee om, vertel je dat ook in jouw gesprekken met de burgers?

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 uur geleden zei ineke-kitty:

Als de Here Jezus spreekt over "de uitverkorenen"  gaat het over het Joodse volk, en niet over alle gelovigen vanaf de grondlegging der wereld.

De ene keer zijn de uitverkorenen het Joodse volk en de andere keer alle christenen. Lekker duidelijk allemaal en dat heet dan door de HG geïnspireerd. Was het nu zo moeilijk geweest om daar waar er onderscheid gemaakt dient te worden het even te vermelden? Of zou de hele heilige schrift soms toch mensenwerk  zijn geweest? Ik las ook dat Jezus op een wit paard uit de hemel terug komt. Ik wist niet dat er in de hemel ook maneges zijn. De mest zal dan wel door een luikje in de hel worden gekieperd want hemel en steekvliegen lijkt me geen combinatie.

1. Christus komt op een wit paard van de hemel naar de aarde met de legers die in de hemel zijn [ Openb. 19:11-14].

2. Hij oordeelt en voert oorlog met de inwoners van de aarde [19:11].

3. De legers van de aarde verzamelen zich tegen Hem en Hij voert oorlog tegen hen [ 19:18-21].

4. Het beest en de valse profeet worden geworpen in de poel van vuur [19:20].

5. Satan wordt gebonden en in de afgrond geworpen, voor 1000 jaar [20:1-3].

Hoe moet ik die oorlog zien? Jezus met zijn engelen als ruiters tegen ongelovigen in tanks? Dan vrees ik het ergste voor Jezus. Wat een kul allemaal. En dat allemaal omdat Johannes zijn dromen heeft opgeschreven en op de valreep in de bijbel zijn terechtgekomen..

 

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Ja, van God en het ligt bij politiek, wellicht als test opdat de bevolking zelf jouw stellingen kan toetsen op waarachtigheid. Hoe ga je zelf daarmee om, vertel je dat ook in jouw gesprekken met de burgers?

Zover komt het meestal niet. We geven vaak aan dat het Koninkrijk waar je om vraagt in het Onze Vader een echte regering is. Maar vaak gaat het over andere onderwerpen als troost vinden etc.

21 minuten geleden zei violist:

Hoe moet ik die oorlog zien? Jezus met zijn engelen als ruiters tegen ongelovigen in tanks? Dan vrees ik het ergste voor Jezus. Wat een kul allemaal. En dat allemaal omdat Johannes zijn dromen heeft opgeschreven en op de valreep in de bijbel zijn terechtgekomen..

Dan onderschat je de kracht van een engel.

2 koningen 19:35 Het gebeurde nu in die nacht, dat de engel van Jehovah voorts uittrok en in de legerplaats van de Assyriërs honderd vijfentachtig duizend [man] neersloeg. Toen men ’s morgens vroeg opstond, wel, zie, zij allen waren dood, lijken.  36 Daarom brak Sa̱nherib, de koning van Assy̱rië, op en aanvaardde de terugtocht, en hij ging in Ni̱nevé wonen.  

1 engel versloeg 185.000 zwaarbewapende Asysyrische soldaten in 1 nacht.

Als er miljoenen van dit soort engelen orde op zaken komt stellen hebben wij echt het nakijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Zover komt het meestal niet. We geven vaak aan dat het Koninkrijk waar je om vraagt in het Onze Vader een echte regering is. Maar vaak gaat het over andere onderwerpen als troost vinden etc

Vertel je hen dan ook over de beschikbare alternatieven die op de tafel liggen? Wat is hun reactie dan? Ongeloof wellicht?

Link naar bericht
Deel via andere websites
43 minuten geleden zei violist:
  1. Christus komt op een wit paard van de hemel naar de aarde met de legers die in de hemel zijn [ Openb. 19:11-14].
  2. Hij oordeelt en voert oorlog met de inwoners van de aarde [19:11].
  3. De legers van de aarde verzamelen zich tegen Hem en Hij voert oorlog tegen hen [ 19:18-21].
  4. Het beest en de valse profeet worden geworpen in de poel van vuur [19:20].
  5. Satan wordt gebonden en in de afgrond geworpen, voor 1000 jaar [20:1-3].

Hoe moet ik die oorlog zien? Jezus met zijn engelen als ruiters tegen ongelovigen in tanks? Dan vrees ik het ergste voor Jezus. Wat een kul allemaal. En dat allemaal omdat Johannes zijn dromen heeft opgeschreven en op de valreep in de bijbel zijn terechtgekomen..

Het is vooral een geestelijke oorlog, eentje van het denken die zich manifest uit in veel slachtoffers als gevolg van de talloze meningsconflicten.

28 minuten geleden zei sjako:

2 koningen 19:35 Het gebeurde nu in die nacht, dat de engel van Jehovah voorts uittrok en in de legerplaats van de Assyriërs honderd vijfentachtig duizend [man] neersloeg. Toen men ’s morgens vroeg opstond, wel, zie, zij allen waren dood, lijken.  36 Daarom brak Sa̱nherib, de koning van Assy̱rië, op en aanvaardde de terugtocht, en hij ging in Ni̱nevé wonen.  

  1. Dan onderschat je de kracht van een engel.
  2. 1 engel versloeg 185.000 zwaarbewapende Asysyrische soldaten in 1 nacht.
  3. Als er miljoenen van dit soort engelen orde op zaken komt stellen hebben wij echt het nakijken.

En hoeveel engelen denk je dat er al geland zijn op aarde? Gaan die zich dan 'plots' kenbaar maken en actie ondernemen? Anders gezegd, er kan er morgen eentje naast je zitten zonder dat je het doorhebt?  

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei TTC:

Vertel je hen dan ook over de beschikbare alternatieven die op de tafel liggen? Wat is hun reactie dan? Ongeloof wellicht?

Er zijn geen alternatieven. Je moet zorgen dat je geloof stelt in Christus loskoopoffer  en er naar handelen. 

Het hangt wie je aan de deur treft. Bij de ene persoon gaat z'n ogen open en begrijpen ze de gedachtegang en sommige geloven het niet, of ze durven de consequenties niet aan. Er wordt van gevraagd getuigenis te geven en sommige zien dat niet zitten. Ik geloof het zoals het in de Bijbel staat. Sinds een paar jaar hebben we een groot gereformeerd gezin in onze gemeente. Zij zien het heel helder. Ook de kinderen zijn super enthousiast, geven erg mooie antwoorden tijdens de dienst. Het zijn ook niet de domste mensen. De broeder heeft een groot bedrijf en de oudste kinderen hebben hoge opleiding.

36 minuten geleden zei TTC:

En hoeveel engelen denk je dat er al geland zijn op aarde?

Geen één natuurlijk. Die komen allemaal tegelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
12 minuten geleden zei sjako:

Er zijn geen alternatieven.

Hoe weet je dat zo zeker, wat met diegenen die op de planken liggen dan? Deze werden reeds eerder door engelen gebracht, dit weten we uit ervaring en vakkundig onderbouwd.

12 minuten geleden zei sjako:

Geen één natuurlijk. Die komen allemaal tegelijk.

Hoe kan jij dat zo zeker weten? Ik ken er al veel die geland zijn en ze bereiden zich nu voor, ze moesten eerst nog wat aanpassen en assimileren in deze wereld.

12 minuten geleden zei sjako:

Het hangt wie je aan de deur treft. Bij de ene persoon gaat z'n ogen open en begrijpen ze de gedachtegang en sommige geloven het niet, of ze durven de consequenties niet aan. Er wordt van gevraagd getuigenis te geven en sommige zien dat niet zitten. Ik geloof het zoals het in de Bijbel staat. Sinds een paar jaar hebben we een groot gereformeerd gezin in onze gemeente. Zij zien het heel helder. Ook de kinderen zijn super enthousiast, geven erg mooie antwoorden tijdens de dienst. Het zijn ook niet de domste mensen. De broeder heeft een groot bedrijf en de oudste kinderen hebben hoge opleiding.

Ja, met je eens, de gevolgen zijn ethisch gezien loodzwaar, dat zal niemand betwijfelen (tenzij angstvallig ontkennen).

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei ineke-kitty:

Willen jullie a.u.b. de discussie over engelen die  "al geland "  zouden zijn, ergens anders voeren?  Is hier niet aan de orde.

Toch wel Ineke, zij gaan ons helpen bij de opname van de gemeenschap naar een hoger ethische wereld. De plot van het verhaal zou dus wel eens heel anders kunnen zijn dan wat vooralsnog door een aantal gedacht werd, zo gaat dat nu eenmaal met verhalen natuurlijk. Maar op zich is het wel goed nieuws, zo komt de mensheid terug tot elkaar waardoor dat Vredesrijk steeds dichterbij komt. Ben alvast benieuwd naar de rest van het verhaal.  Ben je zelf nog geen engelen tegengekomen dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei TTC:

Ja, met je eens, de gevolgen zijn ethisch gezien loodzwaar, dat zal niemand betwijfelen (tenzij angstvallig ontkennen).

Zullen we dit idd op een ander item bespreken. Dit hoort hier niet thuis. Ik bedoelde eigenlijk meer dat sommigen DENKEN dat de gevolgen zwaar zijn. Als mensen met ons gaan studeren komen ze er achter dat het allemaal reuze meevalt en dat je er juist heel veel vreugde uithaalt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei sjako:

Geen één natuurlijk. Die komen allemaal tegelijk.

Wanneer 1 engel 185.000 man kan uitschakelen kan hij er toch ook wel 1850.000 om zeep helpen? Of 1.8500.000?

@ineke-kitty

Aan de orde of niet, wat is er nu belangrijker, een theoretieche bijbelstudie om de studie an sich of te horen wat er (binnenkort) op ons af gaat komen.

bewerkt door violist
Link naar bericht
Deel via andere websites
4 minuten geleden zei sjako:

Zullen we dit idd op een ander item bespreken. Dit hoort hier niet thuis. Ik bedoelde eigenlijk meer dat sommigen DENKEN dat de gevolgen zwaar zijn. Als mensen met ons gaan studeren komen ze er achter dat het allemaal reuze meevalt en dat je er juist heel veel vreugde uithaalt.

Laat je niet vangen door de antagonisten Sjako, het is niet alleen 'denken' dat de gevolgen zwaar kunnen zijn. We kunnen dit vooral opmerken door het schrille contrast tussen de ene wereld en de andere, deze wereld is immers weerzinwekkend.

3 minuten geleden zei violist:

Wanneer 1 engel 185.00 man kan uitschakelen kan hij er toch ook wel 185.000 liquideren? Of 1850.000?

Ook belangrijk om weten is hoeveel engelen er dan komen en/of reeds geland zijn, dat Vredesrijk zou dan bliksemsnel een feit kunnen zijn. Als een dief in de nacht, zoals gezegd. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
25 minuten geleden zei TTC:

Ook belangrijk om weten is hoeveel engelen er dan komen en/of reeds geland zijn, dat Vredesrijk zou dan bliksemsnel een feit kunnen zijn. Als een dief in de nacht, zoals gezegd. 

Ik ben elke keer weer blij als Ineke-Kitty reageert. Zolang zij in spoorloos nog niet als vermist is opgegeven is ze nog niet in de lucht opgenomen de Heer tegemoet en is er voor de wat minder gelovigen nog niets aan de hand. Mijn houvast zogezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei violist:

Ik ben elke keer weer blij als Ineke-Kitty reageert. Zolang zij in spoorloos nog niet als vermist is opgegeven is ze nog niet in de lucht opgenomen de Heer tegemoet en is er voor de wat minder gelovigen nog niets aan de hand. Mijn houvast zogezegd.

Kan me er iets bij voorstellen, die opname is een zeer rekbaar begrip en soms iets minder leuk dan de theorie doet vermoeden. Sommigen slagen erin om in een wormgat terecht te komen en nooit meer terug te keren, spoorloos zoals je terecht stelt.  (bron)

1 uur geleden zei violist:

Aan de orde of niet, wat is er nu belangrijker, een theoretieche bijbelstudie om de studie an sich of te horen wat er (binnenkort) op ons af gaat komen.

Wat er op ons afkomt? Terug hetzelfde scenario als bij WOI en WOII?

Fw8ihdj.png

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 minuten geleden zei TTC:

Een wormgat, ook bekend als een Einstein-Rosen brug, is een hypothetische mogelijkheid om binnen de ruimtetijd sneller dan het licht te reizen. In de normale ruimte kan men tussen twee punten niet sneller reizen dan het licht, maar volgens de theorie van een wormgat bestaat er een "korte weg" in het universum. Langs deze korte weg is het dan mogelijk om sneller naar een ander punt in de ruimte te reizen dan wanneer je zou "omreizen" over de normale weg, ook al zou je dat doen met de snelheid van het licht. (bron)

Wij hebben geen "wormgat" nodig.....De Heer maakt Woning in ons....  We're living like in the Dolce Vita.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@violist

De Bijbel kent geen  "wat minder gelovigen".  De Bijbel maakt alleen onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen.  De ongelovigen blijven achter, en de gelovigen gaan de Heer tegemoet in de lucht.  Maar gelijk heb je.  Het programma  "spoorloos"  zal mateloos populair worden als er duizenden verdwenen zijn, en dus spoorloos zullen zijn voor deze wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei ineke-kitty:

De Bijbel kent geen  "wat minder gelovigen".  De Bijbel maakt alleen onderscheid tussen gelovigen en ongelovigen.  De ongelovigen blijven achter, en de gelovigen gaan de Heer tegemoet in de lucht.  Maar gelijk heb je.  Het programma  "spoorloos"  zal mateloos populair worden als er duizenden verdwenen zijn, en dus spoorloos zullen zijn voor deze wereld.

Hoeveel mensen worden er dan opgenomen, had begrepen dat dat er maar 144.000 zijn, niet? In deze wereld is dat goed voor drie dagen media aandacht, veel meer zal dat niet worden, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid