Lobke 467 Geplaatst 17 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2018 8 minuten geleden zei JoostG: Waar staan Walkures precies beschreven in de Bijbel? Wagner vond dat het christendom en het jodendom gevaarlijk waren voor de Duits/Germaanse cultuur. Desalniettemin vind ik het prachtige muziek (en een intrigerende componist). Als wiki liegt, lieg ik ook. Het meest verbolgen was hij (Nietzsche) misschien nog wel over de manier waarop Wagner in zijn laatste drama Parsifal opnieuw toenadering zocht tot het christendom, een religie die in Nietzsches visie nu juist overwonnen moest worden. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 17 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2018 8 minuten geleden zei Lobke: Parsifal Religieuze hybriderommel. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 17 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2018 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hobble-Frank 54 Geplaatst 17 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2018 11 minuten geleden zei Kaasjeskruid: Religieuze hybriderommel. ? Ik was van plan iets te posten over zijn geschrift "Religion und Kunst", maar e.e.a. adagio overdacht te hebben pas ik een fermate toe. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hobble-Frank 54 Geplaatst 17 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2018 Dan maar een mooi stichtelijk lied Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 17 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2018 (bewerkt) 2 uur geleden zei Hobble-Frank: Dan maar een mooi stichtelijk lied Johnny Cash. In mijn tijd dat ik dakloos was en in de opvang zat ben ik iemand tegen gekomen die helemaal idolaat was van deze muziek. Tot aan zijn nek weggezakt in de teerput van de depressie en zijn koninkrijk van vuil, vroeg hij mij dagelijks of hij wel wedergeboren was. Na een aantal opnames in de psychiatrie heeft hij zichzelf van kant gemaakt. Hem om de oren slaande met gereformeerde dogma's stond ik erbij, voelde me hulpeloos en een weinig stichtend. Twee veel gehoorde nummers die hij speelde op zijn gitaar: https://www.youtube.com/watch?v=4ahHWROn8M0 https://www.youtube.com/watch?v=JWnUItw1ElU Gemoedstoestand bevestigende en een gevoel van onbehagen stichtende muziek i.m.o. 17 mei 2018 bewerkt door Kaasjeskruid Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 17 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2018 Triest. Ja veel mensen die depressies kennen zullen zich hier in herkennen. Steeds maar weer muziek luisteren die dicht bij je gevoel komt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 17 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2018 20 minuten geleden zei Lobke: Ja veel mensen die depressies kennen zullen zich hier in herkennen. Steeds maar weer muziek luisteren die dicht bij je gevoel komt. En daarmee dus ook hun depressie voeden en in stand houden. Geen enkele waardering kan ik opbrengen voor dergelijke muziek, die slechts geventileerd wordt om een ander mee te trekken in het verderf. Verheerlijken van zwartgalligheid. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 17 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 17 mei 2018 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hobble-Frank 54 Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Een loflied op het kerkorgel en nummer 1 in 1970. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Kaasjeskruid 994 Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 25 minuten geleden zei Hobble-Frank: Een loflied op het kerkorgel en nummer 1 in 1970. Hoewel ik kan beamen dat vele preken niet de moeite waard zijn om naar te luisteren vanwege het oppervlakkige slechts religieus getinte karakter, schijnt mij dit lied van eenzelfde kaliber te zijn. Sentimentele prietpraat over een onderwerp waar je niet zalig door wordt. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
WdG 235 Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hobble-Frank 54 Geplaatst 18 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 18 mei 2018 Toepasselijk nummer. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 19 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2018 18 uur geleden zei WdG: Duizenden mensen die zingen en door emoties/geluk/ontroering geraakt zijn. Toch mooi om te zien, ik neem Benny Hinn dan maar op de koop toe. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 19 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2018 Effekes een liedje voor @Willempieopzoeken. Willempie reageerde hierop 1 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hobble-Frank 54 Geplaatst 19 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 19 mei 2018 Combineer The Beach Boys met een gospelkoor en je krijgt dit: Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 20 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2018 Op 19-5-2018 om 13:37 zei Lobke: Effekes een liedje voor @Willempieopzoeken. Zo gebruikt God je dus om mij te troosten en te bemoedigen, ondanks dat je niet zo zeker bent En over die kinderen: Ik ben inderdaad een paar dagen geleden de trotse grootvader geworden van mijn tweede kleindochter en geniet daar enorm veel van. Pijn en genezing! Zijn Naam worde geheiligd! Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 20 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 20 mei 2018 (bewerkt) @Willempie, Wat fijn dat je weer de trotse opa bent van een kleinkind. Gefeliciteerd!!! Geluk en verdriet het ligt soms zo dichtbij elkaar . Een half jaar geleden stierf mijn schoonzusje -54 jaar oud-. Haar eerste kleinzoon werd geboren een dag voor haar overlijden. Het kindje was zó gewenst en ze hoopte de geboorte nog mee te maken. Dat lieve mannetje betekend veel voor haar kinderen en man. Nee, een kind wordt niet geboren om te troosten, maar de liefde gaat door. The family tree will alway's grow. 20 mei 2018 bewerkt door Lobke Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Hobble-Frank 54 Geplaatst 22 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 22 mei 2018 Jezus hield van bloemen zei Gilles Quispel eens (verwijzend naar Mt 6 vs 28-29). Daar moest ik aan denken toen ik zojuist dit hoorde. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Cybelle Hawke 17 Geplaatst 26 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 26 mei 2018 Op 1-4-2018 om 04:14 zei ZENODotus: The mattheüspassie is prachtig... Ken je trouwens de uivoering van de New London Chorale, een beetje op rock gezet, musical-achtig. Hier toepasselijk tijdens deze periode: Het heeft even geduurd maar ik heb er naar kunnen luisteren. Dank je wel. Ik moet muziekstukken altijd een paar keer (willen) horen om het mooi te vinden. En dit ga ik zeker telkens opnieuw beluisteren. Nogmaals dank, heel attent en in de roos. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 30 mei 2018 Rapport Share Geplaatst 30 mei 2018 Dit lied gaat al dagen met me mee. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 1 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2018 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Willempie 1.410 Geplaatst 1 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2018 Op 31-5-2018 om 00:04 zei Lobke: Dit lied gaat al dagen met me mee. Het is prachtig en ontroerend. Tegelijkertijd doet het zo'n pijn. In balans blijven dan maar. Proberen althans. Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 1 juni 2018 Rapport Share Geplaatst 1 juni 2018 Neil Young is altijd goed @Willempie En in balans blijven ook. Hobble-Frank en Willempie reageerden hierop 2 Citeren Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten