Spring naar bijdragen

De wil van Vader ...???


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dan zou Jezus Zélf dus ook een Hubo´er zijn... Joh.6:38: "Want Ik ben uit den hemel nedergedaald, niet opdat Ik Mijn wil zou doen, maar den wil Desgenen, Die Mij gezonden heeft". Hij deed de wil van d

Ten eerste gaat het in Ezechiel 11:19-20 over het volk Israel, dat pas in de toekomst tot bekering zal komen in de Here Jezus Christus, en gaat het niet over de Gemeente dan wel de gelovigen uit de he

Bernard3 Op 10/9 Aangaande de wil van God citeerde ik het hele gebod. Vandaar kan ik je opmerking over humanisme niet goed plaatsen.  In mijn visie staat het gebod  God lief hebben , niet tegenover he

5 uur geleden zei Sanne69:

Zo, met drie vraagtekens! Als ik oprecht ben dan is er toch geen reden tot ongerustheid? Dan zal mijn hart veranderd worden in een gehoorzaam hart, toch. 

Ach Sanne, Is oprechtheid hetzelfde als gehoorzaamheid..? Veel, ja; héél veul christenen zijn (jammer genoeg) oprecht (doch) ongehoorzaam..! Moge ook zij allen gehoorzaam worden aan Góds woord..! Toch...???

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Albert57:

Ach Sanne, Is oprechtheid hetzelfde als gehoorzaamheid..? Veel, ja; héél veul christenen zijn (jammer genoeg) oprecht (doch) ongehoorzaam..! Moge ook zij allen gehoorzaam worden aan Góds woord..! Toch...???

Je hebt gelijk dat oprechtheid niet hetzelfde is als gehoorzaamheid. Onwetendheid wordt echter door God voorbij gezien, zo blijkt uit Hand.17:29,30. Er waren daar personen bij die in alle oprechtheid afgoden deden aanbidden. Maar toen Paulus hun de waarheid verkondigde, zag je wie er werkelijk oprecht was. Sommigen gingen spotten, anderen hadden zoiets van we zullen het allemaal wel zien, en enkelen werden gelovigen. Dus uit je reactie zal blijken of je echt oprecht bent en gehoorzaam wilt zijn. Maar we kunnen wel de geruststelling hebben dat God trekt aan personen die oprecht zijn. Joh.6:44. 

Een mooi voorbeeld van hoe Hij dat dan doet, staat in Hand.8. Een oprechte man leest in de Schrift en wil het graag begrijpen. Een engel zorgde ervoor dat Filippus bij  de man kwam om de hem tekst en uitleg te geven. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Sanne69:

Je hebt gelijk dat oprechtheid niet hetzelfde is als gehoorzaamheid. Onwetendheid wordt echter door God voorbij gezien, zo blijkt uit Hand.17:29,30. Er waren daar personen bij die in alle oprechtheid afgoden deden aanbidden. Maar toen Paulus hun de waarheid verkondigde, zag je wie er werkelijk oprecht was. Sommigen gingen spotten, anderen hadden zoiets van we zullen het allemaal wel zien, en enkelen werden gelovigen. Dus uit je reactie zal blijken of je echt oprecht bent en gehoorzaam wilt zijn. Maar we kunnen wel de geruststelling hebben dat God trekt aan personen die oprecht zijn. Joh.6:44. 

Een mooi voorbeeld van hoe Hij dat dan doet, staat in Hand.8. Een oprechte man leest in de Schrift en wil het graag begrijpen. Een engel zorgde ervoor dat Filippus bij  de man kwam om de hem tekst en uitleg te geven. 

Ja, Sanne; een oprecht mens zal Zijn Woord ter hárte nemen... Onwetendheid is er nauwelijks tot niet meer in deze maatschappij; helemaal niet voor 'de christen'... Zijn Woord is overal te verkrijgen. De kanttekeningen op de St.V. zegt over onwetendheid: "Namelijk als zij den waren God niet kenden". Hier in Nl. verwerpt men (ook christenen...) echter de Waarheid en wil men God niet kennen... Hos.4:6 "Mijn volk is uitgeroeid, omdat het zonder kennis is; dewijl gij de kennis verworpen hebt, heb Ik u ook verworpen, dat gij Mij het priesterambt niet zult bedienen; dewijl gij de wet uws Gods vergeten hebt, zal Ik ook uw kinderen vergeten."

In Matt.18:11 &:14 moge we lezen dat God niet wil dat er ook maar één verloren gaat; allen worden geroepen / getrokken maar slechts weinigen luisteren ook daadwerkelijk naar Hem... Blijkt o.a. ook uit de Bruiloft en de genodigden die niet wensen te komen om allerlei redenen... 

De oprechten (christenen...) zijn net gelijk de Bereanen en zoeken thuis verder of het gehoorde Woord ook daadwerkelijk zo is... Als dat toentertijd al mogelijk was, hoe zeer dan vandaag de dag...??? Gods Woord of (de veelal gepredikte) Traditie...???

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • tucker locked this discussie
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid