Spring naar bijdragen

God van wonderen


Aanbevolen berichten

God van wonderen dat was regelmatig bij Familie7 op tv.

veel mensen beweren dat zij in naam van God wonderen laten gebeuren, of schrijven directe interactie aan God toe, het is volstrekt onbijbels, maar denk je toch dat het van God komt, beschouw dan eens:

waarom worden alleen lichte of somatische klachten genezen, waarom geen blinden of doofstommen om een paar voorbeelden te geven, Jezus deed dat wel, en voor Jezus op aarde kon God ook ingrijpen bij zware gevallen zoals de Syrische legeroverste die na het baden in de Jordaan genezen werd.

Wat nu gebeurd werpt alleen maar een smet op de naam van Jezus en van God de waarachtige.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 65
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Helemaal eens. De tijd van wonderen en tekenen zijn voorbij.

De Bijbel waarschuwt zelfs dat wij in de eindtijd bijzondere tekenen en wonderen van de satan hebben te verwachten die zo listig worden gepresenteerd dat zo mogelijk zelfs veel gelovigen erdoor misleid worden.

Bovendien waren er in de dagen van de Here Jezus geen mislukkingen, ALLE ziekten werden genezen, en bovendien onmiddellijk.

Soms boeken de hedendaagse gebedsgenezers successen, maar het is de vraag uit welke bron hun wonderen voortkomen.

Mensen die [ook na handoplegging] ziek bleven, hebben zulke geestelijke schade opgelopen door het verwijt van ongeloof dat hun geweten een last is geworden.

Zij zijn de slachtoffers van zulke praktijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Galaten 5:19 De werken van het vlees nu zijn openbaar, en die zijn: hoererij, onreinheid, een losbandig gedrag, 20 afgoderij, beoefening van spiritisme, vijandschappen, twist, jaloezie, vlagen van toorn, ruzies, verdeeldheid, sekten, 21 uitingen van afgunst, drinkgelagen, brasserijen en dergelijke. Aangaande deze dingen waarschuw ik U van tevoren, zoals ik U reeds van tevoren gewaarschuwd heb, dat wie zulke dingen beoefenen, Gods koninkrijk niet zullen beërven.

Ik had beloofd op spiritisme terug te komen middels een nieuw topic, echter in dit topic dekt de vlag ook de lading, daarom ga ik hier verder.

Het bovenstaande is niet bepaald een frisse opsomming, let op, ook spiritisme staat daarbij, het lijkt mij duidelijk hoe de schepper het beziet, en er zijn meer teksten die het veroordelen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Galaten 5:19 De werken van het vlees nu zijn openbaar, en die zijn: hoererij, onreinheid, een losbandig gedrag, 20 afgoderij, beoefening van spiritisme, vijandschappen, twist, jaloezie, vlagen van toorn, ruzies, verdeeldheid, sekten, 21 uitingen van afgunst, drinkgelagen, brasserijen en dergelijke. Aangaande deze dingen waarschuw ik U van tevoren, zoals ik U reeds van tevoren gewaarschuwd heb, dat wie zulke dingen beoefenen, Gods koninkrijk niet zullen beërven.

Ik had beloofd op spiritisme terug te komen middels een nieuw topic, echter in dit topic dekt de vlag ook de lading, daarom ga ik hier verder.

Het bovenstaande is niet bepaald een frisse opsomming, let op, ook spiritisme staat daarbij, het lijkt mij duidelijk hoe de schepper het beziet, en er zijn meer teksten die het veroordelen

Veel te kort door de bocht, Antoon. Je wijst naar een vertaling die het hier heeft over "spiritisme" (maar: wat is dat dan precies?!), maar in de grondtekst (zie: http://biblehub.com/interlinear/galatians/5.htm) wordt het woord "φαÏμακεία" (pharmakeia) gebruikt. Je herkent er misschien al ons moderne begrip "farmacie" in.

In de oudheid was de lading die aan dat begrip vast zat iets breder (zie voor de betekenis van dat woord dezelfde site: http://biblehub.com/greek/5331.htm):

a. the use or the administering of drugs (Xenophon, mem. 4, 2, 17).

b. poisoning (Plato, Polybius, others): Revelation 9:21 (here WH text Tr marginal reading φαÏμακῶν; many interpretations refer the passage to the next entry).

c. sorcery, magical arts, often found in connection with idolatry and fostered by it...

Ad a) Ik kan me niet voorstellen dat de Apostel hier een ban uitspreekt over onze moderne geneeskunde met zijn farmaceutische middelen, maar eerder:

ad c (en B): denkt aan kwalijke uitwassen, openlijk verbonden met tempeldiensten/afgodendienst (het woord "afgoderij" (εἰδωλολατÏία) staat ervoor; en waarschijnlijk ook met gifmengerij in het kader van de vijandschappen (ἔχθÏαι) die erna worden genoemd...

Maar de Apostel spreekt ook in dit verband over "het koninkrijk van God". Dat Koninkrijk waarover Jezus ooit zei:

Mat 12[25] Maar Hij kende hun gedachten en zei tegen hen: ‘Elk koninkrijk dat innerlijk verdeeld raakt, wordt een woestenij, en geen stad of huisgezin kan standhouden wanneer ze innerlijk verdeeld raken. [26] Als de satan de satan uitdrijft, raakt hij in zichzelf verdeeld. Hoe zal zijn rijk dan standhouden? [27] Als Ik met hulp van Beëlzebul de demonen uitdrijf, hoe doen uw eigen mensen het dan? Dus die zullen over u oordelen. [28] Maar als Ik met de hulp van de Geest van God de demonen uitdrijf, dan is kennelijk het koninkrijk van God onder u gekomen.

Ook in de tijden van Jezus was de centrale vraag bij eventuele tekenen van het Koninkrijk: Wie is hier nu eigenlijk aan het werk. Jezus zegt: het kan Beelzebul zijn (maar...), maar het kan ook de Geest zijn die aan het werk is... Is het de duivel: dan strijdt deze kennelijk met zichzelf, en dan zal zijn rijk geen standhouden; maar is het de Geest? Dan: is Gods Koninkrijk onder ons gekomen!!!

En Jezus waarschuwt hier dus gewoon: Bekijk die tekenen met aandacht. Aanvaart ze als tekenen en aanvaart de tekenen. De tijd zal daarbij leren of ze inderdaad van de Geest zijn... Dan komt er gewoon iets goeds uit voort dat stand houdt!!

Maar ze bij voorbaat 'aan de duivel' toeschrijven? Dat is nu juist iets waar Jezus tegen ageert... (vers 31, zelfde perikoop: "Daarom zeg Ik u: elke zonde en elke godslastering zal de mensen vergeven worden, maar de lastering tegen de Geest zal niet vergeven worden.")

Of je dus iets te voorbarig al bij voorbaat aan de duivel toeschrijft, of zegt: "In deze bedeling kan de Geest niet aan het werk zijn, en dus komt dit van...", dat alles komt m.i. op hetzelfde neer: Gods handelen in de wereld miskennen... Iets dat goed is voorbarig slecht noemen (of andersom); en ook dat is een betekenis van het woord βλασφημία (blasphemia) dat hier in deze tekst wordt gebruikt!

(http://biblehub.com/greek/988.htm)

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Antoon

De Statenvertaling zegt: Galaten 5:19 "De werken des vleses nu zijn openbaar; welke zijn overspel, hoererij, onreinigheid, ontuchtigheid.

[vers 20] Afgoderij, venijngeving, vijandschappen, twisten, afgunstigheden, toorn, gekijf, tweedracht, ketterijen.

[vers 21] Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen, en dergelijke; van dewelke ik u te voren zeg, gelijk ik ook te voren gezegd heb, dat die zulke dingen doen, het Koninkrijk Gods niet zullen beerven..

Ik neem aan dat je de NWV gebruikt, waar na [vers 20] afgoderij, "beoefening van spiritisme" staat .

In de SV staat "venijngeving" .

In elk geval, welke vertaling je ook gebruikt, God heeft spiritisme verboden, in welke vorm dan ook, want er bestaan verschillende vormen van spiritisme.

Het is een "verzamelnaam" voor allerlei occulte verschijnselen, waarvan het goed zou zijn deze op een rijtje te zetten.

Ik laat het [voorlopig] aan jou over om aan te tonen vanuit de Schrift dat God dit uitdrukkelijk heeft verboden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Antoon

De Statenvertaling zegt: Galaten 5:19 "De werken des vleses nu zijn openbaar; welke zijn overspel, hoererij, onreinigheid, ontuchtigheid.

[vers 20] Afgoderij, venijngeving, vijandschappen, twisten, afgunstigheden, toorn, gekijf, tweedracht, ketterijen.

[vers 21] Nijd, moord, dronkenschappen, brasserijen, en dergelijke; van dewelke ik u te voren zeg, gelijk ik ook te voren gezegd heb, dat die zulke dingen doen, het Koninkrijk Gods niet zullen beerven..

Ik neem aan dat je de NWV gebruikt, waar na [vers 20] afgoderij, "beoefening van spiritisme" staat .

In de SV staat "venijngeving" .

In elk geval, welke vertaling je ook gebruikt, God heeft spiritisme verboden, in welke vorm dan ook, want er bestaan verschillende vormen van spiritisme.

Het is een "verzamelnaam" voor allerlei occulte verschijnselen, waarvan het goed zou zijn deze op een rijtje te zetten.

Ik laat het [voorlopig] aan jou over om aan te tonen vanuit de Schrift dat God dit uitdrukkelijk heeft verboden.

Maar dan begint dat m.i. (zie mijn vorige post) met de vraag: "Definieer spiritisme"...
Link naar bericht
Deel via andere websites

ik begrijp de antwoorden

maar

wonderen doen of laten doen, in de toekomst kijken en nog meer van die dingen komen niet van de spirualiteit van en naar de schepper toe

een duidelijk omschrijving is op zijn plaats, ik zoek ernaar, jullie ook

ik meen verder dat indien Mystiek er een onderdeel van uit gaat maken, dat wen met duivelskunsten te maken hebben,

Bestaat er dan ook een gezonde vorm van spirualiteit, misschien wel mogelijk, als je de toenadering tot de ware God op zijn manier doet, dat je het dan als een spirualitele bezigheid gaat zien, ik vraag mij af wat het groene taalboekje of deskundigen ervan zeggen, naar wat ik zie wordt er heel wat lading onder die vlag gedekt.

Dan is juiste kennis van hoe de schepper het beziet het laatste hof van beroep

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Antoon

Je zegt "er zijn meer teksten die het veroordelen".

Ik zou zeggen, toon dat dan aan met de Schrift, zodat DAT in elk geval duidelijk is.

Spiritisme is veel meer dan alleen "in de toekomst kijken" , d.w.z. waarzeggerij, mediums raadplegen om de toekomst te voorspellen.

Dat is maar EEN aspect van het spiritisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Antoon

Je zegt "er zijn meer teksten die het veroordelen".

Ik zou zeggen, toon dat dan aan met de Schrift, zodat DAT in elk geval duidelijk is.

Spiritisme is veel meer dan alleen "in de toekomst kijken" , d.w.z. waarzeggerij, mediums raadplegen om de toekomst te voorspellen.

Dat is maar EEN aspect van het spiritisme.

Anja weet er heeeel veel vanaf heb ik begrepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je zegt "er zijn meer teksten die het veroordelen".

Ik zou zeggen, toon dat dan aan met de Schrift, zodat DAT in elk geval duidelijk is.

Spiritisme is veel meer dan alleen "in de toekomst kijken" , d.w.z. waarzeggerij, mediums raadplegen om de toekomst te voorspellen.

Dat is maar EEN aspect van het spiritisme.

Klopt het is wel het punt dat het meeste terug komt in de schrift, bij inname van het beloofde land

moesten waarzeggers verbannen worden

Paulus kwam een meisje tegen met een waarzeggend demon, het lijkt mij duidelijk dat de schepper hiertegen gekant is en dat dat van Satan uitgaat.

MAAR....... zijn er dan meer uitingen die op een hellend vlak staan, waarvan het niet zo zeker is, kan zijn, toch ben ik van mening dat bij voldoende kennis van de schepper, een mens kan inzien wat wel en niet mag.

Ik zal proberen aspecten van spirualiteit eens centraal te stellen, bv contact met doden,, maar even geduld

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jullie begrijpen dat je discussieert over een begrip dat toen het circa 2 millennia geleden werd neergeschreven een heel andere betekenis had dan nu en dat ook nog eens een vertaalprobleem heeft (Hendrik-NG duidt daar al op)? En dat jullie daarmee dus eigenlijk een discussie voeren over een hedendaagse inhoud die niets te maken heeft met wat er toen bedoeld werd?

De nieuwe bijbel vertaling komt volgens mij met het woord toverij, ik vind dat geen onaardige vertaling die mijns inziens de lading die in Galaten bedoeld wordt goed dekt. Over spiritisme kun je een heel mooie en misschien zelfs zinvolle discussie voeren maar hou er rekening dat de bijbel hier met geen woord over rept om de simpele reden dat dit begrip zoals het heden ten dage gedefinieerd wordt toentertijd gewoonweg niet bestond.

Huidige definitie (uit de wiki):

Het spiritisme is een geloof dat stelt dat de mens na zijn dood als geest voortbestaat, en dan in staat is om met andere, nog levende mensen te communiceren. Deze communicatie gaat meestal via de tussenkomst van een medium. Spiritisme gaat ervan uit dat de dood geen wezenlijke verandering in de geest van de mens teweegbrengt. Door de dood scheiden lichaam en geest zich weliswaar, maar terwijl het lichaam achterblijft, leeft de geest verder
Link naar bericht
Deel via andere websites
Jullie begrijpen dat je discussieert over een begrip dat toen het circa 2 millennia geleden werd neergeschreven een heel andere betekenis had dan nu en dat ook nog eens een vertaalprobleem heeft (Hendrik-NG duidt daar al op)? En dat jullie daarmee dus eigenlijk een discussie voeren over een hedendaagse inhoud die niets te maken heeft met wat er toen bedoeld werd?

De nieuwe bijbel vertaling komt volgens mij met het woord toverij, ik vind dat geen onaardige vertaling die mijns inziens de lading die in Galaten bedoeld wordt goed dekt. Over spiritisme kun je een heel mooie en misschien zelfs zinvolle discussie voeren maar hou er rekening dat de bijbel hier met geen woord over rept om de simpele reden dat dit begrip zoals het heden ten dage gedefinieerd wordt toentertijd gewoonweg niet bestond.

Huidige definitie (uit de wiki):

Het spiritisme is een geloof dat stelt dat de mens na zijn dood als geest voortbestaat, en dan in staat is om met andere, nog levende mensen te communiceren. Deze communicatie gaat meestal via de tussenkomst van een medium. Spiritisme gaat ervan uit dat de dood geen wezenlijke verandering in de geest van de mens teweegbrengt. Door de dood scheiden lichaam en geest zich weliswaar, maar terwijl het lichaam achterblijft, leeft de geest verder

Wie zijn "jullie?" We discussiëren toch met elkaar of zijn er "kampen"?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In Deut. 18:9-12 staat een uitgebreid verbod op verschillende aspecten van het occultisme

en ik citeer:

"Wanneer gij komt in het land, dat de HEERE, uw God, u geven zal, zo zult gij niet leren te doen naar de gruwelen van dezelve volken.

Onder u zal niet gevonden worden, die zijn zoon of zijn dochter door het vuur doet doorgaan, die met waarzeggerijen omgaat, een Guichelaar, of die op vogelgeschrei acht geeft, of tovenaar.

Of een bezweerder, die met bezwering omgaat, of die een waarzeggende geest vraagt, of een duivelskunstenaar, of....... die de doden vraagt [= spiritisme].

Want zegt de HEERE, al wie zulks doet, is de HEERE een gruwel; en om dezer gruwelen wil verdrijft hen de HEERE, uw God, voor uw aangezicht, uit de bezitting.

In vers 14 staat dan: Want deze volken, die gij zult erven, horen naar guichelaars en waarzeggers; maar U aangaande, de HEERE uw God, heeft u zulks niet toegelaten.

Ook in Leviticus staan dergelijke waarschuwingen.

Lev. 19: 31 "Gij zult u niet keren tot de waarzeggers, en tot de duivelskunstenaars; zoekt hen niet, u met hen verontreinigende; Ik ben de HEERE, uw God.

Lev. 20:6 "Wanneer er een ziel is, die zich tot de waarzeggers en tot de duivelskunstenaars zal gekeerd hebben, om die na te hoereren, zo zal Ik Mijn aangezicht tegen die ziel zetten, en zal ze uit het midden haars volks uitroeien.

Duidelijk een verbod op al deze occulte praktijken, waaronder dus het vragen naar doden, het oproepen van geesten. God verbied o.a. het "communiceren" met de doden.

Het bestond toendertijd dus wel degelijk, en God verbied het dus expliciet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Het bestond toendertijd dus wel degelijk, en God verbied het dus expliciet.
En wat heeft dat alles met dat woord "φαÏμακεία" (pharmakeia) uit Galaten 5 te maken? Of het werken van de Geest in/via wonderen? Want dat ontgaat me... Er wordt lustig doorgespeculeerd rond het begrip 'spiritisme', omdat de Nieuwe Wereldvertaling van Antoon dat woord gebruikt. Maar dat is maar een vertaling van het oorspronkelijke begrip "φαÏμακεία"... En niet meer dan dat. Dus geen kapstok om vervolgens weer allerlei zaken aan op te hangen...
Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hendrik

Antoon wilde een nieuw topic openen over spiritisme, en heeft besloten het verder uit te werken in dit topic, dus is er geen sprake van allerlei zaken aan een kapstok ophangen.

Ik wacht verder af wat hij daarover te zeggen heeft, en heb alleen een aantal Schriftplaatsen aangehaald, die over o.a. het verbod op het raadplegen van doden [= spiritisme] gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Hendrik

Antoon wilde een nieuw topic openen over spiritisme, en heeft besloten het verder uit te werken in dit topic, dus is er geen sprake van allerlei zaken aan een kapstok ophangen.

Zijn openingspost slaat anders een totaal andere richting in/toon aan. En zo ook je eerste reactie... En ook de topictitel past niet bij het onderwerp "spiritisme".

Verwarrend...!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Hendrik

Antoon wilde een nieuw topic openen over spiritisme, en heeft besloten het verder uit te werken in dit topic, dus is er geen sprake van allerlei zaken aan een kapstok ophangen.

Zijn openingspost slaat anders een totaal andere richting in/toon aan. En zo ook je eerste reactie... En ook de topictitel past niet bij het onderwerp "spiritisme".

Verwarrend...!!

Als je zoiets beweert geef dan aan wat er verwarrend is en wat die andere richting/toon is.

Waarom zou de topictitel niet passen bij het woord "spiritisme? "

Link naar bericht
Deel via andere websites

Satan bediende zich van spiritisme om Eva te verleiden.

De 2 priesters aan het hof van Farao beoefenden magie toen Mozes een wonder liet zien dat van God afkomstig was.

Bij de uittocht werd een ban uitgesproken over waarzeggerij.

Het werd in de wet verboden en terecht.

Prediker 9

Want met betrekking tot een ieder die met alle levenden verenigd is,

5 Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust, ook hebben zij geen loon meer, want de gedachtenis aan hen is vergeten. 6 Ook hun liefde en hun haat en hun jaloezie zijn reeds vergaan,

en zij hebben tot onbepaalde tijd geen deel meer aan iets wat onder de zon de zon moet worden gedaan.

Het impliceert dat de doden voor onbepaalde tijd in het grote niets verdwijnen, maar het houdt meer in, zij komen terug en nemen weer deel aan de activiteiten die onder de zon gedaan worden, dit doet denken aan een vredesrijk op aarde wat in de toekomst ligt

let in dit verband ook eens op vers

10 Alles wat uw hand te doen vindt, doe dat met uw krácht, want er is geen werk noch overleg noch kennis noch wijsheid in Sjeo̱o̱l, de plaats waarheen gij gaat.

Maar hoe kon Saul dan in verbinding met Samuel komen, ik denk dat hier bovennatuurlijke krachten van Satan verantwoordelijk voor zijn, hij kon op deze manier ook verwarring scheppen met betrekking tot de doden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Hendrik

Antoon wilde een nieuw topic openen over spiritisme, en heeft besloten het verder uit te werken in dit topic, dus is er geen sprake van allerlei zaken aan een kapstok ophangen.

Zijn openingspost slaat anders een totaal andere richting in/toon aan. En zo ook je eerste reactie... En ook de topictitel past niet bij het onderwerp "spiritisme".

Verwarrend...!!

Als je zoiets beweert geef dan aan wat er verwarrend is en wat die andere richting/toon is.

Waarom zou de topictitel niet passen bij het woord "spiritisme? "

Omdat de topictitel niet is "spiritisme" maar "God van wonderen". Daarbij dat de OP niet gaat over "spiritisme" maar doet voorkomen dat "het volstrekt onbijbels is dat "veel mensen beweren dat zij in naam van God wonderen laten gebeuren, of dat ze directe interactie (wat dat ook moge zijn) aan God toe schrijven". Ergo: dat wonderen in naam van God niet kunnen plaatsvinden...

En dat er vervolgens met de dooddoener "het etiket spiritisme" alles wat men niet snapt of wil snappen wordt afgeschreven als onbijbels of duivels...

DAT is verwarrend... De suggestie dat het topic gaat over "een God van wonderen", die wonderen vervolgens zonder onderbouwing worden weggezet als "niet van God" (maar "duivels", "onbijbels", of nog vager want niet gedefinieerd: "spiritisme"). En dus de topictitel niet moet zijn "God van wonderen"...

Maar gaan jullie drie vooral door in het jezelf bevestigen van je gelijk... Het wordt vast een heel aangenaam gebeuren voor jullie!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Satan bediende zich van spiritisme om Eva te verleiden.
Volgens Ineke-Kitty is spiritisme "het raadplegen van doden":
Ik ... heb alleen een aantal Schriftplaatsen aangehaald' date=' die over o.a. het verbod op het raadplegen van doden [= spiritisme'] gaan.
Welke dode heeft Satan geraadpleegd bij het verleiden van Eva dan? Of zijn jullie het nog niet eens over de definitie van het begrip "spiritisme"??

Hoe wil je dat begrip definiëren? Is het voor jou inderdaad "alles wat je niet snapt of wil snappen en dan maar gemakshalve toeschrijft aan de duivel"? Want dan zijn we snel klaar... Dan is het inderdaad slechts een containerbegrip! En zal het nergens over gaan in dit topic...

Of kan je dat begrip nog wat strakker definiëren??

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Antoon

In 1 Sam.28 wordt beschreven dat koning Saul zich begeeft tot de waarzegster van Endor om door haar waarzeggende geest Samuel op te roepen.

Opmerkelijk is dat Saul zelf [vers 3] alle waarzeggers en duivelskunstenaars uit het land had weggedaan.

In vers 11 vraagt zij dus aan Saul wie zij zal "doen opkomen" is oproepen, en dan zegt Saul: doe mij Samuel opkomen.

In vers 12 ziet zij inderdaad Samuel, en eveneens "goden uit de aarde opkomende".

Dan beschrijft zij zijn gedaante en zegt: Er komt een oud man op, en hij is met een mantel bekleed.

Toen Saul hoorde dat het inderdaad Samuel was, boog hij voor hem [vers 14].

Dan zegt Samuel tot Saul: Waarom hebt gij mij onrustig gemaakt, mij doende opkomen?

Dan antwoord Saul met de reden waarom hij dat heeft gedaan [ vers 15].

Samuel vertelt Saul dan dat God het koninkrijk van Saul heeft afgescheurd en gegeven heeft aan David, vanwege de ongehoorzaamheid van Saul. [vers 18].

In vers 19 zegt Samuel dat Saul en zijn zonen de andere dag bij Samuel zullen zijn.

Ik geloof niet dat deze gebeurtenis door de hand van satan is geschied, maar dat God dit [bij uitzondering] heeft toegelaten.

Normaliter heeft God een uitdrukkelijk verbod gegeven de doden te "raadplegen" dan wel "op te roepen" vanuit het dodenrijk, en Samuel verwijt Saul dan ook waarom hij dit gedaan heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid