Spring naar bijdragen

Bloed van Jezus op foute gedachten


Aanbevolen berichten

Heb in mn leven heel veel naar foute muziek geluisterd en verkeerde beelden ook, had daardoor veel problemen met terug komende fantasie en ook scheldwoorden/schuttingtaal.

Heb nu intens gevraagd om het bloed van Jezus op alle foute woorden(ik noemde ze allemaal op) en op de fantasie die ik had, daarna zijn ze niet of nauwelijks meer terug gekomen, werkt echt goed als je in geloof gaat bidden en je echt van vuile gedachten af wil, er ontstaat ook een betere connectie met God als je je hart en verstand schoon maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 156
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het is moeilijk om in te leven in de diepste gedachten en innerlijke strijd van anderen, maar zeker is waar dat alle geloof en alle bekering en alle verbindingen met God, alleen kans van slagen hebben met een oprecht hart en een vurig geloof. Het is door een proces van breken, bekeren, bidden, en willen bouwen aan de relatie met God, dat we uitkomen op de bijbel als het Woord van God. En dat Woord getuigt ons concreet en reëel van het bloed van Christus waarin wij onze verlossing ontvangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

Ik weet natuurlijk niet wat die foute gedachtes precies zijn. Al kan ik mij ergens wel voorstellen wat je zou kunnen bedoelen aangezien ik weet wat voor een gekkigheid deze wereld op het moment aan het uitspuwen is.

Soms is het (in mijn ogen) niet altijd even duidelijk wat Jehovah/God wil. Het idee van 'vuile' gedachtes en 'vies' is niet altijd even duidelijk. God wil vaak dat om een beter mens te worden dat je diep 'door het vuil' gaat om het maar zo te zeggen om in nature het kwaad af te wijzen. Je kunt wel net alsof doen en fanatiek ergens tegen schoppen maar dan ben je in principe niet anders dan de Farizeeërs.

Jezus verwacht in principe complete perfectie zowel in het oude als in het nieuwe testament en Hij gaf dat dus ook aan aan de Farizeeërs (met de befaamde correcties van Leviticus en Deuteronomium). Het feit is dat wij als mensen nooit aan de perfectie kunnen voldoen en dat ook niet moeten proberen, maar tegelijkertijd verwacht Jehovah dat wel. Daarom is het een proces.

Als je de walgelijkheden van de wereld volledig gezien en herkent hebt dan wijs je ze automatisch af. De Katholieke leer van 'het maar niet doen want anders ga ik naar de hel' is niet wat Jezus leert en is ook niet logisch.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben altijd benieuwd, wat men bedoelt met het bloed van Jezus.

De Bijbel spreekt erover dat het begrip "bloed" spreekt over o.a. leven.

Op het moment dat Jezus stierf aan het kruis stroomde Zijn bloed dus Zijn leven weg uit Zijn lichaam.

We leren vanuit de offers onder het OT dat Bloed een reinigende werking heeft, maar ook een verzoenenden werking. Het verzoendeksel spreekt hierover.

Even een sprong naar het NT waar wordt geleerd dat onze "schuld" en zonden onder het bloed zijn. We kennen dat door het strijken van het bloed aan de deurpost waardoor de engel des oordeels voorbij ging om te doden.

Het bloed van het NT spreekt echter over het Leven van Christus wat ontstond bij Zijn opstanding. Een Eeuwig Leven waaraan je deel krijgt door geloof.

Kortom het bloed onder het Oude verbond, had als functie dat de zonden van de HELE wereld werd gedragen. Het bloed onder het NIeuwe verbond had een reinigende werking en zal en zou de gelovigen reinigen onder het nieuwe verbond.

Dat is het Werk niet van Jezus als mens die stierf voor de wereld, maar het Werk van de Hogepriester t.a.v. de gelovige die dus door het Werk van de Hogepriester alsnog elke dag rein voor God staat. De Hebr. brief legt dat haarfijn uit.

De voetwassing van de Here Jezus in Joh. 12 illustreert dat.

Toen nog een illustratie, maar inmiddels gestalte gekregen in het huidige Werk van Christus als Hogepriester.

Dat wil gewoon zeggen dat als je wedergeboren bent, heb je niet meer van doen van het bloed van het kruis, maar het bloed van het NIeuwe Testament ( opstanding) en dat laatste spreekt over reiniging, en over Leven in Christus als wedergeborene. Dus niet over zonden of fouten, maar over je positie in Christus en dus deel hebbend aan Zijn opstanding.

Foute gedachten hebben we allemaal, maar temeer een reden om je te laten voeden door het Woord van God wat ook een reinigende werking heeft en waardoor je leert te zoeken "de Dingen die Boven zijn".

Even in het kort maar weergegeven want over het bloed van Jezus als Hij Die stierf voor de hele wereld, is niet hetzelfde Bloed waarmee Hij de hemelen is doorgegaan.

Het ene spreekt over de Dood inclusief de zonden en het andere spreekt over reiniging en Leven. Het ene spreekt over een werk aan de wereld, en het andere spreekt over een Werk aan gelovigen. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, al begrijp ik de TS niet helemaal goed.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

De altijd durende strijd tussen lichaam en geest.

(Romeinen 7:21-25) . . .Ik bemerk in mijn geval dan deze wet: dat wanneer ik het juiste wens te doen, het slechte bij mij aanwezig is. 22 Naar de innerlijke mens schep ik werkelijk behagen in de wet van God, 23 maar in mijn leden zie ik een andere wet, die strijd voert tegen de wet van mijn verstand en mij in gevangenschap voert aan de wet der zonde, die in mijn leden is. 24 Ellendig mens die ik ben! Wie zal mij verlossen van het lichaam dat deze dood ondergaat? 25 God zij gedankt door bemiddeling van Jezus Christus, onze Heer! Zo ben ikzelf dan met [mijn] verstand een slaaf van Gods wet, maar met [mijn] vlees van de wet der zonde.

Deze wereld van Satan de Duivel doet een beroep op ons lichaam. Maar de Bijbel zegt duidelijk dat alles wat deze wereld ons voorschotelt "(Jakobus 3:15) . . .aards, dierlijk, demonisch" is.

Daarom moeten we in de geest wandelen en ..... (Kolossenzen 3:5, 6) . . .Doodt daarom UW lichaamsleden die op de aarde zijn ten aanzien van hoererij, onreinheid, seksuele begeerte, schadelijke verlangens en begerigheid, welke afgoderij is. 6 Wegens die dingen komt de gramschap van God. 

fijne dag,

Ed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zegt me helemaal niets.

Ik geloof dat de Here Jezus alle zonden van de hele wereld weg heeft gedaan dus voor dood verklaard en voor een gelovige geldt, althans voor mij dat de zonde niet meer zal heersen in mijn sterfelijk lichaam, maar genade en ik geloof dat de Heer als Hogepriester naar de nieuwe ordening van Melchizédek een werk doet in en door ons heen en Hij onze voeten wast en pleit bij de Vader.

Het werk in het Heilige moest stoppen alvorens het werk in het Heilige der Heilige kon ingaan. Anders gezegd de rituelen van slachten en offeren en werken volgens de wet moesten stoppen, wil je zoals Hebr. 9 zegt ingaan tot de troon van genade waar je hulp krijgt op Zijn tijd.

Een leven uit genade betekent dat je gerichtheid niet is om te zien naar de oude mens want God heeft die mens voor dood verklaard en laten we zelf danook ons richten op de dingen die Boven zijn want mijn leven is verborgen in Christus bij God. Kol 3 vers 3.

Dat wil niet zeggen dat ik niet meer zondig, maar daar zegt diezelfde Hebr. brief van dat we een Hogepriester hebben die onze geweten reinigt en onze voeten was zoals in Joh. 12 werd ge-illustreerd en dat wij dus rein voor God staan.

Ik zie het probleem niet hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jawel , zolang we in dit lichaam leven zullen wij zondigen, maar God heeft ze toch weggedaan? Of niet?

"Eén is gestorven dus zijn allen gestorven".

Ik zeg toch nergens dat ik niet meer zondig. Los van het feit dat je eerst moet vaststellen wat dat volgens de Bijbel is.

Maar God ziet mij ( als gelovige) toch aan in Christus?

Of niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De bekende conclusies die ik nooit begrijp van een kind van God. Wil je Hem dan verdriet doen? Wil je dan "zondigen?" Wil je dan Hem ongehoorzaam zijn?

Is zondigen een kwestie van "gedrag?'

Ik ben in de vrijheid gezet Galaten 5 vers 1 om Hem te dienen en Hij reinigt toch mijn geweten?

Heb ik het niet goed uitgelegd wat het betekent dat een gelovige leeft uit genade en wandelt in geloof en niet in aanschouwen en dat de gelovige beseft dat hij/zij uit de wereld getrokken is en gezet in het koninkrijk van de Zoon Zijner Liefde, en ook nog eens "gezegend is met alle Geestelijke zegeningen in Christus??

Het gaat trouwens helemaal niet om een plaatsje in de hemel, wat een armoedige denken over onze positie in Christus. Wij ZIJN hemelburgers toch?

Nu al?

Want mijn leven is toch verborgen bij God in Christus Jezus of zoals Paulus zegt dat onze wandel is in de hemel van waaruit wij de Zaligmaker verwachten, zo lees ik dat tenminste.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De bekende conclusies die ik nooit begrijp van een kind van God. Wil je Hem dan verdriet doen? Wil je dan "zondigen?" Wil je dan Hem ongehoorzaam zijn?

Nee ik wil hem niet verdriet doen en ja ik wil wel graag heel lekker uitgebreid en te veel eten. Ik geniet ontzettend graag van het leven dus ik werk het liefst niet al te veel. En als ik werk dan werk ik het liefst zo slim mogelijk en niet zo hard mogelijk.

Kortom, mensen en ja ook kindertjes van God zondigen aan de lopende band en zullen toch echt wel erg hun best moeten doen om hun leven te beteren. Ik begrijp eigenlijk noot dat een kind van God denkt dat vergeving en de hemel maar zo makkelijk komt aanwaaien. Geloven is een werkwoord en het zal je bloed zweet en tranen kosten.

Is zondigen een kwestie van "gedrag?'

Ja.

Link naar bericht
Deel via andere websites

O dat wat jij zegt is heel menselijk, we willen graag iets "doen" dat is de natuurlijke mens die iets wil doen om iets te verdienen, maar het staat recht t.o. genade.

En genade komt je inderdaad aanwaaien. Al zou ik het zo niet betitelen.

Er klinkt wat cynisme in je post en dat lijkt heel stoer, maar het is eigenlijk heel triest dat de mens maar meent te moeten werken.

Galaten zegt dat we ons niet wederom onder een juk zouden laten plaatsen dat zelfs "onze" vaderen niet hebben kunnen dragen.

Het advies is danook: "Laat u niet wederom met een juk der dienstbaarheid bevangen".

Geloof wordt je niet gegeven, komt je niet aanwaaien, maar de genade wordt gegeven om te geloven. Een tekst uit ik meen Efeze waar men constant de verkeerde accenten legt en de hoofdzin niet van de bijzin onderscheidt.

En zo komen we bij de leer van de uitverkiezing, maar dat is hier niet het onderwerp.

De Bijbel leert dat wat uit God geboren is zondigt niet.

En er staat dat Eén gestorven is dus dat allen gestorven zijn.

De zonden van de hele wereld is voor eeuwig en altijd gedragen door Hem op Wie de zonden gelegd zijn. Dat is geen daad met een beperkte garantie, nee dat wat volbracht is, heeft eeuwigheidswaarde.

Wil je je zonden belijden, wel dan is Hij getrouw en rechtvaardig om je zondeschuld weg te nemen, want het gaat doorgaans bijna altijd om een verontreinigd geweten en daarvan staat dat Hij onze geweten reinigt, niet aan het kruis, maar nu in de hemel in de functie van de Hogepriester. Het Werk aan de wereld is volbracht, 2000 jaar geleden, maar het huidige Werk van Christus als Hogepriester is de "Onderhouder" van Zijn Lichaam.

Hebr. 9.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ kwispel

dat idee dat je hebt is pervers:

ik geloof, dus Ik bem heilig en doe niks fout, ik ben perfect. ik ben zo perfect dat ik alles mag uitvreten en dat dit niks afdoet aan mijn perfecte heiligheid.

iemamd die way anders gelooft en een goed leven lijdt, zal echter voor eeuwig branden in de hel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als je het zo uitlegt als jij doet zou het pervers kunnen zijn, dan heb je mijn uitspraken en toelichting onderbouwd met citaten uit de Bijbel helaas niet begrepen.

Zonden kunnen de hemel niet binnengaat, ben je dat met me eens?

Welnu Paulus legt uit dat wij nu een positie hebben in de hemel in Christus lees Col 3 vers 3, en hij noemt de gelovigen "Hemelburgers" en zegt "Onze wandel is IN de hemel vanwaar wij onze Grote God en Zaligmaker Jezus Christus verwachten". Dus dat zou in strijd zijn met het feit dat vlees en bloed ( als zondig ) niet de hemel kunnen ingaan en ik als gelovige ben geborgen in die hemel in Christus bij God.

En dat heb ik ook uitgelegd dat de Heer als Hogepriester er zorg voor draagt dat onze voeten die hier in de wereld vies worden dagelijks gereinigd worden en dat ons binnenste gereinigd wordt van dag tot dag , waarom???? Dat staat er achter: "Opdat wij rein en heilig voor God kunnen staan". Anders gezegd: "opdat wij mogen naderen vrijmoedig en vrijgemaakt tot de troon der genade.

Ga daar nu eens op in i.p.v. zelf in te vullen dat ik dus.... en dus....daar kan ik niets mee. En dan citeren dat ik heb gezegd dat ik niets fout doe en dan ook nog de hel erbij halen. Dikke narigheid wordt het dan.

Nergens staat in de Bijbel dat een gelovige zal branden in de hel. Dat is bangmakerij uit bepaalde kerken, ik gruwel ervan als je zo mijn post afdoet met bepaalde dreigingen van de hel.

Verdiep je eerst eens in dat wat de hel eigenlijk voor een plaats is.

En hoevaak in de Bijbel het woord "hel" verkeerd vertaald is en bedoeld wordt "het dodenrijk". Wie zal in de heel eeuwig branden? Wist je dat je ooit ook opgebrand kunt zijn?

Als het onrechtvaardige zal van de aarde worden weggedaan worden, maar leert de Bijbel dat men zal branden in een hel? Wat dat ook zijn moge?

Weer niet het onderwerp, maar toch wel want het bloed van Jezus brengt niemand op foute gedachten, maar de kerkleer blijkbaar wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap het wel hoor, het is natuurlijk niet leuk wanneer iemand twijfelt aan het feit dat:

1. Jij een geloof hebt

2. Je daardoor perfect en zondeloos bent

3. Je nooit meer een fout kan maken en stel dat je die zou maken zou het eigenlijk niet eens een fout zijn, omdat je zo perfect bent

4. Je rechtstreeks naar de hemel gaat, in scherp contrast tot andere mensen die het gevoel hebben dat ze zieken, armen en de schepping moeten helpen. (daar zegt Jezus natuurlijk ook niks over :? )

Nee, jij bent perfect en het is jammer voor al die anderen die wel hun best doen, maar niet zoals jou de ene perfecte en heilige mening hebben.

:Y:Y

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap het wel hoor, het is natuurlijk niet leuk wanneer iemand twijfelt aan het feit dat:

1. Jij een geloof hebt

2. Je daardoor perfect en zondeloos bent

3. Je nooit meer een fout kan maken en stel dat je die zou maken zou het eigenlijk niet eens een fout zijn, omdat je zo perfect bent

4. Je rechtstreeks naar de hemel gaat, in scherp contrast tot andere mensen die het gevoel hebben dat ze zieken, armen en de schepping moeten helpen. (daar zegt Jezus natuurlijk ook niks over :? )

Nee, jij bent perfect en het is jammer voor al die anderen die wel hun best doen, maar niet zoals jou de ene perfecte en heilige mening hebben.

:Y:Y

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid