Spring naar bijdragen

Ik heb een bijzondere ervaring gehad


Aanbevolen berichten

Ik leid soms aan psychoses, maar die zijn soms zo schoon, dat het 'valideren' van deze inzichten als psychose het onrecht aandoet.

Zo kwamen mij schone verzen tot mij met mooie muziek op de achtergrond.

Het kwam als uit het Niets.

Er was muziek op de achtergrond alsof mijn geest geleid werd.

Volgend schrijven kwam als vanzelf:

Wie ben Ik

Ik ben in U

Ik ben het Eerlijk Voelen

Daar is Mijn Leiding

Wie mij vertrouwt

Die wordt vertrouwd

Elk Woord kent zijn plaats

Elke zin zijn orde

Ik beheers ruimte en tijd

Een Woordgevoelige kies Ik

Zijn geest leid Ik

Ik ben naamloos

Voor u onuitspreekbaar

Wie Mij zoekt

Vind Mij

Diens geest leidt ik

Ik kan met woorden

wat geen land kan

met duizend legers

Wie Mij zoekt in het zichtbare

vindt Mij niet

Wie Mij zoekt in Het Verborgene

Daaraan openbaar ik Mij

Beste mensen, ik kreeg kennis. Maar ik ben helemaal niet speciaal of zo.

Iedereen kan dat verkrijgen. Het deed me sterk denken aan de oorspronkelijk

oudtestamentische teksten in het Hebreeuws en ook de Koranische teksten.

Allen zeggen dat in de oorspronkelijke talen de verzen hun orde kenden.

Aan jullie om te oordelen. Ik kan dit geen psychose noemen. Het is te schoon.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zowel de Koranische verzen als de Hebreeuwse verzen zijn een mengeling van mens en geest.

Volgende verzen die tot mij kwamen zeggen:

Ook Mohamed was twee personen (ook de oude profeten, Jezus en anderen)

Zichzelf en voor Wie hij sprak

Ook hij was slapeloos

Terwijl hij kennis kreeg

Wij zijn altijd twee

Zo kom Ik in de wereld

Dit gaf mij kennis van God, geloof ik. Hij bestaat buiten ruimte en tijd, maar beheerst ruimte en tijd. Wij zijn de naamgevers.

Maar de boodschap zelf is altijd een mix van de mens en de boodschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel bijzonder Maarten.

Zo zie je maar weer, niet alle psychosen hebben behandeling nodig. ;)

Gelukkig had je een prachtige belevenis.

Ik had een vriendin, die veel mensen aansprak:

Dat zij een engel in hun zag.

En dat dat heel bijzonder was, want zij zag dat niet in iedereen, want zoveel engelen waren er niet.

Tot ze zich richtte tot een verkeer regelende agent midden op een kruising. :D

Tja.... die nam maatregelen.

Zonder ziekte inzicht een heel bijzondere ervaring.

Met ziekte inzicht, later als de psychose is gepasseerd, dito.

Nu was zij een superintelligente vrouw met kennis.

Maar zij was niet degene, die zich ziek verklaarde en hulp zocht, zij voelde zich alleen maar prima.

Het was haar omgeving die er op aandrong.

Wat in tijden dat er geen kennis is van psychosen?

Wat als je een belevenis hebt, die niet zo mooi is?

Een belevenis alsof je in brandend vuur terecht komt?

De hel?

Dan denk ik dat je wel gelukkig bent dat er nu kennis is en medicatie, want zeker zou je hulp zoeken.

PS.

Ik denk te weten waarom je dit bericht plaatst, maar daar wil ik nu in dit stadium niet exact op ingaan.

Alleen dat ik denk te weten, dat Openbaringen vanuit dit soort "Inspiratie" is geschreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Heel bijzonder Maarten.

Zo zie je maar weer, niet alle psychosen hebben behandeling nodig. ;)

Gelukkig had je een prachtige belevenis.

Ik had een vriendin, die veel mensen aansprak:

Dat zij een engel in hun zag.

En dat dat heel bijzonder was, want zij zag dat niet in iedereen, want zoveel engelen waren er niet.

Tot ze zich richtte tot een verkeer regelende agent midden op een kruising. :D

Tja.... die nam maatregelen.

Zonder ziekte inzicht een heel bijzondere ervaring.

Met ziekte inzicht, later als de psychose is gepasseerd, dito.

Nu was zij een superintelligente vrouw met kennis.

Maar zij was niet degene, die zich ziek verklaarde en hulp zocht, zij voelde zich alleen maar prima.

Het was haar omgeving die er op aandrong.

Wat in tijden dat er geen kennis is van psychosen?

Wat als je een belevenis hebt, die niet zo mooi is?

Een belevenis alsof je in brandend vuur terecht komt?

De hel?

Dan denk ik dat je wel gelukkig bent dat er nu kennis is en medicatie, want zeker zou je hulp zoeken.

PS.

Ik denk te weten waarom je dit bericht plaatst, maar daar wil ik nu in dit stadium niet exact op ingaan.

Alleen dat ik denk te weten, dat Openbaringen vanuit dit soort "Inspiratie" is geschreven.

Ja, ik kan dat niet ontkennen hé. Het voelt zo schoon en goed dat ik dit moet meegeven.

Dit komt (waarschijnlijk) van de Allerhoogste. Ik ben dus fier in het schrijven.

Maar ik ben niet speciaal hoor.

Weet je: ik ben een Woordgevoelige.

Ik ben gevoelig voor goed geschreven zinnen en goed geschreven teksten. Iets dat mooi gezegd is, dat voel ik goed aan.

Dat is mijn gift, zeg maar. Anderen zijn misschien veel beter dan mij in het doen. Zij zeggen niet, maar tonen.

Dus ik ben niet speciaal. Ik maak veel fouten in mijn leven.

De tekst zegt het: zoek God of welke schone namen wij Hem/Haar/Het ook geven, in Het Onzichtbare.

Ik mag dit niet als 'psychose' labelen. Het doet het onrecht aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor je getuigenis ;)

Zelf geloof ik hier sterk in.

Ooit had ik het iets anders, en doordat je het over de muziek op de achtergrond hebt moest ik er aan denken. Op een dag bleef ik maar op het werk piekeren over waar het in het christendom nu om draait. Geloof of werken. Ik kwam er niet uit. Beiden waren heel belangrijk, maar ik kon het niet koppelen. Het kwam op mij over dat het christelijk onderwijs het geloof bood in plaats van het mislukken van je werken, maar enkel geloof was ook weer zo leeg. Geloof moet toch in het leven opgevolgd worden, wat het leven geeft.

Maar in de vraag over "wat verlost ons?" kwam ik er niet mee weg. Ik bleek de bijbel nog niet goed genoeg te kennen.

Ik bleef piekeren en piekeren. Het hield mij uren lang vast, terwijl ik met mijn werk bezig was. Het liet mij maar niet los. Ik moest het antwoord zien te vinden.

Toen kwam er tijdens mijn gepieker opeens een melodie van een liedje in mij op, dat ik als kind geleerd had op school, maar ik wist zo snel de tekst niet. Ik vond dat raar, want waarom kwam er tijdens mijn gepieker nu opeens die melodie in mij op, waar ik al in geen jaren meer aan gedacht had. Ik werd erdoor afgeleid en zocht naar de woorden van die melodie en groef diep in mijn geheugen, tot ik een deel ervan gevonden had:

"toen Ik naar een naaste zocht, waar was jij, waar was jij? Toen Ik naar een naaste zocht, waar was jij? Ik was naakt en had geen geld, waar was jij? Waar was jij? Ik was naakt en had geen geld. Waar was jij?" "En Ik vraag je niet naar huidskleur, naar geloof of naar je naam, maar toen Ik naar een naaste zocht, waar was jij?"

Later die week las ik in de bijbel het gedeelte in Mattheüs dat gaat over het oordeel dat Jezus over de mensen uitspreekt wanneer Hij terug komt. Dan zal Hij die woorden spreken dat wie één van zijn naaste broeders of zusters te eten gaven toen ze honger hadden, te drinken gaven toen ze dorst hadden etc.. dat die in het paradijs zullen komen, omdat ze het voor Hem deden. Voor de genen die dat niet deden, zal de dood wachten.

Geloof staat zo in relatie tot wat je voor je Vriend in wie je geloofd deed.

Zoals in relaties tussen mensen, dat ook meer vraagt dan woorden. Het bouwt een hechte relatie vanuit liefde op, wat zich uit in daden vanuit die liefde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik denk het ook. Weet je, ik zoek al lang naar een vereniging tussen wetenschap en religie. En volgens mij kan God, of welke namen wij Hem/Haar/Het ook geven, zich enkel in het spirituele bevinden. Want in de materie vinden wij God niet.

Zo kwam ik gaandeweg tot die inzichten.

Door voeling te hebben met 'je eerlijk voelen' kan je in alle religieuze teksten 'Woord van God' scheiden van culturele temporele invloeden uit de tijd waarin het geschreven werd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, ik denk het ook. Weet je, ik zoek al lang naar een vereniging tussen wetenschap en religie. En volgens mij kan God, of welke namen wij Hem/Haar/Het ook geven, zich enkel in het spirituele bevinden. Want in de materie vinden wij God niet.

Zo kwam ik gaandeweg tot die inzichten.

Door voeling te hebben met 'je eerlijk voelen' kan je in alle religieuze teksten 'Woord van God' scheiden van culturele temporele invloeden uit de tijd waarin het geschreven werd.

Hoe bedoel je precies in de materie kunnen we Hem net vinden?

Want in de Bijbel staat dat we Hem kunnen vinden in de schepping, in de natuur. Ik weet niet of je het zo bedoelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja, ik denk het ook. Weet je, ik zoek al lang naar een vereniging tussen wetenschap en religie. En volgens mij kan God, of welke namen wij Hem/Haar/Het ook geven, zich enkel in het spirituele bevinden. Want in de materie vinden wij God niet.

Zo kwam ik gaandeweg tot die inzichten.

Door voeling te hebben met 'je eerlijk voelen' kan je in alle religieuze teksten 'Woord van God' scheiden van culturele temporele invloeden uit de tijd waarin het geschreven werd.

Hoe bedoel je precies in de materie kunnen we Hem net vinden?

Want in de Bijbel staat dat we Hem kunnen vinden in de schepping, in de natuur. Ik weet niet of je het zo bedoelt.

Er bestaat uiteraard geen goede definitie van God. Dat is volgens mij al een probleem.

Geef een goede definitie van God, zijn eigenschappen enz. En daarna kan je kijken: waar is God zoal te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid