Spring naar bijdragen

Het staat geschreven


Aanbevolen berichten

Dag!

Vandaag neusde ik rond in de Bijbel in de Gewone Taal.

Daarin zal ik een leuke spreuk, en daarna dacht ik:

"het is leuk om zo'n spreuk of andere Bijbelvers erbij te pakken en in gesprek te gaan over of dit in de praktijk ook zo is of niet". Bij deze het topic over de Bijbelse wijsheden:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat er vooral uit spreekt is dat je jezelf in de nesten werkt, als je je mengt in andermans ruzie. Ik vind het wel herkenbaar. Je probeert misschien iets op te lossen maar voor je het weet heb je één van beide of beide partijen geërgerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
De spreuk:

"Bemoei je niet met de ruzie van anderen. Dat is net zo dom als een hond zomaar aan zijn oren trekken." Spreuken 26:17

Hoe denken jullie er over?

Ben ik het niet altijd mee eens. Soms denken mensen die ruzie hebben niet goed meer na over de ruzie en elkaar, een derde persoon weer wel. Ligt eraan wie de ruziënde personen zijn eigenlijk. Zijn het goede vrienden of familie? Dan zou ik me er eventueel aan wagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk ook niet dat dat altijd opgaat. Soms zitten mensen zo in hun emotie dat ze de oplossing, die voor hun neus ligt, niet altijd zien en er zelf niet meer uitkomen. Het is vaak verhelderend voor beide partijen om een heldere kijk van een derde persoon te horen en de emoties een plek te geven om dan een stap naar elkaar te kunnen zetten.

Er zijn hele televisieprogramma's op gebaseerd dus het zal wel werken :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja inderdaad, die vind ik ook altijd leuk :#

De bovenstaande reacties zijn voor mij ook herkenbaar.

Ik denk dat in een bepaalde context dingen dan opgaan en God ook niet altijd direct de gever van de wijsheid is. Het kan een opgedane wijsheid zijn, wat humoristisch gebracht en op bepaalde situaties van toepassing

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid