Spring naar bijdragen

Dualisme in het christendom


Aanbevolen berichten

Satan staat symbool voor de beproevingen die het leven in petto heeft, terwijl je toch aan Gods weg vasthoudt. Zo interpreteer ik het.

In Job 1 en 2 lees ik dat er een serieus gesprek is tussen God en de duivel. De duivel doet nogal uitspraken over God, Job en mensen in het algemeen.

Zo beweert Satan dat Job God alleen dient vanwege de voordelen. 1:9,10. En over God beweert hij dat Jobs liefde op die manier gekocht is.

Spreekt God hier tegen een symbool van beproevingen? Het komt op mij over als een echt gesprek. Er worden beweringen gedaan die om een antwoord vragen.

Het is natuurlijk je recht om te geloven in een echte Satan, een soort bestaande Duivel. Maar daar moet ik het eerste bewijs nog van zien. Het lijkt mij eerder interessanter om de allegorische betekenis te begrijpen dan het letterlijk te nemen. Maar het staat je vrij om te geloven wat je wil natuurlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 75
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid