Ursa 1 Geplaatst 16 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2014 Hoi allen, Ik ben benieuwd of jullie dit herkennen: ik heb over 2012 een definitieve berekening ontvangen waaruit blijkt dat ik terug mag betalen omdat ons gezamenlijk inkomen te hoog is. De Belastingdienst rekent vrolijk met vier inkomens. Nu zit het zo dat halverwege het jaar een huisgenote verhuisd is. Maar er hebben hier nooit meer dan drie mensen gewoond. Wrang gezegd kun je dus beter op 1 januari verhuizen. Inmiddels heb ik van haar begrepen dat ze op haar nieuwe adres ook geld mocht terugbetalen over datzelfde jaar, met precies hetzelfde inkomen. Dat is wat raar aan het worden. Hebben we hier te maken met een slimme truc van de Haagse bureaucraten of valt hier nog iets aan te doen in de vorm van een bezwaar? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 16 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2014 Het gaat bij allemaal om rijksbelastingen? Ik zou eerst eens poolshoogte nemen hoe jullie in dat jaar stonden ingeschreven in de gemeentelijke basisadministratie. (Je geeft aan dat er feitelijk max 3 hebben gewoond.) Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 16 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2014 Sorry, het gaat om huurtoeslag. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 16 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2014 Ik zou de Belastingdienst even bellen en om toelichting vragen. Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 16 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 16 oktober 2014 Sorry, het gaat om huurtoeslag. Dat is heel erg vervelend. Heb het zelf met zowel huurtoeslag als zorgtoeslag meegemaakt. Je geeft alles netjes door maar op de een of andere manier krijg je toch onterecht geld. Uiteindelijk iets van 2000 en iets van 1500 moeten terugbetalen. Lekker dan, gelukkig kon het na overleg in 24 maanden. Link naar bericht Deel via andere websites
Rutgerza 0 Geplaatst 17 oktober 2014 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2014 Nee d'r klopt iets niet, gewoon even bellen en de zaak bespreken. Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 17 oktober 2014 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2014 Bedankt voor de tip, ik zal het aankaarten. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten