Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Goh, nou wil ik net mijn volgende column daaraan wijden... ;)

Engelen zijn inderdaad onzijdig, net zoals God dat zelf ook is. Engelen huwen immers niet, zoals Christus ons leert, baren geen kinderen, dus hebben ook geen geslacht.

Inderdaad worden ze in de Schrift vooral als mannelijk omschreven, inclusief mannelijke namen, maar dat wordt God ook. Dergelijke wezens als mannelijk afschilderen lag in die tijd nu eenmaal het meest voor de hand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Engelen kunnen wel de gedaante aannemen van een gewoon mens. Zie Tobit. Dus vast ook wel de gedaante van een baby met vleugels. ;) Maar dat gaat vooral ook om artistieke verbeelding. Zoals Michelangelo in de Sixtijnse Kapel ook God schilderde, zonder dat hij daarmee nou een discussie wilde ontketenen over het uiterlijk van God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een engel word in de bijbel omschreven als een menselijke gedaante met 6 vleugels. 2 voor zijn lichaam en de rest gespreid. Een hoofd met aan één kant een leeuw gezicht en aan de anders kant een vogelgezicht. Verder over het hele lichaam ogen. En benen met hoeven.

Waar heb je dat gelezen? Openbaringen?

Ik heb namelijk gelezen (overigens hebben niet alle engelen 6 vleugels, er zijn verschillende) , 2 om hun gezicht te bedekken, 2 voor de voeten of lichaam en twee voor vliegen (?).

Ik heb nergens gelezen dat een engel dierenkoppen heeft. En benen met hoeven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid