Spring naar bijdragen

Dierensoorten niet kruisen?


Aanbevolen berichten

In het oude testament (tekst kan ik eventueel nog zoeken) staat dat je verschillende diersoorten niet mag kruisen. Welke reden had God hiervoor om dit niet te doen? Denk aan het kruisen van ezel met een paard of zebra?

Nou daar heb je weinig fantasie bij nodig, als je een egel kruist met een slang, krijg je tien meter prikkeldraad. :#

Maar nee, alle gekheid op een stokje. God heeft de beesten geschapen, ieder naar zijn aard, daar moet je als mens dan niet aan gaan tornen... het waarom hoef je maar rond te kijken. Er is lectuur/foto's op internet waar een Herdershond in de jaren 1800 er heel anders uitziet zoals hij er nu uitziet. Door al dat fokken zijn de beesten ook heel kwetsbaar geworden, zoals dat eender het geval is met de Bullterrier die naar het schijnt te moeten worden opgesneden om de jonkies te kunnen verlossen omdat de hond door het vele fokken zodanig is vervormd dat de 'kwaliteit' van de hond er sterk op achteruit gaat.

Zo vroeg God aan het joodse volk ook dat ze zich niet moesten vermengen. Denk maar aan die zwaar behaarde spierbundel, nee, niet Ezau maar Simson, die moest en zou een meisje van de Palestijnen/Filistijnen hebben en zie wat er van was gekomen, ze heeft een skinhead van hem gemaakt en de anderen hebben zijn oogkassen uitgehold. (bléhh vies verhaaltje).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de zondvloed had er zich ook het een en ander met elkaar vermengd, wat oorspronkelijk niet bedoeld was om met elkaar te vermengen. Daar kwam een behoorlijke rotzooi op aarde van. Mogelijk dat daar ergens de reden ligt van deze wet? Kan me ook voorstellen dat God de diersoorten graag zo houdt, zoals ze met Noach de ark op zijn gegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe waren al die dierensoorten (8+ miljoen geloof ik) eigenlijk in die Ark gehuisvest?
Insecten zaten naar ik weet vastgeplakt aan de wand en de rest werd naar gelang dat ging gestapeld.

Nee, natuurlijk niet!

Hoeveel jaar had Noach gebouwd aan die boot.. zou hij het dan niet zo groot hebben gemaakt dat al die beesten behalve de zwemmers er niet in pasten?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe waren al die dierensoorten (8+ miljoen geloof ik) eigenlijk in die Ark gehuisvest?

Dat was nogal een klus. _O-

Noah had maar 7 dagen de tijd om al die dieren bijeen te brengen.

Maar effe serieus..

Het blijft voor de meesten uiterst moeilijk om metaforen te begrijpen.

...zo niet onmogelijk...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe waren al die dierensoorten (8+ miljoen geloof ik) eigenlijk in die Ark gehuisvest?

Dat was nogal een klus. _O-

Noah had maar 7 dagen de tijd om al die dieren bijeen te brengen.

God hielp niet mee?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb van de moeder van Sheldon Cooper geleerd dat de roofdieren iig genoeg voedsel hadden. Ze aten de verdronken zondaren op die in het water dreven.

Waar staat dat in de Bijbel?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe waren al die dierensoorten (8+ miljoen geloof ik) eigenlijk in die Ark gehuisvest?

Dat was nogal een klus. _O-

Noah had maar 7 dagen de tijd om al die dieren bijeen te brengen.

God hielp niet mee?

Voor zover ik het verhaal in het OT/Thora heb gelezen niet.

JHWH gaf Noach alleen de opdracht. (Genesis 6:22, Genesis 7:5)

Nergens staat be-/geschreven dat JHWH Noah hielp bij het verzamelen van alle dieren in de wereld.

Genesis 7.

..en in Genesis 8:1 staat vervolgens.

Toen dacht God weer aan Noach en aan alle wilde dieren en het vee bij hem in de ark. Op zijn bevel begon er een wind over de aarde te waaien, waardoor het water afnam.

M.a.w. God bemoeide zich niet meer met Noach totdat al het leven op aarde was weggevaagd.

Van enige hulp door JHWH bij het verzamelen is in de Thora geen sprake.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb van de moeder van Sheldon Cooper geleerd dat de roofdieren iig genoeg voedsel hadden. Ze aten de verdronken zondaren op die in het water dreven.

Waar staat dat in de Bijbel?

Het staat in de Big Bang Theory tv serie.

Het is in ieder geval het meest plausibele antwoord wat ik tot nu toe gehoord heb op de vraag wat al die roofdieren op de ark aten.

Om een wedervraag te stellen: moet alles iets de Bijbel staan wil het op z'n minst een mogelijke verklaring zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat was nogal een klus. _O-

Noah had maar 7 dagen de tijd om al die dieren bijeen te brengen.

God hielp niet mee?

Voor zover ik het verhaal in het OT/Thora heb gelezen niet.

JHWH gaf Noach alleen de opdracht. (Genesis 6:22, Genesis 7:5)

Nergens staat be-/geschreven dat JHWH Noah hielp bij het verzamelen van alle dieren in de wereld.

Gen 6:20 Van het gevogelte naar zijn aard, en van het vee naar zijn aard, van al het kruipend gedierte des aardbodems naar zijn aard, twee van elk zullen tot u komen, om die in het leven te behouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

God hielp niet mee?

Voor zover ik het verhaal in het OT/Thora heb gelezen niet.

JHWH gaf Noach alleen de opdracht. (Genesis 6:22, Genesis 7:5)

Nergens staat be-/geschreven dat JHWH Noah hielp bij het verzamelen van alle dieren in de wereld.

Gen 6:20 Van het gevogelte naar zijn aard, en van het vee naar zijn aard, van al het kruipend gedierte des aardbodems naar zijn aard, twee van elk zullen tot u komen, om die in het leven te behouden.

Yeps, je hebt gelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid