Spring naar bijdragen

Duivel - muziek & speelgoed


Aanbevolen berichten

Eerlijk gezegd denk ik dat mensen vaak te veel naar de duivel zoeken in spellen en muziek. Ik geloof best dat er veel verkeerde muziek is hoor. Ik erger me rot aan de manier waarop seks en vrouwen worden voorgespiegeld in veel muziek en/of videoclips. Maar er wordt ook wel vaak gedaan aan bangmakerij. Zo werd tijdenlang beweerd dat "Hotel California" van the Eagles over een satanskerk ging. Dat is helemaal niet waar.
Hotel California gaat over drugsgebruik. Lijkt me alsnog een kwestie van de duivel, in het kader van dit topic althans.

Nee, het gaat over de showbizz. Of zoals Wikipedia zegt: "The song is an allegory about hedonism, self-destruction, and greed in the music industry of the late 1970s."

Bovendien is het lied eerder een waarschuwing tegen "Hotel California" dan een verheerlijking ervan. Vind ik niet duivels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 50
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Je maakt wel grote stappen hoor. 'Over Jezus zingt', t woord 'lucifer' in de titel, nou t zal wel satanisch zijn? De Bijbel gaat ook ovee de duivel btw ;) Misschien houden de onderwerpen Jay Z wel bezig? Hij zingt overigens in dat liedje dat hij de duivel weg eil hebben en dat deze verantwoordelijk is voor wraakgevoelens en geweld. Klint niet bepaald satanisch?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je maakt wel grote stappen hoor. 'Over Jezus zingt', t woord 'lucifer' in de titel, nou t zal wel satanisch zijn? De Bijbel gaat ook ovee de duivel btw ;) Misschien houden de onderwerpen Jay Z wel bezig? Hij zingt overigens in dat liedje dat hij de duivel weg eil hebben en dat deze verantwoordelijk is voor wraakgevoelens en geweld. Klint niet bepaald satanisch?

Ik heb een verwrongen versie gehoord. En ik ben gewoon zo dom, om die versie te geloven.

Iemand had het blijkbaar expres zo gezet dat je t hoort. Mijn excuses. Carry on ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nee, het gaat over de showbizz. Of zoals Wikipedia zegt: "The song is an allegory about hedonism, self-destruction, and greed in the music industry of the late 1970s."

Bovendien is het lied eerder een waarschuwing tegen "Hotel California" dan een verheerlijking ervan. Vind ik niet duivels.

Dat kan ook heel goed het hoofdthema zijn idd. Ik ken weinig nummers waarover zoveel gespeculeerd is over de inhoud als Hotel California. Prachtige tekst natuurlijk. Duivels, nee, daarom zei ik er ook bij alleen in het kader van dit topic. Ik heb bij deze onderwerpen altijd een beeld van een door de duivel gerund muzieklabel met een eigen geluidsstudio waarin satanaanbidders nonstop songteksten in liedjes stoppen die alleen achterstevoren te beluisteren zijn.Echt zonde om te zien dat men goede muziek links laat liggen vanwege allerlei onbewezen theorietjes over de duivel.
Link naar bericht
Deel via andere websites
@ mystic

jij bent ook niet echt een zonnestraaltje:)

Maar uhm, satanisten dat is sowiesi allemaal vaag..ik vraag me af of er echte satanisten zijn!

Die bestaan, net zoals satanen. Misschien kom uk wat kribbig over ja, mijn excuus. Maar zomaar roepen dat iemand satanist is omdat n nummer 'lucifer' heet en Jezus er in voorkomt en zoiets vaags als backmasking, geen links naar teksten of mp3s en begeleidende uitleg en continu niet ingaat op mijm tegenargumenten tsja... dat helpt ook niet wcht ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Satanen? Ik ken alleen sultana's

Maar uhm, waarom zou je satanist worden? Ik blijf het een beetje vaag vinden, een soort heksenjacht.

Er bestaat wel een soort satanskerk, maar dat is gewoon puberaal gedrag. Nee, ik denk toch echt dat je Satan eerder vind in bijvoorbeeld hele hebberige mensen, of mensen die totaal in zaken opgaan die negatief zijn voor anderen/de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ mystic

jij bent ook niet echt een zonnestraaltje:)

Maar uhm, satanisten dat is sowiesi allemaal vaag..ik vraag me af of er echte satanisten zijn!

Die bestaan, net zoals satanen. Misschien kom uk wat kribbig over ja, mijn excuus. Maar zomaar roepen dat iemand satanist is omdat n nummer 'lucifer' heet en Jezus er in voorkomt en zoiets vaags als backmasking, geen links naar teksten of mp3s en begeleidende uitleg en continu niet ingaat op mijm tegenargumenten tsja... dat helpt ook niet wcht ;)

Mystic, je bent echt een meester in overdrijven. 'continu niet ingaan op', ik heb pas 2 berichten mogen sturen in één dag tijd, dat noem jij continu? Ik ging wel in op je tegenargument. Ik noem ook geen argument voor het liedje, omdat ik toegaf dat ik daar fout zat omdat het liedje fake bleek te zijn (door iemand anders zo samengevoegd). En ik geen tijd heb om voor andere liedjes te zoeken om aan jouw behoefte te voldoen. Sorry dat ik niet dehele dag met mn reet achter de computer zit. En lees voortaan mijn bericht volledig ipv mij voor achterlijk wegzettem 'omdat jezus en lucifer genoemd worden' alsjeblieft zeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"achterlijk wegzetten" en dan ben ik de meester in overdrijven? ;) Ik zag je overigens niet ingaan op mijn tegenargumenten, en ik zag niet meer argumenten dan degene die ik aanhaalde, maar nu je berichten geedit zijn kan ik dat ook niet meer achterhalen.

Ik snap overigens nu pas je post over een 'verwrongen' liedje, ik dacht dat je daar sarcastisch was. Mea culpa.

Maar goed, zand erover.

EDIT: verder ben ik natuurlijk gewoon n beetje een zuurpruim en kan ik idd wel s overdrijven :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
"achterlijk wegzetten" en dan ben ik de meester in overdrijven? ;) Ik zag je overigens niet ingaan op mijn tegenargumenten, en ik zag niet meer argumenten dan degene die ik aanhaalde, maar nu je berichten geedit zijn kan ik dat ook niet meer achterhalen.

Ik snap overigens nu pas je post over een 'verwrongen' liedje, ik dacht dat je daar sarcastisch was. Mea culpa.

Maar goed, zand erover.

EDIT: verder ben ik natuurlijk gewoon n beetje een zuurpruim en kan ik idd wel s overdrijven :)

Ik vind: 'en dan moeten we Jou geloven, is nogal wat' en 'zomaar iemand veroordelen tot satanist omdat jezus en lucifer er invoorkomen, de bijbel staat vol met satan' iemand voor dom/achterlijk wegzetten ja. Overigens gaf je me ook niet de kans argumenten te geven. En bovendien heb jij het over 'je tegenargumenten', ik lees er maar 1: ' Hij zingt overigens in dat liedje dat hij de duivel weg eil hebben en dat deze verantwoordelijk is voor wraakgevoelens en geweld. Klinkt niet bepaald satanisch?' en logischerwijs ga ik daar niet op in als ik al toegeef dat ik een verkeerd iets voor me had. Maar, vergeten en vergeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als jij dat vooe achterlijk wegzetten vind heb je nogal lange tenen hoor. Ik geef alleen maar aan dat je met weimig argumenten komt, en dat is gewoon zo. De titel van t liedje (so what?), Jezus wordt genoemd (ja dus?) en t meest speculatieve (backmasking waarin je alles kunt horen wat je maar wilt), dat zijn gewoon heen serieuze argumenten. Als jij er niet tegen kunt dat iemand daar kritiek op heeft en t gelijk als een persoonlijkr aanval ziet, zit je er idg toch echt ehm... naast.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als jij dat vooe achterlijk wegzetten vind heb je nogal lange tenen hoor. Ik geef alleen maar aan dat je met weimig argumenten komt, en dat is gewoon zo. De titel van t liedje (so what?), Jezus wordt genoemd (ja dus?) en t meest speculatieve (backmasking waarin je alles kunt horen wat je maar wilt), dat zijn gewoon heen serieuze argumenten. Als jij er niet tegen kunt dat iemand daar kritiek op heeft en t gelijk als een persoonlijkr aanval ziet, zit je er idg toch echt ehm... naast.

Ik heb zeker geen lange tenen, maar je kan ook gewoon normaal iets zeggen of om een argument vragen, want je deed t echt wel overkomen alsof ik je een oor aan wilde naaien. Nu al de derde keer dat ik t noem, maar t isgewoon zo 'is nogal wat dat je dat ons laat geloven zo'. En je snapt het nog steeds niet hea: HET WAS HET VERKEERDE LIEDJE!! Dus stop nou maar met 'argument' dat jezus en lucifer genoemd wordt.En de host wilde bovendien ook niet dat jij gelijk een hele discussie start. Zoek t filmpje maar even op YouTube: dangermouse lucifer 9. Hier kan je niets anders uithalen dan hetgeen ik vertelde. Nog iets, misschien Moet jij niet meteen in de verdediging schieten, is t je favoriete rapper ofzo?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb menig kruispunt afgestruind om mijn ziel te ruilen voor een leuke top40 hit, maar tot nu toe zonder resultaat. Wellicht is de duivel uit de muziekbusiness gestapt, d'r valt ook geen rooie cent meer aan te verdienen.

Je stelt dan ook wel meteen belachelijk hoge eisen door om een leuke top 40 hit te vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb zeker geen lange tenen, maar je kan ook gewoon normaal iets zeggen of om een argument vragen, want je deed t echt wel overkomen alsof ik je een oor aan wilde naaien.
Ehm nee. Ik vind/vond dat je met erg weinig argumenten komt om een mens als aanbidder van de duivel te veroordelen.
Nu al de derde keer dat ik t noem, maar t isgewoon zo 'is nogal wat dat je dat ons laat geloven zo'.
Ja, daar staat toch niet wat jij er allemaal in leest? Er staat alleen wat er staat: het is nogal wat wat jij beweert (i.e. je veroordeelt iemand als satanist).
En je snapt het nog steeds niet hea: HET WAS HET VERKEERDE LIEDJE!! Dus stop nou maar met 'argument' dat jezus en lucifer genoemd wordt.
Ik snap het heel goed, dat heb ik toch gezegd? En dat neemt toch niets weg van de (ongeldigheid van) je argumenten? Als het WEL het juiste liedje was geweest, stonden je argument toch wel volgens jou? Overigens, heet het liedje wel degelijk 'Lucifer' en wordt Jezus wel degelijk genoemd.
En de host wilde bovendien ook niet dat jij gelijk een hele discussie start.
Wat bedoel je? Wie/wat is de host?
Nog iets, misschien Moet jij niet meteen in de verdediging schieten, is t je favoriete rapper ofzo?

Ik schiet niet in de verdediging, ik vond je argumentatie karig.

Ik snap echt eerlijk niet waarom je zo opgewonden reageert. Ik sta uiteraard nog steeds achter mijn bewering dat je argumentatie (ook met t gegeven dat je t verkeerde liedje hebt geluisterd) nogal zwak was. Je kunt niet zomaar iemand veroordelen tot aanbidder van satan. Dat is mijn punt, gettit? Ik ga geen reacties meer lezen van je, want dan ga ik toch weer reageren :) Sorry als ik nors of eigenwijs overkwan, en (oprecht!) sorry als ik je irriteer. Pluk n roos, zet m op je hoed ;) Gods zegen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb zeker geen lange tenen, maar je kan ook gewoon normaal iets zeggen of om een argument vragen, want je deed t echt wel overkomen alsof ik je een oor aan wilde naaien.
Ehm nee. Ik vind/vond dat je met erg weinig argumenten komt om een mens als aanbidder van de duivel te veroordelen.
Nu al de derde keer dat ik t noem, maar t isgewoon zo 'is nogal wat dat je dat ons laat geloven zo'.
Ja, daar staat toch niet wat jij er allemaal in leest? Er staat alleen wat er staat: het is nogal wat wat jij beweert (i.e. je veroordeelt iemand als satanist).
En je snapt het nog steeds niet hea: HET WAS HET VERKEERDE LIEDJE!! Dus stop nou maar met 'argument' dat jezus en lucifer genoemd wordt.
Ik snap het heel goed, dat heb ik toch gezegd? En dat neemt toch niets weg van de (ongeldigheid van) je argumenten? Als het WEL het juiste liedje was geweest, stonden je argument toch wel volgens jou? Overigens, heet het liedje wel degelijk 'Lucifer' en wordt Jezus wel degelijk genoemd.
En de host wilde bovendien ook niet dat jij gelijk een hele discussie start.
Wat bedoel je? Wie/wat is de host?
Nog iets, misschien Moet jij niet meteen in de verdediging schieten, is t je favoriete rapper ofzo?

Ik schiet niet in de verdediging, ik vond je argumentatie karig.

Ik snap echt eerlijk niet waarom je zo opgewonden reageert. Ik sta uiteraard nog steeds achter mijn bewering dat je argumentatie (ook met t gegeven dat je t verkeerde liedje hebt geluisterd) nogal zwak was. Je kunt niet zomaar iemand veroordelen tot aanbidder van satan. Dat is mijn punt, gettit? Ik ga geen reacties meer lezen van je, want dan ga ik toch weer reageren :) Sorry als ik nors of eigenwijs overkwan, en (oprecht!) sorry als ik je irriteer. Pluk n roos, zet m op je hoed ;) Gods zegen!

Als het wel het juiste liedje was geweest, dan had dat liedje een hele andere tekst gehad en hadden mijn argumenten dus anders geklonken en had ik überhaupt niet gezegd dat het satanistisch was. Mijn argumenten zijn niet ongeldig, dat vind jij, in mijn liedje wordt namelijk gezegd dat Jezus en de katholieken dood moeten gevolgd door 666, dit is wel degelijk satanistisch en dit zijn geen karige argumenten, ik neem aan dat een christen dat niet gaat zingen over Jezus. 'Jezus wordt genoemd en Lucifer is de titel', ja alleen wordt er in deze versie gezegd dat Jezus dood moet, dat is heel iets anders dan in het liedje dat jij bedoelt. Met de host bedoel ik Otje, de host van dit topic. Waarom ik zo opgewonden reageer? Omdat je irritant bent. Ik snap ook niet waarom je in je reactie dingen aan mij vraagt en vervolgens mijn antwoord daarop niet gaat lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

'Duivelse liedjes' zijn meestal vooral provocerend bedoeld en gaan nergens over behalve dan dat de duivel stoer en evil is enzo en christenen en de samenleving stom zijn. Ik heb er niet zoveel mee. Verhalen van HP Lovercraft daarentegen zijn leuk.

Liedjes over goden en mythologie kunnen best leuk zijn. Het zijn soms best mooie verhalen en met een beetje muzikaal talent kunnen dat soort verhalen heel mooi tot uiting komen in een liedje (of voor mijn part opera).

Liedjes op basis van filosofieën en levensbeschouwingen die niet de mijne zijn kunnen ook heel intressant zijn. Het zegt iets over hoe de ander het beleeft en het kan zomaar iets vertolken wat jij ook zo ervaart en je common ground vindt, of iets wat je ervaart voeten en handen geeft, ook al ben je het er niet helemaal mee eens. (Oké, voor mij is akelige muziek waar men oproept tot haat en racisme een stap te ver.)

Liedjes kunnen ook heel somber, verdrietig, agressief, duister of eenzaam zijn. Ook dat is het leven en kunnen je eigen ervaringen zijn. Dat allemaal hoort er ook bij en voor mezelf gesproken verlang ik juist wel naar dat soort muziek wanneer je een hele dag 'YOLO het leven is een club, vrouwen als een ding en oppervlakkige relaties' liedjes en 'koop je geluk in een potje en wees blij' reclames om je heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
As woensdag hebben we bijbelgroep.

Onderwerp is de duivel.

Ik wil graag bespreekbaar maken dat de duivel op een listige manier te werk gaat.

Onder andere door muziek & speelgoed.

Weten jullie songteksten uit de popmuziek die op het eerste gezicht mooi lijken, maar waar duivelse teksten in zitten.

Hetzelfde geld voor speelgoed, wat zijn foute spellen en waarom...?

Hoewel ik persoonlijk niet in zoiets als 'de duivel' geloof, ben ik er wel van overtuigd dat je van het ene muziekgenre eerder negatief wordt dan van het andere. Ik word zelf nogal destructief c.q. 'duivels' van death metal (de naam zegt feitelijk al genoeg...).

Het is bijvoorbeeld ook niet verwonderlijk dat er in psychiatrische inrichtingen weleens klassieke muziek wordt gedraaid om de patiënten rustig te houden. Zie bijvoorbeeld: http://www.nadelunch.com/cultuur/beeld/muziek-en-mafkezen-een-ontroerende-combinatie/. Het hangt dan wel sterk af van het soort klassieke muziek natuurlijk, want er zijn ook genoeg stukken waar ik kriebelig van word.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zelf heb ik respect voor iedereen ... Probeer iedereen in de waarde te laten en hoop dat ook van anderen te ontvangen.

Ik stelde gewoon een vraag en dan ontstaat er een hele discussie over respect en tolerantie.

Ik dacht dat credible een christelijk forum zou zijn, waar christenen kunnen discussiëren en antwoord geven op vragen van anderen om zo elkaar te helpen....

Dit blijkt dus niet zo te zijn.... Maakt niet uit verder..... Ik zal me afmelden en wens u allemaal het allerbeste...!

Hey, lees mijn topic!

Ik weet wat je bedoeld :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid