Spring naar bijdragen

Obama en het recent Pausbezoek


Aanbevolen berichten

Obama en zijn recent Pausbezoek

Wat mij opviel bij het recentelijk bezoek van president Obama aan Belgie en Nederland was het feit dat de staatshoofden , zowel politieke als koninklijke met inbegrip van de Europese Voorzitter,Herman Vanrompuy, de Amerikaanse President van harte bedankten voor zijn komst naar de respectievelijke landen.

Bij zijn bezoek aan de Paus was het echter Obama zelf die de Paus bedankte omwille van het feit dat de Paus hem wilde ontvangen.

Dit toont voor mij de machtsverhouding aan tussen beide personen die daar als vertegenwoordigers van staten fungeren, en doet mij onmiddellijk denken aan de profetieën uit het boek Daniël en Openbaring.

Waarbij gesteld wordt dat als teken (kort) voordat Christus terugkeert naar de aarde er een politiek religieuze alliantie zal ontstaan tussen een wereldstaat en een verenigde religieuze macht. Waar bij verdere studie blijkt dat het hier de USA en de verenigde religieuze groepen, met Rome aan het hoofd, betreft.

Voeg daarbij de recentelijke groei in samenwerkingen of samensmelting tussen verscheidene Protestantse groepen zowel onderling als met Rome ( zie topic “er zijn geen protestanten meer†).

Dan blijkt dat wij in zeer interessante tijden zijn aangekomen waarbij de Bijbelse Profetieën meer en meer duidelijk worden en in vervulling gaan.

Het is dan ook aangeraden voor de volgeling van Christus om deze profetieën ( speciaal in Daniël en Openbaring) aandachtig en onder gebed verder te bestuderen, zodat de tekenen der tijden aan hen niet zo maar voorbij gaan en ze plots met de feiten geconfronteerd worden.

Om niet mee te maken zoals het de Joden verging die een Koning als verlosser van het Romeinse juk verwachtten maar in de plaats daarvan er een nederige dienaar kwam.

Want waar men nu een algemene vrede verwacht zal in tegenstelling daarmede volgens Gods Woord de wederkomst van Christus voorafgegaan worden door verwarring en vervolging door een politiek – religieuze macht omwille van het bewaken en bewaren van Gods geboden door de ware volgelingen van Christus..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is toch spijtig dat de paus het in sommige ogen nooit goed kan doen. Had hij het anders gedaan dan was dat weer een reden voor bepaalde groeperingen om hem in een kwaad daglicht te zetten. Men draait en draait totdat ze wat vinden om de paus te lasteren.

Ik ben in ieder geval content dat de paus met Obama heeft gesproken en hoop dat het een goed gesprek was.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Prima toch, zo'n bezoek?

Ik zie ook niet in wat mensen tegen de ontmoeting kunnen hebben van 2 (of meer) mensen die een belangrijke rol spelen in de wereld.

Jammer dat er meteen weer figuren zoals de Topic Starter het nodig vinden om ongefundeerd onbewezen parallellen te gaan trekken met bijbelpassages om mensen en groepen in kwaad daglicht te zetten en complottheorieën rond te spuien.

Klopt, maar ik denk dat het bovenal jammer is voor de mensen die zulke dingen doen. Het lijkt me een zware last om mee te moeten leven, het geloven van al die complottheorieën.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prima toch dat Obama de paus bezoekt. De TS vergeet dat Obama verschillende keren bedankt heeft voor het komen naar Nederland. Het is toch vrij normaal om iemand te bedanken voor een bezoek. Ik zie geen probleem, anders dan het zoeken van spijkers op laag water.

Link naar bericht
Deel via andere websites

image-676204-galleryV9-uiyf.jpg

Dit is wat de paus gaf aan Obama: http://www.vatican.va/holy_father/francesco/apost_exhortations/documents/papa-francesco_esortazione-ap_20131124_evangelii-gaudium_en.pdf

I invite all Christians, everywhere, at this very

moment, to a renewed personal encounter with

Jesus Christ, or at least an openness to letting

him encounter them; I ask all of you to do this

unfailingly each day. No one should think that

this invitation is not meant for him or her, since

“no one is excluded from the joy brought by the

Lordâ€.

The Lord does not disappoint those who

take this risk; whenever we take a step towards

Jesus, we come to realize that he is already there,

waiting for us with open arms.

Enige bewondering heb ik wel voor deze paus. Ik weet (extrapolerend) zeker dat hij Obama kritische geluiden heeft doen horen. Jammer dat ook hij bij zijn geloof de plaats van Jezus Christus als Middelaar laat overschaduwen door de "eeuwige bruid Maria" die hij ook openlijk in gebed aanroept. Dat is voor een protestant een stap te ver.

Obama over de paus:

"I was extremely moved by his insights about the importance of us all having a moral perspective on world problems and not simply thinking in terms of our own narrow self-interests."

Bron: http://edition.cnn.com/2014/03/26/politics/obama-pope-meeting-politics/

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jammer dat ook hij bij zijn geloof de plaats van Jezus Christus als Middelaar laat overschaduwen door de "eeuwige bruid Maria" die hij ook openlijk in gebed aanroept. Dat is voor een protestant een stap te ver.

Ach ja, je moet toch wat te protesteren hebben als protestant is het niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach ja, je moet toch wat te protesteren hebben als protestant is het niet.

Geheel juist. Het appèl blijft zolang als er een enige kerk wordt geleerd die in gebrokenheid is door deze zaken. Als het zo moet zijn, tot in lengte van dagen.

Wie zichzelf een naam toerekent die hij niet waardig is, verliest méér dan z'n naam.

Dat neemt niet weg dat ik mijn bewondering voor deze paus uitsprak.

Probeer het goede te zien en ook vast te houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
@ broek konijn

Wat denk je dat Jezus er van vindt dat jullie zo'n hekel hebben aan z'n moeder:P

Ik geloof niet dat het wijs is om hier deze discussie te voeren. God kent jouw hart en jouw overwegingen, daar hoef ik niet in te treden. Mijn vraag zou aan jou zijn, wat bezielt je om de Moeder van Christus met heel de wereldlast op te zadelen, terwijl niet zij, maar Christus ervoor geleden heeft en daarvoor speciaal door God is aangesteld als hogepriester en pleitbezorger. Wat anders is het aanroepen van Maria, dan een achterdeur om God te bereiken via wegen die jijzelf geschikter vindt dan de wegen die God heeft ingesteld? Het probleem is dat de mens zo slecht en onzeker is dat niets goed genoeg is. Het is dan kleingeloof dat de Troon van God wordt belemmerd en letterlijk voor ons naar de achtergrond verschuift, door alle door ons aangedragen geesten die wij liever aanspreken dan God of Christus. Principieel niet anders dan Gergemmers en Jehovagetuigen die geen vrijmoedigheid kunnen vinden om aan het avondmaal te gaan. Terwijl God ons geboden heeft om alleen Hem te eren en alleen Hem aan te roepen. Want hij is een enig en jaloers God. En terwijl de Heilige Geest heeft gezegd: Komt tot Christus; Hij is de weg en de waarheid, niemand komt tevergeefs tot hem, klopt en u zal opengedaan worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ broer konijn

Begrijp wel, dat jouw opvatting natuurlijk wel die van een fundamentalist is.

Zeker, katholieken hebben heel wat toegevoegd aan de Bijbelse opdracht Maria te eren, deels uit ervaringen, deels uit volksgeloof en deels uit bescheidenheid. Tegelijkertijd erkennen katholieken evengoed als protestanten dat de redding alleen komt uit Christus. De basis voor de oecomene ligt dan ook meer dan helder voor ons.

Maar wanneer het samen bidden met Maria, katholieken helpt om bij Jezus te komen, vanwaar je ernstige bezwaren tegen mensen die hetzelfde zoeken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Begrijp wel, dat jouw opvatting natuurlijk wel die van een fundamentalist is.

Natuurlijk. De bijbel roept ons op om op het fundament te staan; niet op zelfgebouwde maaksels.

Zeker, katholieken hebben heel wat toegevoegd aan de Bijbelse opdracht Maria te eren, deels uit ervaringen, deels uit volksgeloof en deels uit bescheidenheid.
Je zegt het !
Tegelijkertijd erkennen katholieken evengoed als protestanten dat de redding alleen komt uit Christus. De basis voor de oecumene ligt dan ook meer dan helder voor ons.

De oecumene is niet Christus, maar dat is Gods Woord.

Zoals de liefde van Christus wordt gebruikt om Gods gelijktijdige Woord van gerechtigheid en oordeel te temperen, zo wordt de majestueuze menselijkheid van Maria gebruikt, om het aansporende volgen van Christus te temperen. Het menselijke komt naar de voorgrond en het aansporende radicale verdwijnt.

Het fundament verdwijnt, je zei het zelf al.

Maar wanneer het samen bidden met Maria, katholieken helpt om bij Jezus te komen, vanwaar je ernstige bezwaren tegen mensen die hetzelfde zoeken?

Het bezwaar ligt niet bij het zoeken van het Koninkrijk van God, maar bij het rusten in hetgeen God daartoe niet heeft gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

"Natuurlijk. De bijbel roept ons op om op het fundament te staan; niet op zelfgebouwde maaksels."

- Je loopt hier wel het risico jouw persoonlijke Godsdienstopvatting als 'Goddelijk' te zien en alles van anderen als menselijke maaksels. Dat is in het algemeen een gevaarlijke fundamentalische opvatting. Juist openstaan voor wat de ander doet..en dan vooral voor het fundament van de ander kan mensen dichter bij elkaar brengen.

"De oecumene is niet Christus, maar dat is Gods Woord."

Is niet, Jezus juist God's woord dat naar de aarde is gekomen?

"Het fundament verdwijnt, je zei het zelf al."

Nee, ik zeg dat fundamentalisme moet verdwijnen: jouw waarheid is de enige. Dat is niet constructief, en om ook bij jou opvatting aan te sluiten: je moet zoeken naar God;s waarheid en niet altijd vast blijven zitten in je persoonlijke dogmatiek.

"Zoals de liefde van Christus wordt gebruikt om Gods gelijktijdige Woord van gerechtigheid en oordeel te temperen, zo wordt de majestueuze menselijkheid van Maria gebruikt, om het aansporende volgen van Christus te temperen. Het menselijke komt naar de voorgrond en het aansporende radicale verdwijnt. "

Kudos voor je litaire uitspraak, maargoed, in feite is wat je hier doet is een zwaar oordeel uit te spreken over het geloof van andere mensen. Zoals ik aangaf is Maria voor veel mensen een manier om tot Jezus te komen. Dan is jouw argument dat het er van afleid.

Mijn vraag aan jou: wat heb je liever: mensen die Jezus niet kennen of mensen die Jezus via Maria kennen? Dat is namelijk wel wat je hier betoogd. Je fundamentele visie gaat boven de liefde voor de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

- Je loopt hier wel het risico jouw persoonlijke Godsdienstopvatting als 'Goddelijk' te zien en alles van anderen als menselijke maaksels. Dat is in het algemeen een gevaarlijke fundamentalische opvatting.

S.V.P. geen stemming zetten zonder grond. Er is geen gevaar. Ik heb geen enkele intentie om een ander woord te spreken, dan niet eerder door God in Zijn Woord is geopenbaard. Ik meen dus niets uit mezelf te zeggen, maar slechts te herhalen wat Gods Woord ons voorspreekt. Daarin heb jij of welke gelovige dan ook evenveel gezaghebbende inbreng als ik.

Juist openstaan voor wat de ander doet..en dan vooral voor het fundament van de ander kan mensen dichter bij elkaar brengen.

Welkom !

"De oecumene is niet Christus, maar dat is Gods Woord."

Is niet, Jezus juist God's woord dat naar de aarde is gekomen?

Ik heb die woordspeling met Gods Woord nooit begrepen. Waarom breng jij een tegenstelling in een zaak van eenheid en goddelijke inbreng? Is Jezus Christus niet meer dan een woord? Is het Woord niet het woord van God? Is van Christus bekend dat Hij het Woord krachteloos stelt in Hem?

Mij is daarvan helemaal niets bekend. Jou wel?

"Het fundament verdwijnt, je zei het zelf al."

Nee, ik zeg dat fundamentalisme moet verdwijnen: jouw waarheid is de enige. Dat is niet constructief, en om ook bij jou opvatting aan te sluiten: je moet zoeken naar God;s waarheid en niet altijd vast blijven zitten in je persoonlijke dogmatiek.

Dat mijn waarheid de enige is, dat zijn jouw woorden. Je stelt zonder concrete grond of redengeving. Niet telt wat jij stelt over mijn waarheid en niet telt wat ik stel over de waarheid, maar wat telt is wat de waarheid zelf te vertellen heeft. Daar sta ik buiten. Je weet heel goed dat vermeende waarheid en dogmatiek niet zijn te scheiden. Daarom is het enige wat christenen verbindt hetgeen onmiskenbaar van God Zelf komt.

"Zoals de liefde van Christus wordt gebruikt om Gods gelijktijdige Woord van gerechtigheid en oordeel te temperen, zo wordt de majestueuze menselijkheid van Maria gebruikt, om het aansporende volgen van Christus te temperen. Het menselijke komt naar de voorgrond en het aansporende radicale verdwijnt. "

Kudos voor je litaire uitspraak, maargoed, in feite is wat je hier doet is een zwaar oordeel uit te spreken over het geloof van andere mensen. Zoals ik aangaf is Maria voor veel mensen een manier om tot Jezus te komen. Dan is jouw argument dat het er van afleid.

Inderdaad; zo is het bijna precies: mijn argument was hier dat het er van afleidt.

En ik voegde toe dat de rust van Maria niet door God gegeven was om in te gaan rusten. De Rust die God heeft beloofd en gegeven was de Rust in Jezus Christus.

Mijn vraag aan jou: wat heb je liever: mensen die Jezus niet kennen of mensen die Jezus via Maria kennen? Dat is namelijk wel wat je hier betoogd. Je fundamentele visie gaat boven de liefde voor de mens.

Gij zult God niet verzoeken, maar trouw zijn wegen volgen !

Het is de liefde die met jouw vraag wordt ingezet om God tegen te staan.

Is onze liefde voor God liefdevol genoeg voor God?

Moet hij genoegen nemen met wat wij offeren als liefdegaven?

Nee; God vraagt bekering en het volgen van de Weg van Jezus Christus !

En om precies op jouw vraag in te gaan: Het oordeel van God dat begint bij Zijn eigen kinderen. Wie God niet kent treft een later en een ander oordeel, en wie God goed kent wordt gerekend met zijn kennis van God.

En tenslotte gaat het er niet om wat wij vinden dat als liefdebetuiging voor God goed genoeg is, maar het gaat erom wat God vindt dat voor ons genoeg is.

Gods genade, die is ons genoeg !

Link naar bericht
Deel via andere websites

henkjan37 schreef:

"De oecumene is niet Christus, maar dat is Gods Woord."

Is niet, Jezus juist God's woord dat naar de aarde is gekomen?

Ik heb die woordspeling met Gods Woord nooit begrepen. Waarom breng jij een tegenstelling in een zaak van eenheid en goddelijke inbreng? Is Jezus Christus niet meer dan een woord? Is het Woord niet het woord van God? Is van Christus bekend dat Hij het Woord krachteloos stelt in Hem?

Mij is daarvan helemaal niets bekend. Jou wel?

Lees het eerste stukje van het Johannesevangelie maar

ik voegde toe dat de rust van Maria niet door God gegeven was om in te gaan rusten. De Rust die God heeft beloofd en gegeven was de Rust in Jezus Christus.

Weet je,

Zolang je blijft zeggen dat katholieken Maria aanbidden in plaats van Jezus, ben je gewoon een haatzaaier die bewust de feiten verdraaid voor zijn haat. Doe eens even niet, dit is loze polemiek.

Gij zult God niet verzoeken, maar trouw zijn wegen volgen !

Het is de liefde die met jouw vraag wordt ingezet om God tegen te staan.

Is onze liefde voor God liefdevol genoeg voor God?

Moet hij genoegen nemen met wat wij offeren als liefdegaven?

Nee; God vraagt bekering en het volgen van de Weg van Jezus Christus !

En om precies op jouw vraag in te gaan: Het oordeel van God dat begint bij Zijn eigen kinderen. Wie God niet kent treft een later en een ander oordeel, en wie God goed kent wordt gerekend met zijn kennis van God.

En tenslotte gaat het er niet om wat wij vinden dat als liefdebetuiging voor God goed genoeg is, maar het gaat erom wat God vindt dat voor ons genoeg is.

Gods genade, die is ons genoeg !

Ja, maar wat is hier nu precies je punt van? Je benadrukt hier dat het belangrijk is God te leren kennen, waarom vind je het dan erg als dat gebeurd?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Weet je,

Zolang je blijft zeggen dat katholieken Maria aanbidden in plaats van Jezus, ben je gewoon een haatzaaier die bewust de feiten verdraaid voor zijn haat. Doe eens even niet, dit is loze polemiek.

Waarom spreek je zulke woorden? Is het niet de duisternis die wijkt van de vrede en het licht haat?

Waarom zoek je het licht niet te dienen?

Het is niet nodig dat ik mijzelf iets in de mond laat leggen door jou.

Ik sprak hiervoor over een concrete bron,

namelijk het boek dat de paus overhandigde;

en laat dat boek dan voor mij spreken:

It is de Risen Christ who tells us,

with a power that fills us with confidence

and unshakeable hope:

"Behold, I make all things new."

With Mary we advance confidently towards the fulfilment of this promise,

and to her we pray: ..., pagina 216.

Ja, maar wat is hier nu precies je punt van? Je benadrukt hier dat het belangrijk is God te leren kennen, waarom vind je het dan erg als dat gebeurt?

Het ligt genuanceerd. Oordeel niet oppervlakkig. Belangrijker dan de inhoud van ons geloof, is de gezindheid van ons geloof. De mens gaat eigen wegen en meent God te kunnen manipuleren. Maar God verandert geen spat bij alle veranderingen door de mens, en hoe de inhoud ook is of wordt gemaakt, God oordeelt op de gezindheid om Hem te dienen vanuit een brandend hart voor Hem. Dat schept een oecumenische basis die verder gaat dan onze verschillen, en die het vreedzame aspect doet onderscheiden van toch maar liever gescheiden wegen gaan. Hoewel we niet geroepen zijn om ons eigen welzijn en rust te organiseren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Enige bewondering heb ik wel voor deze paus. Ik weet (extrapolerend) zeker dat hij Obama kritische geluiden heeft doen horen. Jammer dat ook hij bij zijn geloof de plaats van Jezus Christus als Middelaar laat overschaduwen door de "eeuwige bruid Maria" die hij ook openlijk in gebed aanroept. Dat is voor een protestant een stap te ver.

]

Broer Konijn

Ik ben eens benieuwd hoelang het nu nog zal duren vooraleer de “Protestanten “ ook dit zullen opgeven en daarin eensgezind zullen worden met hun “broeders†uit Rome.

Want dat ook dit zal gebeuren is ook voorzegt in Gods Woord en het zal ontstaan wanneer meer en meer ontegensprekelijke wonderen en genezingen , toegeschreven aan Maria, zich zullen voordoen.

En daar de meeste van hen geloven in het bewust voortbestaan van de mens in de dood en niet in de Bijbelse dodenslaap, zullen ze dan ook geen enkel Bijbels argument hebben om de Mariale doctrine te ontkrachten. En zo te verklaren wie werkelijk deze wonderen en genezingen teweeg brengt.

Profetieën schijnen meestal onmogelijk, zelfs onzinnig, tot op het moment dat ze vervuld worden en op vandaag is dit niet anders.

Afwachten en aandachtig uitkijken en de gebeurtenissen opvolgen is dus de boodschap voor een volgeling van Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben eens benieuwd hoelang het nu nog zal duren vooraleer de “Protestanten “ ook dit zullen opgeven en daarin eensgezind zullen worden met hun “broeders†uit Rome.

Want dat ook dit zal gebeuren is ook voorzegt in Gods Woord en het zal ontstaan wanneer meer en meer ontegensprekelijke wonderen en genezingen , toegeschreven aan Maria, zich zullen voordoen.

En daar de meeste van hen geloven in het bewust voortbestaan van de mens in de dood en niet in de Bijbelse dodenslaap, zullen ze dan ook geen enkel Bijbels argument hebben om de Mariale doctrine te ontkrachten. En zo te verklaren wie werkelijk deze wonderen en genezingen teweeg brengt.

Profetieën schijnen meestal onmogelijk, zelfs onzinnig, tot op het moment dat ze vervuld worden en op vandaag is dit niet anders.

Afwachten en aandachtig uitkijken en de gebeurtenissen opvolgen is dus de boodschap voor een volgeling van Christus.

Waarom zou er eensgezindheid zijn onder Gods kinderen tot wat jij beschouwt als kwaad? Is niet voorzegd dat er verdrukkingen zullen zijn? En Gods kinderen zullen God blijven volgen, hoewel jij niet altijd zicht hebt op dat volgen. Zoals Elia te horen kreeg dat er 7.000 de knie niet hadden gebogen voor de baal.

Rom.11:3 Heere! zij hebben Uw profeten gedood, en Uw altaren omgeworpen; en ik ben

alleen overgebleven en zij zoeken mijn ziel.

Maar wat zegt tot hem het Goddelijk antwoord? Ik heb Mijzelven nog zeven

duizend mannen overgelaten, die de knie voor het beeld van Baäl niet gebogen

hebben. Alzo is er dan ook in dezen tegenwoordigen tijd een overblijfsel geworden,

naar de verkiezing der genade. En indien het door genade is, zo is het niet meer uit de werken; anderszins is de genade geen genade meer; en indien het uit de werken is, zo is het geen genade meer; anderszins is het werk geen werk meer.

De genade raakt hetgeen in verlorenheid ligt. Het Koninkrijk van God bestaat niet uit aardse machten en aards aanzien. De tegenstander heeft op aarde alle touwtjes in de handen. Hem was de macht geven om over deze aarde te heersen en van hem werd gezegd dat hij rondgaat als een briesende leeuw. Hij kon het zelfs Jezus aanbieden.

Maar er is een eenduidig pad waarop de genade de mens leiden wil. Dat is een pad van verlaten van alle zelf onderscheiden zekerheid en zelf gevonden rust waar je zo aan bent gehecht.

Jezus zegt het zo: Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn. En wie zijn kruis niet draagt, en Mij navolgt, die kan Mijn discipel niet zijn.

Want wie van u, willende een toren bouwen, zit niet eerst neder, en overrekent de kosten, of hij ook heeft, hetgeen tot volmaking nodig is? Opdat niet misschien, als hij het fondament gelegd heeft, en niet kan voleindigen, allen, die het zien, hem beginnen te bespotten,(Luk.14:26-29)

Dit laatste geldt voor ons allemaal: hebben wij ervoor gezeten en uitgerekend wat we nodig hebben om tot het koninkrijk van God te geraken? Zijn we erop voorbereid welke kosten en lasten ermee gemoeid zijn? Het Koninkrijk van God vraag om een radicale scheiding in ons hart tussen ons en onze omgeving.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben eens benieuwd hoelang het nu nog zal duren vooraleer de “Protestanten “ ook dit zullen opgeven en daarin eensgezind zullen worden met hun “broeders†uit Rome.

Ik ben ook serieus benieuwd. Behoorlijk wat anglicanen hebben inmiddels de overstap al gemaakt. Maar die vereerden Maria natuurlijk al. De lutheranen zullen denk ik eerder gaan dan de calvinisten. En dan heb je natuurlijk ook nog groeperingen protestanten (of daaruit voortgekomen) die niets moeten weten van oecumene.

Want dat ook dit zal gebeuren is ook voorzegt in Gods Woord en het zal ontstaan wanneer meer en meer ontegensprekelijke wonderen en genezingen , toegeschreven aan Maria, zich zullen voordoen.

Waar precies staat dat in de bijbel?

En daar de meeste van hen geloven in het bewust voortbestaan van de mens in de dood en niet in de Bijbelse dodenslaap, zullen ze dan ook geen enkel Bijbels argument hebben om de Mariale doctrine te ontkrachten. En zo te verklaren wie werkelijk deze wonderen en genezingen teweeg brengt.

Waarom zou jouw interpretatie waarheid zijn en de algemene christelijke niet?

Profetieën schijnen meestal onmogelijk, zelfs onzinnig, tot op het moment dat ze vervuld worden en op vandaag is dit niet anders.

Afwachten en aandachtig uitkijken en de gebeurtenissen opvolgen is dus de boodschap voor een volgeling van Christus.

Er blijken vele valse profeten te zijn geweest en vandaag de dag nog zijn. Er zijn ook vele mensen die hun geloof gebouwd hebben op zo'n valse profeet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jammer dat ook hij bij zijn geloof de plaats van Jezus Christus als Middelaar laat overschaduwen door de "eeuwige bruid Maria" die hij ook openlijk in gebed aanroept. Dat is voor een protestant een stap te ver.

Ach ja, je moet toch wat te protesteren hebben als protestant is het niet.

:#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is heel eenvoudig. Even googlen op 'illuminati' en dan wordt je alles duidelijk.

Dan blijkt dat ze beide de anti-christ zijn en dat maakt Beyonce dan de... hoer van Babylon?

Maar Bush was toch ook de anti-christ? En die vorige paus dan..?

Toch weer niet zo heel eenvoudig. :?

Maar een ding staat wel vast, volgens youtube hebben ze allemaal van die reptielen ogen, echt waar!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik ben eens benieuwd hoelang het nu nog zal duren vooraleer de “Protestanten “ ook dit zullen opgeven en daarin eensgezind zullen worden met hun “broeders†uit Rome.

Want dat ook dit zal gebeuren is ook voorzegt in Gods Woord en het zal ontstaan wanneer meer en meer ontegensprekelijke wonderen en genezingen , toegeschreven aan Maria, zich zullen voordoen.

En daar de meeste van hen geloven in het bewust voortbestaan van de mens in de dood en niet in de Bijbelse dodenslaap, zullen ze dan ook geen enkel Bijbels argument hebben om de Mariale doctrine te ontkrachten. En zo te verklaren wie werkelijk deze wonderen en genezingen teweeg brengt.

Profetieën schijnen meestal onmogelijk, zelfs onzinnig, tot op het moment dat ze vervuld worden en op vandaag is dit niet anders.

Afwachten en aandachtig uitkijken en de gebeurtenissen opvolgen is dus de boodschap voor een volgeling van Christus.

Waarom zou er eensgezindheid zijn onder Gods kinderen tot wat jij beschouwt als kwaad? Is niet voorzegd dat er verdrukkingen zullen zijn? En Gods kinderen zullen God blijven volgen, hoewel jij niet altijd zicht hebt op dat volgen. Zoals Elia te horen kreeg dat er 7.000 de knie niet hadden gebogen voor de baal.

Rom.11:3 Heere! zij hebben Uw profeten gedood, en Uw altaren omgeworpen; en ik ben

alleen overgebleven en zij zoeken mijn ziel.

Maar wat zegt tot hem het Goddelijk antwoord? Ik heb Mijzelven nog zeven

duizend mannen overgelaten, die de knie voor het beeld van Baäl niet gebogen

hebben. Alzo is er dan ook in dezen tegenwoordigen tijd een overblijfsel geworden,

naar de verkiezing der genade. En indien het door genade is, zo is het niet meer uit de werken; anderszins is de genade geen genade meer; en indien het uit de werken is, zo is het geen genade meer; anderszins is het werk geen werk meer.

De genade raakt hetgeen in verlorenheid ligt. Het Koninkrijk van God bestaat niet uit aardse machten en aards aanzien. De tegenstander heeft op aarde alle touwtjes in de handen. Hem was de macht geven om over deze aarde te heersen en van hem werd gezegd dat hij rondgaat als een briesende leeuw. Hij kon het zelfs Jezus aanbieden.

Maar er is een eenduidig pad waarop de genade de mens leiden wil. Dat is een pad van verlaten van alle zelf onderscheiden zekerheid en zelf gevonden rust waar je zo aan bent gehecht.

Jezus zegt het zo: Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn. En wie zijn kruis niet draagt, en Mij navolgt, die kan Mijn discipel niet zijn.

Want wie van u, willende een toren bouwen, zit niet eerst neder, en overrekent de kosten, of hij ook heeft, hetgeen tot volmaking nodig is? Opdat niet misschien, als hij het fondament gelegd heeft, en niet kan voleindigen, allen, die het zien, hem beginnen te bespotten,(Luk.14:26-29)

Dit laatste geldt voor ons allemaal: hebben wij ervoor gezeten en uitgerekend wat we nodig hebben om tot het koninkrijk van God te geraken? Zijn we erop voorbereid welke kosten en lasten ermee gemoeid zijn? Het Koninkrijk van God vraag om een radicale scheiding in ons hart tussen ons en onze omgeving.

Broer konijn, je schreef:

Waarom zou er eensgezindheid zijn onder Gods kinderen tot wat jij beschouwt als kwaad? Is niet voorzegd dat er verdrukkingen zullen zijn? En Gods kinderen zullen God blijven volgen, hoewel jij niet altijd zicht hebt op dat volgen.

Kan je mij wat meer uitleg geven wat je hierbij eigenlijk voor ogen hebt of wat je met deze woorden eigenlijk bedoelt. Want eerlijk gezegd ik begrijp je niet goed

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je beschouwt kennelijk beide groepen als meer van hetzelfde. Maar volgelingen van Christus zul je vinden onder de protestanten en ook onder hun broeders in Rome. Die zullen niet snel in gemeenschappelijke eensgezindheid elkaars dwalingen overnemen, hoewel ze elk voor zich wel kunnen dwalen. Verwarring en dwalingen moeten er zijn, maar in die gebrokenheid zal niet iedereen de knie buigen voor hetgeen tegen God is. En wie God dient zal trouw betonen, ook al is het in gebrokenheid. Je generalisatie vind ik daarom tekort doen aan een realiteit waarin ook Christus door het gevestigde geestelijke gezag van God werd verworpen. En vandaar dat ik verwees naar Elia.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Je beschouwt kennelijk beide groepen als meer van hetzelfde. Maar volgelingen van Christus zul je vinden onder de protestanten en ook onder hun broeders in Rome. Die zullen niet snel in gemeenschappelijke eensgezindheid elkaars dwalingen overnemen, hoewel ze elk voor zich wel kunnen dwalen. Verwarring en dwalingen moeten er zijn, maar in die gebrokenheid zal niet iedereen de knie buigen voor hetgeen tegen God is. En wie God dient zal trouw betonen, ook al is het in gebrokenheid. Je generalisatie vind ik daarom tekort doen aan een realiteit waarin ook Christus door het gevestigde geestelijke gezag van God werd verworpen. En vandaar dat ik verwees naar Elia.

Wat de toestand van de religieuze groepen of instituten betreft wilde ik in deze topic eerst en vooral wijzen op wat vandaag volop aan de gang is in het licht van de profetische uitspraken in Gods Woord (voornamelijk in Daniel en Openbaring).

Namelijk zowel bepaalde overeenkomsten gesloten in 1999 en later, alsook de recente vergadering van de pinkster en charismatische verantwoordelijken met de tussenkomst (toespraak) van de paus en de houding van het staatshoofd van de USA tegenover de paus.

Het betrof hier dan ook in de eerste plaats het feit hoe de groepen als instituut zich ten opzichte van elkaar en ten opzichte van de USA zullen gedragen en wat volgens de profetieën het uiteindelijk resultaat daarvan zal zijn. Namelijk een politiek- religieus verbond dat uiteindelijk zij die trouw blijven aan Gods geboden en het geloof van christus op allerlei manieren zal vervolgen.

Wat nu bepaalde individuen (de volgelingen van Christus) betreft die zich binnen deze groepen of instituut bevinden. Van hen wordt geprofeteerd dat ze uiteindelijk zullen moeten kiezen om ofwel trouw te zijn aan het politiek-religieus systeem ofwel om trouw te zijn aan God en zijn geboden met als gevolg dat ze dan ook dit systeem zullen verlaten

Openbaring 18:4-5. )

gaat uit van haar mijn volk opdat gij geen gemeenschap hebt aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen

De vergelijking die u maakt met Elia is dan ook volkomen terecht want ook daar werden de getrouwen uiteindelijk afgescheiden (of moesten zich afscheiden) van de overige daar deze allen uiteindelijk vernietigd werden.

1 Koningen 19: 16-17-

Voorts zult gij Jehu, de zoon van Nimsi, zalven tot koning over Israël; en Elisa, de zoon van Safat, uit Abel-Mechola, zult gij zalven tot profeet in uw plaats. 17 Wie dan aan het zwaard van Hazaël ontkomt, hem zal Jehu doden; en wie aan het zwaard van Jehu ontkomt, hem zal Elisa doden.

ps: Bij dit alles is het ook goed om volgende Bijbelse uitspraken in gedachten te houden

Voorzeker, de Here HERE doet geen ding, of Hij openbaart zijn raad aan zijn knechten, de profeten. Amos 3:7

Openbaring van Jezus Christus, welke God Hem gegeven heeft om zijn dienstknechten te tonen hetgeen weldra moet geschieden, en welke Hij door de zending van zijn engel aan zijn dienstknecht Johannes heeft te kennen gegeven.

Openbaring 1:1

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid