Spring naar bijdragen

Onmenselijke beproeving...?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 106
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

dus als er niets is afgeschaft moet je je dus ook aan die regels houden of zie ik dat verkeerd?

Beste Wortel,

Als jij aan je verplichting hebt voldaan (bijv. een studieschuld) blijf je dan doorbetalen of stop je ermee?

Zo is het ook met de wet, Jezus heeft deze vervuld omdat geen enkel mens in staat was om de wet te vervullen. De bijbel leert ons namelijk dat de wet er niet is om ons te rechtvaardigen maar om onze zonden te openbaren.

Jezus heeft de wet vervuld aan het kruis, Hij heeft als enige mens de wet volledig kunnen houden. Wat is er gebeurd aan het kruis?

Jezus = onschuldig -> doodstraf

Jij en ik = schuldig -> vrijspraak

De bijbel zegt ook dat door de zonde van 1 mens (Adam) de hele wereld zondig was geworden. En door de rechtvaardigheid van 1 mens (Jezus) is dit weer teruggedraaid.

God is rechtvaardig Wortel dus Hij kan niet zomaar zeggen, ach laat maar zitten, jullie zijn allemaal vergeven, wat maakt het uit. God kan niet anders dan Zijn eigen wetten handhaven anders is God niets meer dan een mens die ook te pas en te onpas van mening veranderd. Nee, God is rechtvaardig en wij allen die als zondaars leefden moesten volgens God's wetten sterven.

Wat God wil is dat je gelooft in Zijn Zoon en wat Hij voor jou gedaan heeft. Je mag nu onder zijn genade leven in Christus. Al jou zonden zijn vergeven, voor eens en altijd aan het kruis. Dus niet alleen jou zonden uit het verleden aangezien Jezus 2000 jaar geleden al gestorven was voor jou zonden en toen was je nog niet eens geboren knipoog_dicht.gif

Groet,

Dave

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Omdat ik nog niet in volledige communio leeft met de Kerk (het Mystieke Lichaam van Christus), maar wel ergens in de verte de Herder hoor roepen.

thumbsup.gif

misschien is die herder wel een moslim haha


Samengevoegd:

Quote:

[...]

De bijbel zegt ook dat door de zonde van 1 mens (Adam) de hele wereld zondig was geworden. En door de rechtvaardigheid van 1 mens (Jezus) is dit weer teruggedraaid.

Waarom moeten wij in het geval van Adam verantwoordelijk zijn voor een daad van een ander? We zijn toch verantwoordelijk voor onze eigen daden. Als ik een overval pleeg wens jij daar toch ook niet voor gestraft te worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik denk niet dat door die zin heel credible.nl zich bekeerd tot de islam, dus het is een beetje overdreven van je, vindt je niet?

Nee dat zal niet gebeuren. Kan me überhaupt niet voorstellen dat iemand misleid wordt door de leer in de stijl van Deedat of Naïk. Misschien alleen hele domme mensen, maar de meesten zullen er te intelligent voor zijn.

Je propaganda zal wellicht o.a. worden toegelaten omdat het zo zwak is.

Gb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Jezus heeft de wet vervuld aan het kruis, Hij heeft als enige mens de wet volledig kunnen houden. Wat is er gebeurd aan het kruis?

Jezus = onschuldig -> doodstraf

Jij en ik = schuldig -> vrijspraak

De bijbel zegt ook dat door de zonde van 1 mens (Adam) de hele wereld zondig was geworden. En door de rechtvaardigheid van 1 mens (Jezus) is dit weer teruggedraaid.

Nou Wortel, wat Dave hier aangeeft vind ik zeer verhelderend en duidelijk en is ook mijn zienswijze. Als jij alle regels van het Oude Testatment wil naleven zal dit heus niet verkeerd zijn, maar dan kun je beter naar Israel gaan verhuizen en Jood worden. De torah die de Joden hanteren is bijna gelijk aan die van "onze" Oude Testament en die regels die daarin staan zijn ook bedoeld voor het Joodse volk. Wat zou dan nog het nut zijn van de dood en opstanding van Jezus voor ons als wij ons ook aan de wet van het Oude Testament moeten houden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus je wil zeggen dat je dus alles mag doen, en je gewoon mag moorden en stelen? Nee want je leeft volgens de 10 geboden, terwijl dit uit het OT komt, maar je zei net dat jullie je niet aan het OT hoeven te houden, en waarom alleen de 10 geboden en de rest laten voor wat het is? Dat is meten met 2 maten...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uh Wortel, begrijp je wel wat voor gigantisch offer Jezus voor ons gebracht heeft? Als je een oprecht Christen bent dan heeft dat toch ook automatisch invloed op je levensstijl en hou je je, juist omdat je in de opstanding van Jezus geloofd aan de 10 geboden.

Ben trouwens wel beniewd als jij je zo stellig aan de oude regels houdt, doe jij ook aan sabath op vrijdagavond en zaterdag? en eet jij ook kosher?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus je wil zeggen dat je dus alles mag doen, en je gewoon mag moorden en stelen? Nee want je leeft volgens de 10 geboden, terwijl dit uit het OT komt, maar je zei net dat jullie je niet aan het OT hoeven te houden, en waarom alleen de 10 geboden en de rest laten voor wat het is? Dat is meten met 2 maten...

Als jij dat met jou woorden er in wilt leggen vooral doen. Veel plezier ermee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus je wil zeggen dat je dus alles mag doen, en je gewoon mag moorden en stelen? Nee want je leeft volgens de 10 geboden, terwijl dit uit het OT komt, maar je zei net dat jullie je niet aan het OT hoeven te houden, en waarom alleen de 10 geboden en de rest laten voor wat het is? Dat is meten met 2 maten...

Nee, ik leef niet bewust volgens de 10 geboden, de wet heeft geen macht meer over mij. Maar wat nut heeft het om te willen moorden, verkrachten, stelen? Is dat iets wat jij graag wilt doen? De liefde overwint alles, God's liefde is zo groot dat je er door overspoeld wordt, je leven veranderd, genade doet zijn intrede, de Heilige Geest in je helpt je met die gebieden in je leven waar je nog zwak bent en tilt je eruit. Het is een levenswandel met God maar ik kan je vertellen dat de genade en liefde velen malen sterker zijn dan de zonde ooit zal kunnen zijn. Mensen die onder de wet leven die zijn vatbaar voor de zonde, daarom heeft Jezus dit ook weggenomen.

1 kor 15:

55 Dood, waar is uw prikkel? Hel, waar is uw overwinning?

56 De prikkel nu des doods is de zonde; en de kracht der zonde is de wet.

57 Maar Gode zij dank, Die ons de overwinning geeft door onzen Heere Jezus Christus.

Besef nu toch eens dat de wet vervuld is in Christus. Wij zijn in Christus en daarmee zijn wij rechtvaardig voor God geworden.

Rom 7:

6 Maar nu zijn wij vrijgemaakt van de wet, overmits wij dien gestorven zijn, onder welken wij gehouden waren; alzo dat wij dienen in nieuwigheid des geestes, en niet in de oudheid der letter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom is het zo dat de ene christen dit gelooft en dit volgt en dit doet, terwijl een andere christen dat gelooft en dat volgt en dat doet.

link


Samengevoegd:

Quote:

Waarom is het zo dat de ene christen dit gelooft en dit volgt en dit doet, terwijl een andere christen dat gelooft en dat volgt en dat doet.

Overigens heb je meen ik ook iets van 150 stromingen in de Islam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom is het zo dat de ene christen dit gelooft en dit volgt en dit doet, terwijl een andere christen dat gelooft en dat volgt en dat doet.

Iedereen leest de Bijbel weer op zijn/haar eigen manier en de een gelooft nu eenmaal dit en de andere dat. Uiteindelijk zal waarschijnlijk niemand voor de 100% gelijk hebben. Wel is het zo dat het feit van het sterven en de opstanding van Jezus heel duidelijk in de Bijbel staat beschreven en ook de reden, nl. dat wij door dit oprecht te geloven al gered zijn. Als voorbeeld de moordenaar naast Jezus aan het kruis. Vlak voor hij kwam te sterven, kwam hij tot geloof en zou even later met Jezus het paradijs binnen wandelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ah, dus nu hoeven Christen ook al niet meer de Tien geboden te houden?
rofl.gif

Rom 7:

6 Maar nu zijn wij vrijgemaakt van de wet, overmits wij dien gestorven zijn, onder welken wij gehouden waren; alzo dat wij dienen in nieuwigheid des geestes, en niet in de oudheid der letter.

Wat snap je niet beste Pius? Je bent het dus niet eens met deze bijbeltekst? Laat ik het zo zeggen, het wel of niet houden van de wet staat los van je redding. Jouw daden zijn niet langer de maatstaf maar het volbrachte werk van Christus. Dat geloven vind je moeilijk, dat snap ik maar dat betekent nog niet dat het niet waar is. Waarom is Jezus nou gestorven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Rom 7:

6 Maar nu zijn wij vrijgemaakt van de wet, overmits wij dien gestorven zijn, onder welken wij gehouden waren; alzo dat wij dienen in nieuwigheid des geestes, en niet in de oudheid der letter.

Wat snap je niet beste Pius? Je bent het dus niet eens met deze bijbeltekst? Laat ik het zo zeggen, het wel of niet houden van de wet staat los van je redding. Jouw daden zijn niet langer de maatstaf maar het volbrachte werk van Christus. Dat geloven vind je moeilijk, dat snap ik maar dat betekent nog niet dat het niet waar is. Waarom is Jezus nou gestorven?

Mat. 7

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil mijns Vaders, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Wat snap je niet beste Dave? Je bent het dus niet eens met deze bijbeltekst?

Je schrijft:

Quote:
Laat ik het zo zeggen, het wel of niet houden van de wet staat los van je redding. Jouw daden zijn niet langer de maatstaf maar het volbrachte werk van Christus. Dat geloven vind je moeilijk, dat snap ik maar dat betekent nog niet dat het niet waar is. Waarom is Jezus nou gestorven?

Ja, goede vraag.. waarom is Jezus nou gestorven..?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mat. 7

21 Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here, Here, zal het Koninkrijk der hemelen binnengaan,
maar wie doet de wil mijns Vaders
, die in de hemelen is. 22 Velen zullen te dien dage tot Mij zeggen: Here, Here, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd en in uw naam boze geesten uitgedreven en in uw naam vele krachten gedaan? 23 En dan zal Ik hun openlijk zeggen: Ik heb u nooit gekend; gaat weg van Mij, gij werkers der wetteloosheid.

Wat snap je niet beste Dave? Je bent het dus niet eens met deze bijbeltekst?

Fijn dat je weer zo positief meedoet Iggy, aanval is de beste verdediging zeg maar smile.gif

De tekst die je aanhaalt gaat niet over de tekst die ik aanhaal dus je insteek is onduidelijk. Ik heb geen enkel probleem met deze tekst, maar om je een plezier te doen:

1) Wat is de wil van de Vader volgens jou?

2) Als dit volgens jou gelovigen mensen zijn, hoe kan Jezus dan zeggen dat Hij ons nooit gekend heeft? Eens moet Hij toch hun belijdenis gehoord hebben lijkt me of is Jezus soms vergeetachtig? Of zijn dit helemaal geen gelovigen?

Quote:
Ja, goede vraag.. waarom is Jezus nou gestorven..?

Ik weet dat voor mijzelf, maar ik stelde de vraag aan Pius in relatie tot de geplaatste bijbeltekst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Rom 7:

6 Maar nu zijn wij vrijgemaakt van de wet, overmits wij dien gestorven zijn, onder welken wij gehouden waren; alzo dat wij dienen in nieuwigheid des geestes, en niet in de oudheid der letter.

Wat snap je niet beste Pius? Je bent het dus niet eens met deze bijbeltekst?

Ik ben het er helemaal mee ens hoor, maar Paulus spreekt hier naar alle waarschijnlijkheid tot Romeinse Joden:

Rom. 7:1 1 Weet u dan niet, broeders en zusters ? ik spreek immers tot mensen die de wet kennen ?, dat de wet alleen gezag over een mens heeft zolang hij leeft?

Quote:

Laat ik het zo zeggen, het wel of niet houden van de wet staat los van je redding. Jouw daden zijn niet langer de maatstaf maar het volbrachte werk van Christus. Dat geloven vind je moeilijk, dat snap ik maar dat betekent nog niet dat het niet waar is. Waarom is Jezus nou gestorven?

Dave, Jezus Christus is gestorven voor onze zonden, dat geloven katholieken ook. Maar ga jij nog bewijzen dat jouw zienswijze ook voor pakweg 1500 bekend was?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid