Humanist 0 Geplaatst 12 november 2013 Rapport Share Geplaatst 12 november 2013 http://religioustourist.wordpress.com Deze persoon (@religiousT op twitter als u up-to-date wilt blijven) gaat een jaar lang, of misschien nog wel iets langer, elke maand wisselen van religie. Hij is zelf (nog) atheïst. Ik vind de blogs zelf wel leuk en het lijkt me iets dat ik later ook wel wil doen (m.u.v. ramadan wat ik zelf al enkele dagen heb gedaan; dat nooit weer..). Bovendien leer je er nog wat van. Hij zit nu geloof ik op de helft. Dus, voor de liefhebber... veel plezier. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 12 november 2013 Rapport Share Geplaatst 12 november 2013 Maar zonder werkelijke bekering/overtuiging heeft het toch geen enkele zin? Dan ervaar je niets van wat de gelovige ervaart. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 12 november 2013 Rapport Share Geplaatst 12 november 2013 Het rare is dat hij zichzelf christen noemt, maar 'bad at it'. Hij gelooft niet in Jezus als de Zoon van God, niet in zonde etc. Misschien een cultuurchristen oid? Link naar bericht Deel via andere websites
Sabr 0 Geplaatst 12 november 2013 Rapport Share Geplaatst 12 november 2013 wel een leuk experiment, en hij komt soms ook wel met interessante gedachtenspinsels aan zetten, maar vind zijn schrijfstijl over het algemeen erg irritant. Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 13 november 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 november 2013 Het rare is dat hij zichzelf christen noemt, maar 'bad at it'. Hij gelooft niet in Jezus als de Zoon van God, niet in zonde etc. Misschien een cultuurchristen oid? De maand erna (?) noemt hij zichzelf boeddhist. Elke maand "wordt" hij lid van een andere religie. Is meer een manier van schrijven dan dat hij dus echt christen/boeddhist/scientologist/etc. is. Zijn doel is niet om daadwerkelijk christen/boeddhist/scientologist/etc te worden (hoewel dat wel kan gebeuren natuurlijk), maar het is meer uit interesse/avontuur/nieuwsgierigheid dat hij dit doet. Als je geen idee hebt wat religie X doet of waar X voor staat is het best leuk om te volgen of zelf te doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 13 november 2013 Rapport Share Geplaatst 13 november 2013 Het blijft in feite een soort van religieus toerisme. Je kijkt rond, snuffelt een beetje aan de cultuur en eet een hapje mee uit de lokale cultuur. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 13 november 2013 Rapport Share Geplaatst 13 november 2013 Het rare is dat hij zichzelf christen noemt, maar 'bad at it'. Hij gelooft niet in Jezus als de Zoon van God, niet in zonde etc. Misschien een cultuurchristen oid? De maand erna (?) noemt hij zichzelf boeddhist. Elke maand "wordt" hij lid van een andere religie. Is meer een manier van schrijven dan dat hij dus echt christen/boeddhist/scientologist/etc. is. Zijn doel is niet om daadwerkelijk christen/boeddhist/scientologist/etc te worden (hoewel dat wel kan gebeuren natuurlijk), maar het is meer uit interesse/avontuur/nieuwsgierigheid dat hij dit doet. Als je geen idee hebt wat religie X doet of waar X voor staat is het best leuk om te volgen of zelf te doen. Ah oke, dan had ik t verkeerd begrepen. Ik heb voor hem gebeden iig Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten