Spring naar bijdragen

de engellen.


Aanbevolen berichten

nu maak je er echt wat Joods van!

het nieuwe testamant is vervormd en het oude het Woord van God?

Is dit bij voorbaat slecht? Of zijn er toch hier 'gelovigen' die een tikje bevooroordeeld zijn?.. Is niet iets joods ervan maken of iets christelijk. Nogmaals geloof mij niet, onderzoek het zelf. Ik zeg gewoon wat er feitelijk staat, en hoe het in die tijd gezien werd en wat wij er nu van hebben gemaakt. Ik zeg inderdaad dat het nieuwe testament in de MEESTE vertalingen vervormd zijn of gewoon stukken weg hebben gelaten. Een andere gebruiker poste het mooi dat je met de grondtekst en een interlineair bijbel een heel eind komt. Geld zowel voor oude als nieuwe testament. Overigs is het te adviseren om eerst het oude te lezen en dan het nieuwe zodat je dingen beter in verbanden kunt zien en in context kunt plaatsen.Maar is maar mijn two cents.

overigens Satan=diabolos=duivel

dat het concept wat geevalueerd is kan, maar de term is hetzelfde, alleen in verschillende talen dus.

Nee, duidelijk te zien dat je dit niet voldoende heb echt onderzocht en dat je niet de vertaling heb genomen van het originele kohné-grieks. Diabolos letterlijk vertaald = belasteraar, aanklager van het woord diabállein betekend omgooien, (be)lasteren. Dia = uiteen, dwars. bállein = werpen. Dus zie je eigenlijk dat diabolos iets totaal anders betekend dan Duivel. DIT is een mens gecreëerd woord. Nogmaals het principe duivel word nergens genoemd in zowel oud als nieuw testament. Zo zie je hoe de schrijver het bedoelde en wat wij de mensen ervan gemaakt hebben. Willen jullie dit niet zien en alles vanzelfsprekend nemen. Be free, maar zo is het niet.

Ook hier weer: t Concilie van Nicea heeft helemaal niet bepaald wat er in de Bijbel komt te staan.

Ik kan hier hele boeken over schrijven maar om het makkelijk te houden geef ik drie links en vanuit hier kun je zelf onderzoeken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Concilie_van_Nicea

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Concilie_van_Nicea

http://www.lucepedia.nl/asp/invado.asp? ... r&d_id=470

Een mooi voorbeeld blijft altijd het kerstfeest en pasen en tegenwoordige kalender. Dit zijn bekende voorbeeld wat wij ervan gemaakt hebben ipv hoe het was en hoe het eigenlijk bedoeld is. Onderzoek zelf..

Pseudo-historische onzin sterft moeilijk. Je kunt het 1000 keer weerleggen, maar dergelijke hoaxes blijven maar terug komen.

Het is wat ieder zelf wilt zien. De één vind het onzin en een hoax, de ander zien het als waarheid en hoe het was bedoeld.

Ik weet dat ik met mijn posts koppies laat draaien en dingen zeg wat mensen vaak niet willen horen. Menen horen nou eenmaal liever een zachte leugen ipv een harde waarheid. Mensen nemen dingen voor waar en vanzelfsprekend ipv zelf nadenken. Jou vader, moeder, ooms e.d. waren eerst ook gewoon zoals jullie en hebben dingen ook voor waar genomen. Jullie dominee heeft een opleiding gedaan bijbelkunde, maar dit kunnen jullie ook doen. Bijbel kunde, bijbel kennis.Niks meer of minder. Ga zelf onderzoeken hoe zowel het oude als nieuwe testament geschreven is, wat er feitelijk werd bedoeld en ik kan alleen uit eigen ervaring vertellen dat er heel wat nieuws en moois naar boven komt en dat dingen uit de bijbel veel logischer maakt en mij dit helpt in het leven hier zoals de bijbel bedoeld is. Nogmaals wij mensen hebben bewezen dat wij dingen graag meer complex willen maken en moeilijk ipv hoe het hoort te zijn. Grappig is alleen wel dat in hoe 'olorin' het bedoeld. Dat in dit geval de hoax makkelijk te onderzoeken is en dat het er ook gewoon feitelijk staat. Duidelijk niet? Zoals de schrijvers het ook bedoeld hebben, en dat er dan geen dingen ontbreken uit de bijbel of verkeerd vertaald is zoals vandaag de dag het geval is. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wat ieder zelf wilt zien. De één vind het onzin en een hoax, de ander zien het als waarheid en hoe het was bedoeld.

Ja precies. De één vindt dat in 1940 Hitler aan de macht was in Duitsland, de ander vindt dat president Obama toen aan de macht was in Duitsland; de waarheid zoals het was bedoeld. Bedoel je dat?

Het concilie van Nicea heeft geen bal te maken met de vorming van de canon van de Bijbel. Historisch gezien is Nicea daar aan koppelen volledig flauwekul. Dat heeft idd te maken met hoe je het ziet: Kijk je naar de geschiedenis, of geloof je onzinnige verhaaltjes die rond gaan over Nicea, mede verstrekt door figuren als Dan Brown.

Er zijn best concilies die met de canon van het Nieuwe testament te maken hebben gehad (concilie van Carthago bijvoorbeeld), maar concilie van Nicea was dat dus niet...

Overigens om daar achter te komen hoef je geen eens geschiedkundige boeken te bekijken of primaire bronnen te lezen, een blik op Wikipedia is ook al voldoende:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Con ... svattingen

Dezelfde link die je notabene net aan MysticNetherlands gaf!!!

Ik vraag me af of je wel je eigen links leest...

Het maakt je laatste alinea iig wel ontzettend ironisch, zeker in combinatie met hoe je op mensen neer loopt te praten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Olorin, geloof wat je wilt denken. Met alle respect ben jij een type die alles geloofd wat je mede gelovigen (familie, domine e.d.) tegen je zegt. Het is jou leven.. Ik wil echt uit het diepste van mijn hart mensen helpen en laten zien dat je niet dingen voor waar moet nemen.

Je flauwe voorbeelden met hitler en obama laat ik achterwegen, mag jezelf beantwoorden..

Herpost van mezelf:

Ik kan hier hele boeken over schrijven maar om het makkelijk te houden geef ik drie links en vanuit hier kun je zelf onderzoeken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_Concilie_van_Nicea

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweede_Concilie_van_Nicea

http://www.lucepedia.nl/asp/invado.asp? ... r&d_id=470

Een mooi voorbeeld blijft altijd het kerstfeest en pasen en tegenwoordige kalender. Dit zijn bekende voorbeeld wat wij ervan gemaakt hebben ipv hoe het was en hoe het eigenlijk bedoeld is. Onderzoek zelf..

Nogmaals om het makkelijk te houden, ONDERZOEK zelf.. Er zijn vele betere links en boeken maar zelf initiatief is ook zo prettig.

Als jij vind dat ik op mensen neer loopt te praten zegt dat meer over jou dan mij, vind ik..

Nogmaals het staat er zoals ik hierboven en in mijn vorige posts heb beschreven. Je kunt er wat mee doen of niet. Ik kan alleen zeggen dat de NL, ENG bijbels die de meeste in hun kast hebben liggen niet kloppen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Seth, neem je ons nu in de maling? Je links nota bene geven aan dat t Concilie NIETS met de Bijbel te maken heeft. HET STAAT ER NOTA BENE EXPLICIET. En dan apring je opeens weer op n ander onderwerp (Kerst)... en ga je Olorin opeens van allerlei onzin beschuldigen. Laat ik t ook eens proberen: volgens mij zit jij vol met onwetenschappelijke en ongeschiedkundige Internet rommel en denk je een soort van Dan Browniaanse waarheidsclaim te koesteren.

Ik vraag je nog 1x n bron waarin staat dat t Concilie de Bijbel heeft geedit en wat al niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Seth07 is een internet troll denk ik.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand anders herhaaldelijk links plaatst die zijn/haar eigen verhaal ontkrachten.

En zo niet: Sowieso heb ik geen zin om energie in iemand te steken die te beroerd is z'n eigen links te lezen. En dan vervolgens zelf beginnen over 'onderzoek zelf'. Het is wel komisch, maar ik ga er verder geen tijd meer aan besteden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Seth, neem je ons nu in de maling? Je links nota bene geven aan dat t Concilie NIETS met de Bijbel te maken heeft. HET STAAT ER NOTA BENE EXPLICIET. En dan apring je opeens weer op n ander onderwerp (Kerst)... en ga je Olorin opeens van allerlei onzin beschuldigen. Laat ik t ook eens proberen: volgens mij zit jij vol met onwetenschappelijke en ongeschiedkundige Internet rommel en denk je een soort van Dan Browniaanse waarheidsclaim te koesteren.

Ik vraag je nog 1x n bron waarin staat dat t Concilie de Bijbel heeft geedit en wat al niet.

Je moet verder kijken dan je neus lang is. Wellicht staat er dat nu even op wikipedia. Nogmaals voor leken zoals jullie is dat het makkelijkst om vanaf te beginnen. Ergens anders staat wel dat de concilie WEL wat met de bijbel te maken heeft. Wikipedia pagina kan iedereen maken ook jij en ik. Nogmaals met al deze dingen, geloof mij niet onderzoek het zelf... of blijf veilig in je comfortable zone zitten maar dat is niet zoals de bijbel is bedoeld en staat geschreven. Ik spring niet naar een ander onderwerp, geef een voorbeeld en een bekende die wij allemaal kennen, of ontken jij dat? Weet jij trouwens wel waarom kerst gevierd word op dit specifieke datum en vele met een boom? Check jullie feiten voordat jullie mij dingen proberen te vertellen wat allemaal al bekend is maar niet zo staat in de bijbel.

Ik vind je regels wel leuk Mystic. Maar wees maar gerust, zo vaak zit ik niet achter internet rommel en Dan Brown schrijft leuk maar blijft natuurlijk fictie. Vaak word hier Dan Brown erbij gehaald, lijkt wel of sommige van jullie toevallig alleen dit te horen hebben gekregen van je omgeving of 2 bladzijden uit de krant hebben gelezen. Er zijn vele beter dingen om mij te vergelijken dan Dan Brown. Maar goed als paps, mams en de dominee het zeggen MOET het wel waar zijn ;) Wel leuk feitje is dat ik echt lezingen geef, volg en diverse contacten heb met dominees, rabbijnen en taaldeskundigen. Niet om 'groots' te doen maar wel waar. Wat doe jij mystic? Behalve zondags naar de kerk en dingen vanzelfsprekend nemen? Hoeft je natuurlijk geen antwoord op te geven, ben niet zo kinderachtig maar gewoon food for thought maybe..

Ik vraag jou één keer welke bijbel vertaling klopt van begin tot eind? Waarschijnlijk kun je deze al niet beantwoorden.. Voor jou makkelijker. Door wie en wanneer is het nieuwe testament massaal gedrukt en wie hebben de hoofdstukken bepaald die nu in de bijbel staan?

Hint: Wat betreft de canon van het Nieuwe Testament bestaat binnen de christelijke kerken geen verschil van mening. Deze canon kreeg een officieel karakter in de Paasbrief van de Alexandrijnse bisschop Athanasius in 367, waarin deze de 27 boeken van het Nieuwe Testament als gezaghebbend voor de christelijke kerk aanmerkte. Latere concilies hebben dit steeds bevestigd. Zoek het maar op vanaf hier dan kom je zelf op het antwoord ;)

Seth07 is een internet troll denk ik.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand anders herhaaldelijk links plaatst die zijn/haar eigen verhaal ontkrachten.

En zo niet: Sowieso heb ik geen zin om energie in iemand te steken die te beroerd is z'n eigen links te lezen. En dan vervolgens zelf beginnen over 'onderzoek zelf'. Het is wel komisch, maar ik ga er verder geen tijd meer aan besteden.

Olorin,het is makkelijk als van een heel verhaal 1 zinnetje (van een link waarbij ik aangaf dat het een richtlijn is om te beginnen voor jullie) jou uitkomt ipv de rest te lezen (wikipedia is niet 100% aangezien jij er ook één kan maken als je je aanmeld ;)). Hmm welke bekende voorbeelden moeten we dan aan denken.. komt bekend voor.. Ik begrijp dat jullie het er niet mee eens zijn in eerste instantie, dat begrijp ik. Het is een eng en onbekend terrein. Maar jullie hoeven mij niet te geloven, onderzoek het zelf met een leeg glas en onbevooroordeelde gedachten. Of blijf in je veilige zone waar je kijkt maar niet ziet, hoort maar niet luistert.

Olorin, zou ik ook niet doen als ik jou was. Het gaat je goed mijn vriend, succes met alles.

Link naar bericht
Deel via andere websites
euh seth07 de meeste mensen die hier in dit topic reageren weten echt wel waar ze over praten, doe er je voordeel mee.

En jij weet dat door? Ik zeg liever. Er zijn sommige die weten waar ze over praten. De meeste horen dingen van anderen en nemen ze voor waar terwijl het niet zo staat. Ik geef alleen aan zoals dingen in de bijbel staan en bedoeld zijn. Ik zou graag mij het er voordeel mee willen doen en sta voor een goede discussie altijd open als een 'leeg' glas. De meeste hier niet en helaas kramen de meeste hier onzin uit of het standaard bekende verhaal. Gelukkig zijn er ook anderen die wel open staan en willen weten hoe het echt bedoeld is. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen door gewoon de grondtekst te bestuderen en logica te gebruiken. ook al is de waarheid hard en onbekend terrein. Het is echt prachtig de bijbel en het geloven in De Eeuwige, altijd aanwezige. Geloof moet je vrijer maken, niet laten staan als een paard met oogkleppen. Maar ach what floats you boat zou ik zeggen.

Oh nu staat er even niet op Wiki wat je wilt? Kom nou gewoon eens met n betrouwbare bron man. Ik denk dat je idd n trol bent. En nog nooit van de Sol Invictus en het Joelfeest gehoord. Niemand hier. We zouden eens verder moeten kijken dan onze neuzen langer zijn hier. He seth t is goed met je. Doeg :)

Mystic volgens mij wil jij het totaalplaatje niet zien en blijf je hameren op één klein dingetje. Ik heb trouwens al meerdere malen uitgelegd hoe je het moet lezen en moet zien. De weg moet jezelf bewandelen. Het gaat om de bijeenkomsten, zoek zelf uit hoeveel dat er waren, welk tijd, wie aanwezig en wat er precies gedaan is. Begin vanaf hier..of niet..

oohja zegt trouwens meer over mij dan over jou dat je nooit van die feesten heb gehoord. Maar goed, het is hier duidelijk wie hier zijn huiswerk heb gedaan en energie in steekt, en wie dingen hoort en alleen maar ja knikt. Als tip zou het interessant zijn om te onderzoeken hoe het christendom zijn populariteit heeft gehaald hier in europa. Kom je vanzelf ook diverse toevallige samenhangende feesten tegen. Doeg ;)

Ik kan het hier de meeste ook niet kwalijk nemen.. Blijf vooral doen en geloven waar en hoe je nu gelooft. Ik geef geen oordeel over goed of slecht. Ik zeg wel alleen dat jullie de feiten niet kennen van geschiedenis mbt de bijbel en bijbelkennis in het algemeen (niet iedereen, velen). Volgende generatie of later trekken mensen wel bij. Het heeft tijd nodig. Je ziet gelukkig langzamerhand veranderingen komen. Mij doel is alleen het activeren van de hersenkwab of niks doen. Uiteindelijk blijft het in ieder geval gelukkig in het onbewuste zitten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh grote meester Seth, ik heb de 2 Concilies bestudeerd en kom net zoals alle andere theologen tot de conclusie dat daar geen canon is samengesteld. Je arrogantie en aangemeten zelfingenomenheid en aannames over de bijbelkennis van anderen hier is dramatisch, letterlijk.

En ik noem toch de Sol Invictus en t Joelfeest??? Dus heb ik er van gehoord?! Man... jij zou eigen hersenkwab eens moeten stimuleren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
euh seth07 de meeste mensen die hier in dit topic reageren weten echt wel waar ze over praten, doe er je voordeel mee.

En jij weet dat door? Ik zeg liever. Er zijn sommige die weten waar ze over praten. De meeste horen dingen van anderen en nemen ze voor waar terwijl het niet zo staat. Ik geef alleen aan zoals dingen in de bijbel staan en bedoeld zijn. Ik zou graag mij het er voordeel mee willen doen en sta voor een goede discussie altijd open als een 'leeg' glas.

Zo kom je niet over, je maakt een discussie onmogelijk door degene met wie je discussieert bij voorbaat te diskwalificeren.
De meeste hier niet en helaas kramen de meeste hier onzin uit of het standaard bekende verhaal. Gelukkig zijn er ook anderen die wel open staan en willen weten hoe het echt bedoeld is.
Zoals hier bijvoorbeeld, je zet jezelf neer als de alles begrijpende rechterhand van God. Misschien zie je het zelf niet, maar zo kom je over.
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen door gewoon de grondtekst te bestuderen en logica te gebruiken. ook al is de waarheid hard en onbekend terrein. Het is echt prachtig de bijbel en het geloven in De Eeuwige, altijd aanwezige. Geloof moet je vrijer maken, niet laten staan als een paard met oogkleppen. Maar ach what floats you boat zou ik zeggen.
Geloof is geen wedstrijd, ik geloof dat het fileren van teksten en er daarna een waarheidsclaim op te plakken geen enkele zin heeft. Geloof begint voor mij met het besef dat niemand de waarheid in pacht heeft en dat ieder mens anders is en dus een andere waarheid zal ervaren, juist dit is het mooie en ingenieuze van Gods schepping.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Oh nu staat er even niet op Wiki wat je wilt? Kom nou gewoon eens met n betrouwbare bron man. Ik denk dat je idd n trol bent. En nog nooit van de Sol Invictus en het Joelfeest gehoord. Niemand hier. We zouden eens verder moeten kijken dan onze neuzen langer zijn hier. He seth t is goed met je. Doeg :)
Oh grote meester Seth, ik heb de 2 Concilies bestudeerd en kom net zoals alle andere theologen tot de conclusie dat daar geen canon is samengesteld. Je arrogantie en aangemeten zelfingenomenheid en aannames over de bijbelkennis van anderen hier is dramatisch, letterlijk.

En ik noem toch de Sol Invictus en t Joelfeest??? Dus heb ik er van gehoord?! Man... jij zou eigen hersenkwab eens moeten stimuleren.

Spreek je nou jezelf tegen? Je hebt het wel getypt omdat je het daarvoor had gelezen, maar horen is niet hetzelfde als luisteren. Verschil tussen kennen en kunnen hmm.. Zoek het even op en vertel wat de feesten nou echt inhouden en bestudeer het. Je kent het sinds gisteren, bestudeer het verder zou ik zeggen..

Je hoeft niet hoger in je arousal te gaan zitten. Seth is voldoende. Ik ben een eeuwig durende leerling, net als alle anderen hier.

Net als de andere gebruiker al wat had gezegd in een andere topic over je manier van praten, waarvoor je je excuses heb aangeboden. Zou je ook naar deze topic kunnen meenemen. Of meet je met 2 maten? Weer ga ik zeggen dat je beter moet lezen wat ik typ, en dat de twee concilies niet alles zijn maar dat je zelf ook initiatief moet tonen en onderzoeken. Ik ben niet verantwoordelijk hoe ik op jou overkomen. Emotioneel e.d. Wel ben ik verantwoordelijk voor wat ik zeg/typ.

Quest:

Geloof is geen wedstrijd, ik geloof dat het fileren van teksten en er daarna een waarheidsclaim op te plakken geen enkele zin heeft. Geloof begint voor mij met het besef dat niemand de waarheid in pacht heeft en dat ieder mens anders is en dus een andere waarheid zal ervaren, juist dit is het mooie en ingenieuze van Gods schepping.

Ben het volkomen met je eens. De lessen uit de bijbel is voor iedereen persoonlijk en dat maakt de bijbel zo mooi dat hetzelfde verhaal zoveel betekenissen kan hebben voor elk individu. Houd niet het feit weg dat het verhaal hetzelfde is van nature. Helaas leert de praktijk dat dit voor sommige al anders is. Bedankt voor je post.

Quest:

Zoals hier bijvoorbeeld, je zet jezelf neer als de alles begrijpende rechterhand van God. Misschien zie je het zelf niet, maar zo kom je over.

Zoals ik al hierboven heb aangegeven ben ik dat zeker niet en ben ik eigenlijk van nature nederig maar waar wel direct en to the point wat ik bedoel. Hoe ik overkom kan voor sommige op een bepaald manier zijn maar hopelijk kunnen de meeste hier meer op inhoudelijk niveau reageren ipv op betrekkingsniveau.

Ik diskwalificeer niemand. helaas nogmaals is dat op betrekkingsniveau. Daarnaast zijn de reacties die de meeste geven allemaal gewoonweg onjuist als je praat over letterlijke vertaling en over commentaren van anderen wat 'wij' nu nemen als vertaling. 'De meeste weten waar ze over praten' Waar praten ze dan over? Bewijs mij het tegendeel dat ik het onjuist heb..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Spreek je nou jezelf tegen? Je hebt het wel getypt omdat je het daarvoor had gelezen, maar horen is niet hetzelfde als luisteren. Verschil tussen kennen en kunnen hmm.. Zoek het even op en vertel wat de feesten nou echt inhouden en bestudeer het. Je kent het sinds gisteren, bestudeer het verder zou ik zeggen..

Je hoeft niet hoger in je arousal te gaan zitten. Seth is voldoende. Ik ben een eeuwig durende leerling, net als alle anderen hier.

Je gedraagt je echt ontzettend arrogant. Een beetje als een soort van leraar die neerkijkt op zijn leerlingen. Ik kan niet geloven dat je geen trol bent.

Oh, enneh, tsjek even de datum van mijn meest recente post over de Sol Invictus (er zijn vast nog wel oudere te vinden, anders zeker op andere fora):

viewtopic.php?f=17&t=28309&p=1092288&hilit=invictus#p1092288

Je moet echt eens ophouden met je onzinnige aannames te ventileren over mensen en hun kennis. Erg triest. Dat gezegd hebbende, en je onzinnige en vooral arrogante aanname over mijn kennis omtrent bijv de Sol Invictus ontkracht hebbende, laat ik jouw posts verder maar rusten. Er valt met jou geen discussie te voeren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mystic:

Je gedraagt je echt ontzettend arrogant. Een beetje als een soort van leraar die neerkijkt op zijn leerlingen. Ik kan niet geloven dat je geen trol bent.

Oh, enneh, tsjek even de datum van mijn meest recente post over de Sol Invictus (er zijn vast nog wel oudere te vinden, anders zeker op andere fora):

viewtopic.php?f=17&t=28309&p=1092288&hilit=invictus#p1092288

Je moet echt eens ophouden met je onzinnige aannames te ventileren over mensen en hun kennis. Erg triest. Dat gezegd hebbende, en je onzinnige en vooral arrogante aanname over mijn kennis omtrent bijv de Sol Invictus ontkracht hebbende, laat ik jouw posts verder maar rusten. Er valt met jou geen discussie te voeren.

Antwoord op je eerste stuk heb ik al gegeven aantal keer op diverse topics die je klem hebt laten lopen. Ook adviseer ik je om ipv vragen te ontlopen, ook te Beantwoorden voordat je weer vingers wijst naar mij op diverse topics. Maar blijft makkelijk natuurlijk ;)

Leuke link. Had ik deze moeten zien voordat ik er wat over zei.. nutteloos en

Nogmaals, probeer eens inhoudelijk te reageren en te bewijzen als ik het verkeerd heb. Tot nu toe reageer je een stuk over 4 keer op diverse topics alleen op betrekkingsniveau en geef je geen enkele input voor mij of andere mensen om van te 'leren'. Je komt er alleen bij als mensen kritiek hebben op de manier waarop ik post. Zegt meer over jou dan over mij dacht ik zo ;) komt bekend voor hmm.. Inhoudelijk lees ik graag dingen terug.

Terug naar topic Mystic 'Engelen'.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid