schrans 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Was bezig met audio te backuppen in Google docs, heb ook 2 delen gevonden van de straatbijbel, als iemand nog de hele collectie wil hebben (77 mp3jes). Ben anderhalf jaar gelede tot geloof gekomen , en toen heeft deze heel erg geholpen in geloofsopbouw, heb hem toen paar keer geluisterd. Genesis, hoe die torrie begon.zip https://docs.google.com/file/d/0B7nOy7_ ... sp=sharing Torrie van mattie. zip https://docs.google.com/file/d/0B7nOy7_ ... sp=sharing Voorbeeld Filpje van de torrie https://www.youtube.com/watch?v=yApGpU6YVBw Voor de echte bijbel (De Nieuwe bijbelvertaling NBV voorgelezen) Het Nieuwe testament ( 550 MB ongeveer, 356 bestanden, 27 mappen ) https://docs.google.com/file/d/0B7nOy7_ ... sp=sharing Bron is http://www.downloadbijbel.nl/ Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Erg aandoenlijk. Is dit nou echt populair? Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Uhm. Illegaal? Link naar bericht Deel via andere websites
schrans 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Nee , heb ze van hun site, en ze hebben een mirror site, je kan legaal op 2 manieren aan hun audio boek komen http://www.straatbijbel.nl/mp3s-de-torrie-van-mattie/ https://soundcloud.com/straatbijbel Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Erg aandoenlijk. Is dit nou echt populair? Voor mensen die niet zoveel last hebben van intellectuele pretenties, kan dit best verhelderend zijn. Het is gewoon heel duidelijk een doelgroepbijbel, gericht op de mensen die deze 'taal' spreken. Ik vind dat ze af en toe heerlijke vondsten hebben, maar vind het vooral grappig. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Haha, ik lach me een hoedje om de 'chille megapicknick', met vijf kipstukken en twee bakka bana's. Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Erg aandoenlijk. Is dit nou echt populair? Voor mensen die niet zoveel last hebben van intellectuele pretenties, kan dit best verhelderend zijn. Het is gewoon heel duidelijk een doelgroepbijbel, gericht op de mensen die deze 'taal' spreken. Ik vind dat ze af en toe heerlijke vondsten hebben, maar vind het vooral grappig. Ik denk juist dat de doelgroep dit nogal 'silly' vindt. Maar ik kan er naast zitten, daarom vroeg ik het ook. Link naar bericht Deel via andere websites
schrans 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Recensie van de universiteit van Tilburg Link naar bericht Deel via andere websites
schrans 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Auteur Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Nieuwe testament van De nieuwe bijbelvertaling NBV voorgelezen ( 550 MB ongeveer, 356 bestanden, 27 mappen ) https://docs.google.com/file/d/0B7nOy7_ ... sp=sharing Bron is http://www.downloadbijbel.nl/ Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Erg aandoenlijk. Is dit nou echt populair? Voor mensen die niet zoveel last hebben van intellectuele pretenties, kan dit best verhelderend zijn. Het is gewoon heel duidelijk een doelgroepbijbel, gericht op de mensen die deze 'taal' spreken. Ik vind dat ze af en toe heerlijke vondsten hebben, maar vind het vooral grappig. Ik denk juist dat de doelgroep dit nogal 'silly' vindt. Maar ik kan er naast zitten, daarom vroeg ik het ook. Als er ook maar 1 persoon tot God komt, is het doel al bereikt. Hoeveel meer is t doel wel niet bereikt als er meerdere mensen God (weer) leren kennen. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Erg aandoenlijk. Is dit nou echt populair? Voor mensen die niet zoveel last hebben van intellectuele pretenties, kan dit best verhelderend zijn. Het is gewoon heel duidelijk een doelgroepbijbel, gericht op de mensen die deze 'taal' spreken. Ik vind dat ze af en toe heerlijke vondsten hebben, maar vind het vooral grappig. Ik denk juist dat de doelgroep dit nogal 'silly' vindt. Maar ik kan er naast zitten, daarom vroeg ik het ook. Volgens mij was het in eerste instantie een project van een jongerenwerker die dit samen met een groep jongeren in Rotterdam heeft gedaan. Het is dan ook ingesproken door dezelfde Rotterdamse 'schoffies' als voor wie het is bedoeld. Wat dat betreft is de oorspronkelijke doelgroep best wel goed bereikt. Dat het opeens door veel meer christenen gelezen wordt lag voor zover ik weet niet in de bedoeling en is in die zin alleen maar meegenomen. Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Is de héle bijbel eigenlijk "vertaald" naar straattaal of alleen het NT? Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Is de héle bijbel eigenlijk "vertaald" naar straattaal of alleen het NT? Alleen Matheüs en Genesis. Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Ik weet niet of je mensen die hierdoor bekeert kunnen worden in je kerk/gemeente wilt hebben. Ik zie en begrijp nog steeds de waarde van de Bijbel en dit doet daar een enorme afbreuk aan. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Dit heeft niks met de bijbel te maken. Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Ik weet niet of je mensen die hierdoor bekeert kunnen worden in je kerk/gemeente wilt hebben. Hoe bedoel je? Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 @ Ol Moth en Annatar: leg uit... Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Ik weet niet of je mensen die hierdoor bekeert kunnen worden in je kerk/gemeente wilt hebben. Hoe bedoel je? @ Ol Moth en Annatar: leg uit... Ik vind het niet van mentale/emotionele stabiliteit getuigen als je door zo'n slecht vertaalde verwatering van de bijbel bekeert kan worden. Ook vind ik het niet getuigen van vertrouwen in je boodschap als je meent het zo te moeten verpakken en verdunnen om mensen te bereiken. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Misschien getuigt het wel van realisme ten aanzien van de mensen tegen wie je het hebt. Zelfs een relatief eenvoudige vertaling als de NBV, is een vertaling op HBO-niveau, wat praktisch gezien betekent dat hij boven het niveau is van meer dan de helft van Nederland. Ik denk ook niet dat je het als een project moet zien dat de Bijbel moet vervangen. Vergelijk het met een kinderbijbel, dat is een 'vertaling' die kinderen kunnen begrijpen, waardoor ze vertrouwd kunnen raken met wat er in de Bijbel staat. Ook dit is een 'vertaling' om de inhoud van de Bijbel dichter bij de mensen te brengen. Ik kan me echter niet voorstellen dat er serieus uit deze 'vertaling' gepreekt zal worden. Hoewel ik het geen probleem zou vinden wanneer deze 'vertaling' als illustratie gebruikt zou worden. Het evangelie moet toch voor iedereen te begrijpen zijn? Persoonlijk vind ik deze straatbijbel alleen maar toegevoegde waarde hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Ik weet niet of je mensen die hierdoor bekeert kunnen worden in je kerk/gemeente wilt hebben. Hoe bedoel je? @ Ol Moth en Annatar: leg uit... Ik vind het niet van mentale/emotionele stabiliteit getuigen als je door zo'n slecht vertaalde verwatering van de bijbel bekeert kan worden. Ook vind ik het niet getuigen van vertrouwen in je boodschap als je meent het zo te moeten verpakken en verdunnen om mensen te bereiken. Ik denk niet dat je deze vertaling als eindstation moet zien. Tenslotte schrijft Paulus al dat "melk" voor de jong gelovigen is die daarna toegroeit naar "vast voedsel". Het is in ieder geval pas sinds de uitvinding van de boekdrukkunst dat de bijbel op grote schaal gelezen kan worden. Voor die tijd moest men het ook van mondelinge overlevering en beelden en schilderijen hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
cobybryant 0 Geplaatst 8 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 8 augustus 2013 Vergelijk het met een kinderbijbel Ja inderdaad, zat peuters tot geloof gekomen door de peuterbijbel. Ik vond het raar toen ik het las, die straatbijbel, maar misschien werkt het wel. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Ik weet niet of je mensen die hierdoor bekeert kunnen worden in je kerk/gemeente wilt hebben.Dit is voor mij onbegrijpelijk te horen van een christen. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Ik weet niet of je mensen die hierdoor bekeert kunnen worden in je kerk/gemeente wilt hebben.Dit is voor mij onbegrijpelijk te horen van een christen. Ol Moth gelooft niet meer. Link naar bericht Deel via andere websites
MysticNetherlands 298 Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Eigenlijk vind ik t uberhaupt n beetje nare opmerking. Laten we vooral geen minder ontwikkelde straatjochies toelaten, en geen homo's, of arme sloebers, of negers. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 9 augustus 2013 Rapport Share Geplaatst 9 augustus 2013 Ik weet niet of je mensen die hierdoor bekeert kunnen worden in je kerk/gemeente wilt hebben.Dit is voor mij onbegrijpelijk te horen van een christen. Ol Moth gelooft niet meer. Hij was devoot christen... maar toen las hij de Straatbijbel... Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten