Michiel 14 Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 De Ark van Noach vertrekt uit Dordrecht om er nooit meer naar terug te keren. Het schip gaat op wereldreis. Dat heeft Johan Huibers, initiatiefnemer en eigenaar van de replica van het bijbelse schip gezegd, meldt RTV Rijnmond. Het gigantische houten gevaarte werd op 9 juli vorig jaar geopend en moest een toeristische attractie worden in Dordrecht. Huibers had zeker 300.000 bezoekers verwacht. Woensdag begroette hij de 100.000e belangstellende. Met de gemeente was al gesproken over langer blijven of een terugkeer van het schip, na de al geplande wereldreis. "Maar dat gaat niet gebeuren. We gaan weg, for ever," zegt Huibers. "Mensen hebben tijd genoeg gehad om het schip te zien. Eind dit jaar is het over." Bron: ANP/ Kerknieuws Terug naar frontpage Link naar bericht Deel via andere websites
student 45 Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Op 7 september is er een WEET-magazine lezersevent op de ark, in Dordrecht. http://www.weet-magazine.nl/home/home/283 Gaat dat door of niet? Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Hoeveel mensen pasten er in? Toch zeker wel 100.000 in één keer? Link naar bericht Deel via andere websites
Spons 0 Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Hoeveel mensen pasten er in? Toch zeker wel 100.000 in één keer? Dat moet wel, aangezien alle diersoorten van de aarde erop gezeten hebben Link naar bericht Deel via andere websites
Jacobus 10 Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Hoeveel mensen pasten er in? Toch zeker wel 100.000 in één keer? Dat moet wel, aangezien alle diersoorten van de aarde erop gezeten hebben Plus alle dieren die de laatste (wat was het) vierduizend jaar zijn uitgestorven. Link naar bericht Deel via andere websites
Jacobus 10 Geplaatst 24 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 24 juli 2013 Op 7 september is er een WEET-magazine lezersevent op de ark, in Dordrecht. http://www.weet-magazine.nl/home/home/283 Misschien heb je het al ergens gezegd maar wat studeer je eigenlijk Student? Of is dit één vraag te ver? Link naar bericht Deel via andere websites
Hitchens 134 Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 Gelooft men eigenlijk nog in een letterlijke ark van Noach? Of is dit stukje Bijbel ook figuurlijk geworden sinds 1954? Link naar bericht Deel via andere websites
Thorgrem 430 Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 Wat is er in 1954 gebeurd waardoor men anders op bepaalde bijbelverhalen zou moeten/kunnen kijken? Link naar bericht Deel via andere websites
Lobke 467 Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 @Hichens, Het cynisme druipt er weer af, ja er zijn christenen die het nog letterlijk geloven, dus van "men" kun je niet spreken. Anderen geloven wel in een grote vloedgolf, (daarvan zijn er velen geweest) maar niet dat alle diersoorten op een Ark te proppen zijn. Overigens geloof ik dat niet vanaf 1954 maar ongeveer vanaf de jaren '90. Link naar bericht Deel via andere websites
Hitchens 134 Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 Lobke met men bedoel ik eigenlijk niet alle Christenen, maar bepaalde groepen. Beetje gemakzucht van mij. En cynisme wordt ondergewaardeerd. Kan best mooi en toepasselijk zijn bij tijd en wijle. Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 Misschien is het wel beter om daar een nieuw topic voor te openen, mocht je er dieper op in willen gaan. Kort antwoord is namelijk: ja, er zijn genoeg mensen die daar geloven. Maar dat had je zelf ook kunnen bedenken. Link naar bericht Deel via andere websites
Hitchens 134 Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 Klopt klopt klopt. Echter ga ik dat toch maar niet doen want dat wordt een soort evolutietopic revival. Creationisme vs wetenschap...of pseudowetenschap vs wetenschap. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 Het zou hemelse humor zijn als op de dag na vertrek van de ark het hier keihard gaat regenen. Link naar bericht Deel via andere websites
Archillion 0 Geplaatst 25 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 25 juli 2013 Vaarwel. Link naar bericht Deel via andere websites
Joachim 0 Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Als God het universum kan scheppen dan kan Hij ook wel alle diersoorten in een kleine ruimte laten passen, of zie ik dat verkeerd? Link naar bericht Deel via andere websites
Humanist 0 Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Nee hoor. Dat zie je goed. Maar dan zou Hij ook net zo goed met Zijn goddelijke Vingers kunnen knippen en ons niet meer 'wicked' maken ipv elk levend wezens te laten verdrinken, behalve de 800-jarige Noah & familie. Link naar bericht Deel via andere websites
Joachim 0 Geplaatst 26 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 26 juli 2013 Ik bedoelde alleen te zeggen dat er weinig reden is om iets af te wijzen als onmogelijk als je al aanneemt dat er een almachtige god bestaat. Of het te rechtvaardigen is om mensen te verzuipen als ze niet naar Gods voorschriften leven, dat lijkt me een vraag voor een ander subforum . Link naar bericht Deel via andere websites
Spons 0 Geplaatst 27 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2013 Als God het universum kan scheppen dan kan Hij ook wel alle diersoorten in een kleine ruimte laten passen, of zie ik dat verkeerd? Oh ja, het al goede argument, maar toen gebeurde er een wonder. Mijn onderschrift pas hier wel goed bij. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 27 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2013 Als God het universum kan scheppen dan kan Hij ook wel alle diersoorten in een kleine ruimte laten passen, of zie ik dat verkeerd? Oh ja, het al goede argument, maar toen gebeurde er een wonder. Mijn onderschrift pas hier wel goed bij. Hallelujah! Ik kan gewoon genieten als mensen zulke sterke argumenten gebruiken. Link naar bericht Deel via andere websites
Spons 0 Geplaatst 28 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2013 Als God het universum kan scheppen dan kan Hij ook wel alle diersoorten in een kleine ruimte laten passen, of zie ik dat verkeerd? Oh ja, het al goede argument, maar toen gebeurde er een wonder. Mijn onderschrift pas hier wel goed bij. Hallelujah! Ik kan gewoon genieten als mensen zulke sterke argumenten gebruiken. Ja, wonderen zijn ook zo goed te controleren Ik dacht trouwens dat de arken bouwer en de gemeente Dordrecht een afspraak hadden dat de ark er minimaal 2 jaar zou blijven. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 28 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2013 Oh ja, het al goede argument, maar toen gebeurde er een wonder. Mijn onderschrift pas hier wel goed bij. Hallelujah! Ik kan gewoon genieten als mensen zulke sterke argumenten gebruiken. Ja, wonderen zijn ook zo goed te controleren Hallelujah! Weer een fantastisch mooi argument, eentje om in te lijsten. Even als uitleg: Het feit dat je iets niet (meer) kunt controleren, betekent niet dat het niet kan kloppen. Het beweegt zich daarmee buiten het zicht van de wetenschap maar niet perse buiten het zicht van de werkelijkheid. Kortom: je kunt het geloven of niet. Je kunt er theologische argumenten voor aanhalen of er juist tegenin brengen. Heel veel zinnigs kunnen we er verder niet over zeggen. Link naar bericht Deel via andere websites
Spons 0 Geplaatst 28 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2013 Hallelujah! Ik kan gewoon genieten als mensen zulke sterke argumenten gebruiken. Ja, wonderen zijn ook zo goed te controleren Hallelujah! Weer een fantastisch mooi argument, eentje om in te lijsten. Even als uitleg: Het feit dat je iets niet (meer) kunt controleren, betekent niet dat het niet kan kloppen. Het beweegt zich daarmee buiten het zicht van de wetenschap maar niet perse buiten het zicht van de werkelijkheid. Kortom: je kunt het geloven of niet. Je kunt er theologische argumenten voor aanhalen of er juist tegenin brengen. Heel veel zinnigs kunnen we er verder niet over zeggen. Maar wel buiten het zicht van waarschijnlijkheid. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 28 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2013 Ja, wonderen zijn ook zo goed te controleren Hallelujah! Weer een fantastisch mooi argument, eentje om in te lijsten. Even als uitleg: Het feit dat je iets niet (meer) kunt controleren, betekent niet dat het niet kan kloppen. Het beweegt zich daarmee buiten het zicht van de wetenschap maar niet perse buiten het zicht van de werkelijkheid. Kortom: je kunt het geloven of niet. Je kunt er theologische argumenten voor aanhalen of er juist tegenin brengen. Heel veel zinnigs kunnen we er verder niet over zeggen. Maar wel buiten het zicht van waarschijnlijkheid. Uiteraard, dat is ook waarom mensen het een wonder noemen. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 28 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 28 juli 2013 Jammer. Ik had het best willen zien maar lag altijd een beetje uit de route. Link naar bericht Deel via andere websites
Hitchens 134 Geplaatst 29 juli 2013 Rapport Share Geplaatst 29 juli 2013 Hallelujah! Weer een fantastisch mooi argument, eentje om in te lijsten. Even als uitleg: Het feit dat je iets niet (meer) kunt controleren, betekent niet dat het niet kan kloppen. Het beweegt zich daarmee buiten het zicht van de wetenschap maar niet perse buiten het zicht van de werkelijkheid. Kortom: je kunt het geloven of niet. Je kunt er theologische argumenten voor aanhalen of er juist tegenin brengen. Heel veel zinnigs kunnen we er verder niet over zeggen. Maar wel buiten het zicht van waarschijnlijkheid. Uiteraard, dat is ook waarom mensen het een wonder noemen. Buiten de waarschijnlijkheid is volgens mij meer een bijkomstigheid van een wonder. Aangezien een wonder een uitzondering op de natuurwetten is. Wat ik altijd mooi vond bij de Ark van Noach is dat het hert en de leeuw zich op hetzelfde schip bevinden en dat ging prima. Roofdier en prooi leefden voor even hand in hand, om na de zondvloed elkaar weer de tent uit te vechten Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten