Spring naar bijdragen

Paus: ‘Ook atheïsten kunnen Gods werk doen’


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Je jokt van alles en nog wat over een geloof waar je schijnbaar de platte niet diepgaande informatie van Wikipedia voor nodig hebt. En als iemand daar dan een probleem mee heeft is het de schuld van diegene.

Je mag van mij van alles en nog wat vinden over welk geloof dan ook. Zelfs geheel zonder enige onderbouwing en wat mij betreft puur op basis van gevoel. Maar kom niet met onwaarheden over het geloof van een ander. Dat is namelijk gewoon goedkope laster, en ja ik ben ervan overtuigd dat dat niet voor je zal pleiten. Niet in je omgang met anderen en niet voor je oordeel.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dus jij bent je er terdege van bewust dat ook jouw visie op de Bijbel slechts jouw visie is? En jouw manier om God te eren dito?

Absoluut. Er is geen haar op mijn hoofd die daar anders over denkt.

Je zou het niet zeggen als je zo je posts een beetje volgt :) Btw, andermans theologie stellig afwijzen is natuurlijk min of meer van hetzelfde kaliber he ;) Maar mooi, ik zal het onthouden. Ik zit zelf ook nl zo 'in de wedstrijd'. Er is er maar 1 voor mij die de Waarheid weet en is, en dat ben ik iig niet. Ook jij niet, Thorgrem niet en zelfs de Paus niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij kunnen atheisten heel goed bidden in ieder geval, beter dan gelovigen soms. Als ik kijk naar mezelf toen ik nog niet geloofde, ik was gewoon zo onbeschaamd om dingen van Hem te eisen om Zijn bestaan aan mij te bewijzen en ik merk dat er meer het doen nu. Een atheist gelooft toch niet en wordt niet gehinderd door: och, mag dat wel, is dat niet disrespectvol naar God toe? Hop, Rereformed stelt God gewoon even een ultimatum. Ik dacht: zo, die durft en later dacht ik: waarom doe ik dat eigenlijk niet? Waarom houd ik Hem niet vrijmoedig aan Zijn eigen Woord en waarom bidden we niet eens voor opwekking en wachten we maar af of het eventueel ooit nog komt, zo de Here het misschien wil. Ik word er in ieder geval door geinspireerd en m'n voorganger en moeder geloven nou ook al dat de opwekking eraan zit te komen, hahaha. Moe zei: van wie weet je dat? Welke profeet heeft dat gezegd? Hahaha, nou Rereformed met z'n volwassen geloof daagt gewoon de Heer uit, net zo makkelijk. Als er echt opwekking komt in de kerk van Nederland met gedocumenteerde tekenen en wonderen als gevolg is het omdat de atheisten hebben gebeden voor een bewijs.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vaticaan corrigeert paus: "Atheïsten zijn niet behouden en zullen alsnog branden in de hel"

Het Vaticaan wil even duidelijk maken dat ondanks het feit dat God mensen wil redden dat niet zal gebeuren als mensen het katholieke geloof verwerpen.

Blijft altijd een middel voor zieltjes winnen dat in de praktijk goed blijkt te werken: accepteer ons geloof of brandt in de hel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ondanks dat jij hier al van verschillende mensen volgens mij hebt gehoord dat de angst voor een evt hel niet meespeelt, blijf jij hier lekker aan vasthouden he? Ook jij maakt je schuldig aan het krampachtig vasthouden aan de meest Middeleeuwse en dogmatische, Bijbel-zo-letterlijk-mogelijk-nemende versie van t Christendom, om er lekker tegen aan te blijven schoppen. Het is echt een beetje jammerlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wil je nu echt beweren dat angst voor een straf van God geen rol speelt in het geloof? En hoe moet ik de stelling dan opvatten dat mensen niet gered worden als ze Jezus niet accepteren. Dar is namelijk de correctie die het Vaticaan heeft aangebracht. Laten we er geen mooie woorden omheen breien, hier staat gewoon dat atheïsten naar de hel gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Als ik kijk naar mezelf toen ik nog niet geloofde, ik was gewoon zo onbeschaamd om dingen van Hem te eisen om Zijn bestaan aan mij te bewijzen

De strekking van jouw preken is mij nu wel duidelijk: God werkt door jou en heeft je gekozen als instrument om mensen te genezen. Echter blijft het steeds bij gepraat en blijft elke vorm van bewijs achterwege en daar begin ik me lichtelijk aan te ergeren. Eigenlijk word ik dus een beetje ziek van je preken en genees je iedereen behalve mij. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wil je nu echt beweren dat angst voor een straf van God geen rol speelt in het geloof? En hoe moet ik de stelling dan opvatten dat mensen niet gered worden als ze Jezus niet accepteren. Dar is namelijk de correctie die het Vaticaan heeft aangebracht. Laten we er geen mooie woorden omheen breien, hier staat gewoon dat atheïsten naar de hel gaan.

Het Vaticaan heeft de Bijbel niet geschreven en vaak werkt waarschuwen averechts. Nagenoeg alle verhalen over de hel zoals wij die kennen komen uit het evangelie naar Petrus, een geschrift wat niet in de canon is opgenomen maar wél is blijven hangen bij de mensen.

Punt is dat mensen van nature houden van sensatie en graag bang gemaakt willen worden. Het is een vorm van vermaak die men zoekt en wat is nou sensationeler en spannender dan een vuur wat brand in het hiernamaals? Zoals wel duidelijk is houden bepaalde christenen meer van space verhalen dan van wijsheid. Als atheïst zou je wel duidelijk moeten worden dat wat er echt in de Bijbel staat absoluut niet sensationeel genoeg is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ondanks dat jij hier al van verschillende mensen volgens mij hebt gehoord dat de angst voor een evt hel niet meespeelt, blijf jij hier lekker aan vasthouden he? Ook jij maakt je schuldig aan het krampachtig vasthouden aan de meest Middeleeuwse en dogmatische, Bijbel-zo-letterlijk-mogelijk-nemende versie van t Christendom, om er lekker tegen aan te blijven schoppen. Het is echt een beetje jammerlijk.

Ik heb hier geloof ik nog een topic over geopend. Het feit dat Pascal's Wager nog zo vaak gebruikt wordt lijkt me wel een teken dat angst nog steeds meespeelt. Het heeft niet zo'n grote rol als je al gelooft denk ik, maar als je twijfelt en niet weet dat Pascal's Wager helemaal geen goede reden is om te geloven, kan het je misschien over de streep trekken.

Geloven zodat je niet naar de hel gaat zou betekenen dat God hypocrisie beloont, wat me nogal vreemd lijkt.

edit: en ja, het kan ook averechts werken; er zijn genoeg mensen die er min of meer trauma's aan hebben over gehouden omdat ze op een dag te horen kregen dat hun atheistische vriendjes en vriendinnetjes, als ze zouden sterven, eeuwig in de brandende hel zouden vertoeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wil je nu echt beweren dat angst voor een straf van God geen rol speelt in het geloof? En hoe moet ik de stelling dan opvatten dat mensen niet gered worden als ze Jezus niet accepteren. Dar is namelijk de correctie die het Vaticaan heeft aangebracht. Laten we er geen mooie woorden omheen breien, hier staat gewoon dat atheïsten naar de hel gaan.
Dat het geen rol speelt durf ik niet te zeggen. Net zoals jij niet zou moeten durven zeggen dat het wel een rol speelt, mits je natuurlijk betrouwbare statistieken oid hebt. Ik kan iig uit mijn beleving aangeven, en die uit mijn omgeving, dat het niet speelt. Ten eerste weet ik niet precies wat de hel is, hoe erg het is, hoe lang het duurt etc, en ten tweede als ik er terecht zou komen zou dat verdient zijn en geef ik mij plaats in de nieuwe hemel en aarde graag op aan de zachtmoedigen.
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb hier geloof ik nog een topic over geopend. Het feit dat Pascal's Wager nog zo vaak gebruikt wordt lijkt me wel een teken dat angst nog steeds meespeelt. Het heeft niet zo'n grote rol als je al gelooft denk ik, maar als je twijfelt en niet weet dat Pascal's Wager helemaal geen goede reden is om te geloven, kan het je misschien over de streep trekken.

Geloven zodat je niet naar de hel gaat zou betekenen dat God hypocrisie beloont, wat me nogal vreemd lijkt.

Lijkt me dat je hier met je laatste zin zelf min of meer t bewijs levert dat er weinig mensen zijn die geloven in God "omdat ze anders naar de hel zouden aan". En waarop baseer je dat Pascal's Wager "nog zo vaak" gebruikt wordt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Angst speelt geen rol en de doden worden nog opgewekt -- dat is de evangelische kerk. Als je het zelf maar gelooft MysticNetherlands, daar gaat het toch om? Het voert echter wat ver om verongelijkt te doen doordat buitenstaanders anders constateren. Dat angst een grote rol speelt in jullie kerk is wel duidelijk, want 99% komt er terecht na een slechte periode in hun leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb hier geloof ik nog een topic over geopend. Het feit dat Pascal's Wager nog zo vaak gebruikt wordt lijkt me wel een teken dat angst nog steeds meespeelt. Het heeft niet zo'n grote rol als je al gelooft denk ik, maar als je twijfelt en niet weet dat Pascal's Wager helemaal geen goede reden is om te geloven, kan het je misschien over de streep trekken.

Geloven zodat je niet naar de hel gaat zou betekenen dat God hypocrisie beloont, wat me nogal vreemd lijkt.

Lijkt me dat je hier met je laatste zin zelf min of meer t bewijs levert dat er weinig mensen zijn die geloven in God "omdat ze anders naar de hel zouden aan". En waarop baseer je dat Pascal's Wager "nog zo vaak" gebruikt wordt?

Observaties en/waaronder eigen ervaring (ja dat mag je dan maar van me aannemen ;) ).

edit: wat ik zo even snel vond..

http://www.youtube.com/results?search_q ... 8M0AvaznJ8

https://twitter.com/search/realtime?q=p ... r&src=typd

Link naar bericht
Deel via andere websites
Angst speelt geen rol en de doden worden nog opgewekt -- dat is de evangelische kerk. Als je het zelf maar gelooft MysticNetherlands, daar gaat het toch om? Het voert echter wat ver om verongelijkt te doen doordat buitenstaanders anders constateren. Dat angst een grote rol speelt in jullie kerk is wel duidelijk, want 99% komt er terecht na een slechte periode in hun leven.

Bestaat er n woord voor jouw aandoening? Net zoiets als 'racisme' maar dan ehm... 'denominatiesme' oid? Ik ken weinig mensen die vanuit hun vooringenomenheid zo ongelooflijk dom reageren. Ik ga je niet eens meer aantonen waarom je dom reageert, je zoekt het maar uit :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik heb hier geloof ik nog een topic over geopend. Het feit dat Pascal's Wager nog zo vaak gebruikt wordt lijkt me wel een teken dat angst nog steeds meespeelt. Het heeft niet zo'n grote rol als je al gelooft denk ik, maar als je twijfelt en niet weet dat Pascal's Wager helemaal geen goede reden is om te geloven, kan het je misschien over de streep trekken.

Geloven zodat je niet naar de hel gaat zou betekenen dat God hypocrisie beloont, wat me nogal vreemd lijkt.

Lijkt me dat je hier met je laatste zin zelf min of meer t bewijs levert dat er weinig mensen zijn die geloven in God "omdat ze anders naar de hel zouden aan". En waarop baseer je dat Pascal's Wager "nog zo vaak" gebruikt wordt?

Observaties en/waaronder eigen ervaring (ja dat mag je dan maar van me aannemen ;) ).

edit: wat ik zo even snel vond..

http://www.youtube.com/results?search_q ... 8M0AvaznJ8

https://twitter.com/search/realtime?q=p ... r&src=typd

Jeeeeeeej! Youtube! ;)
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ergo, we hebben beiden geen grond om te zeggen in welke hoedanigheid angst een rol speelt.

Zonder allerlei onderzoeken erbij te halen. Zit het niet gewoon ingebakken in het geloof? Stel jij begaat morgen 2 zonden. Dan is jouw gevoel denk ik niet dezelfde als de mijne wanneer ik diezelfde zonden bega. Het verschil is dat er bij jou een extra consequentie aan vast zit na je dood. Hoewel je zelf aangeeft niet te weten hoe de hel er precies uitziet zul je toch er alles aan doen om een bepaalde straf te ontlopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid