Spring naar bijdragen

Evangelist wil broertjes opwekken uit de dood


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Dit heb ik even opgezocht. Het gaat om Janneke Vlot die in een rolstoel zat en lijdt aan posttraumatische dystrofie. Nu valt dit helaas weer onder de vage aandoeningen, waarvan de oorzaak vaak onduidelijk is, en zelfs psychisch kan zijn. Ook zijn er geen duidelijk passende behandelmethoden, maar wel een paar opties die soms wel en soms niet werken. Wel heb ik gezien dat wanneer de oorzaak psychisch is, dat deze ook door een psychische opleving kan 'genezen'. Psychosomatische aandoeningen dus. Eigenlijk is zo'n gebedsgenezer dan een soort alternatieve psychiater zonder dat hij het zelf in gaten heeft.
Er van uitgaande dat de psychosomatische natuur van de dystrofie is zoals je zegt (geen zin t op te zoeken), oke, prima.
Vergelijk het met iemand die door pure angst ineens bergen kan verzetten. Helaas heeft dat met God helemaal niets van doen.
Pardon? Wat is de Christelijk definitie van God? ALLES heeft met Goed te doen. Het goede in t bijzonder.
Wanneer men nu met een voorbeeld komt van het genezen van een tumor of van brandwonden of iets dergelijks, dan praten we echt ergens over. Maar ja, die voorbeelden zijn er niet. Beenverlengingen zijn al verklaard door Humanist. Dan blijft er weer niks over (zoals eigenlijk al verwacht).
Verklaard door Humanist? Man, jij bent ook geen haar beter dan de gelovigen waar je zo op ageert. Je slikt wiki, mede-atheisten en anti-religieuze sites als zoete koek en warmee broodjes tot 1 hapklare brei gepureerd :) Dat filmpje van Humanist betrof 1 persoon die het alleen over zijn mogelijke verklaring van t op schoenen inzoomen had (qua beenverlenging). De eerste zoveel filmpjes die ik zag, lieten de hele 'patient' zien. Over t algemeen heb ik geen goede indruk van de objectiviteit van de paar atheisten hier. Terwijl ik bij atheisten wel hoge(re) verwachtingen heb.

En stel: zo iemand als Janneke zou écht zijn genezen door God, dan komt de onvermijdelijke vraag: waarom zij wel en iemand met een terminale ziekte niet?

God's wegen zijn ondoorgrondelijk.

:#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vergelijk het met iemand die door pure angst ineens bergen kan verzetten. Helaas heeft dat met God helemaal niets van doen.
Pardon? Wat is de Christelijk definitie van God? ALLES heeft met Goed te doen. Het goede in t bijzonder.
Snap je niet. De christelijke definitie van God is 'alles heeft met God te doen'? Klinkt vaag. En wat heeft dat met de fysieke reactie die angst kan teweegbrengen te maken?
Verklaard door Humanist? Man, jij bent ook geen haar beter dan de gelovigen waar je zo op ageert. Je slikt wiki, mede-atheisten en anti-religieuze sites als zoete koek en warmee broodjes tot 1 hapklare brei gepureerd :) Dat filmpje van Humanist betrof 1 persoon die het alleen over zijn mogelijke verklaring van t op schoenen inzoomen had (qua beenverlenging).
Nou nou nou. Beetje overtrokken reactie vind je zelf ook niet? Ik had zelf ook al bekeken wat de truc is achter zo'n beenverlenging, maar dat filmpje wat gepost is leek me voorlopig wel voldoende. Ik bedoel, voor die anderhalve man en een paardekop die nog daadwerkelijk in beenverleningen geloven. Moet ik daar nou echt die moeite voor doen...Maar eh, beetje veel voorbarige conclusies van je op een rij.

En stel: zo iemand als Janneke zou écht zijn genezen door God, dan komt de onvermijdelijke vraag: waarom zij wel en iemand met een terminale ziekte niet?

God's wegen zijn ondoorgrondelijk.
LOL :#
Link naar bericht
Deel via andere websites
Wauw, jij kent het plan dat God heeft voor zijn vrouw?

Ja, dat plan staat in de Bijbel. Het is niet zo moeilijk dat plan te achterhalen. Iedereen die kan lezen (en dat kan iemand waarschijnlijk als iemand op dit forum is) kan dit plan lezen/achterhalen (van)uit de Bijbel.

Houd ons niet langer in spanning: wat is het plan van God voor mensen met scoliosis?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wauw, jij kent het plan dat God heeft voor zijn vrouw?

Ja, dat plan staat in de Bijbel. Het is niet zo moeilijk dat plan te achterhalen. Iedereen die kan lezen (en dat kan iemand waarschijnlijk als iemand op dit forum is) kan dit plan lezen/achterhalen (van)uit de Bijbel.

(...)

En waarom moet dat via de pm, vraag ik me dan af? Want als iedereen dat plan uit de Bijbel kan halen, waarom deel je dan niet met iedereen hoe dat moet?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik geloof wel in wonderen hoor. Ik vind die beenverlengingen etc echter te vaag voor woorden. Ik sta er idd heel skeptisch tegenover.

Kun je wat meer vertellen over je armverkorting?

@MysticNetherlands Ik had me op een Alpha-cursus als proefkonijn opgeworpen tijdens een lezing over "Geneest God vandaag de dag nog?" (geloofde er overigens niet in) om voor me te laten bidden. Tijdens het bidden was niet alleen het korter worden (net 1 cm ofzo) van mijn arm wat me overtuigde, maar ook vooral het tintelende gevoel over de gehele arm precies tot waar die bij de schouder stopt, een gevoel alsof iemand de cellen op de juiste plekken eruit haalde.

Maar het gaat niet altijd zo direct helaas. Mijn vrouw heeft nog scoliosis, wat ik toch liever weg heb dan een stukje overtollig arm.

Geweldig. God wil ook scoliosis weghalen bij je vrouw. Stuur me eventueel een persoonlijk bericht en ik zal je vertellen welk plan God heeft met je vrouw. God heeft een goed plan voor je vrouw.

Dat geloof ik zeker ook. Ik vindt het niet erg als zoiets via PM (forum heeft voorkeur als het niet persoonlijk is) gaat maar ik denk dat ik uberhaupt niet kan PMen dus evt. een nieuw topic hierover kan ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wauw, jij kent het plan dat God heeft voor zijn vrouw?

Ja, dat plan staat in de Bijbel. Het is niet zo moeilijk dat plan te achterhalen. Iedereen die kan lezen (en dat kan iemand waarschijnlijk als iemand op dit forum is) kan dit plan lezen/achterhalen (van)uit de Bijbel.

Houd ons niet langer in spanning: wat is het plan van God voor mensen met scoliosis?

4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.â€
Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik geloof wel in wonderen hoor. Ik vind die beenverlengingen etc echter te vaag voor woorden. Ik sta er idd heel skeptisch tegenover.

Kun je wat meer vertellen over je armverkorting?

@MysticNetherlands Ik had me op een Alpha-cursus als proefkonijn opgeworpen tijdens een lezing over "Geneest God vandaag de dag nog?" (geloofde er overigens niet in) om voor me te laten bidden. Tijdens het bidden was niet alleen het korter worden (net 1 cm ofzo) van mijn arm wat me overtuigde, maar ook vooral het tintelende gevoel over de gehele arm precies tot waar die bij de schouder stopt, een gevoel alsof iemand de cellen op de juiste plekken eruit haalde.

Maar het gaat niet altijd zo direct helaas. Mijn vrouw heeft nog scoliosis, wat ik toch liever weg heb dan een stukje overtollig arm.

Geweldig. God wil ook scoliosis weghalen bij je vrouw. Stuur me eventueel een persoonlijk bericht en ik zal je vertellen welk plan God heeft met je vrouw. God heeft een goed plan voor je vrouw.

Coby is even weg - ze zal de wonderen wel aan het bewijzen zijn - en Eulogia neemt direct het stokje over. Werken jullie soms op oproepbasis? :+

En wat nou als zijn vrouw niet geneest? Dan was het zeker de duivel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, dat plan staat in de Bijbel. Het is niet zo moeilijk dat plan te achterhalen. Iedereen die kan lezen (en dat kan iemand waarschijnlijk als iemand op dit forum is) kan dit plan lezen/achterhalen (van)uit de Bijbel.

Houd ons niet langer in spanning: wat is het plan van God voor mensen met scoliosis?

4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.â€

En hoe zit dat dan met al die mensen die reeds gestorven zijn voordat zij getroost werden? Hebben die gewoon pech dat ze te vroeg geboren waren? Ik ben dol op willekeur en dit is daar een schoolvoorbeeld van.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Geweldig. God wil ook scoliosis weghalen bij je vrouw. Stuur me eventueel een persoonlijk bericht en ik zal je vertellen welk plan God heeft met je vrouw. God heeft een goed plan voor je vrouw.

Aiai, een Jan Zijlstra in de dop. Mooi hé dat creëren van valse verwachtingen. Goed bezig.
Ik creëer nooit valse verwachtingen. Ik houd alleen maar reële vooruitzichten van God voor.
Reële vooruitzichten? Kun je zonder bijbelteksten aan te halen aangeven waar deze vooruitzichten op genezing op zijn gebaseerd?
Link naar bericht
Deel via andere websites

Houd ons niet langer in spanning: wat is het plan van God voor mensen met scoliosis?

4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.â€

En hoe zit dat dan met al die mensen die reeds gestorven zijn voordat zij getroost werden? Hebben die gewoon pech dat ze te vroeg geboren waren? Ik ben dol op willekeur en dit is daar een schoolvoorbeeld van.

Jezus kon toch doden laten opstaan?. Geen probleem dus.

De Bijbel zegt dit:

Handelingen 24:15b dat er een opstanding zal zijn van zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen.

[Johannes 5:

28 Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen

29 en te voorschijn zullen komen, zij die goede dingen hebben gedaan, tot een opstanding des levens, zij die verachtelijke dingen hebben beoefend, tot een opstanding des oordeels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.â€

En hoe zit dat dan met al die mensen die reeds gestorven zijn voordat zij getroost werden? Hebben die gewoon pech dat ze te vroeg geboren waren? Ik ben dol op willekeur en dit is daar een schoolvoorbeeld van.

Jezus kon toch doden laten opstaan?. Geen probleem dus.

Oké. Dus in feite zeg je dat Jezus' plan voor zieke mensen is dat hij alle pijn zal wegnemen en de dood zal voorkomen. En mochten mensen reeds zijn overleden, dat Jezus deze doden weer kan laten herrijzen. Waarom komt er van deze plannen dan toch bar weinig terecht in de praktijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

En hoe zit dat dan met al die mensen die reeds gestorven zijn voordat zij getroost werden? Hebben die gewoon pech dat ze te vroeg geboren waren? Ik ben dol op willekeur en dit is daar een schoolvoorbeeld van.

Jezus kon toch doden laten opstaan?. Geen probleem dus.

Oké. Dus in feite zeg je dat Jezus' plan voor zieke mensen is dat hij alle pijn zal wegnemen en de dood zal voorkomen. En mochten mensen reeds zijn overleden, dat Jezus deze doden weer kan laten herrijzen. Waarom komt er van deze plannen dan toch bar weinig terecht in de praktijk?

Wel, dat is een kwestie van proberen te begrijpen wat Gods plan is met de mensheid.

Het plan dateert al van af Adam en Eva. Het begint bij Gen 3:15.

Ca 4000 jaar later komt Jezus om voor een oplossing te zorgen.

{b]1 Korinthiërs 15:45[/b] Zo staat er ook geschreven: „De eerste mens, Adam, werd een levende ziel.†De laatste Adam werd een levengevende geest.

Jezus verving het verloren gegane volmaakte menselijke leven, waardoor hij bij zijn vader kon bemiddelen. Daniël geeft een tijdschema, waarbij hij de machten aangeeft die en rol spelen in Gods voornemen. Het wordt symbolisch weergegeven in het beeld van Nebucadnezar.

De laatste wereldmacht, die na de Romeinse macht komt, zal vernietigd worden. Dan grijpt God in om te voorkomen dat er "geen vlees" gered kan worden. Dit ingrijpen wordt Armageddon genoemd. De tijd waarin Armageddon zal uitbreken wordt door Jezus in gebeurtenissen weergegeven. Dat staat o.a. in Mattheüs 24:4-22.

Deze periode werd inderdaad gekenmerkt door „oorlogen en berichten van oorlogenâ€, te samen met hongersnoden, pestilentiën en aardbevingen. Jezus zei evenwel dat zulke dingen slechts „een begin van weeën der benauwdheid†zouden zijn (Matth. 24:8). Het belangrijkste kenmerk is:

Mt 24:14 En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik neem aan dat FT het over de nieuwe hemel en aarde heeft, nog in de toekomst dus.

Openbaring 21:

1 En ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde; want de vroegere hemel en de vroegere aarde waren voorbijgegaan, en de zee is niet meer.

2 Ik zag ook de heilige stad, het Nieuwe Jeru̱zalem, van God uit de hemel neerdalen, toebereid als een bruid die zich voor haar man versierd heeft.

3 Toen hoorde ik een luide stem, afkomstig van de troon, zeggen: „Zie! De tent van God is bij de mensen, en hij zal bij hen verblijven, en zij zullen zijn volken zijn. En God zelf zal bij hen zijn.

4 En hij zal elke traan uit hun ogen wegwissen, en de dood zal niet meer zijn, noch rouw, noch geschreeuw, noch pijn zal er meer zijn. De vroegere dingen zijn voorbijgegaan.â€

De nieuwe hemel is een symbool voor Gods regering. Met hemelen wordt in de Bijbel soms Gods heerschappij aangeduid. (2 Pe 3:1; Mt3:1; Ps 50:6)

De nieuwe aarde is een symbool voor een aardse theocratische maatschappij. (Jes 66:22)

De zee, die er niet meer zal zijn, staat voor opstandige mensen.

Jesaja 57:20 „Maar de goddelozen zijn als de opgezweepte zee, wanneer die niet tot rust kan komen, waarvan de wateren zeewier en slijk blijven opwerpen.

Openbaring 17:15 En hij zegt tot mij: „De wateren die gij gezien hebt, waar de hoer zit, betekenen volken en scharen en natiën en talen.

Het nieuwe Jeruzalem dat uit de hemel "neerdaalt" bestaat uit de hemelse regering van Jezus en de kleine kudde.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oké. Dus in feite zeg je dat Jezus' plan voor zieke mensen is dat hij alle pijn zal wegnemen en de dood zal voorkomen. En mochten mensen reeds zijn overleden, dat Jezus deze doden weer kan laten herrijzen. Waarom komt er van deze plannen dan toch bar weinig terecht in de praktijk?
Wel, dat is een kwestie van proberen te begrijpen wat Gods plan is met de mensheid. Het plan dateert al van af Adam en Eva. Het begint bij Gen 3:15. Ca 4000 jaar later komt Jezus om voor een oplossing te zorgen.

Jezus verving het verloren gegane volmaakte menselijke leven, waardoor hij bij zijn vader kon bemiddelen. Daniël geeft een tijdschema, waarbij hij de machten aangeeft die en rol spelen in Gods voornemen. Het wordt symbolisch weergegeven in het beeld van Nebucadnezar[...]

En je gaat door met een verhaal over het einde van de Romeinse macht en Armageddon :| Volgens mij ben je een beetje flink offtopic.

Het gaat over het tot leven brengen of genezen van mensen as we speak. In het hier en nu dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wauw, jij kent het plan dat God heeft voor zijn vrouw?

Ja, dat plan staat in de Bijbel. Het is niet zo moeilijk dat plan te achterhalen. Iedereen die kan lezen (en dat kan iemand waarschijnlijk als iemand op dit forum is) kan dit plan lezen/achterhalen (van)uit de Bijbel.

(...)

En waarom moet dat via de pm, vraag ik me dan af? Want als iedereen dat plan uit de Bijbel kan halen, waarom deel je dan niet met iedereen hoe dat moet?

Daar heeft Dave al eens een poging toe gedaan, maar dat werd hem hier niet in dank afgenomen en sindsdien is ie weg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net een stukje van een docu gekeken van Derren Brown: miracles for sale. Hier wordt een man opgeleid tot 'gebedsgenezer' met als doel hem bij een healing in Texas eenzelfde soort healing op te voeren als de lokale Jan Zijlstra. Met als enige verschil dat deze man zelf niet gelovig is. Het resultaat is precies hetzelfde. Mensen raken euforisch door zijn preken, pijn verdwijnt tijdelijk door adrenaline, waardoor de aanwezige mensen geloven dat ze echt genezen zijn door God. Echt gehandicapte mensen worden overgeslagen omdat hier geen eer aan te behalen valt. Vervolgens wordt er flink wat geld gedoneerd door de goedgelovige aanwezigen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jYjgeayfYPI#!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Net een stukje van een docu gekeken van Derren Brown: miracles for sale. Hier wordt een man opgeleid tot 'gebedsgenezer' met als doel hem bij een healing in Texas eenzelfde soort healing op te voeren als de lokale Jan Zijlstra. Met als enige verschil dat deze man zelf niet gelovig is. Het resultaat is precies hetzelfde. Mensen raken euforisch door zijn preken, pijn verdwijnt tijdelijk door adrenaline, waardoor de aanwezige mensen geloven dat ze echt genezen zijn door God. Echt gehandicapte mensen worden overgeslagen omdat hier geen eer aan te behalen valt. Vervolgens wordt er flink wat geld gedoneerd door de goedgelovige aanwezigen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jYjgeayfYPI#!

Die is inderdaad interessant. Dan vind je deze ook wel leuk denk ik:

Link naar bericht
Deel via andere websites
Net een stukje van een docu gekeken van Derren Brown: miracles for sale. Hier wordt een man opgeleid tot 'gebedsgenezer' met als doel hem bij een healing in Texas eenzelfde soort healing op te voeren als de lokale Jan Zijlstra. Met als enige verschil dat deze man zelf niet gelovig is. Het resultaat is precies hetzelfde. Mensen raken euforisch door zijn preken, pijn verdwijnt tijdelijk door adrenaline, waardoor de aanwezige mensen geloven dat ze echt genezen zijn door God. Echt gehandicapte mensen worden overgeslagen omdat hier geen eer aan te behalen valt. Vervolgens wordt er flink wat geld gedoneerd door de goedgelovige aanwezigen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jYjgeayfYPI#!

Er zal altijd 'fake' tussen zitten. Er zijn mensen die zich christen noemen die faken en er zijn mensen die zich geen christen noemen en faken. Daarnaast zijn er christelijke mensen als Jan Zijlstra en vele anderen die namens de Schepper levensveranderlijke, grote en -menselijk gezien- onverklaarbaar grote wonderen doen.

Er kunnen altijd mensen zijn die tijdelijk (ten onrechte) genezen lijken te zijn door een soort van placebo-effect, maar dat is iets heel anders dan radicale, grote genezingen die werkelijk plaatsvinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

minuut 3:06

Ik ben om. Ook hoe hij controleert of ze weer goed kan kijken hè, de beste manier blijft toch van 4 meter afstand een vinger in de lucht houden.

http://youtu.be/IxOfxFVi_Zk?t=5m1s

Even later. Meisje hoort maar voor 50% (ja ik heb van die goede oren dat ik dat wel hoor) dus meneer knipt met zijn vingers 5 centimeter van het oor en vraagt "Hoor je dat?", "Ja" zegt het meisje. Dat kon ze normaal natuurlijk niet horen met haar 50% hè?

Aan het knip en plak werk zijn er vast talloze genezingen geweest die middag. Wauw.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Oké. Dus in feite zeg je dat Jezus' plan voor zieke mensen is dat hij alle pijn zal wegnemen en de dood zal voorkomen. En mochten mensen reeds zijn overleden, dat Jezus deze doden weer kan laten herrijzen. Waarom komt er van deze plannen dan toch bar weinig terecht in de praktijk?
Wel, dat is een kwestie van proberen te begrijpen wat Gods plan is met de mensheid. Het plan dateert al van af Adam en Eva. Het begint bij Gen 3:15. Ca 4000 jaar later komt Jezus om voor een oplossing te zorgen.

Jezus verving het verloren gegane volmaakte menselijke leven, waardoor hij bij zijn vader kon bemiddelen. Daniël geeft een tijdschema, waarbij hij de machten aangeeft die en rol spelen in Gods voornemen. Het wordt symbolisch weergegeven in het beeld van Nebucadnezar[...]

En je gaat door met een verhaal over het einde van de Romeinse macht en Armageddon :| Volgens mij ben je een beetje flink offtopic.

Het gaat over het tot leven brengen of genezen van mensen as we speak. In het hier en nu dus.

Ik probeer verbanden te laten zien en dat bevalt je dus niet?

In mijn vorige reacties heb ik al laten zien wat de bijbel leert.

De gaven zijn ca. 2000 jaar geleden weggedaan. Ze waren niet meer nodig om Jezus te identificeren als Messias en de apostelen lieten daardoor zien, dat Gods goedkeuring op hen was overgegaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Humanist,

Jij bent niet om, ik ook niet. Wij mensen zijn ontvankelijk voor zelf suggestie, de manier waarop genezers het brengen lijkt belangrijk, ze hebben vaak overtuigingskracht (waag het eens te zeggen dat je niet genezen bent).

Maar toch denk ik niet dat het allemaal charlatans zijn, sommigen denken echt die gave te hebben en willen graag uit liefde mensen genezen. Jan Zijlstra leek eens zo begonnen maar dan komt de macht en het opzien naar de genezer om de hoek kijken en het zijn sterke schoenen die de weelde kunnen dragen.

Opeens worden er genezingen opgeklopt, en dan gaat het al fout. Of het dan werkelijk nog gaat om Jezus naleving vraag ik me af.

Ik ben sceptisch en ben ook niet om na het lezen van dit topic.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik snap niet hoe iemand zo,n man kan verdedigen. Dan moet er iets totaal mis zijn met je inleving vermogen. Of je bent totaal in de war.

Het gaat niet om zo,n krankzinnige prutser. Maar om een moeder die haar kinderen op een gruwelijke manier is kwijtgeraakt.

helemaal mee eens.... Wietse

Link naar bericht
Deel via andere websites
Net een stukje van een docu gekeken van Derren Brown: miracles for sale. Hier wordt een man opgeleid tot 'gebedsgenezer' met als doel hem bij een healing in Texas eenzelfde soort healing op te voeren als de lokale Jan Zijlstra. Met als enige verschil dat deze man zelf niet gelovig is. Het resultaat is precies hetzelfde. Mensen raken euforisch door zijn preken, pijn verdwijnt tijdelijk door adrenaline, waardoor de aanwezige mensen geloven dat ze echt genezen zijn door God. Echt gehandicapte mensen worden overgeslagen omdat hier geen eer aan te behalen valt. Vervolgens wordt er flink wat geld gedoneerd door de goedgelovige aanwezigen.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jYjgeayfYPI#!

Er zal altijd 'fake' tussen zitten. Er zijn mensen die zich christen noemen die faken en er zijn mensen die zich geen christen noemen en faken. Daarnaast zijn er christelijke mensen als Jan Zijlstra en vele anderen die namens de Schepper levensveranderlijke, grote en -menselijk gezien- onverklaarbaar grote wonderen doen.

Er kunnen altijd mensen zijn die tijdelijk (ten onrechte) genezen lijken te zijn door een soort van placebo-effect, maar dat is iets heel anders dan radicale, grote genezingen die werkelijk plaatsvinden.

Kijk dit soort teksten daar kan ik nou niks mee. Kom dan een met een goed voorbeeld of tenminste een goede onderbouwing. Ik heb zelf al voorbeelden aangedragen en laten zien hoe die genezingen op alternatieve wijze verklaard worden. Kom met iets concreets.
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid