Spring naar bijdragen

Evangelist wil broertjes opwekken uit de dood


Aanbevolen berichten

Tja als je je verstand bij de deur legt alvorens je een dienst betreedt kan ik het me voorstellen dat je niet graag hoort dat je het met wijsheid moet doen i.p.v. een wonder maar meer kan ik er helaas niet van maken. Bekeer je tot het jodendom, misschien krijg je dan een teken. :+

Ik hoef zelf geen teken meer hoor. Ik geloof het wel. Tekenen heb ik al gehad.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Aan de andere kant: moest Lazarus sterven en vier dagen liggen rotten zodat hij opgewekt kon worden om enkele twijfelaars te overtuigen?

Het lijkt er wel op.

Dus: Onschuldigen (Lazarus en familie, die geliefd worden door Hem)) moeten lijden omdat er iets bewezen moet worden. Dat is één van de punten waar ik moeite mee heb posting.php?mode=quote&f=74&t=28800&p=1113068#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja als je je verstand bij de deur legt alvorens je een dienst betreedt kan ik het me voorstellen dat je niet graag hoort dat je het met wijsheid moet doen i.p.v. een wonder maar meer kan ik er helaas niet van maken. Bekeer je tot het jodendom, misschien krijg je dan een teken. :+

Dat hang ik netjes op aan de kapstok.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja als je je verstand bij de deur legt alvorens je een dienst betreedt kan ik het me voorstellen dat je niet graag hoort dat je het met wijsheid moet doen i.p.v. een wonder maar meer kan ik er helaas niet van maken. Bekeer je tot het jodendom, misschien krijg je dan een teken. :+

Dat hang ik netjes op aan de kapstok.

Ja, maar als je het toch niet gebruikt kan je het beter bij de deur leggen voor iemand die er wel baat bij denkt te hebben.

'Wie zonder verstand is, veracht zijn naaste...' (Spr 11,12)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Tja als je je verstand bij de deur legt alvorens je een dienst betreedt kan ik het me voorstellen dat je niet graag hoort dat je het met wijsheid moet doen i.p.v. een wonder maar meer kan ik er helaas niet van maken. Bekeer je tot het jodendom, misschien krijg je dan een teken. :+

Dat hang ik netjes op aan de kapstok.

Ja, maar als je het toch niet gebruikt kan je het beter bij de deur leggen voor iemand die er wel baat bij denkt te hebben.

'Wie zonder verstand is, veracht zijn naaste...' (Spr 11,12)

Je verstand moet je alleen voor de natuurlijke dingen gebruiken, niet voor geestelijke dingen. Dus als ik weer naar buiten ga, dan haal ik het weer van de kapstok.

Spreuken is leuk.

Zoals een gouden ring in een varkenssnuit..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat hang ik netjes op aan de kapstok.

Ja, maar als je het toch niet gebruikt kan je het beter bij de deur leggen voor iemand die er wel baat bij denkt te hebben.

'Wie zonder verstand is, veracht zijn naaste...' (Spr 11,12)

Je verstand moet je alleen voor de natuurlijke dingen gebruiken, niet voor geestelijke dingen. Dus als ik weer naar buiten ga, dan haal ik het weer van de kapstok.

Spreuken is leuk.

Zoals een gouden ring in een varkenssnuit..

Salomo lijkt mij iemand die zijn verstand nimmer aan de kapstok hing, dus waarom zou jij dat doen? Wil je soms lijken op een varken met een gouden ring? Nee toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salomo lijkt mij iemand die zijn verstand nimmer aan de kapstok hing, dus waarom zou jij dat doen? Wil je soms lijken op een varken met een gouden ring? Nee toch?

Een aap met een gouden ring wel.

Je moet je verstand niet aan de kapstok hangen als je de kerk binnenkomt, maar soms is het weleens handig het te vernieuwen door Gods Woord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salomo lijkt mij iemand die zijn verstand nimmer aan de kapstok hing, dus waarom zou jij dat doen? Wil je soms lijken op een varken met een gouden ring? Nee toch?

Een aap met een gouden ring wel.

Je moet je verstand niet aan de kapstok hangen als je de kerk binnenkomt, maar soms is het weleens handig het te vernieuwen door Gods Woord.

Nou, dan hangen we ze naast elkaar aan de kapstok zodat ze een filosofisch gesprek kunnen hebben terwijl wij binnen lekker teksten vanaf een beamer oplepelen! |P

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Eulogia: je snapt het niet. Als je niet Jezus bent en jezelf niet DE Zoon van God weet, is er dus zoals je idd al aangaf de kans dat het niet werkt. En dan ga je zo maar onbekenden die al kapot van de pijn en radeloosheid gaan via t internet uitnodigen om even hun kinderen uit de dood op te wekken? Je moet de heer Plat niet met Jezus vergelijken.

Ik vergelijk de heer Plat niet met Jezus. Daarnaast heb ik er niet mee ingestemd om mensen via internet uit te nodigen onbekenden uit te nodigen kinderen uit de dood op te wekken.

En je vindt t niet raar dat iemand die blijkbaar mensen van alles kan genezen niet doorheeft dat ie besodemietert wordt (of nog erger, dat ie zelf de 'patient' besodemietert, maar dat is me niet duidelijk)?
De Bijbel leert dat de gaven zijn weggedaan.

Uit diverse reportages blijkt dat de meeste wonderen van nu fake zijn. Men voert een show op en men gebruikt massamanipulatie.

De wonderen die Jezus deed waren voor iedereen duidelijk zichtbaar. Jezus genas iedereen die hij benaderde, niet de ene niet en de andere wel.

Hij bewees zo dat hij de Messias was, overeenkomstig de profetieën.

Dat is een leugen. Soms kon Jezus iemand genezen, soms niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch vrij bizar bericht. Misschien een wat cynische uitspraak en wellicht wat onserieuze uitspraak van mij die gaat volgen, maar in iedergeval consequent als je alles zo serieus neemt.

Deze man zou zelf even gif moeten drinken om te bewijzen dat die een ware gelovige is, en daarna mag die de doden gaan opwekken lijkt me een eerlijke deal.

Voor alle mensen die dit blijkbaar een gepaste opmerking vinden van deze man, en het een vrij onschuldige uiting vinden van zijn geloof. Ik vraag me af waarom ze zelf niet deze dingen proberen in prive-sferen al is het maar de zieke genezen. Want als ik het goed heb zijn de ware volgelingen van Jezus tot dit in staat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Paar dagen weggeweest en nu de draad weer opgepikt. Als ik de berichten zo lees dan zijn er een hoop mensen toch overtuigd dat genezing door gebed in min of meerdere mate mogelijk is. Wat ook logisch is tegen de achtergrond van Jezus' geneeskunsten. Ook zie ik dat er verschillende gradaties zouden zijn in de gebedsgeneeskunst. Dat je dus door te oefenen steeds beter kunt genezen. Er wordt zelfs geopperd om met iets 'kleins' zoals een beenverlenging te beginnen, dat daardoor je geloof als het ware groeit en je steeds beter in staat zult zijn tot het genezen van steeds ziekere mensen en serieuzere aandoeningen. Uiteindelijk zou men zelfs in staat zijn doden tot leven te wekken, áls je maar genoeg gelooft. Eén iemand hier, ik geloof Eulogia, twijfelde zelfs over het tot leven brengen van een overleden familielid.

Dan vraag ik mij toch af, beste mensen, waarom kan er niemand, maar dan ook niemand, één goed onderbouwd recentelijk voorbeeld geven van iemand die is genezen van aandoening door God? Waarom moeten we toch altijd weer terugvallen op vaagheden, niet goed gedocumenteerde gevallen, mogelijke andere oorzaken van genezing, vage getuigenverklaringen, omkopingen, trucjes zoals beenverleningen. Ik bedoel, als men kan genezen wanneer je maar genoeg gelooft, dan moet er toch gezien de miljoenen gelovigen in Nederland alleen al, tenminste één iemand zijn die daadwerkelijk iemand kan genezen in het bijzijn van critici?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Toch vrij bizar bericht. Misschien een wat cynische uitspraak en wellicht wat onserieuze uitspraak van mij die gaat volgen, maar in iedergeval consequent als je alles zo serieus neemt.

Deze man zou zelf even gif moeten drinken om te bewijzen dat die een ware gelovige is, en daarna mag die de doden gaan opwekken lijkt me een eerlijke deal.

Voor alle mensen die dit blijkbaar een gepaste opmerking vinden van deze man, en het een vrij onschuldige uiting vinden van zijn geloof. Ik vraag me af waarom ze zelf niet deze dingen proberen in prive-sferen al is het maar de zieke genezen. Want als ik het goed heb zijn de ware volgelingen van Jezus tot dit in staat?

Doe ik al en door hem heb ik zoiets van: waarom gaan wij eigenlijk niet gewoon de straat op? Hij heeft zijn excuses al aangeboden, hij had het natuurlijk nooit moeten twitteren, maar nu hij het toch gedaan heeft, vind ik het wel goed dat hij zich er tenminste naar uitstrekt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Paar dagen weggeweest en nu de draad weer opgepikt. Als ik de berichten zo lees dan zijn er een hoop mensen toch overtuigd dat genezing door gebed in min of meerdere mate mogelijk is. Wat ook logisch is tegen de achtergrond van Jezus' geneeskunsten. Ook zie ik dat er verschillende gradaties zouden zijn in de gebedsgeneeskunst. Dat je dus door te oefenen steeds beter kunt genezen. Er wordt zelfs geopperd om met iets 'kleins' zoals een beenverlenging te beginnen, dat daardoor je geloof als het ware groeit en je steeds beter in staat zult zijn tot het genezen van steeds ziekere mensen en serieuzere aandoeningen. Uiteindelijk zou men zelfs in staat zijn doden tot leven te wekken, áls je maar genoeg gelooft. Eén iemand hier, ik geloof Eulogia, twijfelde zelfs over het tot leven brengen van een overleden familielid.

Dan vraag ik mij toch af, beste mensen, waarom kan er niemand, maar dan ook niemand, één goed onderbouwd recentelijk voorbeeld geven van iemand die is genezen van aandoening door God? Waarom moeten we toch altijd weer terugvallen op vaagheden, niet goed gedocumenteerde gevallen, mogelijke andere oorzaken van genezing, vage getuigenverklaringen, omkopingen, trucjes zoals beenverleningen. Ik bedoel, als men kan genezen wanneer je maar genoeg gelooft, dan moet er toch gezien de miljoenen gelovigen in Nederland alleen al, tenminste één iemand zijn die daadwerkelijk iemand kan genezen in het bijzijn van critici?

Mystic had hier een gedocumenteerd geval gepost en er zullen er vast wel meer zijn, maar het probleem is als je even gaat winkelen en iemand bidt ineens voor je dan heb je niet voor en na een foto door een arts laten maken en ook vaak in een kerkdienst. Iemand wordt ineens spontaan genezen, als er al foto's zijn, blijven die in het ziekenhuis en alleen de artsen zeggen dat het een wonder was.

Op zich wel een goed initiatief van die arts, maar het was van 2009 en veel is er niet mee gebeurd. Ik snap het eigenlijk ook niet, het is denk ik gewoon veel te veel gericht op de gelovige die genezing nodig heeft en ongelovigen die bewijs willen moeten maar niet zeuren. Maar ik merkte bij TRIN al een verandering. Probleem is gelovigen onderling geloven het gewoon als iemand die ze kennen ineens geneest en zijn niet zo skeptisch en hoeven geen foto's.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Cobybryant

Zeg je nu dat jij al zieken geneest of lees ik verkeerd? Mocht dit wel het geval zijn dan wil ik je serieus vragen een geliefde zieke van mij te genezen of een geliefde dode van mij weer op te wekken. Zou een mooi wonder zijn om te aanschouwen en ik haal een geliefde terug.

Kan jij dus, en dit is een serieuze vraag, nu ook gewoon gif drinken zonder bijwerkingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites
@Cobybryant

Zeg je nu dat jij al zieken geneest of lees ik verkeerd? Mocht dit wel het geval zijn dan wil ik je serieus vragen een geliefde zieke van mij te genezen of een geliefde dode van mij weer op te wekken. Zou een mooi wonder zijn om te aanschouwen en ik haal een geliefde terug.

Kan jij dus, en dit is een serieuze vraag, nu ook gewoon gif drinken zonder bijwerkingen?

Kijk, vergif drinken moet je niet expres gaan doen, want je mag God niet verzoeken. Maar als iemand je in een gevangenis in Rusland of zo zoiets opdringt, dan mag je geloven dat het je niet schaadt.

Ik ben net weer begonnen, heb alleen nog voor m'n moeder gebeden die op haar rug gevallen was en haar rug werd warm en de pijn was weg. Maar in de kerk bidden we nu ook en worden er ook mensen genezen weer.

Als je iemand hebt die ziek is, wil ik zo langskomen. Een dode opwekken, moet wel binnen 4 dagen in ieder geval en als ik nog niet genoeg geloof blijk te hebben dan vraag ik Plat wel even om mee te bidden. Ik heb zelf in 2005 gebeden toen ik een miskraam had gehad. De vrucht was 7 weken en de vruchtzak was eruit gekomen, maar ik bad dat God een nieuw lichaam ging weven en toen was er dus weer een kind in mijn baarmoeder op de echo, maar helaas wel doodgegaan toch daarna, maar ik weet dus dat het kan. Veracht de dag der kleine beginnen niet of zo was het toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Coby

Oke ik vind dit heel erg bijzonder wat je zegt. Ik sta er skeptisch tegenover, maar zeg zeker niet dat het niet waar is.

Ik weet alleen niet of het zo slim is iets aan te gaan wat kan zorgen voor een tegenslag, want stel dat jij geen zieke kan genezen of niet de dode kan opwekken, wat mij logischer lijkt dan dat het wel lijkt is het wel een hele tegenslag.

Vandaar ook dat gif verhaal, ik kan me voorstellen dat iemand gelijk overgehaald is wanneer die dat ziet. Ik zie het niet perse als het uitdagen van God, maar juist aan een ongelovige de waarheid tonen door een wonder van Jezus, wat jij hebt meegekregen voor het zijn van een ware gelovige. Ik zou iedergeval gelijk om zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vandaar ook dat gif verhaal, ik kan me voorstellen dat iemand gelijk overgehaald is wanneer die dat ziet. Ik zie het niet perse als het uitdagen van God, maar juist aan een ongelovige de waarheid tonen door een wonder van Jezus, wat jij hebt meegekregen voor het zijn van een ware gelovige. Ik zou iedergeval gelijk om zijn.

Het zijn i.i.g. wonderlijke praatjes, maar die vullen geen gaatjes! :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vandaar ook dat gif verhaal, ik kan me voorstellen dat iemand gelijk overgehaald is wanneer die dat ziet. Ik zie het niet perse als het uitdagen van God, maar juist aan een ongelovige de waarheid tonen door een wonder van Jezus, wat jij hebt meegekregen voor het zijn van een ware gelovige. Ik zou iedergeval gelijk om zijn.

Het zijn i.i.g. wonderlijke praatjes, maar die vullen geen gaatjes! :)

als je iemand hebt die ziek is, wil ik zo langskomen.

@Ken, hoeveel concreter dan dit wil je het hebben dan? ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Vandaar ook dat gif verhaal, ik kan me voorstellen dat iemand gelijk overgehaald is wanneer die dat ziet. Ik zie het niet perse als het uitdagen van God, maar juist aan een ongelovige de waarheid tonen door een wonder van Jezus, wat jij hebt meegekregen voor het zijn van een ware gelovige. Ik zou iedergeval gelijk om zijn.

Het zijn i.i.g. wonderlijke praatjes, maar die vullen geen gaatjes! :)

als je iemand hebt die ziek is, wil ik zo langskomen.

@Ken, hoeveel concreter dan dit wil je het hebben dan? ;)

Het is een belofte en niet meer dan dat. In haar geval vind ik het nog lastig om die serieus te nemen. Dat praat heb ik namelijk al meer gehoord en ik word er een beetje moe van. Bewijs het nou een keer zodat ik me tenminste niet meer hoef te ergeren want ik houd niet van ongefundeerde claims.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waar staat dat in de Bijbel dat dat het doel was?

God gaf geen show?

Het doel was redding:

‘And it shall come to pass in the last days, says God,

That I will pour out of My Spirit on all flesh;

19 I will show wonders in heaven above

And signs in the earth beneath:

21 And it shall come to pass

That whoever calls on the name of the Lord

Shall be saved.’

Jezus zei tegen iemand: Indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet zult gij geenszins geloven.

Handelingen 2:

16 Integendeel, dit is wat door bemiddeling van de profeet Joël werd gezegd:

17 ’„En in de laatste dagenâ€, zegt God, „zal ik wat van mijn geest uitstorten op alle soorten van vlees, en UW zonen en UW dochters zullen profeteren en UW jonge mannen zullen visioenen zien en UW oude mannen zullen dromen dromen;

18 en zelfs op mijn slaven en op mijn slavinnen wil ik in die dagen wat van mijn geest uitstorten, en zij zullen profeteren.

19 En ik wil wonderen geven in de hemel boven en tekenen op de aarde beneden, bloed en vuur en rooknevel;

20 de zon zal in duisternis worden veranderd en de maan in bloed voordat de grote en doorluchtige dag van Jehovah gekomen zal zijn.

21 En een ieder die de naam van Jehovah aanroept, zal gered worden.â€â€™

Dat Jezus wonderen zou doen, als Messias identificatie, staat in meerdere profetieën. Daardoor kon hij bewijzen, dat hij de Messias was. Hij kon dat doen nadàt hij met de Hg was gezalfd.

Dat konden zijn discipelen ook, nadat zij ook met de Hg waren gezalfd. Op die manier toonde God dat zijn zegen op hen was overgegaan.

Noch Jezus, noch zijn discipelen, voerden een mystieke genezingsshow op en zamelden daarmee geen geld in. Zij hadden immers om niet ontvangen en gaven dus om niet.

De Bijbel leert dat de gaven weggedaan zouden worden. Dat betekent dus dat hedendaagse wonderen niet van God afkomstig kunnen zijn.

Gods naam aanroepen bewerkt dus redding.

Waar staat in de Bijbel dat het paradijs in de hemel is?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is een leugen. Soms kon Jezus iemand genezen, soms niet.
Waar staat dat?

Lukas 6:

17 En hij daalde samen met hen af en ging op een vlakke plaats staan, en daar bevond zich een grote schare van zijn discipelen en een grote menigte van mensen uit heel Judea en Jeruzalem en het kustland van Tyrus en Sidon, die gekomen waren om hem te horen en van hun ziekten te worden genezen.

18 Zelfs zij die door onreine geesten werden gekweld, werden genezen.

19 En de gehele schare deed pogingen hem aan te raken, want er ging kracht van hem uit die hen allen genas.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid