Spring naar bijdragen

Evangelist wil broertjes opwekken uit de dood


Aanbevolen berichten

Laten we ontopic blijven. Waar Jezus verbleef en wat Hij deed tussen Zijn dood en opstanding is wellicht iets voor een ander topic. Hier draait het om de vraag of het voor christenen (nu) mogelijk is om doden op te wekken.

Wat ik me trouwens afvraag is: komt daar iets bij kijken? Zit er een bepaalde procedure aan vast? Plat nam contact op met ouders maar had hij niet gewoon op afstand kunnen bidden?

Ik heb het topic al een tijdje niet meer gevolgd, maar om antwoord te geven op deze vraag.

Ik geloof zeker dat van afstand kan worden gebeden, maar ik geloof ook dat het fysiek contact heel belangrijk is. De kracht van Gods Geest werkt door het lichaam van een gelovige. Bij genezingen en dodenopwekkingen zie je heel vaak lichamelijk contact in de Bijbel. (Luc. 7:14, Hand. 20:10, Mar. 5:41, 2 Kon. 4:34). Alleen bij Lazarus was Jezus wel in de buurt, maar staat niet in de Bijbel dat Jezus hem aanraakte.

Voor de mensen die mij verwijten dat ik dhr. Plat verdedig.. in mijn eerste post schreef ik:

[...]

Ik vind wel dat hij heel zeker moet zijn van zijn zaak, voordat hij begint.

Je moet niet over zoiets beginnen als je niet zeker weet dat God het echt gaat doen.

Zo denk ik er nog steeds over. Ik vind het goed van hem dat hij hart heeft voor mensen, dat hij gelooft dat God doden wil opwekken en dat hij daarin Gods wil wil navolgen.

Dan is het wel goed dat hij daarmee tactvol handelt. Jezus' discipelen en profeten in het OT maakten in hun enthousiasme vaak domme fouten. Gelukkig schrijft God Zijn dienaren niet gelijk af. Bij God is er vaak een tweede kans, een derde, een vierde.. .

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 297
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Maar goed, even een reactie inzake de openingpost. Fantastisch als deze man zou kunnen wat hij zegt te kunnen, en dat uit pure liefde voor deze mensen doet. Maar het lijkt me dat je zoiets niet via een Twitter doet. Ik neem aan dat je dat als je zo je 'diensten aambiedt' via een publiek medium je wel zo zeker van je zaak moet zijn, dat je het al eens eerder zou moeten hebben gedaan, bij familie of bekende oid. Mensen die iig ook gelovige zijn en er niet raar van opkijken. Voor zover ik weet is dit niet t geval. Ik hoop dat ik niet de Heilige Geest beledig, maar ik krijg een nare smaak van een dergelijk aanbod via t internet.

Benen verlengen. Again, ik hoop niet dat ik de Heilige Geest niet beledig, maar dit ziet er toch niet geloofwaardig uit? Waarom zoiets als benen verlengen? Waarom geen ledemaat laten aangroeien? Een officieel klinisch dode doen herrijzen? Waarom geen officeel blind verklaar persoon plots laten zien? Ik weet t niet hoor...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Benen verlengen. Again, ik hoop niet dat ik de Heilige Geest niet beledig, maar dit ziet er toch niet geloofwaardig uit? Waarom zoiets als benen verlengen? Waarom geen ledemaat laten aangroeien? Een officieel klinisch dode doen herrijzen? Waarom geen officeel blind verklaar persoon plots laten zien? Ik weet t niet hoor...

Nou dit zou ik inderdaad niet op film zetten, maar wat is er mis met benen die uitgroeien van iemand die al jaren scheef loopt met pijn? Je moet toch ergens beginnen.

Ik vind het fantastisch dat die man gewoon uitstapt en de straat opgaat.

Er staan heel veel filmpjes van op youtube, thanks. En ook geweldig vind ik het dat hij het ook gewoon zijn gemeenteleden leert hoe ze het moeten doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Maar goed, even een reactie inzake de openingpost. Fantastisch als deze man zou kunnen wat hij zegt te kunnen, en dat uit pure liefde voor deze mensen doet. Maar het lijkt me dat je zoiets niet via een Twitter doet. Ik neem aan dat je dat als je zo je 'diensten aambiedt' via een publiek medium je wel zo zeker van je zaak moet zijn, dat je het al eens eerder zou moeten hebben gedaan, bij familie of bekende oid. Mensen die iig ook gelovige zijn en er niet raar van opkijken. Voor zover ik weet is dit niet t geval. Ik hoop dat ik niet de Heilige Geest beledig, maar ik krijg een nare smaak van een dergelijk aanbod via t internet.

Benen verlengen. Again, ik hoop niet dat ik de Heilige Geest niet beledig, maar dit ziet er toch niet geloofwaardig uit? Waarom zoiets als benen verlengen? Waarom geen ledemaat laten aangroeien? Een officieel klinisch dode doen herrijzen? Waarom geen officeel blind verklaar persoon plots laten zien? Ik weet t niet hoor...

In principe hoef je iets niet eerder te hebben gedaan. Voor Jezus waren veel wonderen ook voor het eerst. Ik denk niet dat Hij in de timmerruimte van Jozef al experimenteerde met het veranderen van water in wijn. Ik denk niet dat Hij 's nachts als iedereen sliep al oefende met het lopen op water. Ik denk niet dat Hij eerst stilletjes familieleden uit de dood opwekte en dit later probeerde bij onbekenden. Als je weet dat je Gods Zoon bent, doe je dat, omdat je de Zoon van de Schepper van hemel en aarde bent. Als je als gelovige weet dat je een kind van God bent, doe je deze dingen in geloof. Nogmaals, het is goed om het zeker te weten. Toen ik naast het dode lichaam van mijn opgebaarde opa stond, had ik niet het lef en geloof om hem terug te halen. Op dat moment ervoer ik niet voldoende geloof en zekerheid dat mijn opa zou terugkomen. Misschien haal ik ooit wel een familielid terug uit de dood als ik daarvoor genoeg geloof/zekerheid heb.

Daarnaast waren er wel discipelen van Jezus die vele genezingen deden, maar een bepaalde jongen niet konden genezen (Matt. 17:16), terwijl Jezus hem wel kon genezen. Het is nooit een schande als een genezing niet (gelijk) plaatsvindt. Bij Jezus genas ook eens iemand niet gelijk en soms kon Hij niet eens genezingen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou dit zou ik inderdaad niet op film zetten, maar wat is er mis met benen die uitgroeien van iemand die al jaren scheef loopt met pijn? Je moet toch ergens beginnen.

Ik vind het fantastisch dat die man gewoon uitstapt en de straat opgaat.

Er staan heel veel filmpjes van op youtube, thanks. En ook geweldig vind ik het dat hij het ook gewoon zijn gemeenteleden leert hoe ze het moeten doen.

Maar Coby, waarom altijd van die vage klachten? Ik kwam er overigens, vlak nadat ik t poste, achter dat t fake was (volgens de omschrijving op YouTube).

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Eulogia: je snapt het niet. Als je niet Jezus bent en jezelf niet DE Zoon van God weet, is er dus zoals je idd al aangaf de kans dat het niet werkt. En dan ga je zo maar onbekenden die al kapot van de pijn en radeloosheid gaan via t internet uitnodigen om even hun kinderen uit de dood op te wekken? Je moet de heer Plat niet met Jezus vergelijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou dit zou ik inderdaad niet op film zetten, maar wat is er mis met benen die uitgroeien van iemand die al jaren scheef loopt met pijn? Je moet toch ergens beginnen.

Ik vind het fantastisch dat die man gewoon uitstapt en de straat opgaat.

Er staan heel veel filmpjes van op youtube, thanks. En ook geweldig vind ik het dat hij het ook gewoon zijn gemeenteleden leert hoe ze het moeten doen.

Maar Coby, waarom altijd van die vage klachten? Ik kwam er overigens, vlak nadat ik t poste, achter dat t fake was (volgens de omschrijving op YouTube).

Hoezo vage klachten? Heb je die andere films van 'm ook allemaal gezien? Ze gaan gewoon voor iedereen bidden die ze op straat tegenkomen. Als je dit zelf wilt gaan doen, we hebben allemaal die kracht in aarden vaten, zul je erachter komen dat je je geloof op moet bouwen en dat er misschien eerst iemand van een verkoudheid geneest. Dan denk je hé God werkt en je krijgt steeds meer geloof. Je begint natuurlijk niet gelijk met een dode, daar moet je geloof zonder twijfel en een opdracht van de Heer voor hebben. Dit zijn gewone gelovigen hoor die gewoon uit gaan stappen in geloof.

Dat benen uitgroeien staat ook in dat boek van Frances Hunter: Hoe u de zieken kunt genezen. Die 'cursus' kregen wij vroeger in de kerk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou dit zou ik inderdaad niet op film zetten, maar wat is er mis met benen die uitgroeien van iemand die al jaren scheef loopt met pijn? Je moet toch ergens beginnen.

Ik vind het fantastisch dat die man gewoon uitstapt en de straat opgaat.

Er staan heel veel filmpjes van op youtube, thanks. En ook geweldig vind ik het dat hij het ook gewoon zijn gemeenteleden leert hoe ze het moeten doen.

Maar Coby, waarom altijd van die vage klachten? Ik kwam er overigens, vlak nadat ik t poste, achter dat t fake was (volgens de omschrijving op YouTube).

Hoezo vage klachten? Heb je die andere films van 'm ook allemaal gezien? Ze gaan gewoon voor iedereen bidden die ze op straat tegenkomen. Als je dit zelf wilt gaan doen, we hebben allemaal die kracht in aarden vaten, zul je erachter komen dat je je geloof op moet bouwen en dat er misschien eerst iemand van een verkoudheid geneest. Dan denk je hé God werkt en je krijgt steeds meer geloof. Je begint natuurlijk niet gelijk met een dode, daar moet je geloof zonder twijfel en een opdracht van de Heer voor hebben. Dit zijn gewone gelovigen hoor die gewoon uit gaan stappen in geloof.

Dat benen uitgroeien staat ook in dat boek van Frances Hunter: Hoe u de zieken kunt genezen. Die 'cursus' kregen wij vroeger in de kerk.

Nou toch weer wel eerst oefenen? Heeft Eulogia of jij nou gelijk? Maar goed adhv die andere filmpjes kon je dus concluderen dat ie heel veel genezen heeft, en geenzins vage klachten? Dus hij kon ws wel iemand uit de dood opwekken? Of dat dan toch weer niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou toch weer wel eerst oefenen? Heeft Eulogia of jij nou gelijk? Maar goed adhv die andere filmpjes kon je dus concluderen dat ie heel veel genezen heeft, en geenzins vage klachten? Dus hij kon ws wel iemand uit de dood opwekken? Of dat dan toch weer niet?

Petrus: kleingelovige waarom zijt gij gaan twijfelen tot mensen die genazen in zijn schaduw en hij Dorkas opwekte. Er zit een groei en opbouw in geloof inderdaad.

Ja het kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is alleen logisch als de apostelen geen opvolgers zouden hebben aangesteld. Ik geloof niet dat Christus zulke belangrijke volmachten geeft om ze daarna doodleuk te laten verdwijnen. Dergelijke wonderen kunnen dus nog steeds verricht worden als God dat wil en dat gebeurt dan ook. Alleen zijn wonderen vrij zeldzaam, kunnen ze niet opgeroepen worden, kun je dus nooit verwachten dat God ze verricht en mensen dus hoop bieden daarop en dienen ze ook een duidelijk doel, namelijk de opbouw van het geloof van degene die door het wonder getroffen wordt en de opbouw van de Kerk. Daarbij geldt in elk geval binnen de katholieke Kerk niemand verplicht is welk wonder dan ook te geloven, buiten de wonderen die dogmatisch zijn opgetekend. De belangrijkste wonderen zijn dan ook louter bovennatuurlijk: de sacramenten en de werking van Gods liefde en genade in je ziel.
Wat was het doel van de wonderen?

Deze bewezen dat Jezus de Messias was en dat Gods gunst van de Joden op Jezus volgelingen was overgegaan. Het bewijs was geleverd en daarom werden de gaven weggedaan.

De wonderen die Jezus verrichtte waren niet zeldzaam en werden niet als "show" opgevoerd.

M.i. is er geen kerk gesticht, maar een gemeente. Een groep gelovige mensen. De zetel was Jeruzalem, niet Rome. Dat was de zetel van de Romeinse (heidense) macht.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waarom zou iemand ze willen opwekken uit de dood? Wat waren Jezus' motieven? Ik kan niets anders bedenken dan egoïsme. De kinders zijn in de hemel, waarom zou men ze van daar terug willen halen?
Dus liet Jezus dan Lazarus e.a. terug komen uit de hemel?

Waarom zou hij mensen uit de meest gewenste plaats willen halen?

Lazarus kwam terug uit het Paradijs/ Abrahams schoot, want pas met de hemelvaart gingen ze naar de hemel.

Waarom? Om mensen die nog leven te laten zien dat een hiernamaals echt is, dat Hij wonderen kan doen (gelooft om de werken) of omdat het zielig is voor de moeder, zoals bij de jongeling te Nain met die moeder die ook nog weduwe was.

B.t.w. Het paradijs is aards en was in de tuin van Eden, m.i. een voorbeeld hoe de aarde ingericht kam worden.

Paradaisos betekent letterlijk tuin en is dus stoffelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En je vindt t niet raar dat iemand die blijkbaar mensen van alles kan genezen niet doorheeft dat ie besodemietert wordt (of nog erger, dat ie zelf de 'patient' besodemietert, maar dat is me niet duidelijk)?
De Bijbel leert dat de gaven zijn weggedaan.

Uit diverse reportages blijkt dat de meeste wonderen van nu fake zijn. Men voert een show op en men gebruikt massamanipulatie.

De wonderen die Jezus deed waren voor iedereen duidelijk zichtbaar. Jezus genas iedereen die hij benaderde, niet de ene niet en de andere wel.

Hij bewees zo dat hij de Messias was, overeenkomstig de profetieën.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dat is alleen logisch als de apostelen geen opvolgers zouden hebben aangesteld. Ik geloof niet dat Christus zulke belangrijke volmachten geeft om ze daarna doodleuk te laten verdwijnen. Dergelijke wonderen kunnen dus nog steeds verricht worden als God dat wil en dat gebeurt dan ook. Alleen zijn wonderen vrij zeldzaam, kunnen ze niet opgeroepen worden, kun je dus nooit verwachten dat God ze verricht en mensen dus hoop bieden daarop en dienen ze ook een duidelijk doel, namelijk de opbouw van het geloof van degene die door het wonder getroffen wordt en de opbouw van de Kerk. Daarbij geldt in elk geval binnen de katholieke Kerk niemand verplicht is welk wonder dan ook te geloven, buiten de wonderen die dogmatisch zijn opgetekend. De belangrijkste wonderen zijn dan ook louter bovennatuurlijk: de sacramenten en de werking van Gods liefde en genade in je ziel.

Wat was het doel van de wonderen?

Deze bewezen dat Jezus de Messias was en dat Gods gunst van de Joden op Jezus volgelingen was overgegaan. Het bewijs was geleverd en daarom werden de gaven weggedaan.

De wonderen die Jezus verrichtte waren niet zeldzaam en werden niet als "show" opgevoerd.

M.i. is er geen kerk gesticht, maar een gemeente. Een groep gelovige mensen. De zetel was Jeruzalem, niet Rome. Dat was de zetel van de Romeinse (heidense) macht.

Waar staat dat in de Bijbel dat dat het doel was?

God gaf geen show?

Het doel was redding:

‘And it shall come to pass in the last days, says God,

That I will pour out of My Spirit on all flesh;

19 I will show wonders in heaven above

And signs in the earth beneath:

21 And it shall come to pass

That whoever calls on the name of the Lord

Shall be saved.’

Jezus zei tegen iemand: Indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet zult gij geenszins geloven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt Coby, maar dat zei hij niet tegen iemand maar tegen een joods iemand. Daarmee wil ik niet zeggen dat joden beter of slechter zijn, maar simpelweg dat joden anders denken dan grieken. Paulus benoemt dit verschil, de joden willen een teken en de grieken zoeken wijsheid (1 Kor 1,22) dus iemand die een teken verlangt zegt eigenlijk dat hij een jood is of een jodin. ;)

Een echte jood begrijpt deze verschillen en past ze ook toe, derhalve wordt wijsheid een teken en dat teken leert ons dat er in God jood noch griek is. Doch om de Bijbel zo volledig mogelijk te kunnen verstaan, moeten we leren begrijpen hoe de schrijvers dachten. Maar zij zeiden: wij zullen niet denken als de joden! :+

Link naar bericht
Deel via andere websites
Waar staat dat in de Bijbel dat dat het doel was?

God gaf geen show?

Het doel was redding:

‘And it shall come to pass in the last days, says God,

That I will pour out of My Spirit on all flesh;

19 I will show wonders in heaven above

And signs in the earth beneath:

21 And it shall come to pass

That whoever calls on the name of the Lord

Shall be saved.

Jezus zei tegen iemand: Indien gijlieden geen tekenen en wonderen ziet zult gij geenszins geloven.

Johannes 10:37-38 :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
...Hoe luguber het mag lijken, maakt niets uit. Jezus haalde iemand terug uit de dood die al stonk omdat hij al vier dagen dood was.

Joh. 11

37 Maar sommigen van hen zeiden: Had Hij, die de ogen van de blinde heeft geopend, niet kunnen maken, dat ook deze niet stierf? 38 Jezus dan, wederom bij Zichzelf verbolgen, ging naar het graf; dit nu was een spelonk en er lag een steen tegenaan.

39 Jezus zeide: Neemt de steen weg! Marta, de zuster van de gestorvene, zeide tot Hem: Here, er is reeds een lijklucht, want het is al de vierde dag. 40 Jezus zeide tot haar: Heb Ik u niet gezegd, dat gij, indien gij gelooft, de heerlijkheid Gods zien zult? 41 Zij namen dan de steen weg. En Jezus sloeg de ogen opwaarts en zeide: Vader, Ik dank U, dat Gij Mij verhoord hebt. 42 Zelf wist Ik, dat Gij Mij altijd verhoort, maar ter wille van de schare, die rondom Mij staat, heb Ik gesproken, opdat zij geloven, dat Gij Mij gezonden hebt. 43 En na dit gezegd te hebben, riep Hij met luider stem: Lazarus, kom naar buiten! 44 De gestorvene kwam naar buiten ...

Let ook op de verwijten. "Had Hij, die de ogen van de blinde heeft geopend, niet kunnen maken, dat ook deze niet stierf?". Mensen die Gods wil doen, krijgen altijd te maken met onterechte verwijten.

Waarom vind jij dit laatste een verwijt? Voor mijn gevoel wordt er door sommigen slechts getwijfeld of Jezus (via de Vader) de macht had om: 1) Lazarus niet te laten sterven of 2) hem op te wekken. Dat Jezus weer kwaad (verbolgen) is om zoveel twijfel vind ik dan wel weer een leuk menselijk trekje van Hem. Aan de andere kant: moest Lazarus sterven en vier dagen liggen rotten zodat hij opgewekt kon worden om enkele twijfelaars te overtuigen?

Overigens is het vreemd dat men zich zorgen maakt over de toestand waarin Lazarus lijk verkeerd. Als iemand een dode kan laten opstaan dat zal hij ook wel de macht hebben het rottingsproces te stoppen en het weer levende lichaam te genezen.

N.B. Ik ben net nieuw hier; dit is dus mijn eerste post op dit forum en het voelt nog wat onwennig. Het is mijn bedoeling iemand voor het hoofd te stoten, te beledigen of iets te verwijten. Mocht dat zo zijn dan bij voorbaat mijn excuses.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Aan de andere kant: moest Lazarus sterven en vier dagen liggen rotten zodat hij opgewekt kon worden om enkele twijfelaars te overtuigen?

Het lijkt er wel op.

De zusters dan zonden Hem bericht: Here, zie, die Gij liefhebt, is ziek. 4 Toen Jezus het hoorde, zeide Hij: Deze ziekte is niet ten dode, maar ter ere Gods, opdat de Zoon van God erdoor verheerlijkt worde. 5 Jezus nu had Marta en haar zuster en Lazarus lief. 6 Toen Hij dan hoorde, dat hij ziek was, bleef Hij daarop nog twee dagen ter plaatse, waar Hij was.

15 en het verblijdt Mij om u, dat Ik daar niet geweest ben, opdat gij tot geloof komt; maar laten wij tot hem gaan

Link naar bericht
Deel via andere websites
Klopt Coby, maar dat zei hij niet tegen iemand maar tegen een joods iemand. Daarmee wil ik niet zeggen dat joden beter of slechter zijn, maar simpelweg dat joden anders denken dan grieken. Paulus benoemt dit verschil, de joden willen een teken en de grieken zoeken wijsheid (1 Kor 1,22) dus iemand die een teken verlangt zegt eigenlijk dat hij een jood is of een jodin. ;)

Een echte jood begrijpt deze verschillen en past ze ook toe, derhalve wordt wijsheid een teken en dat teken leert ons dat er in God jood noch griek is. Doch om de Bijbel zo volledig mogelijk te kunnen verstaan, moeten we leren begrijpen hoe de schrijvers dachten. Maar zij zeiden: wij zullen niet denken als de joden! :+

Velen der Joden dan, die tot Maria gekomen waren en aanschouwd hadden wat Hij gedaan had, geloofden in Hem; 46 maar sommigen van hen begaven zich naar de Farizeeën en zeiden hun, wat Jezus gedaan had. 47 De overpriesters en de Farizeeën dan riepen de Raad samen en zeiden: Wat doen wij, want deze mens doet vele tekenen? 48 Als wij Hem zo laten geworden, zullen allen in Hem geloven.

Ik denk zelf dat het wel meer mensen zal overtuigen dan alleen joden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid