Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Dag lieve vrome mensen

Lange tijd me op diverse plekken op het internet verdiept in een aantal onderwerpen waarvan ik dacht: Tja dat is echt iets voor Credible. Ik heb zo een paar leuke ideetjes en eentje daarvan zal ik nu even via deze link presenteren:

http://tora-yeshua.nl/2013/03/de-nieuwe ... el-de-nwo/

Het gaat over de eed die de huidige Paus ooit heeft moeten afleggen; ik weet niet of het onderwerp al eerder ter sprake was. Maar enfin.

Wie zich even verdiept als christen in het stuk en de eed zelf die zal zich toch te pletter moeten schrikken. En zeker als je protestant bent. En als je dan zoiets ziet en leest...dan zou je toch moeten weten welk een kwaad er schuilt in het Vaticaan. Vergeet niet; dat ik op mijn christelijke school heb geleert, dat de duivel de ware meester is in het zich verbergen. Een oude wijsheid. En waar zou je hem het minste verwachten denk je? Precies!

Link naar bericht
Deel via andere websites

En om het dan toch over de duivel, of het kwaad in het algemeen, te hebben.

Hoe kunnen we de boodschappers die willens en wetens zulke laster en leugens in omloop brengen noemen? Ik persoonlijk heb het er in ieder geval wat lastig mee om deze mensen als broeders en zusters in Christus te zien.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En om het dan toch over de duivel, of het kwaad in het algemeen, te hebben.

Hoe kunnen we de boodschappers die willens en wetens zulke laster en leugens in omloop brengen noemen? Ik persoonlijk heb het er in ieder geval wat lastig mee om deze mensen als broeders en zusters in Christus te zien.

Je bedoelt de TS? Als je werkelijk denkt dat dit waarheid is vind ik het niet zo gek dat je dat in omloop brengt. Als je weet dat het niet waar is maar het verkondigd als waarheid is dat natuurlijk gewoon liegen en dat is bijna altijd kwalijk, ook over zulke zaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En om het dan toch over de duivel, of het kwaad in het algemeen, te hebben.

Hoe kunnen we de boodschappers die willens en wetens zulke laster en leugens in omloop brengen noemen? Ik persoonlijk heb het er in ieder geval wat lastig mee om deze mensen als broeders en zusters in Christus te zien.

Je bedoelt de TS? Als je werkelijk denkt dat dit waarheid is vind ik het niet zo gek dat je dat in omloop brengt. Als je weet dat het niet waar is maar het verkondigd als waarheid is dat natuurlijk gewoon liegen en dat is bijna altijd kwalijk, ook over zulke zaken.

Ik bedoel in eerste instantie de persoon die dit gecreëerd heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En waarom zijn het dan allemaal dubieuze sites....

wel heel toevallig. Honderden artikelen op het internet en ze zijn allemaal dubieus.

ALs de inhoud niet welgevallig is wordt het even weggezet als broodje aap. O ja en de duivel zit op mijn burostoel. HAHAHA leuk hoor.

Man het duivelswerk vind plaats in de kerk zelf. Als ik het kindermisbruik wat jarenlang glashard is ontkent duivelswerk mag noemen. Was ook altijd zeker maar broodje Aap. Oogjes dicht en snaveltjes toe was het devies. Verdiep je vooral er maar niet in. Kon wel eens te moeilijk worden. Ik hoop dan maar een link te krijgen naar een eerder artikel hier daarover. Had je ook even kunnen doen. Flauwe grappen zit ik niet op te wachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jij doet precies hetzelfde als onze Roomse vrienden hier. Je baseert de waarheidsgetrouwheid op je eigen mening omtrent t desbetreffende onderwerp.
"Roomse vrienden" :| Onze Rooms-Katholieke broeders en zusters baseren zich niet op hun eigen mening, maar op datgene wat de kerk leert. We mogen in dat kader hier ook een diaken in ons midden weten, die kennis van zaken heeft omtrent de leer van de RKK. Ik vind je op deze manier de RKK crediblers ernstig in discrediet brengen, terwijl dat niet van toepassing is.
Link naar bericht
Deel via andere websites
En waarom zijn het dan allemaal dubieuze sites....

wel heel toevallig. Honderden artikelen op het internet en ze zijn allemaal dubieus.

ALs de inhoud niet welgevallig is wordt het even weggezet als broodje aap. O ja en de duivel zit op mijn burostoel. HAHAHA leuk hoor.

Honderden artikelen op het internet complotteren dat de CIA Aids heeft geïntroduceert om homo's uit te roeien, dat de maanlanding in scéne was gezet, dat de anti-christ is, dat de Amerikaanse overheid achter 11 september zit, dat Elvis nog leeft, etc. Je mag natuurlijk geloven wat je wil, maar het aantal artikelen op internet zegt toch bepaald niets over het waarheidsgehalte van welke bewering ook.
Man het duivelswerk vind plaats in de kerk zelf.

Yep.

Als ik het kindermisbruik wat jarenlang glashard is ontkent duivelswerk mag noemen.

Yep.

Was ook altijd zeker maar broodje Aap.

Nope.

Oogjes dicht en snaveltjes toe was het devies.

Yep. Hoewel dat niet altijd zo is geweest. De Kerk strafte vroeger wel, maar op een gegeven moment vond men straf en boete niet meer zo modern.

Verdiep je vooral er maar niet in. Kon wel eens te moeilijk worden. Ik hoop dan maar een link te krijgen naar een eerder artikel hier daarover. Had je ook even kunnen doen.

Yep. Maar dat er zoveel misdaden binnen de Kerk gepleegd wordt, zegt nog steeds niets over het waarheidsgehalte van deze bewering. Ik bedoel, gruwelijkheden binnen de Kerk aanstippen, dat mag altijd, graag zelfs. Maar dan wel de júíste gruwelijkheden. En dat is helemaal niet zo moeilijk; het zijn er meer dan genoeg. Dat krijg je met zo'n enorm grote, eeuwenoude kerk. Zelf gruwelijkheden erbij verzinnen is dan nogal overbodig en geeft alleen maar aan dat je de kerk blijkbaar niet echt kent.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Dag lieve vrome mensen

Lange tijd me op diverse plekken op het internet verdiept in een aantal onderwerpen waarvan ik dacht: Tja dat is echt iets voor Credible. Ik heb zo een paar leuke ideetjes en eentje daarvan zal ik nu even via deze link presenteren:

http://tora-yeshua.nl/2013/03/de-nieuwe ... el-de-nwo/

Het gaat over de eed die de huidige Paus ooit heeft moeten afleggen; ik weet niet of het onderwerp al eerder ter sprake was. Maar enfin.

Wie zich even verdiept als christen in het stuk en de eed zelf die zal zich toch te pletter moeten schrikken. En zeker als je protestant bent. En als je dan zoiets ziet en leest...dan zou je toch moeten weten welk een kwaad er schuilt in het Vaticaan. Vergeet niet; dat ik op mijn christelijke school heb geleert, dat de duivel de ware meester is in het zich verbergen. Een oude wijsheid. En waar zou je hem het minste verwachten denk je? Precies!

Dag lieve antireligie (goeie naam),

Ik lees (vooral las) weleens torah yeshua, maar Ben Kok checkt zijn bronnen niet. Mohbama is de antichrist.. Er zal best wat in zitten in die berichten, maar bijvoorbeeld een foto met die gouden ring die bewees dat hij een moslim was, bleek gephotoshopt of van een andere hand en dat plaatst hij gewoon. Hij plukt ook veel van het internet af als je het mij vraagt.

Ik lees ook weleens wat op xandernieuws, maar voordat je iets op credible zet, moet je eerst ff de bron checken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Jij doet precies hetzelfde als onze Roomse vrienden hier. Je baseert de waarheidsgetrouwheid op je eigen mening omtrent t desbetreffende onderwerp.
"Roomse vrienden" :| Onze Rooms-Katholieke broeders en zusters baseren zich niet op hun eigen mening, maar op datgene wat de kerk leert. We mogen in dat kader hier ook een diaken in ons midden weten, die kennis van zaken heeft omtrent de leer van de RKK. Ik vind je op deze manier de RKK crediblers ernstig in discrediet brengen, terwijl dat niet van toepassing is.

Pardon?? Ik geef ze een pluim en jij leest er discrediet in? Ehm....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kan je die link wat verduidelijken?

Heel eenvoudig: hoe groter en ouder de kerk, hoe meer gelovigen, hoe meer kans op zonde. En hoe meer macht en invloed de kerk heeft, hoe groter de schaal waarop de zonde gepleegd wordt is. Zeker als er veel in het verborgene kan geschieden. Daarom kunnen kleine groeperingen gemakkelijk roepen dat bij hen niet zulke ernstige zonden voorkomen, of dat bij hen niet op zulke grote schaal wordt gezondigd; zij zijn daartoe eenvoudigweg niet in staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Kan je die link wat verduidelijken?

Heel eenvoudig: hoe groter en ouder de kerk, hoe meer gelovigen, hoe meer kans op zonde. En hoe meer macht en invloed de kerk heeft, hoe groter de schaal waarop de zonde gepleegd wordt is. Zeker als er veel in het verborgene kan geschieden. Daarom kunnen kleine groeperingen gemakkelijk roepen dat bij hen niet zulke ernstige zonden voorkomen, of dat bij hen niet op zulke grote schaal wordt gezondigd; zij zijn daartoe eenvoudigweg niet in staat.

Dat is zo, maar wie het kleine niet eert is het grote niet weerd. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid