Spring naar bijdragen

Het koningslied


Aanbevolen berichten

Er zijn heel veel mensen die gewoon op normale en vaak ook felle wijze (forse) kritiek op het lied hebben geuit, of zich hebben bediend van satire. En er zijn een paar mensen die het nodig vonden te gaan dreigen en te schelden. Het lijkt mij daarom niet juist om alle critici op één hoop te gooien.

Daar komt nog bij dat Sylvia Witteman, die de petitie tegen het koningslied had opgezet, ook bedreigingen heeft gehad. Dus het zijn niet de critici van het koningslied die hier fout zijn; aan beide kanten zitten een stel rotte appels.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 112
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Vind jij! Dat is dus alweer subjectief.

Ik vind ook dat de aarde rond is.

Dat is niet correct, de aarde is niet rond maar elliptisch, dit is gewoon meetbaar. Maar kunst en schoonheid zijn niet meetbaar. Daarom slaat deze vergelijking ook nergens op. Lastig he?!

Of iets kwalitatief goed in elkaar zit is wel meetbaar. Dat heeft niet zo veel met smaak te maken. Al is het wel zo dat het kwalitatief goede vaak ook esthetisch erg mooi is. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kwaliteit meetbaar is adhv een aantal algemeen geaccepteerde criteria klopt. Dat dat kan bijdragen tot een estetisch 'oordeel' klopt ook. Edoch impliceert kwaliteit NIETS inzake de estetische waarde. Iemand kan een kunstobject dat (al dan niet expres) afwijkt van de kwalitwitscriteria (al dan niet juist daarom) ontzettend hoog estetisch beschouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou ja, het lied is nu dus gezongen, de dag is voorbij. En ook toen ik het daadwerkelijk op het moment suprême hoorde, meegezongen door vele mensen, bleef ik het een matig lied vinden, ondanks alle emoties die passeerden op de televisie. Zeker in vergelijking met de vele andere liederen en muziekstukken, vond ik het een zwak momentje van de dag. Een dieptepunt was het mijns inziens nu ook weer niet te noemen, maar wel iets wat echt helemaal niets toevoegde aan deze mooie dag.

Ach ja, het is geweest nu, op naar het volgende schrijfonderwerp. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bovendien is het allemaal zo onsamenhangend als wat. Neem nou "de W van Wakker, stamppot eten". Wat heeft dat "wakker" hier nou weer mee te maken? Misschien is het een kwestie van smaak. Ik vind het er echter vooral erop lijken dat ze het hebben afgeraffeld.

Eet jij nooit stamppot als ontbijt? X|

Link naar bericht
Deel via andere websites
Nou ja, het lied is nu dus gezongen, de dag is voorbij.

In Limburg hebben ze het niet gezongen ivm gebrek aan belangstelling. In Zwolle waren ze het helemaal vergeten. Op de Dam in Amsterdam zong slechts een handjevol mensen mee. Volgens mij was het een grote flop ter waarde van minimaal 150.000 euro's.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind ook dat de aarde rond is.

Dat is niet correct, de aarde is niet rond maar elliptisch, dit is gewoon meetbaar. Maar kunst en schoonheid zijn niet meetbaar. Daarom slaat deze vergelijking ook nergens op. Lastig he?!

Of iets kwalitatief goed in elkaar zit is wel meetbaar. Dat heeft niet zo veel met smaak te maken. Al is het wel zo dat het kwalitatief goede vaak ook esthetisch erg mooi is. :)

Dat is misschien wel te meten, maar niet iedereen hanteert dezelfde normen voor wat mooi is en wat niet. Dus blijft smaak subjectief. Het is dus de persoon die iets mooi vind of iets kunst vind. En dat is niet wetenschappelijk vast te stellen.

Er waren mensen die dit lied een stuk leuker vinden. Maar daar ben jij het vast niet mee eens. Geeft niet, dat is een kwestie van smaak en dat is subjectief :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Meteen al 10x beter :#

Je volgt m'n punt niet denk ik. Normen voor wat betreft wat mooi zijn gaan nog altijd over esthetiek. Kwaliteit is wat anders. Kwaliteit stelt de vraag: 'is het nummer muzikaal goed uitgevoerd?' of 'klopt de tekst?'. De tekst van het koningslied bevat gewoon aanwijsbare grammaticale fouten, zoals 'ik hou je veilig'. Dat is geen Nederlands. Kun je het alsnog mooi vinden etc, maar het klopt gewoon niet volgens de kwaliteitseisen van de taal. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid