Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

cobybryant heeft een topic over foute mannen op dating sites geopend.

Dus dacht ik:

Wat is jullie ervaring met funky fish en christian match ?? Als jullie lid zijn...

Mijn ervaring is dat er weinig gebeurd (terwijl ik best knap ben:P)

Na 1 date zien vrouwen me als een vriend en krijg ik altijd te horen: ooo Matthias, je bent lief/je heb een groot hart voor mensen en ik zou je graag als vriend!!:( beter willen kennen... (H) (dan kap ik er dus direct mee en is het :*

Ohja, i kheb me afgemeld voor funky en CM en sta nu op Knuz :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 70
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

je bent lief/je heb een groot hart voor mensen en ik zou je graag als vriend!!:( beter willen kennen...

Verwacht je dat ze je direct beginnen te zoenen vanaf date 1?

Nee, ik denk dat zij dat verwachten .... ''als vriend'' impliceert in de datingwereld ....: leuk, maar niet leuk genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na 1 date zien vrouwen me als een vriend en krijg ik altijd te horen: ooo Matthias, je bent lief/je heb een groot hart voor mensen en ik zou je graag als vriend!!:( beter willen kennen... (H) (dan kap ik er dus direct mee en is het :*

Een blijvende relatie na liefde op het eerste gezicht, die niet in zeer hoge mate beïnvloed is door "lust", is zeldzaam.

Zie vorige filmpje over de hormonale reactie bij verliefdheid.

Juist dat zou ik, alhoewel het "vleiend lijkt" met veel behoedzaamheid behandelen.

En dat is dus wat heel veel vrouwen, die het serieus bedoelen en niet voor even een "one-night stand" gaan, dus doen.

Behoedzaam zijn en zich niet gelijk al helemaal blootgeven.

Het is maar wat jij verlangt.

Je zult dus begrijpen dat ik je conclusie heel erg jammer vindt voor jou, want waarschijnlijk heb je al veel optionele relaties zelf afgekapt, door hier geen rekening mee te houden.

Hun aanbod van vriendschap is het op één na hoogste, wat je van één date kunt verwachten en jij geeft dat weg.

Dom, dom, dom.

PS:

Je schrijft niet wat jouw eigen gevoelens waren bij en na zo'n eerste date.

Was jij steeds wel verliefd?

Heb je je eigen gevoelens verteld?

Of vond je ook, dat het alleen maar een goede opening was voor een nadere kennismaking?

Of ben je niet zo voor het willen veroveren en vind je dat het maar in één keer moet klikken?

Ben jij misschien ook voorzichtig?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij bedoelt dedisz iets anders, Maria K. :) Van wat ik uit zijn post haal is hij niet op zoek naar "lust", maar gaat hij met leuke meisjes uit om te kijken of de persoon in kwestie relatiemateriaal is. Maar na een date zegt zo'n meisje dan, dat hij zo leuk is als vriend, terwijl hij haar misschien leuker vind dan dat.

Dat betekent niet meteen dat hij met elk meisje op de eerste date in bed wil eindigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hun aanbod van vriendschap is het op één na hoogste, wat je van één date kunt verwachten en jij geeft dat weg.

Dom, dom, dom.

Misschien het een-na-hoogste, maar het gat tussen dat en een liefdesrelatie (ik neem aan dat dat het 'hoogste' is?) is ook oneindig groot ;)

Friend-Zone-2.png

Maarre..dedisz, bid je ook voor een vriendin? Als je gelooft, lijkt mij dat God de beste voor je weet..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Na 1 date zien vrouwen me als een vriend en krijg ik altijd te horen: ooo Matthias, je bent lief/je heb een groot hart voor mensen en ik zou je graag als vriend!!:( beter willen kennen... (H) (dan kap ik er dus direct mee en is het :*

Een blijvende relatie na liefde op het eerste gezicht, die niet in zeer hoge mate beïnvloed is door "lust", is zeldzaam.

Zie vorige filmpje over de hormonale reactie bij verliefdheid.

Juist dat zou ik, alhoewel het "vleiend lijkt" met veel behoedzaamheid behandelen.

En dat is dus wat heel veel vrouwen, die het serieus bedoelen en niet voor even een "one-night stand" gaan, dus doen.

Behoedzaam zijn en zich niet gelijk al helemaal blootgeven.

Het is maar wat jij verlangt.

Je zult dus begrijpen dat ik je conclusie heel erg jammer vindt voor jou, want waarschijnlijk heb je al veel optionele relaties zelf afgekapt, door hier geen rekening maar te houden.

Hun aanbod van vriendschap is het op één na hoogste, wat je van één date kunt verwachten en jij geeft dat weg.

Dom, dom, dom.

PS:

Je schrijft niet wat jouw eigen gevoelens waren bij en na zo'n eerste date.

Was jij steeds wel verliefd?

Heb je je eigen gevoelens verteld?

Of vond je ook, dat het alleen maar een goede opening was voor een nadere kennismaking?

Of ben je niet zo voor het willen veroveren en vind je dat het maar in één keer moet klikken?

Ben jij misschien ook voorzichtig?

:?

Dit ga ik niet geloven ^^

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van wat ik uit zijn post haal is hij niet op zoek naar "lust", maar gaat hij met leuke meisjes uit om te kijken of de persoon in kwestie relatiemateriaal is.

Dat betekent niet meteen dat hij met elk meisje op de eerste date in bed wil eindigen.

Waar of hoe lees jij, dat ik dat er wel uit zou halen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het grote probleem is dat mensen die te graag willen een stuk minder aantrekkelijk zijn dan iemand die zich niet zomaar laat winnen. Want als je zo graag wilt wek je de schijn dat jouw liefde niet exclusief is en daar knap ik persoonlijk heel erg op af. Als iemand niet tevreden met zichzelf is, hoe zal die dat dan met mij zijn? Als iedereen voldoet is dat wat je moet zoeken maar voor exclusieve liefde zal je geduld dienen te hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hun aanbod van vriendschap is het op één na hoogste, wat je van één date kunt verwachten en jij geeft dat weg.

Dom, dom, dom.

Misschien het een-na-hoogste, maar het gat tussen dat en een liefdesrelatie (ik neem aan dat dat het 'hoogste' is?) is ook oneindig groot ;)

Leuk plaatje en het zegt heel veel.

Vooral niet meer en niet minder, dan dat de voorwaarden voor vriendschap er zijn.

Zeker niet alleen, dat je nu vriend geworden bent en dat het nooit tot een liefdesrelatie kan komen, ook al wordt dat wel eens door cynische mensen zo aangeduid.

Waarom een oneindig gat?????

Wel onbekend of het tot een relatie komt, inderdaad.

Toch ontstaan heel goede en zeker heel duurzame (liefdes)relaties vaak uit vriendschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ja maar nadelig kan zijn dat je terecht komt in een verstandshuwelijk en dat zou ik eveneens niet willen.

Natuurlijk.

Maar met alleen vriendschap zonder passie hebben we het toch (nog) niet over een liefdesrelatie?

Daar ben je zelf bij.

Maar ergens moet je beginnen. :Y

En niet zelden is dat bij vriendschap.

Doe mij maar liefde en gepassioneerdheid en vriendschap.

En dat allemaal heel duurzaam. |P

Link naar bericht
Deel via andere websites
Voor exclusieve liefde zal je geduld dienen te hebben.

Yep, hele goeie, dat heb ik wel van je geleerd. So many people take second best, but I won't take anything less. It's got to be perfect.

It doesn't have to be perfect, but it does have to be real! :)

Voor mij allebei.

Met perfect bedoel ik niet dat iemand perfect moet zijn, maar dat het degene moet zijn die God voor je heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien het romantische idee uit films en boeken maar loslaten dat je na je eerste date al meteen een relatie met elkaar zou willen en dat het "liefde op het eerste gezicht" zou moeten zijn? Ik bedoel, dat zal best zo af en toe wel voorkomen hoor, maar meestal ontstaat een relatie een heel stuk langzamer en begint het met vriendschap, het elkaar leren kennen. De eerste date verloopt vaker ook gewoon wat stroefer, omdat je elkaar niet kent en niet weet wat je van elkaar kan verwachten. En omdat het dus ook meteen een date zou moeten zijn. Zou je elkaar gewoon tegenkomen in de kroeg, dan zou het waarschijnlijk al heel anders lopen, omdat die geforceerde spanning er dan niet is. Kortom, laat die verwachtingen varen en ga gewoon leuke mensen ontmoeten.

Die datingsites wekken daarin echt te hoge verwachtingen, net zoals die romantische boeken en films vandaag de dag; alsof je na een paar dates met dezelfde persoon al een relatie hebt. Of zelfs al met elkaar zoent. Nee, als je een relatie wil, zul je bij het begin moeten beginnen en zul je geduld moeten hebben. Ook als het om verliefdheid gaat, want die komt net zo vaak pas op als je iemand al een tijdje kent. En aan passie moet je al helemaal niet gaan denken, want dat woord is al genoeg gedevalueerd vandaag de dag. Passie is lijden, branden van verlangen naar een geliefde die zo dichtbij is, maar ook zo ver weg. Het is niet hetzelfde als lust of verliefdheid. Waarom denk je dán dat de Passie van Christus over zijn kruisweg gaat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn ervaring is dat er weinig gebeurd (terwijl ik best knap ben:P)

......

(dan kap ik er dus direct mee en is het :*

........

PS:

Je schrijft niet wat jouw eigen gevoelens waren bij en na zo'n eerste date.

Was jij steeds wel verliefd?

Heb je je eigen gevoelens verteld?

Of vond je ook, dat het alleen maar een goede opening was voor een nadere kennismaking?

Of ben je niet zo voor het willen veroveren en vind je dat het maar in één keer moet klikken?

Ben jij misschien ook voorzichtig?

:?

Dit ga ik niet geloven ^^

16 apr 2013 09:41 Topic geopend.

16 apr 2013 11:50 Laatste keer ingelogd.

Als je net zoveel in een relatie wil investeren, als je doet in dit bericht...... :?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Misschien het romantische idee uit films en boeken maar loslaten dat je na je eerste date al meteen een relatie met elkaar zou willen en dat het "liefde op het eerste gezicht" zou moeten zijn? Ik bedoel, dat zal best zo af en toe wel voorkomen hoor, maar meestal ontstaat een relatie een heel stuk langzamer en begint het met vriendschap, het elkaar leren kennen. De eerste date verloopt vaker ook gewoon wat stroefer, omdat je elkaar niet kent en niet weet wat je van elkaar kan verwachten. En omdat het dus ook meteen een date zou moeten zijn. Zou je elkaar gewoon tegenkomen in de kroeg, dan zou het waarschijnlijk al heel anders lopen, omdat die geforceerde spanning er dan niet is. Kortom, laat die verwachtingen varen en ga gewoon leuke mensen ontmoeten.

Die datingsites wekken daarin echt te hoge verwachtingen, net zoals die romantische boeken en films vandaag de dag; alsof je na een paar dates met dezelfde persoon al een relatie hebt. Of zelfs al met elkaar zoent. Nee, als je een relatie wil, zul je bij het begin moeten beginnen en zul je geduld moeten hebben. Ook als het om verliefdheid gaat, want die komt net zo vaak pas op als je iemand al een tijdje kent.

Grotendeels eens

Zie ook

viewtopic.php?p=1106187#p1106187

En aan passie moet je al helemaal niet gaan denken, want dat woord is al genoeg gedevalueerd vandaag de dag. Passie is lijden, branden van verlangen naar een geliefde die zo dichtbij is, maar ook zo ver weg. Het is niet hetzelfde als lust of verliefdheid. Waarom denk je dán dat de Passie van Christus over zijn kruisweg gaat?

Er zijn duidelijk 2 verschillende betekenissen van dit woord.

Niet met elkaar vermengen.

Synoniem voor "passie" = hartstocht.

"Een passie" is een verhaal, een toneelstuk, een muziekstuk of een beeldend kunstwerk dat het lijden van Jezus Christus als uitgangspunt heeft.

http://www.encyclo.nl/begrip/passie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Passie

Gepassioneerd gevoel wordt wel degelijk veroorzaakt door adrenaline en andere hormonen, die horen bij verliefdheid en sterk lichamelijke aantrekking.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid