Spring naar bijdragen

Komischebijbeltekstenverzameltopic


Aanbevolen berichten

Ik twijfelde of ik dit in de Koffiebar zou plaatsen of bij Bijbelstudie, aangezien het niet een serieus topic is (hoewel ik dat ook wel eens bij andere topics buiten de Koffiebar denk, maar dat ter zijde). Als het op de verkeerde plek staat, mag het natuurlijk verplaatst worden.

De bedoeling is dat we hier een topic vol krijgen met komische bijbelteksten (geen idee hoeveel er eigenlijk van zijn maar goed).

Regels: hou het netjes, geen kwetsende/provocerende teksten en... dat was het wel. Ik kwam op het idee toen ik deze verzen tegen kwam:

Spreuken 27:15 Als een dak dat altijd lekt wanneer het regent,

zo is een vrouw die steeds weer ruzie zoekt.

Spreuken 21:9 Je kunt beter in een hoekje op het dak wonen

dan in één huis met een vrouw die ruzie zoekt.

Spreuken 21:19 19 Je kunt beter in de woestijn wonen

dan samenleven met een humeurige vrouw die ruzie zoekt.

Jakob die stinkt naar het boerenland:

Genesis 27:26 Toen zei Isaak tegen Jakob: ‘Kom eens dichterbij, mijn zoon, en kus me.’ 27 Hij kwam dicht bij hem staan en kuste hem. Toen Isaak zijn kleren rook, sprak hij deze zegen over hem uit:

‘De geur van mijn zoon is de geur van het veld,

het veld dat de HEER heeft gezegend.

Dus vermeld ook even waar je het vandaan hebt. Viel Spaß hopelijk :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een kwinkslag van Paulus.

Hand. 26:29

En Paulus zeide: Ik zou God wel willen bidden, dat èn spoedig èn voorgoed, niet alleen gij, maar ook allen, die mij heden horen, ook zo werden als ik, uitgezonderd deze boeien.

Oh ja, en deze. Johannes at dan wel sprinkhanen, maar eigenlijk vond hij die eiwitrijke (reine) insecten maar niets en wilde hij liever zoete honing.

Mar. 1:6

En Johannes was gekleed met kameelhaar en met een lederen gordel om zijn lendenen, en hij at sprinkhanen en wilde honing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mooie topictitel. :+

Eén van mijn favo's:

29 Toen ze uit de synagoge kwamen, gingen ze rechtstreeks naar het huis van Simon en Andreas, samen met Jakobus en Johannes. 30 Simons schoonmoeder lag met koorts in bed, en ze spraken met Jezus over haar. 31 Hij ging naar haar toe, pakte haar hand vast en hielp haar overeind. Toen verliet de koorts haar, en ze begon voor hen te zorgen.

Het staat er heel kort maar ik zie een kordate vrouw voor me. 'Oh, ik ben niet meer ziek? Jongens, willen jullie pannenkoeken?' :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou mijn moeder kunnen zijn hehe

edit:

Handelingen 20

9 Eutychus, een jonge man die in de vensterbank zat, viel in slaap. Toen Paulus maar bleef doorspreken, viel hij vanaf de derde verdieping naar beneden. Toen ze hem optilden, bleek hij dood te zijn.

10 Paulus rende de trappen af, liet zich op de jongen vallen en sloeg zijn armen om hem heen. "Huil niet", zei hij. "De jongen leeft nog."

11 Paulus ging weer naar boven en brak het brood. Na te hebben gegeten, bleef hij nog een hele tijd spreken. Hij vertrok pas toen het al licht was.

Paulus, not impressed :#

ennnn

Zacharia 6

7 En die sterke paarden gingen uit, en zochten voort te gaan, om het land te doorwandelen; want Hij had gezegd: Gaat heen, doorwandelt het land. En zij doorwandelden het land.

Je zou denken dat het na één keer wel duidelijk was dat ze het land zouden doorwandelen. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze vind ik prachtig!

Lucas 9,33 Toen de mannen zich van hem wilden verwijderen, zei Petrus tegen Jezus: ‘Meester, het is goed dat wij hier zijn, laten we drie tenten opslaan, een voor u, een voor Mozes en een voor Elia,’ maar hij wist niet wat hij zei.

Moet je nagaan. Daar verschijnen twee belangrijke personen uit de geschiedenis van het Jodendom die al lang dood zijn. En Petrus zegt dan dat het maar goed is dat hij en de anderen er zijn zodat ze tenten voor ze kunnen opzetten. :#

Link naar bericht
Deel via andere websites
Mooie topictitel. :+

Eén van mijn favo's:

29 Toen ze uit de synagoge kwamen, gingen ze rechtstreeks naar het huis van Simon en Andreas, samen met Jakobus en Johannes. 30 Simons schoonmoeder lag met koorts in bed, en ze spraken met Jezus over haar. 31 Hij ging naar haar toe, pakte haar hand vast en hielp haar overeind. Toen verliet de koorts haar, en ze begon voor hen te zorgen.

Het staat er heel kort maar ik zie een kordate vrouw voor me. 'Oh, ik ben niet meer ziek? Jongens, willen jullie pannenkoeken?' :#

:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Deze vind ik prachtig!

Lucas 9,33 Toen de mannen zich van hem wilden verwijderen, zei Petrus tegen Jezus: ‘Meester, het is goed dat wij hier zijn, laten we drie tenten opslaan, een voor u, een voor Mozes en een voor Elia,’ maar hij wist niet wat hij zei.

Moet je nagaan. Daar verschijnen twee belangrijke personen uit de geschiedenis van het Jodendom die al lang dood zijn. En Petrus zegt dan dat het maar goed is dat hij en de anderen er zijn zodat ze tenten voor ze kunnen opzetten. :#

:)

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Iemand die hier de humor van herkent? Exodus 9:

1 Daarna zei de HEERE tegen Mozes: Ga naar de farao toe en spreek tot hem: Zo zegt de HEERE, de God van de Hebreeën: Laat Mijn volk gaan, zodat zij Mij kunnen dienen.

2 Want als u hun weigert te laten gaan en u hen nog langer vasthoudt,

3 zie, dan zal de hand van de HEERE tegen uw vee zijn dat in het veld is, tegen de paarden, tegen de ezels, tegen de kamelen, tegen de runderen en tegen het kleinvee, met een zeer zware pest.

4 En de HEERE zal onderscheid maken tussen het vee van Israël en het vee van Egypte, zodat er niets zal sterven van alles wat van de Israëlieten is.

5 De HEERE bepaalde een vastgestelde tijd en zei: Morgen zal de HEERE deze zaak in het land doen.

6 En de HEERE deed deze zaak de volgende dag. Al het vee van de Egyptenaren stierf, maar van het vee van de Israëlieten stierf niet één beest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb
Dan vind ik Lots vrouw die in een zoutpilaar verandert leuker. (Ze keek om naar de stad en veranderde opeens in een zoutpilaar. Ongeveer) hehe

Daar mis ik de humor van, had jij de humor van die dooie paarden wel gezien?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Psalm 14:1b 'Er is geen God' :P

Het komische is:

Mattheus 5:22 Maar Ik zeg u: Al wie ten onrechte boos is op zijn broeder, zal schuldig bevonden worden door de rechtbank. En al wie tegen zijn broeder zegt: Raka! zal schuldig bevonden worden door de Raad; maar al wie zegt: Dwaas! die zal schuldig bevonden worden tot het helse vuur.

Psalm 14:1 Een psalm van David, voor de koorleider.

De dwaas zegt in zijn hart:

Er is geen God.

Oeps... David schuldig bevonden aan het helse vuur? :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik moet altijd een beetje lachen om Numeri 7. Daarin bieden de leiders van Israël geschenken aan nadat het tabernakel gebouwd was. Je zult snel merken dat het op een gegeven moment niet heel erg spannend meer wordt wat de volgende leider zal gaan geven...

Deze bestond uit een zilveren schotel die honderddertig sikkel woog, een zilveren schaal van zeventig sikkel, in sikkels van het heiligdom, beide gevuld met bloem, aangemaakt met olie, als meeloffer; een gouden schaal van tien sikkel gevuld met wierook; een jonge stier, een ram, een mannelijk lam van nog geen jaar als brandoffer; een geitenbok voor een zondeoffer, en als slachtoffer twee runderen, vijf rammen, vijf bokken en vijf mannelijke lammeren van nog geen jaar.

En dat twaalf keer. Waarschijnlijk had de schrijver uit die tijd Ctrl+C en Ctrl+V meer dan welkome geschenken gevonden. :+

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het doet me denken aan een nichtje met enorm veel humor. Ze zat op een reformatorische school, was zeer relaxt en kwam nogal eens te laat. Haar leraar had ook humor en vroeg toen ze weer eens te laat kwam: "Van waar, Gehazi komt Gij?" haar antwoord was: "ik lag en sliep gerust". :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze van Spreuken vind ik altijd leuk:

De deur draait zich om op haar scharnieren,

zo de luiaard op zijn bed.

15 Al heeft de luiaard zijn hand in de schotel gestoken,

hij is te traag om haar naar zijn mond te brengen.

en deze zie ik altijd zo levendig voor me, die hond die rustig aan het wandelen is:

17 Wie zich mengt in een twist die hem niet aangaat,

is als iemand die een voorbijlopende hond bij de oren grijpt.

En deze:

Als een gouden ring in een varkenssnuit

is een schone vrouw zonder verstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De volgende passage gaat over een paar joden die niet in Jezus geloofden maar ondertussen wel mooi in zijn naam boze geesten probeerden te bezweren. Ik vind de reactie van de boze geest zeer grappig.

Handelingen 19

13 En enkele van de rondtrekkende Joodse duivelbezweerders waagden het de Naam van de Heere Jezus uit te spreken over hen die boze geesten hadden. Zij zeiden: Wij bezweren u bij Jezus, Die door Paulus gepredikt wordt.

14 Het waren zeven zonen van Sceva, een Joodse overpriester, die dit deden.

15 Maar de boze geest antwoordde en zei: Jezus ken ik en van Paulus weet ik af, maar u, wie bent u?

16 En de man in wie de boze geest zich bevond, sprong op hen af en toen hij hen overmeesterd had, bleek hij sterker dan zij, zodat zij naakt en gewond uit dat huis vluchtten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe God over afgoden denkt:

Jeremia 10

Ze hakken een stuk hout in het bos,

een ambachtsman bewerkt het met zijn beitel,

4 verfraait het met zilver en goud.

Ze spijkeren het vast, dan valt het niet om.

5 Het is net een vogelverschrikker,

neergezet in een komkommerveld.

Het kan niet spreken

en moet worden gedragen,

want zelf kan het geen stap verzetten.

Heb voor beelden geen ontzag,

kwaad doen ze niet,

en goed nog minder.’

1 Samuel 5:

Ze namen de ark op, brachten hem naar de tempel van Dagon en zetten hem daar naast het godenbeeld neer. 3 De volgende morgen zagen de inwoners van Asdod dat Dagon voorover was gevallen en voor de ark van de HEER op de grond lag. Ze pakten het beeld op en zetten het weer op zijn plaats, 4 maar toen ze de volgende morgen vroeg terugkwamen, lag Dagon weer voorover op de grond voor de ark. Alleen zijn romp was nog heel; zijn hoofd en zijn beide handen lagen afgehakt op de drempel

Link naar bericht
Deel via andere websites

2 Koningen 2:23-24

"Vanuit daar ging hij naar Betel. Toen hij de weg naar de stad opklom, kwamen er jongens uit de stad die hem spottend toeriepen: ‘Klimmen maar, kaalkop! Klimmen maar, kaalkop!’ Elisa keerde zich om en toen hij de jongens zag, vervloekte hij ze met de naam van de HEER. Onmiddellijk kwamen er twee berinnen uit het bos, die tweeënveertig van die jongens verscheurden."

Niemand spot met kale mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als kind vond ik deze altijd zo hilarisch:

2 Koningen 6:1-7

1 Op een keer zeiden de leden van het profetengilde tegen Elisa: ‘Luister eens, de ruimte waarin wij vergaderen is te klein voor ons. 2 Laten wij met ons allen naar de Jordaan gaan en er hout zoeken waarmee wij daar een vergaderzaal kunnen bouwen.’ Hij antwoordde: ‘Ga maar.’ 3 Maar een van hen zei: ‘Doe ons een genoegen en ga met uw dienaren mee.’ Hij antwoordde: ‘Ik ga mee,’ 4 en dat deed hij. Toen zij bij de Jordaan gekomen waren, gingen zij bomen kappen. 5 Maar toen een van hen een stam velde, vloog het ijzer van zijn bijl in het water. ‘Ach heer,’ riep hij uit, ‘en die bijl was nog wel geleend!’ 6 Maar de man van God vroeg waar hij gevallen was en toen hij hem de plaats aangewezen had, hakte Elisa een stuk hout af, wierp het erheen, en het ijzer kwam boven drijven. 7 Daarop zei hij: ‘Haal het eruit.’ En de man stak zijn hand uit en greep het.

'Ach heer, en die bijl was nog wel geleend!' _O-

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid