Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

@ Paul,

Ja generaliseren maakt het duidelijk, ik probeer toch nog steeds iedereen als een individu te zien, maar in het dagelijks leven is dat niet te doen. En ik blijf meestal wel respectvol maar dat betekent natuurlijk niet dat ik zomaar intolerantie tolereer! Maarja dat is iets om te bewaren voor de discussies buiten het voorstel topic

Waarom je denkt dat minder snel een standpunt innemen negatief is, is me nog een raadsel. Ik bedoel, je moet toch altijd open staan voor andere meningen en jou mening opbouwen naar levenservaring, eigen ideeen e.d. Dat kost toch eenmaal tijd?! Maar alweer, dit is voor een ander topic, ik ga er binnenkort wel een paar starten!

Groet, Sytze

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ha die Sytze, jij autist? Je lijkt me de sociaalste mens die ik op de forums tegenkom. :)

Heerlijk, deze uitspraak. pdd-nos, zoals in mijn geval in het randgebied van het autistisch spectrum, werd voorheen "Aanverwante Contactstoornis" genoemd.

Dat idee roep op dat zij minder sociaal zijn, maar dat hoeft dus niet.

Het sociaal of niet sociaal zijn is net als het wel of niet agressief of angstig reageren op een situatie, dat eerder een gevolg ia van een kat die in het nauw gedreven is maakt rare sprongen. Je kan asociaal gaan reageren als reactie op een gevoel van machteloosheid, omdat je iets niet begrijp, niet kan volgen etc..

Dus je kan heel sociaal zijn, als je weet en accepteerd hoe de vork in de steel zit.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ha die Sytze, jij autist? Je lijkt me de sociaalste mens die ik op de forums tegenkom. :)

Heerlijk, deze uitspraak. pdd-nos, zoals in mijn geval in het randgebied van het autistisch spectrum, werd voorheen "Aanverwante Contactstoornis" genoemd.

Dat idee roep op dat zij minder sociaal zijn, maar dat hoeft dus niet.

Het sociaal of niet sociaal zijn is net als het wel of niet agressief of angstig reageren op een situatie, dat eerder een gevolg ia van een kat die in het nauw gedreven is maakt rare sprongen. Je kan asociaal gaan reageren als reactie op een gevoel van machteloosheid, omdat je iets niet begrijp, niet kan volgen etc..

Dus je kan heel sociaal zijn, als je weet en accepteerd hoe de vork in de steel zit.

Inderdaad. In oppervlakkig contact en op fora hoef je het niet aan iemand te merken dat deze autistisch is. Maar als je meer en intensiever contact met zo iemand hebt, dan zul je het al veel sneller wel degelijk merken, zelfs ook op fora. Het moeilijkste probleem voor veel autisten is juist dat men het niet meteen opmerkt en daardoor dus verwachtingen gaat hebben die ze niet of slechts deels kunnen waarmaken. En als een autist daar iets over zegt, dan heb je kans dat men hem verwijt dat hij nu alles aan het autisme hangt en zo niet echt verantwoordelijkheid wil nemen voor zijn gedrag. Terwijl het juist heel moeilijk kan zijn om zoiets toe te geven, omdat veel autisten ook gewoon normaal willen meedoen, daar echt hun best voor doen, maar daar gewoon niet altijd in slagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid