Spring naar bijdragen

Gemeente in Haarlem?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik vraag me af of er forumleden zijn die uit Haarlem komen en of ze mij kunnen adviseren over een gemeente waar ik mogelijk kennis zou kunnen gaan maken. Sinds enige tijd heb ik weer behoefte om een kerk te bezoeken. Ik heb al veelvuldig rondgekeken op internet en verschillende gemeentewebsites bezocht, maar ik durf nog niet echt een keuze te maken. Deze keuze zou allerminst definitief zijn; ik zou simpelweg eens een zondag een dienst willen bijwonen. Ik begrijp dat veel gemeenten erg enthousiast zijn over het verwelkomen van gasten, maar ik zou het toch jammer vinden om me ergens na één zondag nooit meer te vertonen.

Ik hoop dat eventuele Haarlemmers me wat kunnen vertellen over hun gemeente.

Alvast hartelijk bedankt!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat voor soort gemeente zoek je?

Ik kom niet uit Haarlem, maar ben een paar keer bij de kerk van Jan Pool geweest, de Shelter en die vond ik wel goed. Die is evangelisch.

Ja, dat is een goede vraag en het is stom dat ik dat niet vermeld had. Ik ben op zoek naar een protestantse gemeente.

Ik woon in de buurt van de Shelter, en dit is inderdaad een van de kerken waarnaar ik heb gekeken. Ik weet alleen nog niet zeker of een evangelische gemeente helemaal geschikt is voor mij. Maar goed, dat moet ik dan misschien ook maar zelf ervaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik woon ook niet Haarlem maar bij de Fonteinkerk ben je vast welkom. De dominee daar is Jos Douma inmiddels ook bekend als auteur van een aantal boeken. Hij heeft ook zijn eigen website hier. Via kerkomroep.nl kun een groot aantal diensten uit de afgelopen periode beluisteren voordat je een keer naar binnen loopt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ik woon ook niet Haarlem maar bij de Fonteinkerk ben je vast welkom. De dominee daar is Jos Douma inmiddels ook bekend als auteur van een aantal boeken. Hij heeft ook zijn eigen website hier. Via kerkomroep.nl kun een groot aantal diensten uit de afgelopen periode beluisteren voordat je een keer naar binnen loopt.

Wel handig om te vermelden, als je de keuze wilt maken op basis van dominee, dat ds. Douma per half maart niet meer in Haarlem zal zijn, maar in Zwolle :).

En ot: ik ben niet bekend in Haarlem, maar hoop dat je spoedig een kerk zult vinden!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

Na een flinke griep ben ik eindelijk weer even op het forum, en wel om te melden dat ik afgelopen zondag een dienst heb bijgewoond. Het was ontzettend fijn, mooi en rustig en de predikant vertelde prachtig over de bruiloft te Kana. Na afloop vroeg hij of ik met de andere aanwezigen koffie wilde drinken, en daar hebben we een uur lang gepraat over mijn interesse in het geloof, de Kerk en deze gemeente in het bijzonder.

Hoewel ik erg nerveus was en bijna niet durfde gaan, ben ik blij dat ik de stap heb gezet. Het was heel fijn, en ik verwacht deze gemeente vaker te bezoeken!

Bedankt voor jullie tips!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Klinkt geweldig :) Ik hoop dat je je vaste kerk hebt gevonden!

Dat hoop ik eigenlijk ook wel! Het spreekt vanzelf dat ik nog ergens anders kan rondsnuffelen en kan aftasten hoe de gemeente in elkaar steekt, maar het is fantastisch om ergens zo fijn ontvangen te worden. Ik snap ook wel dat, met de vergrijzing in deze kerk, de komst van nieuwelingen gewenst is, maar toch... Het voelde erg fijn!

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid