Spring naar bijdragen

een aantal vragen.....


Aanbevolen berichten

hoi allemaal,

ik zit sinds een tijdje na te denken over een aantal dingen, en vroeg me af wat jullie er van vonden?

-naar een feest gaan met als naam project xmas?

Geen idee, ik ken dat feest niet. Als ze daar van plan zijn zonder enig doel de boel te slopen, dan lijkt me dat een wat primitief marginaal "feest".

-ben je een slecht mens als je niet al je spaargeld naar een goed doel stuurd?

Nee hoor. Als je het wel doet is dat natuurlijk heel sympathiek natuurlijk, maar als je dat niet doet maakt dat je niet slecht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou persoonlijk niet zoveel problemen met een feest hebben dat project x-mas heet als het verder gewoon een acceptabel feest is. Ik bedoel dan kan ik straks ook niet meer naar de kerstmarkt, want dat heeft natuurlijk ook geen zier met kerst te maken. Ik denk niet dat we daar heel moeilijk over hoeven te doen. Onze cultuur gebruikt nu eenmaal het woord "kerst" en dat doet ze leeg, maar je hoeft je daardoor denk ik niet er van te verwijderen. Maar laat soms gewoon is horen dat zonder Jezus kerst-MIS is.

Ben je christen? God vraagt je te geven. God geeft geen procenten of minimale grenzen die je moet schenken. Hij schenkt jou genade in allerlei vormen, waaronder misschien geld. Geef uit liefde wat je wilt en kunt missen. Dat kan alles zijn, maar ga je niet schuldig voelen als dat niet zo is. Dat is niet de bedoeling.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
hoi allemaal,

ik zit sinds een tijdje na te denken over een aantal dingen, en vroeg me af wat jullie er van vonden?

-naar een feest gaan met als naam project xmas?

-ben je een slecht mens als je niet al je spaargeld naar een goed doel stuurd?

ik hoor graag wat jullie er van denken!

project xmas?

Ten eerste is kerst een heidens feest en weten tweede e hebben allemaal gezien hoe het uit de hand loopt bij zo'n project X feest. Waarom wil je daar naar toe?

En ja, je bent een slecht mens als je niet al je geld naar goede doelen stuurt. Want als jij dat niet doet, gaan er mensen verloren door honger en doordat zij het evangelie niet meekrijgen. Voor ieder leven die daardoor verloren gaat, ben jij verantwoordelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En ja, je bent een slecht mens als je niet al je geld naar goede doelen stuurt. Want als jij dat niet doet, gaan er mensen verloren door honger en doordat zij het evangelie niet meekrijgen. Voor ieder leven die daardoor verloren gaat, ben jij verantwoordelijk.

Je had beter nu kunnen werken om arme mensen te voeden in plaats van deze post te schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid