Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Robert1986, begrijp ik het zo goed?

Je hebt een leuke meid ontmoet, je bent van mening dat wanneer je seks hebt met iemand dat je getrouwd bent voor God door de daad, je bent van mening dat het reguliere instituut huwelijk nogal wat haken en ogen heeft en financiële verplichtingen, je bent van mening dat je zo vrij mogelijk wilt zijn van geld verplichtingen omdat geld een machtsmiddel is van satan, je vraagt je daardoor af of je een meisje wel kunt bieden wat ze wil/verdient.

En dan is er nog de vraag misschien dat ze een compleet andere visie kan hebben op geloof dan jij?

Zeg ik het zo goed?

Als ik het goed begrepen heb snap ik je visie heel erg goed. Het is een ingewikkelde aangelegenheid.

Ik ben het met je eens dat wanneer je gelovig bent en de intieme relatie dusdanig hebt verdiept met een partner dat je ook seks hebt met diegene dat je voor God getrouwd bent. Door de daad maak je een extra verbinding met je partner. Ik heb dat zelf ook sterk ervaren toen ik seks had met mijn man, toen we nog niet getrouwd waren. Vele christenen klaagden dat we maar eens moesten gaan trouwen omdat zonder seks leven heel moeilijk is als je elkaar aantrekkelijk vindt. Wij waren van mening dat toen we begonnen met seks al de diepe verbinding met elkaar waren aangegaan en dat je daar niet het reguliere instituut huwelijk voor nodig hebt. Door je door en door te verbinden met je partner via seks neem je al een verantwoordelijkheid, voor jezelf en voor de ander, door met elkaar van seks te genieten zeg je eigenlijk "ik wil". Je maakt een hogere connectie met elkaar, wanneer de seks doordrongen is van echte liefde. Naar mijn idee is dat het huwelijk.

Goed, later zijn we wel getrouwd met alles erop en eraan. Maar pas veel later.

De meid die je hebt leren kennen heeft een combinatievisie van alles in de wereld wat haar aanspreekt, op zich kan daar ook veel waars in zitten, misschien leeft zij wel met dezelfde motieven als jij maar noemt ze het alleen anders. Dit maakt dat ze een open houding heeft wat dus voor een strijdarme relatie wat geloof betreft kan zorgen. Wie weet vul jij haar wel heel goed aan hierin (en andersom).

In de wet is het wel zo geregeld dat wanneer je verbonden bent door het huwelijk aan je partner je partner meer rechten heeft bij bijvoorbeeld overlijden, je hebt recht op elkaars geld (tenzij anders vastgelegd), met kinderen krijgen en huizen kopen is het veel eenvoudiger wanneer je wettelijk getrouwd bent. Maar dit kan ook op een maandagmorgen voor heel weinig geld en daarna een dikke picknick in het bos met een inzegening van een goede vriend of iets dergelijks. Dat kan je zo goedkoop en duur maken als je wilt.

In een relatie ben je verantwoordelijk voor elkaar. Het reguliere huwelijk is een toevoeging die voor zekerheden zorgt op geldgebied en juridisch gebied. Als je je verantwoordelijkheid op dat vlak ook met elkaar wilt delen is trouwen zeker een goed idee.

Nu zeg je dat geld iets van de satan is. Ik denk dat het een alternatief voor ruilhandel is wat door mensen is uitgevonden. Je kunt zelf kiezen in dit leven of je omgang met geld Godgeïnspireerd laat zijn of satangeïnspireerd.

Banken hebben iets duisters, behalve dan Triodos en ASN, die investeren in goede dingen en niet in wapentuig (rabobank valt ook nog wel mee).

Het is maar net wat je doet met je geld.

Geld kan een machtsmiddel zijn, maar het is maar net of je dat toestaat of niet.

Ga je sparen en het op de bank zetten voor rente (een heel raar principe is dat, ook totaal niet in je handen te houden, vast te houden) dan ben je, mijns inziens, de economie (de huidige "ruilhandel") aan het dwarsbomen (net alsof je je ruilmiddel granen (bijvoorbeeld) op een zolder laat verrotten), het wordt niet meer waard, ookal denkt men van wel, de inflatie groeit dus heb je geen zak aan je opgebouwde rente. Beter investeer je je geld in waren waar je wat aan hebt en dat past ook beter bij je visie op het leven denk ik. Degelijke meubels en degelijk voedsel. Ook daarin draag je verantwoordelijkheid naar je partner, gezond voedsel doet jou langer leven. Een buffertje op de bank of in een potje is wel altijd een goed idee voor als er iets kapot gaat ofzoiets. Maar ook kan je vertrouwen op voorzienigheid.

Je kunt getrouwd best antikraak wonen, als jullie beide overweg kunnen met het vrijheidsprincipe hiervan. Middenwegen zijn bijna overal in mogelijk, dat houdt wel in dat je misschien wat moet ingeven en zij ook. Maar dat weet je van tevoren als je een relatie aangaat met iemand.

Maar zo ver is het nog niet, leer haar eerst maar beter kennen. Laat je handelen en gedachten en je omgang met geld en andere wereldse zaken door het goede en liefde geïnspireerd zijn, dan zal je zien dat je een vrij en waardig bestaan kunt opbouwen.

Edit: als geld iets van de satan is dan kan je als kerk ook geen collecte houden en een gebouw huren/kopen. Oh dan is de katholieke kerk satan zelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 77
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid