Spring naar bijdragen

Welke Besturingssysteem gebruik je?


Welke Besturingssysteem gebruik je?  

12 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke Besturingssysteem gebruik je?

    • Windows 8
      0
    • Windows 7
      7
    • WindowsXP
      0
    • Linux
      3
    • Apple
      3
    • Anderzijds
      0


Aanbevolen berichten

Ha, eat that windows vista! Niet eens meer op de kaart.

In de realiteit gebruik ik op mijn werk echter alles nog, van XP, Vista tot Win7 en OS X Katachtige Zoveel van Apple. En daarnaast de mobiele varianten.

hehhe,, vista was een flop dat weet iedereen toch? _O-_O-

veel variatie als ik het zo lees, Nog een speciale voorkeur welke lekker werkt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

waarom heb jij eigenlijk XFCE? alleen omdat kde zuigt? ik heb een dualcore laptop op 4gb en kde draait als een tierelier

Ik wil mijn resources gebruiken voor programma's waarmee ik werk, niet voor het OS. KDE met al zijn tierenlanteinen vreet meer geheugen dan Gnome3 of XFCE. Ik ben eigenlijk een Gnome gebruiker, maar Gnome3 kan ik niet geheel waarderen. Vandaar de overstap naar XFCE.

Ik heb op de laptop met 1GB geheugen alle 3 geprobeerd en zowel Gnome als XFCE hebben dan 330MB nodig KDE zat vrolijk op de 450. En dan heb ik nog niets gestart...

Link naar bericht
Deel via andere websites

waarom heb jij eigenlijk XFCE? alleen omdat kde zuigt? ik heb een dualcore laptop op 4gb en kde draait als een tierelier

Ik wil mijn resources gebruiken voor programma's waarmee ik werk, niet voor het OS. KDE met al zijn tierenlanteinen vreet meer geheugen dan Gnome3 of XFCE. Ik ben eigenlijk een Gnome gebruiker, maar Gnome3 kan ik niet geheel waarderen. Vandaar de overstap naar XFCE.

Ik heb op de laptop met 1GB geheugen alle 3 geprobeerd en zowel Gnome als XFCE hebben dan 330MB nodig KDE zat vrolijk op de 450. En dan heb ik nog niets gestart...

is een goede reden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op mijn Desktop PC draai ik Windows 7 Home Premium 64 bit versie.

(Ik heb vroeger ook wel Ultimate gedraaid, maar Home Premium heb ik nu eenmaal legaal, beetje zonde om dan een illegale versie er over te zetten die nou ook weer niet zoveel beter is.)

Windows 8 ben ik voor alsnog niet van plan. Ik heb de indruk dat die vooral uit een nieuwe (lelijke) interface bestaat die voor touchscreen bedoeld is en aangezien ik niet zo'n monitor heb...

Linux draai ik er niet op omdat ik teveel aan de compatibiliteit ben gehecht van software die nu eenmaal op Windows gericht is (zoals bepaalde games). En emulatie software is toch wat minder goed dan het 'echte'.

Op mijn mini-laptop draai ik Ubuntu 12.04 LTS, 32 bit, GNOME 3 interface.

Ik heb er vroeger wel Windows 7 Home premium opgehad, maar ben op Linux over gestapt omdat ik Linux sympathieker vind, vooruitstrevender, open source is, sneller en beter draait en dat ik die Windows software waar ik het eerder over had toch niet op die laptop draai.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Windows 8 ga ik niet aan beginnen, vanwege het smartphone uiterlijk. Brrrrr.

Kan je uitschakelen door een 3rd party tool te installeren waarmee je ook je startknop terug hebt. Easy as that.

Maar, ik draai 2x Windows 8 (pc\laptop) en legaal.

Waarom zou je voor Windows 8 moeten kiezen:

- Verminderde verbruik van resources

- Werkt responsive

- Start snel op

- Mount iso's

- Fantastische taskmgr

- Powershell 3.0

- De nieuwe explorer werkt prettig en snel

- Meerdere bestanden tegelijk kopiëren zonder dat deze in een queue worden geplaatst

- Grote kans dat het out of the box werkt, zonder gedoe met drivers. (Dit gaat verder dan Win7 deed)

Waarom zou je er niet voor kiezen:

- Wanneer je niet van de ribbon interface bent

- Als je UAC hààààt. Uitzetten is niet voldoende

- ehh...?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Windows 8 ben ik voor alsnog niet van plan. Ik heb de indruk dat die vooral uit een nieuwe (lelijke) interface bestaat die voor touchscreen bedoeld is en aangezien ik niet zo'n monitor heb...

ik had een paar weken geleden windows 8 enterprise ( probeerversie) in een virtual machine geinstalleert, het ziet er vrij gelikt uit, en ik merkte op dat het cloud georienteerd is.

die metro interface is niet echt irritant, en went vrij snel vindt ik

gezien het feit dat er hele enge virussen rondwaren de laatste tijd ben ik overgestapt naar Linux.

Link naar bericht
Deel via andere websites
die metro interface is niet echt irritant, en went vrij snel vindt ik

gezien het feit dat er hele enge virussen rondwaren de laatste tijd ben ik overgestapt naar Linux.

Als het aan mij had gelegen was ik volledig op Linux overgestapt. Maar er is helaas toch teveel voor windows gemaakte software die daar niet (stabiel) op draait. Games, maar toch ook pakketten als Office waar je voor alsnog op je werk mee te maken hebt. Plus dat ik meer thuis ben in Windows dan Linux. Zonder software center presteer ik het zelfs software niet geïnstalleerd te krijgen daar (om maar niet te spreken over die terminal interface commando's) . :#

Al moet ik zeggen dat ik ook in Windows minder thuis ben dan in de tijd van tot XP.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op mijn hoofdsysteem draai ik Ubuntu 12.04 AMD64 met de MATE windowsmanager. Op mijn laptop 1: Mint, op mijn laptop 2: Windows XP, op mijn museum laptop Windows 2000, op mijn netbookje Windows 7, op mijn huiskamersysteem Windows 7 64 bit, op mijn experimenteersysteempje met webserver Ubuntu 10.04 LTS met XFCE op mijn VPS Ubuntu server 10.04 AMD64 Gnome 2.x en op mijn Raspberry Pi Debian. Windows 8 heb ik alleen als virtuele machine en eigenlijk zou ik niet weten waarom ik mijn machines zou moeten updaten. Zeker gezien de prijzen die Microsoft in de regel vraagt voor een update.

Link naar bericht
Deel via andere websites
die metro interface is niet echt irritant, en went vrij snel vindt ik

gezien het feit dat er hele enge virussen rondwaren de laatste tijd ben ik overgestapt naar Linux.

Als het aan mij had gelegen was ik volledig op Linux overgestapt. Maar er is helaas toch teveel voor windows gemaakte software die daar niet (stabiel) op draait. Games, maar toch ook pakketten als Office waar je voor alsnog op je werk mee te maken hebt. Plus dat ik meer thuis ben in Windows dan Linux. Zonder software center presteer ik het zelfs software niet geïnstalleerd te krijgen daar (om maar niet te spreken over die terminal interface commando's) . :#

Al moet ik zeggen dat ik ook in Windows minder thuis ben dan in de tijd van tot XP.

Libreoffice heeft behoorlijke goede ondersteuning van het .doc formaat. Alleen die xml opmaak is niet je-van-het, omdat MS geen standaard XML gebruikt. Met de huidige Linux distro's hoef je vrijwel niets met de prompt te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op mijn minilaptop draai ik Libre office, maar merk dat de compatebiliteit in met name de lay out niet 100% optimaal is. Maar ik bedoelde eigenlijk meer in de zin dat ik Office meer gewend ben en ook nog gewend wil blijven, hoe vervelend het ook is geworden de afgelopen versies.

Wat die distro's betreft: ik heb laatst een aantal keren software binnen gehaald wat me maar niet lukte te installeren. Ik kon niet echt een soort van installatie bestand vinden en kreeg toch de indruk dat via de prompt te moeten. (Ironisch genoeg, ik vond één van die progs later wel in software center.)

Software center is echt ideaal en makkelijk, maar ik wil er ook niet té afhankelijk van zijn. Iets technischer handelingen vind ik niet erg, maar het terminal venster moeten gebruiken vind ik dan wel weer het andere uiterste. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
die metro interface is niet echt irritant, en went vrij snel vindt ik

gezien het feit dat er hele enge virussen rondwaren de laatste tijd ben ik overgestapt naar Linux.

Als het aan mij had gelegen was ik volledig op Linux overgestapt. Maar er is helaas toch teveel voor windows gemaakte software die daar niet (stabiel) op draait. Games, maar toch ook pakketten als Office waar je voor alsnog op je werk mee te maken hebt. Plus dat ik meer thuis ben in Windows dan Linux. Zonder software center presteer ik het zelfs software niet geïnstalleerd te krijgen daar (om maar niet te spreken over die terminal interface commando's) . :#

Al moet ik zeggen dat ik ook in Windows minder thuis ben dan in de tijd van tot XP.

klopt, onder wine kan je een heleboel windows software runnen, doch het is beperkt.

de meeste bekende software giganten zoals Adobe hebben beperkte linux support, waarbij de grote paketten alleen voor windows of mac zijn.

in principe is er voldoende software voor OS linux, doch, de software die de meeste mensen zoeken, zoals volwaardige fotobewerkings software, is er alleen voor windows, helaas...

Libreoffice is vrij compatibel met Microsoft's Office pakket, maar de layout is er lelijk, echter, het doet wat het moet doen.

Wat betreft hardware supprt heb ik geen problemen. al mijn hardware werkt voldoende onder linux.

Spelletjes kan je wel vergeten met Linux. een Xbox of een Windows pc is daar het meest geschikt voor

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou je voor Windows 8 moeten kiezen:

- Powershell 3.0

bij het eerste begin had Linux dat al hoor ;);)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bash

maar goed, ieder zijn ding, waar hij/zij het prettigst bij voelt

Tja, het is altijd appels en peren vergelijken wanneer je bash en powershell vergelijkt.

Persoonlijk zeg ik dat powershell meer in het OS geïntegreerd is, maar dat zou ook kunnen door gebrek aan bash kennis. Een aantal dingen zijn wel overgenomen vanuit bash in powershell.

Waarom ik powershell subliem vind:

- Mogelijkheid tot het gebruiken van .NET libraries

- Het eenvoudig zelf ontwikkelen van cmdlets, door middel van een library te schrijven, of een functie aan te roepen als cmdlet.

- Exchange, SharePoint, Office365, Dynamics, etc hebben powershell als core, en een gui wat onderwater powershell uitvoert. (Dit is een voordeel en nadeel tegelijk :))

- Mogelijkheid om door het registry te bladeren alszijnde een directory

- Dynamische variabelen

- Sinds 3.0 een behoorlijk fijne editor, Powershell ISE :)

Maar nogmaals, het is appels en peren vergelijken. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat betreft hardware supprt heb ik geen problemen. al mijn hardware werkt voldoende onder linux.

Ik heb een tijd terug wel eens geprobeerd om met 2 verschillende videokaarten (GTX295 en een 8800GT) 3 monitoren (2 verschillende typen) aan te sturen. Drama. In the end werkte het wel, maar hardwareversnelling kon ik wel vergeten, en echt soepel werkte het ook niet. Ligt compleet aan de drivers, maar out of the box werkt het dus echt niet.

En maar met de hand xorg.conf editten is ook niet alles.

Daarom:

x11.png

Spelletjes kan je wel vergeten met Linux. een Xbox of een Windows pc is daar het meest geschikt voor

Valve schijnt bezig te zijn voor linux :Y

Link naar bericht
Deel via andere websites
Draait het een beetje stabiel?

Ribbon vind ik trouwens vreselijk, maar misschien dat ik Windows 8 eens een keertje ga uitprobeerden.

Draait prima :)

Ribbon is best wel handig, je moet het, net als bier en koffie, leren waarderen :#

Oh, en ik ben bezig met een nieuw programma waarbij ik ook de ribbon gebruik :#

Toch leuk later te kunnen zeggen dat je één van de laatst gemaakte besturingssystemen van Microsoft hebt uitgeprobeerd. :E

Hehe :#

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat betreft hardware supprt heb ik geen problemen. al mijn hardware werkt voldoende onder linux.

Ik heb een tijd terug wel eens geprobeerd om met 2 verschillende videokaarten (GTX295 en een 8800GT) 3 monitoren (2 verschillende typen) aan te sturen. Drama. In the end werkte het wel, maar hardwareversnelling kon ik wel vergeten, en echt soepel werkte het ook niet. Ligt compleet aan de drivers, maar out of the box werkt het dus echt niet.

En maar met de hand xorg.conf editten is ook niet alles.

Daarom:

x11.png

Spelletjes kan je wel vergeten met Linux. een Xbox of een Windows pc is daar het meest geschikt voor

Valve schijnt bezig te zijn voor linux :Y

ik denk dat je nu iets van Linux verwacht, dat Linux niet waar, of elk geval moeilijk, kan maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom zou je voor Windows 8 moeten kiezen:

- Powershell 3.0

bij het eerste begin had Linux dat al hoor ;);)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bash

maar goed, ieder zijn ding, waar hij/zij het prettigst bij voelt

Tja, het is altijd appels en peren vergelijken wanneer je bash en powershell vergelijkt.

Persoonlijk zeg ik dat powershell meer in het OS geïntegreerd is, maar dat zou ook kunnen door gebrek aan bash kennis. Een aantal dingen zijn wel overgenomen vanuit bash in powershell.

Waarom ik powershell subliem vind:

- Mogelijkheid tot het gebruiken van .NET libraries

- Het eenvoudig zelf ontwikkelen van cmdlets, door middel van een library te schrijven, of een functie aan te roepen als cmdlet.

- Exchange, SharePoint, Office365, Dynamics, etc hebben powershell als core, en een gui wat onderwater powershell uitvoert. (Dit is een voordeel en nadeel tegelijk :))

- Mogelijkheid om door het registry te bladeren alszijnde een directory

- Dynamische variabelen

- Sinds 3.0 een behoorlijk fijne editor, Powershell ISE :)

Maar nogmaals, het is appels en peren vergelijken. :)

je somt mogelijkheden op die subliem werken in windows, maar niet slaan op Linux.

dus idd, appels met peren, maar dat geeft niet. Elke OS heeft zijn charmes.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid