Spring naar bijdragen

Megakerken 2 ton salaris voor predikant


Aanbevolen berichten

De eerste voorganger van een megakerk in Amerika verdient tussen de 67.000 en 210.000 euro per jaar. Over het algemeen ontvangt hij jaarlijks tussen de 80.000 en 110.000 euro. Het salaris steeg de afgelopen twee jaar gemiddeld met 2 procent per jaar.

Dat blijkt uit onderzoek naar het salaris van voorgangers van megakerken in de Verenigde Staten. Leadership Network bracht de studie â€2012 Large Church Salary Report†onlangs naar buiten. De organisatie onderzocht voor de periode 2010-2012 iets meer dan 200 kerken in Amerika die ’s zondags meer dan 2000 bezoekers kunnen verwelkomen.

Het salaris stijgt over het algemeen mee met de omvang van de kerk, maar er zijn uitzonderingen. Een kerk met het grootste aantal bezoekers tijdens de diensten, in totaal 18.000, heeft een voorganger in dienst die tegen de 120.000 euro verdient. Een andere voorganger met het topsalaris van ruim 200.000 euro krijgt ’s zondags ‘slechts’ 5.000 mensen in de kerk.

De oprichters van de kerk verdienen gemiddeld ongeveer 400 euro per jaar meer dan hun opvolgers. De tweede voorganger van een gemeente, vaak beschreven als de pastor die de megakerk organisatorisch leidt, ontvangt gemiddeld 66 procent van het loon van de eerste voorganger. Voorgangers van groeiende kerken of van kerken die op meerdere locaties gebouwen hebben, ontvangen overigens niet per definitie een hoger salaris.

Lees verder: Refdag

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 86
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het is goed als een prediker veel meer verdient dan is vastgesteld volgend de 'Balkenende-norm'.

Een minister-president van een klein land als Nederland is veel minder belangrijk dan predikers in het koninkrijk van God.

Predikers in het koninkrijk van God spreken namens de Koning der koningen en vertegenwoordigen de hoogste autoriteit in het universum.

Predikers van God zullen ook veel beter in staat zijn hun inkomsten integer aan te wenden voor het evangelie, armen, enz. . Een minister-president zal een inkomen eerder aanwenden voor eigen programma's en verlangens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lucas 18

18 Een hooggeplaatst persoon vroeg hem: ‘Goede meester, wat moet ik doen om deel te krijgen aan het eeuwige leven?’ 19 Jezus antwoordde: ‘Waarom noemt u mij goed? Niemand is goed, alleen God. 20 U kent de geboden: pleeg geen overspel, pleeg geen moord, steel niet, leg geen vals getuigenis af, toon eerbied voor uw vader en uw moeder.’ 21 De man zei: ‘Aan dat alles heb ik me sinds mijn jeugd gehouden.’ 22 Toen Jezus dat hoorde, zei hij: ‘Nog één ding ontbreekt u. Verkoop alles wat u hebt en verdeel de opbrengst onder de armen, dan zult u een schat in de hemel bezitten. Kom daarna terug en volg mij!’ 23 Toen de man dat hoorde, werd hij diepbedroefd. Hij was namelijk zeer rijk.

24 Toen Jezus zag dat de man zo bedroefd werd, zei hij: ‘Wat is het moeilijk voor rijken om het koninkrijk van God binnen te gaan. 25 Het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weer lekker bezig Eulogia, het zieltjes winnen voor een welvaartsreligie gaat gewoon door en het daarbij beschuldigen en zwartmaken van alles wat niet gelovig is of niet aan de normen van de welvaartsevangelist voldoet. Ik dacht dat dit een christelijk forum was, er zijn in de loop van de jaren tientallen mensen voor minder van het forum verwijderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En het zieltjes winnen voor een welvaartsreligie gaat gewoon door en het daarbij beschuldigen en zwartmaken van alles wat niet gelovig is of niet aan de normen van de welvaartsevangelist voldoet. Ik dacht dat dit een christelijk forum was, er zijn in de loop van de jaren tientallen mensen voor minder van het forum verwijderd.

Eh... waar heb je het over? Het nieuwsbericht constateert vooral dingen, trekt geen conclusies.

Link naar bericht
Deel via andere websites
En het zieltjes winnen voor een welvaartsreligie gaat gewoon door en het daarbij beschuldigen en zwartmaken van alles wat niet gelovig is of niet aan de normen van de welvaartsevangelist voldoet. Ik dacht dat dit een christelijk forum was, er zijn in de loop van de jaren tientallen mensen voor minder van het forum verwijderd.

Eh... waar heb je het over? Het nieuwsbericht constateert vooral dingen, trekt geen conclusies.

Was een reactie op eulogia
Link naar bericht
Deel via andere websites
Lucas 18

18 Een hooggeplaatst persoon vroeg hem: ‘Goede meester, wat moet ik doen om deel te krijgen aan het eeuwige leven?’ 19 Jezus antwoordde: ‘Waarom noemt u mij goed? Niemand is goed, alleen God. 20 U kent de geboden: pleeg geen overspel, pleeg geen moord, steel niet, leg geen vals getuigenis af, toon eerbied voor uw vader en uw moeder.’ 21 De man zei: ‘Aan dat alles heb ik me sinds mijn jeugd gehouden.’ 22 Toen Jezus dat hoorde, zei hij: ‘Nog één ding ontbreekt u. Verkoop alles wat u hebt en verdeel de opbrengst onder de armen, dan zult u een schat in de hemel bezitten. Kom daarna terug en volg mij!’ 23 Toen de man dat hoorde, werd hij diepbedroefd. Hij was namelijk zeer rijk.

24 Toen Jezus zag dat de man zo bedroefd werd, zei hij: ‘Wat is het moeilijk voor rijken om het koninkrijk van God binnen te gaan. 25 Het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.

De clip is een karikatuur.

Daarnaast is het geen probleem om als arm mens het koninkrijk van God binnen te komen om vervolgens erg gezegend te worden, zoals Abraham erg gezegend werd vanwege zijn verbond met Jahweh.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Deze mensen verdienen het gewoon. Echte gelovigen die maar hard en goed genoeg bidden harken ook met gemak 2 ton op jaarbasis binnen. Lukt het je niet? Dan zal je wel niet goed genoeg bidden.

Dat is een karikatuur en geen serieuze bijdrage aan een topic.

Jaloers omdat jij geen 2 ton op jaarbasis bij elkaar verdient? Bid je wel goed en hard genoeg? Laat de demonen van jalousie geen vat op je krijgen! Bekeer jezelf nog net iets harder dan de vorige keer, succes staat je op te wachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Weer lekker bezig Eulogia, het zieltjes winnen voor een welvaartsreligie gaat gewoon door en het daarbij beschuldigen en zwartmaken van alles wat niet gelovig is of niet aan de normen van de welvaartsevangelist voldoet.

Het is belangrijk dat geen zieltjes worden gewonnen voor een welvaartsevangelie, omdat een welvaartsevangelie niet Bijbels is.

In de Bijbel staat gewoon een evangelie, namelijk een goede boodschap voor armen, gebondenen, zieken, verlorenen enz. .

Ik heb daarnaast nooit iemand zwart gemaakt. Ik snap niet hoe je dat verzint.

Je wordt helaas bijna kwaad om elk integer bericht dat ik plaats. Vreemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Deze mensen verdienen het gewoon. Echte gelovigen die maar hard en goed genoeg bidden harken ook met gemak 2 ton op jaarbasis binnen. Lukt het je niet? Dan zal je wel niet goed genoeg bidden.

Dat is een karikatuur en geen serieuze bijdrage aan een topic.

Jaloers omdat jij geen 2 ton op jaarbasis bij elkaar verdient? Bid je wel goed en hard genoeg? Laat de demonen van jalousie geen vat op je krijgen! Bekeer jezelf nog net iets harder dan de vorige keer, succes staat je op te wachten.

Ik ben op niemand jaloers.

Ik ben God dankbaar voor de rijkdom die Hij me geeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De clip is een karikatuur.

Daarnaast is het geen probleem om als arm mens het koninkrijk van God binnen te komen om vervolgens erg gezegend te worden, zoals Abraham erg gezegend werd vanwege zijn verbond met Jahweh.

Jezus had ook een schatbewaarder, inderdaad. Die had een jaarloon bij zich, staat ergens. De clip is weliswaar een karikatuur, maar in Nederland worden er niet zulke clips gemaakt. Simpelweg omdat er wel een kern van waarheid inzit. Je mag geen voorgangers in Amerika veroordelen, maar ik geloof best dat daar excessen zijn. Nederland is wel het ene uiterste, hier moet een voorganger er een baan bijhebben om in zijn kosten te voorzien, maar daar is het wel het andere uiterste. Maurice Sklar is eruitgestapt, omdat het zo om geld draaide en toen ging zijn vrouw bij hem weg, want die wilde gewoon lekker in een duur huis blijven wonen en luxe leven. Corrie ten Boom zei het vroeger al dat daar alles zo om geld draaide.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nou vind ik wel dat mensen goed mogen verdienen, maar ik zal nog wel een keer nadenken voor ik hier weer een grote gift doe in de kerk.

Aan de andere kant; deze kerken kunnen het blijkbaar missen. Als ze op andere gebieden financieel in de zorgen zitten, kan zo´n salaris waarschijnlijk echt niet verantwoord worden naar de kerkgangers toe.

Maar ik begin toch een carrière switch te overwegen!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hoe zat het ook al weer met schatten verzamelen op aarde?

Schatten verzamelen is raadzaam te doen in de hemel, zodat je die hemelse schatten kan aanwenden op aarde, onder meer om het evangelie te verspreiden en armen te helpen.

Hoe kom je er bij dat het bij hemelse schatten om geld zou gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Weer lekker bezig Eulogia, het zieltjes winnen voor een welvaartsreligie gaat gewoon door en het daarbij beschuldigen en zwartmaken van alles wat niet gelovig is of niet aan de normen van de welvaartsevangelist voldoet.

Het is belangrijk dat geen zieltjes worden gewonnen voor een welvaartsevangelie, omdat een welvaartsevangelie niet Bijbels is.

In de Bijbel staat gewoon een evangelie, namelijk een goede boodschap voor armen, gebondenen, zieken, verlorenen enz. .

Ik heb daarnaast nooit iemand zwart gemaakt. Ik snap niet hoe je dat verzint.

Je wordt helaas bijna kwaad om elk integer bericht dat ik plaats. Vreemd.

Je beledigt structureel mensen door te vertellen dat ziekte te voorkomen is door hard genoeg te bidden. Daar mee zeg je dat mensen die toch ziek worden het aan zichzelf te danken hebben. En daarmee kwets je mensen enorm, niks integer. Hetzelfde doe je met de bewering dat geld nodig is om goed te doen als christen etc.. walgelijk in alle opzichten.
Link naar bericht
Deel via andere websites
En het zieltjes winnen voor een welvaartsreligie gaat gewoon door en het daarbij beschuldigen en zwartmaken van alles wat niet gelovig is of niet aan de normen van de welvaartsevangelist voldoet. Ik dacht dat dit een christelijk forum was, er zijn in de loop van de jaren tientallen mensen voor minder van het forum verwijderd.

Eh... waar heb je het over? Het nieuwsbericht constateert vooral dingen, trekt geen conclusies.

Was een reactie op eulogia

OK, dat snap ik. Maar Eulogia mag toch zijn mening hebben? Dat hij de propaganda van zelfverrijking van voorgangers klakkeloos aanneemt moet hij toch zelf weten?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Eh... waar heb je het over? Het nieuwsbericht constateert vooral dingen, trekt geen conclusies.

Was een reactie op eulogia

OK, dat snap ik. Maar Eulogia mag toch zijn mening hebben? Dat hij de propaganda van zelfverrijking van voorgangers klakkeloos aanneemt moet hij toch zelf weten?

Ik dacht dat dit een christelijk forum was.
Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid