Spring naar bijdragen

het is volbracht


Aanbevolen berichten

Naar mijn volste overtuiging heeft God zijn belofte aan Noach verbroken indien hij de mensheid in de toekomst nogmaals zal uitroeien zoals jij beweert, alleen niet middels een vloed. Wat voor beeld heb je dan van God? Graag jouw reactie hierop.

De mensheid werd toch niet uitgeroeid in de dagen van Noach?! Ook de planeet ging niet verloren. Er was overleving mogelijk. Noach bouwde niet alleen een ark; hij waarschuwde de mensen ook. In 2 Petrus 2:5 wordt Noach namelijk "een prediker van rechtvaardigheid" genoemd. De mensen toen waren dus niet onwetend.

Niet alleen in de brief van Petrus vinden we de vergelijking met de dagen van Noach, ook Jezus zelf voorzei dat de eindtijd vergelijkbaar zou zijn met Noach's tijd. In Mattheus 24 lezen we daar o.a. over. In 24:21,22 voorzegt Jezus waar het uiteindelijk naar toegaat met deze wereld: "er zal dan een grote verdrukking zijn zoals er sedert het begin de wereld tot nu niet is voorgekomen, nee, en ook niet meer zal voorkomen. Indien die dagen trouwens niet werden verkort, zou geen vlees worden gered; maar ter wille van de uitverkorenen zullen die dagen worden verkort."

Ik neem aan dat je ook het nieuws volgt. Mensen zijn in staat zichzelf te vernietigen, is het niet door kernwapens dan misschien wel doordat het milieu verpest wordt. In ieder geval, Jezus voorzei dat als er niet ingegrepen wordt, helemaal niemand gered zou worden. Maar in die tijd zal God de rechtvaardigen redden. In Openbaring 7:9,14 lees je dat een grote groep mensen uit alle talen en volken uit die "grote verdrukking" komen. Zij hebben het offer van Jezus aanvaard en verrichten dienst voor God. En in 7:17 staat dan: "En God zal elke traan uit hun ogen wegwissen". Geweldig toch!

Jezus zal dan voor eeuwig gaan regeren over deze aarde. De aarde zal blijven bestaan. Hij wordt alleen nieuw in de zin dat het leven zal worden hersteld zoals bij Adam en Eva oorspronkelijk de bedoeling was.

Wil zijn eigenlijk de uitverkorenen? Ook Openbaring spreekt over uitverkorenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ken, alle beloften van God stellen iets voor, ze zijn nooit loos!

Jesaja zei erover...(Jesaja 55:11) . . .zo zal mijn woord dat uit mijn mond uitgaat, blijken te zijn. Het zal niet zonder resultaten tot mij terugkeren, maar het zal stellig datgene doen waarin ik behagen heb geschept, en het zal stellig succes hebben in dat waarvoor ik het heb gezonden. . .

Ken, zie Gods belofte aan de mensheid.

Het regenboogverbond.

Het regenboogverbond werd in 2369 v.G.T. op de bergen van Ararat gesloten tussen Jehovah God en alle vlees (zowel van mensen als van dieren), vertegenwoordigd door Noach en zijn gezin. Jehovah verklaarde dat hij nooit meer alle vlees door middel van een vloed zou vernietigen. Vervolgens werd de regenboog gegeven als teken van het verbond, dat blijft bestaan zolang er mensen op aarde zijn, dat wil zeggen voor eeuwig. — Ge 9:8-17; Ps 37:29.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het naïef om het zo letterlijk tot op het jaartal te nemen dat YHWH het 40 dagen liet regenen. Er zijn zelfs Christenen die zeggen dat de Dinosaurussen met de vloed vernietigd zijn. Hoe komen er eigenlijk alleen in Australië merkwaardige dieren als kangoeroes, koala beren, vogelbekdieren enz voor, terwijl ze ook in de ark gezeten moeten hebben?

Getallen in de bijbel kun je ook niet altijd letterlijk nemen. Het is wel heel vaak 12, 40 en 70. Het regende 40 dagen, de Israelieten gingen 40 jaar de woestijn in, Jezus bevond zich 40 dagen in de wildernis en dan vergeet ik heus nog een paar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie zijn eigenlijk de uitverkorenen? Ook Openbaring spreekt over uitverkorenen.

De Bijbel spreekt erover dat sommige getrouwe christenen het voorrecht hebben om samen met Jezus als koningen over deze aarde te gaan regeren. In Openbaring 5:9,10 wordt bijvoorbeeld over deze christenen gesproken. Zij komen uit alle natiën en zij zijn door Jezus bloed van de aarde gekocht en zullen dus met Jezus als koning en priester over de aarde regeren. De christenen die dit voorrecht hebben, worden in de Bijbel ook wel de "uitverkorenen" genoemd.

- zie ook 2 Timotheüs 2:10-12.

Maar daar waar koningen zijn, of daar waar dus een regering is, daar zullen natuurlijk ook onderdanen zijn. Dat zal een onbepaald aantal personen zijn. Openbaring 7:9,10 en 14 gaat over deze groep getrouwe christenen. Zij zullen vanwege hun geloof in Jezus offer en vanwege hun getrouwe, reine dienst voor God voor eeuwig op aarde mogen leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Ken, alle beloften van God stellen iets voor, ze zijn nooit loos!

Jesaja zei erover...(Jesaja 55:11) . . .zo zal mijn woord dat uit mijn mond uitgaat, blijken te zijn. Het zal niet zonder resultaten tot mij terugkeren, maar het zal stellig datgene doen waarin ik behagen heb geschept, en het zal stellig succes hebben in dat waarvoor ik het heb gezonden. . .

Ken, zie Gods belofte aan de mensheid.

Het regenboogverbond.

Het regenboogverbond werd in 2369 v.G.T. op de bergen van Ararat gesloten tussen Jehovah God en alle vlees (zowel van mensen als van dieren), vertegenwoordigd door Noach en zijn gezin. Jehovah verklaarde dat hij nooit meer alle vlees door middel van een vloed zou vernietigen. Vervolgens werd de regenboog gegeven als teken van het verbond, dat blijft bestaan zolang er mensen op aarde zijn, dat wil zeggen voor eeuwig. — Ge 9:8-17; Ps 37:29.

Prima als jij dat wilt geloven, maar zou je dan de brief aan de Hebreeën niet als de wiedeweerga uit de NWV halen?

Zodra ik kanttekeningen zet bij jouw leer beschouw je mij als een ongeestelijke mens, doch als ik het bevestig ben ik je getuige terwijl de ongeestelijk mens de dingen Gods vreemd zijn. Wanneer ik jou dus deels gelijk geef ben ik slechts 50% afvallig vanuit jouw positie. Als jij me dan nooit gelijk geeft als ik met jou van mening verschil behandel je me niet redelijk, want er is een kans van 50% dat ik ook dan gelijk heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wie zijn eigenlijk de uitverkorenen? Ook Openbaring spreekt over uitverkorenen.

De Bijbel spreekt

Zou je a.u.b. niet willen zeggen dat de Bijbel spreekt? Ten eerste is de Bijbel een bundel, oftewel meervoud en zou je moeten zeggen dat de Bijbel spreken. Ten tweede kan je je hand er niet insteken en hem laten praten. Wat wel kan is de Bijbel laten buikspreken en dat is een kunst die menig ijdel mens als geen ander verstaat.

erover dat sommige getrouwe christenen het voorrecht hebben om samen met Jezus als koningen over deze aarde te gaan regeren. In Openbaring 5:9,10 wordt bijvoorbeeld over deze christenen gesproken. Zij komen uit alle natiën en zij zijn door Jezus bloed van de aarde gekocht en zullen dus met Jezus als koning en priester over de aarde regeren. De christenen die dit voorrecht hebben, worden in de Bijbel ook wel de "uitverkorenen" genoemd.

- zie ook 2 Timotheüs 2:10-12.

Om leiding te geven moet je ballen hebben en JG's zijn veel te passief om de kudde in toom te houden. Jullie kunnen bij de deur nauwelijks iemand overtuigen, laat staan dat je over ons zal regeren! Het spijt me om zo venijnig te klinken, maar ik hoop dat je daar eens over nadenkt. Zodra iemand een krachtig weerwoord heeft nemen jullie meteen de benen en is diegene fout.

Maar daar waar koningen zijn, of daar waar dus een regering is, daar zullen natuurlijk ook onderdanen zijn. Dat zal een onbepaald aantal personen zijn. Openbaring 7:9,10 en 14 gaat over deze groep getrouwe christenen. Zij zullen vanwege hun geloof in Jezus offer en vanwege hun getrouwe, reine dienst voor God voor eeuwig op aarde mogen leven.

Laat je nog maar fijn wat uit de Bijbel voorlezen door je leiders in geruite truien, dan wacht ik wel af totdat jullie over mij gaan regeren, maar ik garandeer je dat je er een zware dobber aan zal hebben om mij eronder te krijgen! ;)

In het nieuwe Jeruzalem zijn dan ook TWAALF fundamenten (Op 21,14) omdat niet iedereen het in huis heeft om een leider te zijn. En weet jij wel dat twaalf de WORTEL is van 144.000? Kom maar een keer naar mijn bijeenkomst, dan zal ik je punt voor punt aantonen wat er schort aan jullie leer, zonder aanneming van de persoon.

Jezus is hogepriester in de hemel en pleit voor iedereen. Hier op aarde zijn we slechts tijdelijk, accepteer dat nou maar dan leeft het een stuk gemakkelijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zou je a.u.b. niet willen zeggen dat de Bijbel spreekt? Ten eerste is de Bijbel een bundel, oftewel meervoud en zou je moeten zeggen dat de Bijbel spreken. Ten tweede kan je je hand er niet insteken en hem laten praten.

"De wijsheid roept luid op de straat, op de pleinen verheft zij haar stem." - Spreuken 1:20. Tja, beeldspraak. De Bijbelboeken staan er vol mee.

Het spijt me om zo venijnig te klinken,

Het spijt mij ook.

In het nieuwe Jeruzalem zijn dan ook TWAALF fundamenten (Op 21,14) omdat niet iedereen het in huis heeft om een leider te zijn.

Klopt!

Jezus is hogepriester in de hemel en pleit voor iedereen. Hier op aarde zijn we slechts tijdelijk, accepteer dat nou maar dan leeft het een stuk gemakkelijker.

Psalm 104:5. Ik hoop voor eeuwig van deze mooie aarde te mogen genieten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...

17Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

Jezus hield de wet perfect, legde ook de vereisten van de wet uit en daarmee dat geen mens de wet kan houden. Jezus alleen is perfect, rechtvaardig en goed, hij vervulde de wet en stierf voor ons aan het kruis. Hij nam onze plaats in, en toen zijn werk erop zat zei hij: "het is volbracht". Volgens mij is dit de juiste interpretatie maar pin me er niet op vast. ;)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid