Spring naar bijdragen

Wat als dromen werkelijkheid werden?


Aanbevolen berichten

Ik zou kunnen vliegen, maar niemand zou het meer zien, want iedereen droomt.

En even later kan ik niet meer vliegen, en stort ik neer op een matras die zacht genoeg is, en fijn ligt, om dan in slaap te vallen, en weer verder te vliegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Wat als dromen werkelijkheid werden?

Kun je alleen over dromen. :+

Nee, luitjes. :*

Je mag alleen positief fantaseren en niet realistisch zijn, want dromen zijn per definitie een wens naar een veranderde werkelijkheid of zelfs een vlucht daaruit.

Dat zijn vliegdromen ook.

Dus lekker door fantaseren een tijdje.

In je dromen kun je luchtkastelen bouwen, zoveel je wil.

Je kunt ze opschrijven of anderszins creatief uiten.

Heerlijk, zolang je weet, dat het fantaseren is, en even ontspannen van de werkelijkheid.

En daarna weer met beide benen op de grond en er vers tegenaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
't was eigenlijk de bedoeling dat je hier vertelde datgene wat je droomt/graag ziet gebeuren.

Als ik hier mijn dromen uit het slaapervaringen topic kwam vertellen als waargebeurde verhalen zou ik allang in een asylum opgesloten zitten.

...Al was ik dan ook al uigebroken door de muur kapot te slaan, achtervolgd door vampiers, spinnen en tandartsen, schietend op vluchtwagens, met mensen die bij bosjes sterven terwijl gigantische konijnen in imploderende auto's rijden.

Nee, geef mij maar het veilige echte leven, waar nooit iets gebeurd, dat is al spannend genoeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Deze droom is niet echt werkelijkheid geworden, maar eigenlijk ook weer wel...

Mijn oma was overleden na een hersenbloeding. Ze is nog een week in leven geweest en lag in het ziekenhuis. Heb haar daar nog 1x gezien, nog voor een operatie, die achteraf mislukt is. Het zag er niet goed uit, maar toch, je houdt hoop. Ze is dus overleden aan de gevolgen van die hersenbloeding. Opeens stond ik op haar begrafenis, het was onwerkelijk, want ondanks wat lichamelijke mankementjes was mijn oma heel vitaal. Omdat ze aan de andere kant vh land woonde en wij een bedrijf aan huis hebben kon ik niet bij het condoleren enz. zijn. Ik heb dus geen afscheid kunnen nemen. De begrafenis was dus zomaar pats boem opeens(ik bedoel dus uit te leggen dat je normaal als naaste fam. een soort traject doorgaat voordat de begrafenis is en je dan al wat afscheid aan het nemen bent, dat heb ik dus gemist).

Ik heb het er lang moeilijk mee gehad, met haar overlijden. Tot ik een droom had waarin we een familie-feest hadden en ik mijn opa(ook overleden) en oma samen midden tussen de fam. zag zitten, hand in hand, helemaal gelukkig(mijn oma heeft mijn opa erg gemist na zijn overlijden). Het feest was zonder opa & oma, want die waren dus overleden, maar ze waren er dus wél. Alleen ik kon ze zien, de rest vd fam. hing aan de bar en liep wat rond. Voor mij een teken dat ze nog wel in ons midden waren zonder dat we ze konden zien of spreken.

Sinds die droom heb ik het overlijden van mijn oma geaccepteerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo'n soort droom heb ik ook een keer gehad. We hadden altijd een eetgroepje op mijn werk, ging ik in de pauze mee eten. Er zat ook een jongen bij. Hij moest nogal lachen om het feit dat ik geloofde, hij geloofde zelf niet. Op een gegeven moment moest ik 'avonds bidden van God, want iemand op m'n werk of een familielid daarvan lag op sterven en ik moest bidden dat die de Heer nog zou ontmoeten, maar wist niet om wie het ging. Paar uur gebeden. Volgende dag hoor ik dat die jongen was doodgegaan. Bleek later dat hij zelfmoord had gepleegd. 2 jaar later kreeg ik een droom dat ik aan het eten was met dat clubje en opeens kwam hij er ook aan. Hij had nieuwe kleren aan en hij was heel blij en zat heel blij te vertellen dat hij al 2 jaar christen was. En ik hield in die droom zijn hand vast en moest alleen maar huilen en ik zei: Waarom hebben ze me niet verteld dat je leeft? Ze zeiden dat je dood was gegaan. Ik werd wakker en ik rekende uit wanneer het was dat ie overleden was en dat was ongeveer 2 jaar daarvoor geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid