Spring naar bijdragen

(Christelijke) films


Aanbevolen berichten

Seventh Heaven, is geen film maar een serie. Soort van Kleine Huis op de Prairie, maar dan de moderne variant. Over een gezin waarvan de vader dominee is, allerlei maatschappelijke onderwerpen komen aan bod (erg Amerikaans en soms erg corny, daar moet je wel tegen kunnen :P)

Couragous is inderdaad erg mooi! Like Dandelion Dust ook trouwens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

I Am, De Ontmoeting zijn christelijke films die ik nog niet gezien heb, maar wel gekocht. Vooral de eerste oogt mij een goeie film, in de tweede speelt Jaci Velasquez. Verder zul je I Am Number Four al gezien hebben denk ik.. Als je typische slagveldfilms wil kijken, Conan the Barbarian oogt als zodanig. Ook die is gekocht en nog niet bekeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Feitelijk gezien bestaan christelijke films niet, maar films met het christendom als thema zijn er legio. Aangezien ze allemaal door mensen geschreven en geregisseerd worden en mensen arglistig zijn (Jer 17,9) kan je er verzekerd van zijn dat de films geen realistisch beeld van de Bijbel geven. Vind je dat geen probleem en houd je van zulke films? Dan adviseer ik the Passion of the Christ.

Link naar bericht
Deel via andere websites

- Bridge to Terabithia. Fantasy en de hoofdpersonen gaan naar de kerk.

- The Ring of the Nibelungs. Geinspireerd door dezelfde saga als LotR.

- Eragon. Fantasy met draakjes.

- Journey to the Center of the Earth. Avontuur/komedie/gewoon fijn vermaak.

- Sleepy Hollow. Fantasy thriller met heel, heel veel bloed.

- The Seeker: The Dark is Rising. Fantasy.

- Treasure Planet. Animatiefilm van Disney over ruimtepiraten.

- The Sorcerer's Apprentice. Disney magie.

- Stardust. Fantasy met heksen, eenhoorns, prinsessen en romantiek.

- The Mystic Knights of Tir Na Nog.

Deze heb ik o.a. op mijn PC. Kan je zo krijgen. :)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Een christelijke film die ik een aanrader vind is: End of the Spear:

Nate Saint (Chad Allen) leidt een groep van vijf missionarissen in een zoektocht naar de Aucas, een agressieve stam die in de jungle van Ecuador woont. Aanvankelijk lijkt alles goed te gaan, maar de missie eindigt in een bloedbad: de Aucas slachten de voltallige groep missionarissen af. Toch beslissen enkele familieleden om naar de jungle te trekken en vriendschap te sluiten met de stam. De aanstichter van de slachting,Mancayani (Louie Leonarde), begint daarna een onwaarschijnlijke vriendschap met Nates zoon, Steve(Chase Ellison als jonge Steve, een dubbelrol van Chad Allen als volwassen Steve). End of the Spear is een waargebeurde en spannende film, gemaakt door dezelfde man die ook al de bekroonde documentaire verzorgde.

Mooie natuurbeelden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
The exorcist..titanic scary movie jesus christ superstar

Wat een grappige combinatie van films dennis ;)

Titanic is natuurlijk een echte klassieker. Jesus Christ Superstar vind ik ook een heel mooie film. Ik ben laast naar London geweest en heb daar Jesus Christ Superstar de musical gezien. Was echt heel erg mooi en leuk! Wil graag een mooie poster van een afbeelding uit die film laten drukken. Ik zat net ff te googlen en zag dat je bij print24 goedkoop posters drukken kunt dus ga het nog maar eens even verder uitzoeken.

Heb laatst ook Intouchables gezien! Ook inderdaad een super mooie film!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid